OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Michael »

Daniel schreef:@mb90: denk dat dit de afwijkende inzet wel verklaart.
Is gezien de schade aan de bus en wat er met de auto gebeurde niet zachtjes gegaan...
Dan staan er nu dus 2 Wrights aan de kant met schade. paar weken geleden ook op de Jan Blankenbrug (beter bekend als Lekbrug) een ongeval met een Wright
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Dit soort combi's zie je ook niet elke dag (Hoewel de 867 vorige week ook al een keer defect afgerangeerd werd in Amersfoort, dus het kan wel meer gaan voorkomen :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Sommige reclamebussen zijn leuker zonder reclame...
Afbeelding

Nog een ander buitenbeentje in Enschede...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jij bent de laatste tijd ook flink op stap :wink: Zag op OViB ook al foto's uit Zaandam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Tja, twee weekjes vakantie gehad dus dan gaat 't wat harder he :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Kwam vanmiddag op Utrecht Centraal een setje van 2x SGMm-III tegen als intercity t8842 naar Leiden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Wubbo »

Als iemand nog wat DDAR mist?
- DDAR in de s5100
- DDAR in de s9800 (2x)
- DDAR in de s19800
- DDAR in de s9700
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het is duidelijk dat DDM weer in dienst is dus :), die DDAR's zullen vrijgekomen zijn uit de s2200, s3900/s3700 en s14500 :)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Gekko123 »

Daniel schreef:Kwam vanmiddag op Utrecht Centraal een setje van 2x SGMm-III tegen als intercity t8842 naar Leiden...
Oh, dan hebben die er waarschijnlijk de hele dag al in die omloop gezeten, want ik zat gisteravond in een s2000 die gereden werd door SGMm-II + SGMm-III. Ik vond het al opvallend toen ik ze klaar zag staan op spoor 18.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

In deze tijden ook opvallend: de treinen (t2818 en t2861) die ik vandaag van/naar het werk had waren keurig op hun normale lengte. Zodoende absoluut geen sprake van extra drukte, maar er was ook bar weinig te merken van spitsmijdende reizigers... de "compensatie"-acties van NS lijken dus, zoals ik wel een beetje had verwacht, niet bepaald aan te slaan bij de vaste klanten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Een treintje later, de t2863 was wel te krap. Die reed met alleen de ICMm-IV 4213 weg vanaf Rotterdam Centraal.

Verder is de Belgische I6/I10 stam na een maandje weer terug van weggeweest in de Benelux. Ik zag de stam vorige week al toevallig rijden, maar vanmiddag reed deze stam in de t9237 en goed voor een foto:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mb90 op ma 10 jan 2011, 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Ehm ja, da's nogal een schril contrast... de t2861 reed zo te zien (kon niet uitgebreid kijken, dan zou 'ie zonder mij vertrekken) met 9 bakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Ardan »

Terwijl ik gisteren even voor 11 uur in Arnhem op --Stefan-- stond te wachten, zag ik twee gekoppelde ICE-stellen naar Amsterdam gaan, een Nederlandse voorop en een Duitse erachter. Zal denk ik geen last van capaciteitstekort hebben :)
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Justin »

Daniel schreef:In deze tijden ook opvallend: de treinen (t2818 en t2861) die ik vandaag van/naar het werk had waren keurig op hun normale lengte. Zodoende absoluut geen sprake van extra drukte, maar er was ook bar weinig te merken van spitsmijdende reizigers... de "compensatie"-acties van NS lijken dus, zoals ik wel een beetje had verwacht, niet bepaald aan te slaan bij de vaste klanten.
Ja ik heb ook niet veel keuze, als ik altijd t2827 en t2860 Rtd-Amf/Amf-Rtd moet nemen. Het zijn meer de aansluitende s1900 die zo vervelend zijn. Vooral t1918 is hatelijk. Gisteren met 7 bakken ICRm werd elke m² benut, over de gehele lengte *bus* *O* :roll: :twisted: .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Bart »

Mooi geen DDM vandaag in de t2250. Maar goed, morgen weer een kans.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Klaasje »

Hier zojuist op lijn 2 in Almere, de 8391. Nog een ex-Zaanse wagen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Ik vond het vrij opmerkelijk dat de s4600 uit Almere die om 5:43 aankwam in Amsterdam Centraal vanochtend met 3xSGM-III reed, voorzien van 5 conducteurs en 3 machinisten.

Overigens waren ze niet de enige die op dat tijdstip aan het werken waren, want bij de Brooodzaak in de stationstunnel stonden er nog eens 12 NS-medewerkers uitgebreid afwijkend materiaalinzet te bewonderen. Een zwerver reed namelijk met een IKEA-steekwagen vol koffers en andere troep voorbij in de stationshal _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Caspar »

Ik kreeg net een smsje van een vriendin: Mag ik eindelijk eerste klas reizen, zet de NS zo'n domme sprinter in. En idd ik zag even later haar langsrijden in Hoorn in de s4500 naar Amersfoort om 13.20 met 2x SLT (6+4) Ik zag in Alkmaar om 10.50 een DDar naar Den Helder vertrekken in de s3000.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Jurre »

Gister, zo rond 14.00 schat ik, reed in Amersfoort CXX 3937 op lijn 70 naar Hilversum. Die lijn wordt normaal enkel uitgevoerd door Utrechtse Amba's. Nu opeens zo'n Amsterdamse Lions City ;).

Vanmorgen aan het eind van de ochtend vertrok CXX 8799 als lijn 121 uit Hilversum. De letterkast toonde Uithoorn als eindbestemming, is dit nieuw? Aardig afstandje :) .
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Etienne »

Jurre schreef:Gister, zo rond 14.00 schat ik, reed in Amersfoort CXX 3937 op lijn 70 naar Hilversum. Die lijn wordt normaal enkel uitgevoerd door Utrechtse Amba's. Nu opeens zo'n Amsterdamse Lions City ;).

Vanmorgen aan het eind van de ochtend vertrok CXX 8799 als lijn 121 uit Hilversum. De letterkast toonde Uithoorn als eindbestemming, is dit nieuw? Aardig afstandje :) .
Sinds de nieuwe dienstregeling zijn lijn 121 (waar over het algemeen Lion's City's op rijden) en lijn 70 (waar over het algemeen ambassadors op rijden) aan elkaar gekoppeld, waardoor dus eigenlijk een doorgaande lijn Amersfoort - Hilversum - Uithoorn ontstaat. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door |Pim| »

Hmmm, net in de s5200 te helmond het hout weer een SLT gezien, het andere materiaal was zeker op en dan SLT, zo te zien zijn ze weer optimaal in gebruik.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Milco »

Pijnackerbus schreef:
Jurre schreef:Gister, zo rond 14.00 schat ik, reed in Amersfoort CXX 3937 op lijn 70 naar Hilversum. Die lijn wordt normaal enkel uitgevoerd door Utrechtse Amba's. Nu opeens zo'n Amsterdamse Lions City ;).

Vanmorgen aan het eind van de ochtend vertrok CXX 8799 als lijn 121 uit Hilversum. De letterkast toonde Uithoorn als eindbestemming, is dit nieuw? Aardig afstandje :) .
Sinds de nieuwe dienstregeling zijn lijn 121 (waar over het algemeen Lion's City's op rijden) en lijn 70 (waar over het algemeen ambassadors op rijden) aan elkaar gekoppeld, waardoor dus eigenlijk een doorgaande lijn Amersfoort - Hilversum - Uithoorn ontstaat. :wink:
Ik dacht dat concessie Provincie Utrecht bus geen MAN Lion's City's had? Vreemd. Lijn 121 wordt dan zeker vanuit Uithoorn gereden?
|Pim| schreef:Hmmm, net in de s5200 te helmond het hout weer een SLT gezien, het andere materiaal was zeker op en dan SLT, zo te zien zijn ze weer optimaal in gebruik.
Vreemd, s5200 komt niet bij Helmond 't Hout, daar rijden enkel s1900 en s9600 (de laatste te 's-Hertogenbosch gekoppeld met s4400).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Milco1995 schreef:Ik dacht dat concessie Provincie Utrecht bus geen MAN Lion's City's had? Vreemd. Lijn 121 wordt dan zeker vanuit Uithoorn gereden?
De combi 121/70 wordt gereden door Uithoorn en Amersfoort. Op zich logisch aangezien ze in Uithoorn ook Provincie Utrecht-Amba's hebben. De afwezigheid daarvan in Hilversum is namelijk juist de reden dat ze daarvandaan niet op lijn 70 rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door |Pim| »

Oeps Milco, die bedoel ik ook.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

Daniel schreef: De combi 121/70 wordt gereden door Uithoorn en Amersfoort. Op zich logisch aangezien ze in Uithoorn ook Provincie Utrecht-Amba's hebben. De afwezigheid daarvan in Hilversum is namelijk juist de reden dat ze daarvandaan niet op lijn 70 rijden...
Ook dat. Verder kwam het omlooptechnisch zo wat beter uit. Al met al is er best een leuk rondje ontstaan. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten