Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door Meltrain »

En hier is deel 3 van mijn foto’s die ik in Engeland gemaakt heb. In dit deel zal ik losse foto’s zetten die ik onderweg gemaakt heb.
Zoals verteld wilden we eerst vanaf Warwick naar London gaan. Daarom gingen we zondagmiddag, nog voordat we in Alvechurch aankwamen, even langs dit stationnetje.
Een Class 165 vertrekt richting London Marylebone:
Afbeelding

Een Class 165 richting Birmingham SH komt binnen:
Afbeelding

Vervolgens gingen we verder naar Alvechurch. Hier lag het station vlak naast de bootverhuurder, dus toen we de auto hadden uitgeruimd, mocht ik even naar het station. Alvechurch ligt aan de zijlijn naar Redditch en heeft een halfuursdienst. Een Class 323 naar redditch komt binnen:
Afbeelding

En dezelfde trein vertrekt ook weer:
Afbeelding

Zoals gezegd, vertrokken we niet vanaf Warwick naar London, maar vanaf Hatton. Omdat we hier nog niet bekend waren, ging ik op dinsdagavond even een bezoekje brengen aan dit station.
Een Class 150 van London Midland richting Leamington Spa scheurt met een ondergaande zon door het station:
Afbeelding

Evenals deze Voyager van CrossCountry:
Afbeelding

Een Class 168 van Chiltern Railways komt binnen uit Stratford-Upon-Avon:
Afbeelding

En vertrekt na een heel korte stop weer naar London:
Afbeelding

Op vrijdag voeren we door Birmingham en ’s avonds hadden we een plekje net buiten Birmingham, aan de spoorlijn naar Worchester, waaraan ook de zijtak naar Redditch ligt.
Een Class 323 van London Midland richting Lichfield Trent Valley komt voorbij. Dit stel is nog geschilderd in de kleuren van Central Trains:
Afbeelding

Ook CrossCountry rijdt over deze lijn. Hier een Class 220 ‘Voyager’ in de richting van Bristol:
Afbeelding

De volgende ochtend ben ik een klein stukje terug aan de lijn gaan staan. Toen kwam er opnieuw een Class 323 naar Lichfield Trent Valley langs, echter nu in de kleurtselling van London Midland:
Afbeelding

Ook kwam een Class 170 ‘Turbostar’ van CrossCountry richting Cardiff op bezoek. Deze was nog geschilderd in een kleurtselling van Central Trains:
Afbeelding

Vervolgens kwam er opnieuw een Turbostar langs, deze keer echter in de richting van B’ham New Street en hij was ‘al’ in de CrossCountry-kleuren gespoten:
Afbeelding

Opnieuw een Voyager van CrossCountry richting Bristol, nu echter nog steeds in de kleuren van Virgin Trains. Deze foto is gemaakt door mijn moeder en ik sta rechts:
Afbeelding

Alweer een Class 323 (die dingen rijden een 10-minutendienst), nu (weer) in de oude kleuren:
Afbeelding

En weer eentje in de nieuwe kleuren (met helemaal links mijn moeder :P):
Afbeelding

Vervolgens gingen we weer varen en maakte ik vanaf de boot nog twee foto’s.
Een Turbostar in de richting van Birmingham:
Afbeelding

En nog een Turbostar, opnieuw richting Birmingham, maar nu nog in een Central Trains-uitvoering:
Afbeelding

En hiermee ben ik dan eindelijk aan het eind gekomen van mijn trilogie over een klein gedeelte van het openbaar vervoer in het Verenigd Koninkrijk. Excuses voor de redelijk late plaatsing, maar afgelopen week had ik het ongelooflijk druk, met als grootste stresspunt mijn spreekbeurt.
Ik hoop in elk geval dat jullie nu een beetje een beeld hebben van de verscheidenheid van het OV in The UK.
Laatst gewijzigd door Meltrain op wo 18 jun 2008, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door Cookie »

Leuk om te zien wat er aan de overzijde van de Noordzee rijdt :) . Late plaatsing maakt mij helemaal niet uit hoor, andere dingen zijn soms belangrijker inderdaad ;) .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door Suus »

Gele neus/voorfront is zeker verplicht in het VK? Het valt mij namelijk op dat elke trein aan de voorkant geel is, hoe erg dat ook vloekt met de rest van de trein. En ik vind de bovenleiding vrij laag hangen :? Zoetermeer was/is er niets bij.

Voor de rest mooie foto's :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door Geert »

Wat betreft die lage bovenleiding: in het VK hebben ze afwijkend omgrenzingsprofiel, waardoor er bijvoorbeeld ook geen dubbeldekstreinen kunnen rijden. klik ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door Daan »

En dan weet je ook direct waarom een Class 66 zo mooi smal is ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door STF »

Wordt er overdag met 1 lamp (en op sommige materieel 1 "koplamp" en 1 "stadslichtje") aan gereden, en in de avond met alle lampen aan?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door Meltrain »

Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Het viel mij ook al op dat de brandende lampen bijna nooit symmetrisch zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Meltrain in The UK #3: Veel kleuren (losse foto's)

Bericht door mb90 »

Leuke foto's. Weer een flinke kleurenkermis. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten