GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
AMSTERDAM - Het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB onderzoekt hoe het heeft kunnen gebeuren dat een tram dinsdag wegreed met een vader erin, terwijl zijn dochtertje nog in de kinderwagen buiten bij de halte stond.
Dat liet een woordvoerster woensdag weten naar aanleiding van een bericht in Het Parool.
De man hielp bij de halte Amsteldijk eerst een vrouwelijke passagier met het naar binnen tillen van haar kinderwagen, zo vertelt hij in de krant.
Toen hij dat had gedaan en nog in de deuropening stond om zijn dochter van anderhalf te halen, sloten plotseling de deuren van de tram. ''Tot mijn grote verbazing ging de tram ook echt rijden'', aldus de man.
Lees verder...
http://www.nu.nl/binnenland/2421136/gvb ... ident.html
AMSTERDAM - Het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB onderzoekt hoe het heeft kunnen gebeuren dat een tram dinsdag wegreed met een vader erin, terwijl zijn dochtertje nog in de kinderwagen buiten bij de halte stond.
Dat liet een woordvoerster woensdag weten naar aanleiding van een bericht in Het Parool.
De man hielp bij de halte Amsteldijk eerst een vrouwelijke passagier met het naar binnen tillen van haar kinderwagen, zo vertelt hij in de krant.
Toen hij dat had gedaan en nog in de deuropening stond om zijn dochter van anderhalf te halen, sloten plotseling de deuren van de tram. ''Tot mijn grote verbazing ging de tram ook echt rijden'', aldus de man.
Lees verder...
http://www.nu.nl/binnenland/2421136/gvb ... ident.html
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Je kunt toch als bestuurder zijnde toch wel zien dat er nog een kinderwagen staat en als conducteur zijnde toch wel via een portofoon omroepen dat de bestuurder moet stoppen. Zit er trouwens geen noodrem op zo'n ding zoals bij een tram?
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Je zou het als bestuurder inderdaad kunnen zien in de spiegels maar ja dat is in principe niet het probleem van hem.
Wel mocht de conducteur de bestuurder wel ervan op de hoogte stellen dat vader binnen is en kinderwagen buiten.
Het is trouwens een intercom waar de bestuurder en conducteur met elkaar communiceren.
Een noodrem is trouwens altijd te kwiteren door de bestuurder dus zegt nog niks... :?
Wel mocht de conducteur de bestuurder wel ervan op de hoogte stellen dat vader binnen is en kinderwagen buiten.
Het is trouwens een intercom waar de bestuurder en conducteur met elkaar communiceren.
Volgens mij hebben we het over een tram toch? :) . Maareh nee. De combino's hebben geen noodrem maar een communicatiesysteem waar de bestuurder met de passagier kan communiceren >>> (zie afbeelding die ik op de Amsterdamse Tram heb gevonden: dat rode kastje naast de deur)Zit er trouwens geen noodrem op zo'n ding zoals bij een tram?
Een noodrem is trouwens altijd te kwiteren door de bestuurder dus zegt nog niks... :?
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Op halte Amsteldijk komen geen conducteursloze trams, en met kinderwagen stap je bij de conducteur in. Deze kan de deur openhouden, dus de werkelijke vraag is waarom hij dat niet deed. En dan nog vraag ik me af hoe ver de tram nou in werkelijkheid kwam ervan uitgaande dat vader moord en brand schreeuwde en de bestuurder met de intercom gemaand werd de tram weer te stoppen. Heus geen honderd meter.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Wellicht had ie niet door dat die man een kinderwagen bij zich had...
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
De man had net een kinderwagen binnegezet, dat je dan denkt te kunnen gaan, dat kan ik me dan ook nog indenken. Niet iedereeen heeft een vloot aan kinderwagens binnen te zetten, nog los van het feit dat de eerste niet de zijne was.
Groet, Michel
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Als je de noodontgrendeling van de deur bedient krijg je hoogstwaarschijnlijk een noodremming of valt in ieder geval de aandrijving stil, maar ik denk niet dat veel passagiers (in paniek) zich dat realiseren. In ieder geval kijk ik niet op van dit incident, heb het al zo vaak bij GVB zien gebeuren met bagage, rollators en fietsen, dat kinderwagens er ook nog wel op het lijstje bij kunnen.Michael 1988 schreef:Zit er trouwens geen noodrem op zo'n ding zoals bij een tram?
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Volgens 't Parool ging het om 'een ouder type tram' a.k.a. een LHB. Vandaar ook het gehannes met die kinderwagens.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
De oudere trams hebben zowiezo een noodrem.
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Volgens het artikel kon de conducteur niets doen. Als dat zo is vind ik dat, op zijn zachtst gezegd, opvallend. Kennelijk is die beste man gevraagd om in te grijpen, dan kun je toch op zijn minst de bestuurder vragen om te stoppen ipv te zeggen dat het zijn fout is en jij niks kan.
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Is idd niet zo netjes van de conducteur. Je moet je collega 9waar je een team mee vormt) nooit afvallen, ook heb je dan wel gelijk.
Ben bang dat de gevolgen hiervan fataal zijn...
Ben bang dat de gevolgen hiervan fataal zijn...
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
De situatie aan de bestuurder uitleggen en vragen of ie stopt is toch niet je collega afvallen?
Vallend blad maakt rails glad.
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Het staat nu breeduit in de media dat volgens de conducteur het een fout van de bestuurder is en er niks aan kan doen... (wellicht is het ook zo maar dat zeg je dan niet).
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Ik denk dat die baby nog leeft en de andere betrokkenen ook.hauptbahnhof schreef:Ben bang dat de gevolgen hiervan fataal zijn...
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Bijdehandje
Het gebeurt trouwens wel 's bij die ouwe bakken dat de intercom het niet doet, evenals de omroep. En als ie het wel doet, dan met een hoop gefluit en gebrom waardoor het toch onverstaanbaar is.
Het gebeurt trouwens wel 's bij die ouwe bakken dat de intercom het niet doet, evenals de omroep. En als ie het wel doet, dan met een hoop gefluit en gebrom waardoor het toch onverstaanbaar is.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Misschien ook daarover gaan klagen bij GVB ;).
Overigens zijn er (als het een oude tram was met noodram) meerdere schuldigen dan alleen de conducteur en de bestuurder/machinist. De conducteur wegens het niet of slecht doorgeven van de info over de situatie aan zijn collega in de tram, de bestuurder/machinist wegens het niet stoppen en/of het niet goed bekijken naar de situatie op het perron en/of niet luisteren naar de collega en/of passagiers (de laatste is wanneer de bestuurder het kon verstaan of wanneer de persoon überhaupt is gewaarschuwd) en de passagiers wegens (wanneer er een aanwezig was en ook functioneerde) het niet gebruik maken van de noodrem en/of intercom (als die het deed).
Met andere woorden, geef niet altijd de GVB de schuld, maar kijk ook eens naar je eigen acties. De enige die wel een goede actie deed was de persoon die de kinderwagen naar de volgende halte bracht (al moest die daar waarschijnlijk niet zijn).
Maar ja, dit is conclusies trekken vanuit een positie zonder getuigen en betrokken te hebben ondervraagt en voorlopen op het onderzoek.
Overigens zijn er (als het een oude tram was met noodram) meerdere schuldigen dan alleen de conducteur en de bestuurder/machinist. De conducteur wegens het niet of slecht doorgeven van de info over de situatie aan zijn collega in de tram, de bestuurder/machinist wegens het niet stoppen en/of het niet goed bekijken naar de situatie op het perron en/of niet luisteren naar de collega en/of passagiers (de laatste is wanneer de bestuurder het kon verstaan of wanneer de persoon überhaupt is gewaarschuwd) en de passagiers wegens (wanneer er een aanwezig was en ook functioneerde) het niet gebruik maken van de noodrem en/of intercom (als die het deed).
Met andere woorden, geef niet altijd de GVB de schuld, maar kijk ook eens naar je eigen acties. De enige die wel een goede actie deed was de persoon die de kinderwagen naar de volgende halte bracht (al moest die daar waarschijnlijk niet zijn).
Maar ja, dit is conclusies trekken vanuit een positie zonder getuigen en betrokken te hebben ondervraagt en voorlopen op het onderzoek.
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Dit is natuurlijk onzin.Michael 1988 schreef:Met andere woorden, geef niet altijd de GVB de schuld, maar kijk ook eens naar je eigen acties.
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Je kan draaien wat je wil en iedereen de schuld geven, maar als dit artikel juist is en als de conducteur dus inderdaad wist dat dit aan de hand was maar daar niks mee deed (ja, met zijn vingertje wijzen) dan vind ik dat hij/zij daarin niet correct heeft gehandeld en daar best op aangesproken mag worden. Misschien klopte het allemaal volgens de bedrijfsregels, maar het is niet de houding/service die je van een conducteur verwacht in zo'n situatie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Als er echt nood aan de man is trek ik mijn smoel open en gooi er 140 decibel aan herrie 30 seconden lang uit.
Moeten jullie eens zien hoe snel die combino tot stilstand komt! :Y
In het verleden een lijn 16 gehad waarvan de achterdeur wagenwijd open stond, aan de noodrem trekken had geen effect want de trambestuurder overbrugde deze gelijk.
Even mijn muil geopend en BRAAAND gegilt, binnen 10 seconden stond de trambestuurder bij de achterdeur *O*
Moeten jullie eens zien hoe snel die combino tot stilstand komt! :Y
In het verleden een lijn 16 gehad waarvan de achterdeur wagenwijd open stond, aan de noodrem trekken had geen effect want de trambestuurder overbrugde deze gelijk.
Even mijn muil geopend en BRAAAND gegilt, binnen 10 seconden stond de trambestuurder bij de achterdeur *O*
For Your Railroad Adventures
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Toen heeft hij zeker de deur gesloten, in de hoop de brand daar mee te smoren ?!?!?!? :6
Groet, Michel
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: GVB onderzoekt 'kinderwagenincident'
Weten we ook meteen waar de term "grootspraak" vandaan komtfind_your_spot schreef:Als er echt nood aan de man is trek ik mijn smoel open en gooi er 140 decibel aan herrie 30 seconden lang uit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten