OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

De conductrice van de t2842 gunde reizigers naar Den Haag geen snellere reis en adviseerde ze tot Gouda te blijven zitten tijdens de omroep bij aankomst op Utrecht Centraal. Dat betekend op 'n zondag dus een kwartier wachten op de NoordOost, immers rijdt de s19800 dan niet.
Zelf wist ik wel beter (al was 't een gok nadat ik de t1740 net miste): we kwamen met -4 in Utrecht aan dus had ik nog vijf volle minuten de tijd om de t2042 te halen, lukte dus ook op m'n dooie gemak :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door mb90 »

Dexter schreef:Ik zou het geen misser noemen, eerder een topper: Toen ik op pad was met de m2626, viel het me op dat tante Truus dat overdreven "Dames en heren, goedemorgen..." voor elke mededeling tegenwoordig weglaat. *O*
Dat geluk had ik gisteren niet. Toen hoorde ik in de 2605 nog elke keer "Dames en heren, goedemiddag...". Of is er alleen een update voor goedemorgen geweest en volgt de rest nog? :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door ODRAIL »

Dit vond ik op het forum waar deze site een afsplitsing van is:
Ik zat een paar dagen terug in een SLT van Rotterdam Blaak terug naar Roosendaal. Daarbij viel me op dat de omroep is aangepast. De ding-dong is er nog steeds alleen "Dames en heren, goedemorgen/middag/avond" is weg gehaald. Dus alleen "Het volgende station is Rotterdam Lombardijen, station Rotterdam Lombardijen." is nog over.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Dat kan ik bevestigen, vrijdagavond ook in een SLT'je op de Hoekse Lijn gehoord.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Een maand geleden werd lijn 131 (Pijnacker <-> Nootdorp) vervangen door lijn 61 (Pijnacker <-> DH Leidschenveen), maar Veolia is niet zo snel met het aanpassen van A4'tjes. In zo'n tijdelijk taxibusje hangt nog steeds een A4'tje met '131' :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Ook lekker. Ik kom om 9:21 aanlopen voor de IC naar Ede-Wageningen van 9:23, zie op de CTA +5 staan, dus ik denk "da's mooi, kan ik nog even koffie halen". Ik sta koffie te halen om 9:23, wordt er omgeroepen dat "de IC naar Ede-Wageningen, Arnhem en Nijmegen van 9:23 over ongeveer 5 minuten vertrekt". Prima. Kom ik om 9:24 beneden aan de roltrap: Rijdtie voor mijn neus weg :roll: Falers.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door ODRAIL »

Tja, Prorail en reisinformatie dat gaat nu eenmaal niet samen. Dat moet je toch ondertussen wel weten.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door hauptbahnhof »

Zoiets had ik laatst ook. Ik moest heel vroeg werken dus ik dacht, ik pak de s4000 van Duivendrecht naar Amstel en heb dan een mooie overstap op de tram naar de remise. Ik zag van te voren dat die trein +5 heeft dus ben ik ook iets later de deur uit gegaan. Hij was gewoon op tijd vanuit Duivendrecht vertrokken.

Nou vind ik wel dat ze dat moeten aanpassen. Die sprinter heeft 4 minuten tijd tussen Holendrecht en Bijlmer en 3 minuten tussen Bijlmer en Duivendrecht. Een vertraging van 5 min is snel ingehaald (vooral met SLT) :evil:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Ardan »

Dan kun je toch ook gewoon de metro pakken? Die geeft ook elke 5 minuten een verbinding naar Amstel.. (of reed die nog niet toen jij weg moest?
Ik doe ook maar wat
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door hauptbahnhof »

Het was de sprinter van 5:52 op Duivendrecht. De eerste metro 50 komt om 5:59, dus moet ook nog overstappen (wat niet altijd even goed gaat).

Moest om 6:22 in de Remise Lekstraat beginnen dus dat was behoorlijk krapjes aan.
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op di 11 jan 2011, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Klaasje »

Het reguliere lijnennet van het GVB begint sowieso niet zo vroeg met rijden valt me op. Valt me een beetje tegen voor zo'n grote stad :X
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door hauptbahnhof »

Sja, er wordt rond half 6 begonnen, maar dat zijn natuurlijk de ritten vanuit de remises en emplacementen. Dus vanaf ongeveer 6 uur heb je de volledige ritten.
Maar goed, Stadsregio bepaalt en betaalt :wink:
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Klaasje »

Het zal wel aan mij liggen dan. Ik kan me voorstellen dat het belangrijker is dat mensen die vroeg moeten werken dat ook enigzins fatsoenlijk met het ov kunnen doen dan dat tram 1 's avonds met wel 10 reizigers in een rit iedere 10 minuten rijdt. Maarja dat zal wel polderlogica zijn. :roll:

Over reisinformatie:
Zojuist kwam de CXX 9121 op lijn 7 (Almere) langs mijn huis. Helaas rijdt lijn 7 niet langs mijn huis. De Infoxx zal wel weer in storing liggen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Justin »

Zeg wat is dat nou met die 'defect spoor storing' tussen Rlb en Ddr. In de afgelopen 36 uur heb ik 4x de mededeling gezien dat er een defect is, en 4x de mededeling dat het weer goed is. Huidige situatie is dat het afgelopen is om 20:00 vandaag (oftewel: AS USUAL de s5000 die niet rijdt, c.q. keert op Rlb). En de relatie ermee dat er minder stoptreinen op Ddr-Zwd rijden... euuuuuh....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Nee, de s5000 keert sinds vandaag op Zwd vanwege overvolle treinen in de s5100...

In relatie daarmee kwam ik de volgende tegen...
Actuele vertrektijden schreef:16:38 Weesp 3 Utrecht Overv, Hilversum Stoptrein , Rijdt niet verder dan Zwijndrecht
...ehm ja, staat er wat raar met die aangepaste eindbestemming :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Wubbo »

2 van de 4 sporen tussen Zwijndrecht en Dordrecht zijn buiten dienst. Als ik het goed begrepen heb zijn beide sporen al eens tijdelijk hersteld van een defecte las, maar is een van die tijdelijk herstelde lassen nu weer stuk. De tijdelijke las had tot ergens in april mee hebben gekund. Bovendien zit er in een van de sporen nog een spoorstaafbreuk. Verwacht herstel: dit weekend.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Wubbo »

Automatisch omroepbericht op Utrecht Centraal:

Dames en heren, de Intercity naar Arnhem en Nijmegen van 16 uur 59 vertrekt vandaag van spoor 4. Herhaling (...).

Huh, is dat een ICE die naar Nijmegen rijdt ofzo? :?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Justin »

Och, zo zie je maar Daniël, na 2x4 meldingen weet ik het ook niet meer :p.

Nou ja, in elk geval rijdt de s5000 op Zwd-Ddr niet na 20:00 (m.u.v. t 5073 en t5075), en 's weekends ook niet...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Justin schreef:Nou ja, in elk geval rijdt de s5000 op Zwd-Ddr niet na 20:00 (m.u.v. t 5073 en t5075), en 's weekends ook niet...
Duh..., de s5000 rijdt ook niet het weekend :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Justin »

Dat zeg ik, muts :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Automatisch omroepbericht op Utrecht Centraal:

Dames en heren, de Intercity naar Arnhem en Nijmegen van 16 uur 59 vertrekt vandaag van spoor 4. Herhaling (...).

Huh, is dat een ICE die naar Nijmegen rijdt ofzo? :?
Je moet toch wat he, als je hem niet richting Emmerich kwijt kan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Een half uur later riepen ze in Utrecht om dat de ICE helemaal niet reed en reizigers werd geadviseerd een binnenlandse trein naar Arnhem te nemen waar ze op 'n bus over konden stappen naar Emmerich.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Wubbo »

Oja, toen ik vanmiddag om 17.37 aankwam op Den Haag Centraal toonden de DRIPs van de Erasmuslijn scrollend 'De E-lijn van 09.34 vertrekt van spoor 2'. Nuttig...
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Etienne »

Wubbo schreef:Oja, toen ik vanmiddag om 17.37 aankwam op Den Haag Centraal toonden de DRIPs van de Erasmuslijn scrollend 'De E-lijn van 09.34 vertrekt van spoor 2'. Nuttig...
Inderdaad, om 11.38 deden ze dat en om 15.34 nog steeds :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door mb90 »

Nog iets uit Den Haag, maar nu van station HS. Daar werd zoals altijd omgeroepen dat de Internationale trein naar Antwerpen en Brussel van 16:35 uur van spoor 4 vertrekt. Die omroep was dit keer echter zo laat dat de trein op het moment van de omroep al het station uitreed..
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten