Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Lyntus »

Fles schreef:
Lyntus schreef:Syntus komt binnenkort met een nieuwe dienstregeling op de Veluwe
Syntus hoopt op zondag 3 april een nieuwe dienstregeling te presenteren
Dat is HEEL iets anders :roll:

Feitelijk staat er "Syntus neemt NOG 3 maanden de tijd om er een potje van te maken en gaat DAN eens normaal doen."
Oke, binnenkort was misschien een ongelukkige woordkeuze. Maar, hij komt eraan!
Alhoewel het mij niet echt 'interesseert', want ik heb geen problemen met Syntus of haar dienstregeling gehad.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Vorige deel: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2
MdJ schreef:Niet allemaal natuurlijk... Er rijden nog twee volvo's van Veolia (3808, 3810). En de MAN's natuurlijk (en de drie amba's in Neede tbv syntus... :wink: )

Maar inderdaad: veel positieve geluiden over de nieuwe amba's in Apeldoorn. 'Een verademing op die rammelkasten van veolia'.
Vergeet de twee fluisterbussen niet, of zijn dat die twee volvo's?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door MdJ »

Dat zijn die volvo's :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door robinzes »

even een nieuwtje, Ik weet niet of dit al bekend was.
Lijn 400 rijd tot nader bericht met taxibusjes van connexxion tours.
Syntus chauffeurs hebben ze ook niet meer in hun diensten zitten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Daniel »

Had je dat niet al eerder gepost, meen het al eens gelezen te hebben...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Cookie »

Nog niet alles liep zoals het hoort op de Valleilijn vanavond: deze keer kreeg de chauffeur het omloopnummer niet in de bus geprogrammeerd (althans, dacht zoiets op te vangen in ieder geval). Daardoor reed de lijn 88 die ik had als 'geen dienst' en was de OV-chipkaart-apparatuur buiten werking.

En aangezien hier mensen zitten die er misschien wat mee kunnen: zou het misschien mogelijk zijn om de laatste bus van 0.27 uur aan te laten sluiten op de trein (t3087 / t31375)? Het komt redelijk vaak voor dat de s3000 te laat aankomt, tot 2 of 3 jaar terug werd dit nog opgevangen door een bus van 0.57 uur (wat naar mijn mening ook een goed tijdstip is voor een laatste bus). Voor Wageningers is het namelijk best wel prettig als ze nog redelijk laat uit Ut of Amf kunnen vertrekken, zonder zich druk te hoeven maken of ze de laatste bus wel halen. Daarnaast lijkt het me ook vrij logisch dat de Valleilijn-trein altijd aansluiting geeft op de Valleilijn-bus. Volgens mij zou dit ook vrij makkelijk moeten kunnen: vanaf Ede-Wageningen Zuid kan je de trein zien aankomen. Ook komen er volgens mij geen aansluitingen in de problemen, deze zijn er geloof ik niet meer in Wageningen rond dit tijdstip.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Snorkel »

Een latere bus op de 88 zal ik in mijn rapport meenemen.

In eerste instantie heb ik als afgevaardigde expert van Hwk een voorlopig rapport ( vanwege beperkte tijd tussen verzoek en inleveren ) ingeleverd van 8 pagina's, met vele suggesties en wensen, allemaal goed beargumenteerd. Vanuit de andere vestigingen hield men het op een A4tje, met wat korte eisen, niet of nauwelijks beargumenteerd, en veelal in de persoonlijke verdidigings modus, om voor hun vestiging het mooiste werk/werkpakket en wagenpark te hebben of houden en vooral niet voor algemeen belang en verdelen van lusten en lasten. Gelukkig is onze concessiemanager wel voor goede verdeling en goede beargumentatie.

Ik lever morgen avond mijn definitieve verslag in. Opmerkingen en ideeën zijn welkom, maar ik kan niet beloven wat ik nog mee kan nemen in het rapport, en ik natuurlijk al helemaal niks beloven over uitwerking van het geheel.


Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Graafschap »

Snorkel schreef:Een latere bus op de 88 zal ik in mijn rapport meenemen.

In eerste instantie heb ik als afgevaardigde expert van Hwk een voorlopig rapport ( vanwege beperkte tijd tussen verzoek en inleveren ) ingeleverd van 8 pagina's, met vele suggesties en wensen, allemaal goed beargumenteerd. Vanuit de andere vestigingen hield men het op een A4tje, met wat korte eisen, niet of nauwelijks beargumenteerd, en veelal in de persoonlijke verdidigings modus, om voor hun vestiging het mooiste werk/werkpakket en wagenpark te hebben of houden en vooral niet voor algemeen belang en verdelen van lusten en lasten. Gelukkig is onze concessiemanager wel voor goede verdeling en goede beargumentatie.

Ik lever morgen avond mijn definitieve verslag in. Opmerkingen en ideeën zijn welkom, maar ik kan niet beloven wat ik nog mee kan nemen in het rapport, en ik natuurlijk al helemaal niks beloven over uitwerking van het geheel.


Groet, Michel
Mischien lijn 294 Apeldoorn Busstation/NS - Zwolle Busstation/NS ook in het weekend laten rijden?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Cookie »

Snorkel schreef:Een latere bus op de 88 zal ik in mijn rapport meenemen.
:pos: :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door deadlock »

Gisteren een ritje met Lijn 90 van Apeldoorn naar Zwolle gemaakt omdat ik in Epe moest zijn. Bus was 8 minuten te laat (wel comfortabel materieel trouwens) en de chauffeur reed grandioos verkeerd. Halverwege Wezep en toen dwars door het bos naar Hattem.

En op de haltes staat Valleilijn in plaats van Veluwelijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door erjeebee »

Snorkel schreef: Ik lever morgen avond mijn definitieve verslag in. Opmerkingen en ideeën zijn welkom, maar ik kan niet beloven wat ik nog mee kan nemen in het rapport, en ik natuurlijk al helemaal niks beloven over uitwerking van het geheel.
Ik hoop dat ik nog op tijd ben met nog een suggestie:
Op ma-vr een vroegere bus van stadsdienst Ede lijn 2 van Rietkampen naar station.
Nu gaat de eerste bus pas na 7 uur, met aansluiting op de intercity van 7.27 en dat is laat voor mensen die verder weg werken.
Een bus die aansluit op de intercity van 6.57 zou zeer welkom zijn.

Er moet toch een bus van garage naar station voor de rit van lijn 4 van 6.54 naar Veldhuizen.
Laat die iets eerder vertrekken en via de route van lijn 2 naar het station rijden.
Dus niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis linksaf de Tooroplaan op, maar rechtsaf de Rietkampen in.
Start om 6.39 bij halte van Steenbergenweg en als lijn 2 naar het station.

Groet

Rob
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Lyntus »

deadlock schreef:En op de haltes staat Valleilijn in plaats van Veluwelijn.
Dat vind ik dan wel een fout die je echt niet zou moeten maken, dat is gewoon echt dom.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door MdJ »

Hokjes zijn van de provincie Gelderland... Daar heeft syntus weinig van doen...
Bij twijfel: gebruik beton.
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Lyntus »

MdJ schreef:Hokjes zijn van de provincie Gelderland... Daar heeft syntus weinig van doen...
Ja, dat maakt het denk ik alleen nog maar dommer. En dan maar lopen afgeven op Syntus dat de opstartproblemen onacceptabel zijn..
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Snorkel »

erjeebee schreef:
Snorkel schreef: Ik lever morgen avond mijn definitieve verslag in. Opmerkingen en ideeën zijn welkom, maar ik kan niet beloven wat ik nog mee kan nemen in het rapport, en ik natuurlijk al helemaal niks beloven over uitwerking van het geheel.
Ik hoop dat ik nog op tijd ben met nog een suggestie:
Op ma-vr een vroegere bus van stadsdienst Ede lijn 2 van Rietkampen naar station.
Nu gaat de eerste bus pas na 7 uur, met aansluiting op de intercity van 7.27 en dat is laat voor mensen die verder weg werken.
Een bus die aansluit op de intercity van 6.57 zou zeer welkom zijn.

Er moet toch een bus van garage naar station voor de rit van lijn 4 van 6.54 naar Veldhuizen.
Laat die iets eerder vertrekken en via de route van lijn 2 naar het station rijden.
Dus niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis linksaf de Tooroplaan op, maar rechtsaf de Rietkampen in.
Start om 6.39 bij halte van Steenbergenweg en als lijn 2 naar het station.

Groet

Rob
Heel goed idee Rob, dien ik ook in.

Ik heb me na een waardeloze vrije maandag en heel belabberde nacht, op dinsdag morgen, op mijn ATV dag, door griep geveld ziek moeten melden. Ik heb dinsdag vooral liggen slapen, en dus niet aan mijn rapport gewerkt. Ik wilde het dinsdag avond indienen, omdat er een afvaardiging van de werkvloer in Hwk een gesprek heeft met de concessiemanager, over alle onvrede, wat niet goed loopt, en wat al lang had moeten worden rechtgezet of geregeld. Mijn voorlopige rapport in is Hwk is zeer goed ontvangen, maar ik heb nog vele aanvullingen, en ook reacties op de vaak ongefundeerde stellingen van andere vestigingen, die alleen maar bescherming van hun riantere posities tot doel hebben, en niet een algemeen beter product een ook nog eens eerlijker werkverdeling, zoals zowel ik als de concessiemanager voor staan.

Ik dien nu mijn rapport ergens op vrijdag in, als ik wat tijd gehad heb om er aan te werken. Als je je gammel voelt is dat wat lastig.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Ruben »

Overdag, wanneer het een kwartierdienst rijdt, de stadsdienst Apeldoorn laten verschuiven van vertrektijd op het busstation zou ook erg welkom zijn als aansluiting op de trein.

Stadsbus is op het station rond :01 :16 :31 en :46

Treinen richting Amersfoort vertrekken om: :15 :27 :45 en :57
Treinen richting Deventer vertrekken om: :06 :08 :15 :36 :38 en :45

Richting Amersfoort overstaptijd 12-14 minuten, of met geluk en rennen 0-1 minuut.
Richting Deventer overstaptijd 5 of 0-1 minuten.

Treinen uit Amersfoort komen aan om :02 :14 :32 en :44
Treinen uit Deventer komen aan om :14 :19 :26 :44 :49 en :56

Uit Amersfoort overstaptijd 13 minuten, met geluk en rennen 0-1 minuut.
Uit Deventer overstaptijd 5 minuten of 0-1 minuut.


Verschuiven stadsbus naar :06 :21 :36 :51 (dus verschuiving van 5 minuten)

Richting Amersfoort overstaptijd 6-9 minuten
Richting Deventer overstaptijd 2/9/15 minuten (richting Aml, Hgl Es ervan uitgaande dat je niet in de sprinter wil helaas 15)

Uit Amersfoort overstaptijd 4-6 minuten
Uit Deventer overstaptijd 2/6/10 minuten

Dit vormt een lichte achteruitgang (of zelfs vooruitgang sinds de sprinter opeens een alternatief vormt) voor de richting Deventer. Voor de richting Amersfoort gaat het er erg op vooruit, maar de verliezer is de verbinding richting Twente die net zoals NU naar Amersfoort wordt (15 minuten overstaptijd, of 0-1 met geluk en rennen). Uit Twente wordt het 10 minuten, dat is minder dan nu uit Amersfoort.
De grootste reizigersstromen gaan naar Amersfoort, terwijl de beste reisverbindingen nu op de richting Dv/Es geboden worden. Dat verwisselen heeft voor veel reizigers niet eens een heel groot nadeel, maar voor erg veel reizigers wel een voordeel.
Misschien is de stadsbus overdag zelfs zo te verschuiven dat je op nagenoeg gelijke overstaptijden voor beide richtingen uit kan komen, maar met mijn snelle rekenwerk leek me dit een goede middenweg.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Snorkel »

Dit ligt lastig, ben ik bang. Aansluitingen met andere buslijnen is een punt, rooster gevolgen ook, maar ik vraag me af waar het huidige patroon op gebasseerd is. Misschien wel opgelegd. Ik neem de suggestie mee, maar kan net als met andere punten helaas niks garranderen.

Groet, Michel
Laatst gewijzigd door Snorkel op wo 12 jan 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Klaasje »

zijn er toevallig chauffeursdiensten die overlopen tussen stad en streek in Apeldoorn? Dat zou best grote invloed kunnen hebben op de patronen van de stadsdienst.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door MdJ »

Patroon van de stadsdienst is al vanaf 1995, met de introductie van "De Stadsbus" hetzelfde. (Het rondje in 27 minuten rijden, 3 minuten overstaptijd op het station)

In 2003 is het systeem hetzelfde gebleven, maar zijn de takken veranderd en sommige busroutes. (lijn 1 was Matenveld-Kerschoten/'t Loo, lijn 4 Matenhoeve-Orden, lijn 3 naar Rijskantoren reed de route van de huidige lijn 6, etcetc)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Ruben »

Als ik zo om me heen kijk wanneer ik met de stadsbus aankom op het busstation, heb ik niet het idee dat er nou zo gek veel aanslutiingen op streeklijnen bestaan. Sterker, er zijn zelfs streeklijnen (zo uit mijn hoofd de 90 voordat het Veluwelijn werd, 91 en 231 naar Arnhem en 102 naar Amersfoort) die vlak voordat de stadsbussen aankomen van het busstation vertrekken.
Toen het patroon geintroduceerd werd, reden de treinen als volgt:
Richting Amf: :28 en :58, uit Amf: :05 en :35
Richting Dv: :06 en :36, uit Dv: :27 en :57.

Dit is inmiddels veranderd en er bestaat nu zelfs in de brede spits een kwartierdienst met de s2800. Veolia en nu ook Syntus heeft nooit het commerciële besef gehad dat je hier met de bus ook meer uit kan halen. Zo is de fiets vrijwel altijd sneller.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Snorkel »

Met deze info kan ik in mijn rapport wel wat. Bedankt voor alle nuttige info. Alles voor de klant, zou dat nog kunnen, in deze commerciele tijden ?

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door MdJ »

NS-Reiziger schreef:Als ik zo om me heen kijk wanneer ik met de stadsbus aankom op het busstation, heb ik niet het idee dat er nou zo gek veel aanslutiingen op streeklijnen bestaan. Sterker, er zijn zelfs streeklijnen (zo uit mijn hoofd de 90 voordat het Veluwelijn werd, 91 en 231 naar Arnhem en 102 naar Amersfoort) die vlak voordat de stadsbussen aankomen van het busstation vertrekken.
Lijn 90/95, 104 en 108*/110 (toen die nog via de Hoge Veluwe/Ugchelen naar Apeldoorn reed) :wink:

De 231 (en voorganger 331) heeft altijd wel rond deze tijd gereden (.05/.35, ochtend om .00/30) en de 102 vertrok ook om .02/32.

*Toen de 108 overdag ook ging rijden (ipv alleen in de spits) en zonder omleiding door Ugchelen (want dat heeft die ook nog gedaan)
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door robinzes »

Klaasje schreef:zijn er toevallig chauffeursdiensten die overlopen tussen stad en streek in Apeldoorn? Dat zou best grote invloed kunnen hebben op de patronen van de stadsdienst.
Ik zal je nog sterker vertellen dat meer als de helft , mischien wel 3/4 vande chauffeursdiensten van standplaats Apeldoorn hebben een dienst gecombineerd met stad en streek.
bijv. 10.31 - 13.25 Lijn 102 ( Amersfoort en terug ).
dan pauze.
14:10 - 15:00 Geleede bus aftanken (gas) bij ecofactorij. tanken duurt wel even.
korte pauze
15:16 - 17.46 lijn 7. om en om beide lussen van de lijn.

Maar er zijn ook diensten bij waarbij je 5 a 10 minuten hebt om van een streekbus naar stadsbus te gaan. Als je dan dus vertraging hebt op de streek gaat loopt dat soms weleens door op de stadsdienst. Maar dit komt zelden voor omdat er op de pauzeplek bij het busstation altijd een reserve chauffeur aanwezig is. Die kan dan eventueel 1 rondje op de stadsdienst rijden en vervolgends neemt de orspronkelijke chauffeur het over.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2

Bericht door Michael 1988 »

NS-Reiziger schreef:Overdag, wanneer het een kwartierdienst rijdt, de stadsdienst Apeldoorn laten verschuiven van vertrektijd op het busstation zou ook erg welkom zijn als aansluiting op de trein.

Stadsbus is op het station rond :01 :16 :31 en :46

Treinen richting Amersfoort vertrekken om: :15 :27 :45 en :57
Treinen richting Deventer vertrekken om: :06 :08 :15 :36 :38 en :45

Richting Amersfoort overstaptijd 12-14 minuten, of met geluk en rennen 0-1 minuut.
Richting Deventer overstaptijd 5 of 0-1 minuten.

Treinen uit Amersfoort komen aan om :02 :14 :32 en :44
Treinen uit Deventer komen aan om :14 :19 :26 :44 :49 en :56

Uit Amersfoort overstaptijd 13 minuten, met geluk en rennen 0-1 minuut.
Uit Deventer overstaptijd 5 minuten of 0-1 minuut.
Wat klaag je nu over de tijden? Wees blij dat er zoveel ruimte zit tussen aankomst en overstappen. Als er ook maar een paar minuten vertraging is heb je niets aan de nieuwe schema. Ik heb hier in Brabant een paar keer meegemaakt dat de bus gewoon 5 minuten voor de trein die ik moest hebben aankomt volgens dienstregeling. De bus had bijna altijd wel vertraging van 5-10 minuten, waardoor ik 20-25 minuten kon wachten op de volgende trein (ik moest toen vaak een stoptrein hebben die om het half uur rijdt. Dus die tijden die er nu zijn in Apeldoorn tussen aankomst en overstappen vind ik er relaxt uit zien.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

Waarom mag een persoon nooit klagen omdat de ander het kennelijk weer zwaarder moet hebben?
Een kwartierdienst die niet aansluit op een kwartierdienst is gewoon een slecht OV-product. Klaar.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten