NS compenseert vaste klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Het is trouwens nu wel erg leuk om allemaal ''gezouten'' opmerkingen te maken. :lol:

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.
En nu opzouten!
U moet niet op alle slakken zout gaan leggen.
Dat is wel zout hé!
Ik laat me door U niet afzouten!
Die verdient het zout in de pap niet! (tegen de reizigers die tegen mij op een onbeschofte klant reageerden:)
Dat moet u maar met een korreltje zout nemen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

Beetje zouteloos verhaal allemaal hoor :mrgreen:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Beetje zouteloos verhaal allemaal hoor :mrgreen:
ja... maar ik ben dan ook altijd zo flauw hoor :P
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Geen compensatie voor vaste klanten NS

Bericht door Chauf21 »

Geen compensatie voor vaste klanten NS
Geplaatst op: maandag 17 januari 2011 17:05
Laatst bijgewerkt: maandag 17 januari 2011 17:06


NS gaat vaste klanten geen compensatie bieden. Dit heeft het bedrijf vandaag aan Rover bekend gemaakt. Hoewel eerdere berichtgeving in de media de indruk wekte dat NS werkte aan een compensatieregeling, heeft de vervoerder besloten zich te beperken tot maatregelen om reizen buiten de spits te stimuleren. Rover is uiterst ontevreden over dit optreden van NS. De reizigersvereniging stuurt NS honderden klachten om te illustreren dat veel reizigers erg kwaad zijn om de gang van zaken.
Lees verder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

*O* En dan noemen we dit "vooruitgang" onder het mom "we proberen niet langer de reiziger voor te houden dat het hier om een compensatieregeling gaat" _O_ :Y
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Ik stond vanmiddag in de file... waar kan ik compensatie gaan eisen? RWS stuurde me ook al met een kluitje in het riet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

:')

Maar laten we gewoon als reizigers een week lang een betaalstaking houden *O* Zo komen we er ook wel natuurlijk :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Caspar »

Een hongerstaking houden bij Servex lijkt me een beter plan. Als alle reizigers nou eens demonstratief een maandje niets kopen bij Servex dan maak je pas een vuist.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Een hongerstaking houden bij Servex lijkt me een beter plan. Als alle reizigers nou eens demonstratief een maandje niets kopen bij Servex dan maak je pas een vuist.
Uithongeren die hap. En massaal zwartrijden natuurlijk :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Daniel »

Fles schreef:Maar laten we gewoon als reizigers een week lang een betaalstaking houden *O*
Had precies 'tzelfde idee, maar wel lastig met een jaartrajectkaart :P En staken in de vorm van het abonnement weigeren te tonen aan de HC gaat ook niet werken in mijn geval, want die komt in de meeste gevallen überhaupt niet langs (gisteren voor 't eerst deze maand :shock: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

Toch zullen we als reizigers IETS moeten doen. :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door AppleMoose »

Gewoon NIET reizen? ;)

Heb je ook geen gezeur over boetes, en als je niet reist, kom je ook niet op het station, en koop je dus ook niks bij die servexgraaiers *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
Fles schreef:Maar laten we gewoon als reizigers een week lang een betaalstaking houden *O*
Had precies 'tzelfde idee, maar wel lastig met een jaartrajectkaart :P En staken in de vorm van het abonnement weigeren te tonen aan de HC gaat ook niet werken in mijn geval, want die komt in de meeste gevallen überhaupt niet langs (gisteren voor 't eerst deze maand :shock: )
Misschien dat er weer eens vaker een conducteur komt controleren als de baas dat weer wil. De conducteurs moeten immers service rondes lopen! Service... wat is dat hoor ik al vragen :wink: Service dat is datgene waarmee het bedrijf dus iedereen mee in de kou laat staan. :D :D
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Daniel »

Voor de duidelijkheid: ze doen 't geen van beide... ligt er natuurlijk deels ook aan dat je in een trein van drie stellen tussen twee IC-stations zowiezo al iets van maximaal 33% trefkans hebt :wink:
Hoewel deze week goed scoort, al was er vanmorgen een S&V-team voor nodig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Voor de duidelijkheid: ze doen 't geen van beide... ligt er natuurlijk deels ook aan dat je in een trein van drie stellen tussen twee IC-stations zowiezo al iets van maximaal 33% trefkans hebt :wink:
Hoewel deze week goed scoort, al was er vanmorgen een S&V-team voor nodig...
dat scheelt zeker, en dan helemaal als er ook nog ergens een tunnel in het traject zit, dat beïnvloed de trefkans nog meer.

Maar.... gelukkig hebben we nog altijd een vervoersbewijs om vervoerd te worden, en niet om hem aan de conducteur te laten zien. Ik wil immers ook niet bij elke autorit staande gehouden worden, en me rijbewijs laten zien.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Wubbo »

Is ook ergens bedacht wat een servicerondje is? Is 'met je rugzak op je rug en je hoofd tussen je schouders met 10 km/uur door de coupe lopen' ook een servicerondje? Dan zie ik inderdaad vaak servicerondjes...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Gekko123 »

Helaas al vaak genoeg gezien tijdens mijn werk dat dat volgens sommige hc's als servicerondje wordt gezien. Als ik hc zou zijn zou ik juist rustig door de coupé lopen en regelmatig vragen of iemand nog vragen heeft.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Suus »

Die ene keer dat de conducteur dat deed schrok iedereen zich het apenzuur en gingen mensen spontaan hun kaartjes pakken. Maarja, je verwacht ook niet dat als een conducteur de coupe binnenloopt hij "Dames en heren, uw vragen alstublieft" gaat roepen. Die mevrouw tegenover me die er van geschrokken was kreeg ook nog eens te horen dat hij haar kaartje niet hoefde, hij kreeg al betaald om in de trein te zitten, maar hij zou het aanbod onthouden :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Die ene keer dat de conducteur dat deed schrok iedereen zich het apenzuur en gingen mensen spontaan hun kaartjes pakken. Maarja, je verwacht ook niet dat als een conducteur de coupe binnenloopt hij "Dames en heren, uw vragen alstublieft" gaat roepen. Die mevrouw tegenover me die er van geschrokken was kreeg ook nog eens te horen dat hij haar kaartje niet hoefde, hij kreeg al betaald om in de trein te zitten, maar hij zou het aanbod onthouden :lol:
Laat mij ook maar gewoon lekker mijn treintje knippen, zo maak je gelijk contact met de reiziger, met uitzondering van de groep die met doppen in de oren in boek, krant of laptop gekropen zitten, en niet het fatsoen hebben om even op te kijken. En je je verlaagd de drempel voor een reiziger om vragen te stellen, en je kan *mits je de bestemming op een kaartje kan zien, ook ongevraagd overstap/omreis adviezen en dergelijke geven.
Wubbo schreef:Is ook ergens bedacht wat een servicerondje is? Is 'met je rugzak op je rug en je hoofd tussen je schouders met 10 km/uur door de coupe lopen' ook een servicerondje? Dan zie ik inderdaad vaak servicerondjes...
gezien de tijd dat ze willen dat je door een trein ben geweest, wil dat nog wel eens de enige optie zijn helaas, zeker met meerdere stellen bij je, en helemaal als er ook nog tunnels in het traject zitten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Gekko123 schreef:Helaas al vaak genoeg gezien tijdens mijn werk dat dat volgens sommige hc's als servicerondje wordt gezien. Als ik hc zou zijn zou ik juist rustig door de coupé lopen en regelmatig vragen of iemand nog vragen heeft.
Klinkt leuk, maar het werkt niet! daarbij zou ik ook niet bedelend door een trein willen lopen of iemand alsjeblieft een vraag voor me heeft. Maar het rustig lopen, en de mensen ook de kans geven dat ze wat kunnen vragen, ben ik volledig met je eens.

Maar zorg gewoon voor voldoende conducteurs op de trein, en laat ze gewoon kaartjes controleren, dat is toch wat ik ervaar dat reizigers dat over het algemeen gewoon willen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

Oh joepie. We krijgen dan wel geen compensatie, we krijgen wel "excuses". Dat kost tenminste geen geld *O*

Nu maar eens zien dat ik met de excuses van 9:23 naar mijn werk kom morgenochtend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

NS in gesprek met Rover over betere compensatie vaste klant

Bericht door Daniel »

NS in gesprek met Rover over betere compensatie vaste klant
Geplaatst op: vrijdag 21 januari 2011 20:34
Laatst bijgewerkt: vrijdag 21 januari 2011 20:35


Persbericht
NS gaat opnieuw in gesprek met Rover om een betere compensatieregeling voor abonnementhouders op te stellen. Dit heeft NS-directeur Bert Meerstadt donderdag tijdens de hoorzitting over de spoorproblemen toegezegd. Rover deed een bijdrage aan deze hoorzitting. Voorzitter Arriën Kruyt deed niet alleen zijn beklag over de compensatieregeling, maar waarschuwde de politici dat spoorproblemen als storingen en slechte reisinformatie niet alleen een probleem van de winter zijn.

De hoorzitting die donderdag 20 januari in de Tweede Kamer plaatsvond, had betrekking op de winterproblematiek op het spoor. Volgens Rover is de wintersituatie echter deels het gevolg van een veel grotere problematiek. Voorzitter Arriën Kruyt meldde tijdens de hoorzitting dat Utrecht Centraal in de afgelopen 20 maanden al negen keer ‘plat’ heeft gelegen en dat we dit haast “gewoon gaan vinden”, wat grote schade bezorgt aan het imago van het openbaar vervoer. Kruyt noemde het onbegrijpelijk dat de wisselverwarming ook dit jaar weer niet werkte en uitte zijn twijfels over de ambachtelijke kennis van ProRail. Met een verwijzing naar de brief van de Inspectie IVW over de evacuatie van gestrande treinen, benadrukte hij dat de infrastructuur beter beheerd moet worden.

Daarnaast sprak Rover over reisinformatie, een onderwerp dat veel aandacht kreeg tijdens de hoorzitting. Zowel NS als ProRail erkende dat de reisinformatie momenteel niet goed genoeg is. Bert Meerstadt wil hierover gaan praten met de TU Delft, NS ziet in onderzoek dat informatie voor de reizigers met stip op 1 staat. Bert Klerk van ProRail stelde dat elke oplossing denkbaar is om de reisinformatie te verbeteren, desondanks vindt hij het niet wenselijk dat op stations met meerdere vervoerders elke vervoerder zijn eigen informatie gaat verzorgen.

Dit was niet het enige punt waarover de partijen het niet met elkaar eens waren. Het voorstel van ProRail om het spoorsysteem drastisch te vereenvoudigen vond geen weerklank bij NS: de dienstregeling moet niet zó worden vereenvoudigd dat de klant geen keuzevrijheid meer heeft. Voor de vakbonden is het rondje om de kerk nog steeds onbespreekbaar. Zij vinden het alleen in noodsituaties acceptabel, als pendeldiensten nog de enige mogelijkheid zijn om mensen van A naar B te brengen. Ook Meerstadt wil geen rondje om de kerk: hij ziet daarin, net als de vakbonden, problemen omdat personeel minder alert wordt.

Wel heropent NS het overleg over de compensatieregeling voor vaste klanten. Doordat Rover veel aandacht in de media heeft gevraagd voor de zeer matige compensatieregeling van NS en aanhoudend bleef aandringen op verbeteringen, heeft dit onderwerp ook de aandacht van politici getrokken die hier tijdens de hoorzitting vragen over stelden. Aan het einde van de hoorzitting heeft NS-directeur Meerstadt aan PVV-Kamerlid De Jong toegezegd dat NS met Rover naar een vruchtbare oplossing zal zoeken. Rover neemt direct contact op met NS om hierover in gesprek te gaan.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

Long story short: Lekker schuldbewust doen, beloven dat er gepraat wordt, maar concreet is er dus gewoon niks. Zoals gebruikelijk.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door WSM »

Mooi toch? Zolang ergens over gepraat wordt, hoef je er niks aan te doen. NS en Prorail zijn hier sterren in!
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Zou het niet gewoon een kopie van vorig jaar gaan worden, en dat er uiteindelijk na het zeezout-, tafelzout-, mijnzout-, badzout-, inmaakzout-, bakkerszout-, keukenzout-,strooizout-, en mineraalzout-kaartje, een zouteloze dagkaart tevoorschijn gaat komen?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten