OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:De meeste trappen in het land zonder antislipgeneuzel hebben ook geen RVS rand op de treden waar zoals in Rtd de versleten antisliprand op (behoort te) zit(ten). En de trappen schijnen in hun huidige staat dus afgekeurd te zijn.
Je zou toch zeggen dat ze ondertussen weten dat die randen om de zoveel tijd vervangen moeten worden... het was een jaar geleden exact hetzelfde liedje met ook heel de winter afgesloten trappen naar de loopbrug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Maak je niet druk, er is al een hele soap gaande rondom die trappen dus 'men' is ervan op de hoogte. Het zal vast wel neerkomen op een inschattingsfout, de loopbrug is bedoeld voor indoor gebruik en in de uiteindelijke eindsituatie komt deze onder de grote overkapping te liggen en dus afgeschermd van weersinvloeden. Daar zal het vast misgegaan zijn.

Persoonlijk neem ik zelf liever de tunnel, want een loopbrug die meebeweegt als er mensen overheen rennen lijkt me niet helemaal de bedoeling... :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:
Ennes schreef:De meeste trappen in het land zonder antislipgeneuzel hebben ook geen RVS rand op de treden waar zoals in Rtd de versleten antisliprand op (behoort te) zit(ten). En de trappen schijnen in hun huidige staat dus afgekeurd te zijn.
Je zou toch zeggen dat ze ondertussen weten dat die randen om de zoveel tijd vervangen moeten worden... het was een jaar geleden exact hetzelfde liedje met ook heel de winter afgesloten trappen naar de loopbrug.
Ja maar je vergeet dat de trap, de antisliprandjes en de regen allemaal onder een andere afdeling vallen hé :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Persoonlijk neem ik zelf liever de tunnel, want een loopbrug die meebeweegt als er mensen overheen rennen lijkt me niet helemaal de bedoeling... :lol:
Dat vond ik ook al een bijzondere gewaarwording ja toen ik die loopbrug voor 't eerst nam in de spits... maargoed, die tunnel kan natuurlijk niet meedeinen want om een of andere manier hebben reizigers de merkwaardige eigenschap allemaal langzaam naast elkaar te gaan lopen, waardoor het voor geen meter opschiet (juist daardoor krijg je immers zigzaggende gehaaste reizigers)

Vanmiddag nam ik de uit het niets ineens vertraagde t1759... ding stond nieteens meer op de halaanwijzers maar werd ineens naar spoor 9 te Utrecht Centraal gespoorwijzigd toen ik daar al op de t2861 stond te wachten. Bij Bilthoven kwam deze achter de s5600 terecht (omroep had het over een trein naar Baarn, maar daar rijdt geen DDAR in doorgaans én die rijdt niet op dat tijdstip).
We mochten er voorbij, maar of de manier waarop nu de meest handige was... de stoptrein werd op het doorgaande spoor stilgezet terwijl wij er via het middenspoor omheen reden :roll: Geloof dat we net zoveel vertraging hadden gehad als we er gewoon tot Amersfoort achteraan gereden hadden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Mijn s2000 besloot vandaag om maar even met +10 te vertrekken vanuit Utrecht. Toen we +7 hadden kregen we een omroepbericht dat we nog niet konden vertrekken maar men niet wist waarom, daarna heb ik geen woord meer over de vertraging gehoord. Zal wel aan overstekende regenwolken hebben gelegen ofzo ;-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door ODRAIL »

Hoe krijgen wij de t12720 vertraagt was vandaag op station Rta de vraag.

Het antwoordt is heel simpel: vanaf Wd totaan Rtn(g) gooide men er een slijptrein van de firma Speno voor (die niet harder mag dan 80 kilometer per uur) :neg: :shock:.

Hoera voor de firma Prorail.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

God wat weer een paniek. Gemiddeld 3 keer in de week wordt de IC Utrecht - Arnhem achter de vertraagde struikelaar Utrecht - Rhenen aan gegooid: Dus stapvoets voor Bnk, stapvoets voor Db, stapvoets voor Mrn, dan nog stapvoets voor Har, haltering op Klp en haltering op Ed.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Hoe krijgen wij de t12720 vertraagt was vandaag op station Rta de vraag.

Het antwoordt is heel simpel: vanaf Wd totaan Rtn(g) gooide men er een slijptrein van de firma Speno voor (die niet harder mag dan 80 kilometer per uur) :neg: :shock:.
Aannemende dat het dezelfde is geweest (op het tussenliggende traject zitten geen Speno-standplaatsten, had 'ie bij jou ook een wagon met BAM-graafmachine erop achterop?): dat ding kwam vlak voor de t2818 op Amf aan. Kennelijk heeft men dan nogal lang over het kopmaken in Ut gedaan, zelfs met 80 km/u doe je immers toch geen anderhalf uur over Amf - Wd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Aannemende dat het dezelfde is geweest (op het tussenliggende traject zitten geen Speno-standplaatsten, had 'ie bij jou ook een wagon met BAM-graafmachine erop achterop?): dat ding kwam vlak voor de t2818 op Amf aan. Kennelijk heeft men dan nogal lang over het kopmaken in Ut gedaan, zelfs met 80 km/u doe je immers toch geen anderhalf uur over Amf - Wd.
De BAM-graafmachine zat er inderdaad achter. Maar het is ook aannemelijk dat hij vanuit Amf via Hvs - Bkl naar Wd gestuurd is. Dan hoeft met in Ut geen kop te maken.
Fles schreef:God wat weer een paniek. Gemiddeld 3 keer in de week wordt de IC Utrecht - Arnhem achter de vertraagde struikelaar Utrecht - Rhenen aan gegooid: Dus stapvoets voor Bnk, stapvoets voor Db, stapvoets voor Mrn, dan nog stapvoets voor Har, haltering op Klp en haltering op Ed.
Ik wil geen paniek zaaien hoor. Ik wil alleen weer eens een gevalletje gepruts posten :wink:. Er waren immers genoeg inhaalmogelijkheden om de Spenotrein aan de kant te zetten (denkend aan Woerden Station, Wachtsporen Oudewater en Gouda Station).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Was weer een lekkere bende op Ut vanochtend. Één wisselstorinkje en gelijk alles gespoorwijzigd en natuurlijk +15. Goederentreinen reden natuurlijk wel gewoon door, daar heb ik al eens wat over gezegd :)
KM46 schreef:Ik wil geen paniek zaaien hoor. Ik wil alleen weer eens een gevalletje gepruts posten :wink:. Er waren immers genoeg inhaalmogelijkheden om de Spenotrein aan de kant te zetten (denkend aan Woerden Station, Wachtsporen Oudewater en Gouda Station).
Oh okee :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Door een aanrijding tussen Bilthoven en Den Dolder was er daar vanmiddag geen treinverkeer mogelijk. Dat levert vertraging op, dat kan ik nog begrijpen, maar niet waarom de reisinformatie voor de twintigduizendste keer beroerder dan beroerd was.
Zo hebben we bijvoorbeeld het fenomeen geheten actuele vertrektijden: waarom kunnen de schermen die op het station hangen wel de uitgevallen treinen aangeven en tonen ze op internet doodleuk alles alsof het normaal rijdt :roll:
Dan de reisplanner: er was een omreisadvies via Hilversum, maar een reis Utrecht - Amersfoort via Hilversum plannen bleek onmogelijk... volgens ns.nl zou de eerste trein naar Hilversum pas om 0.30 uur vertrekken :roll:
Tot slot de omroep: weliswaar was die dit keer te horen op een moment dat er geen goederentrein door Utrecht Centraal denderde, maar middels de volumeknop wist men uiterst effectief te voorkomen dat ook maar iemand kon verstaan wat er werd omgeroepen. Die stond wel zo ontzettend zacht.

Nouja, gelukkig bleek de t4958 met een DDAR te rijden, dat paste dus nog heel aardig. Weliswaar wat lange stationnementen omdat het uitstappen wat meer tijd kost, maar in Hilversum aangekomen was toch wel heel goed het voordeel van de brede deuren te merken. Op het perron liep het echter wel vast bij de tunnel.
De s1500 die er al stond maar voorbij laten gaan: die werd al massaal genomen. Echter was de IC daarna nou ook niet de meest ideale voor dit soort situaties: de t241 die zo te zien ook nog een Bistro-rijtuig miste. Vooral de mensen die hardnekkig in het smalle gangetje langs de zespersoonscoupés bleven staan waren nogal irritant. En die zich maar beklagen over de mensen die zich erlangs persten, tja, verderop in het rijtuig waren notabene zeeën van ruimte vrij.
Uiteindelijk door de lange instaptijd en een kruisende trein met +6 uit Hilversum vertrokken en met +5 in Amersfoort beland waar zowaar wel de t561 nog stond te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Vinny »

Ik wil geen paniek zaaien hoor. Ik wil alleen weer eens een gevalletje gepruts posten . Er waren immers genoeg inhaalmogelijkheden om de Spenotrein aan de kant te zetten (denkend aan Woerden Station, Wachtsporen Oudewater en Gouda Station).
Eindelijk heeft men de Spenotrein weer een wat hogere prioriteit gegeven. Dat ding kwam vroeger nooit op tijd op de eindbestemming aan omdat passagierstreinen altijd voorrang hadden. Gelukkig is daar een eind aan gekomen :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Tot slot de omroep: weliswaar was die dit keer te horen op een moment dat er geen goederentrein door Utrecht Centraal denderde, maar middels de volumeknop wist men uiterst effectief te voorkomen dat ook maar iemand kon verstaan wat er werd omgeroepen. Die stond wel zo ontzettend zacht.
Je stond zeker op spoor 1 t/m 4? Daar proberen ze al jaren de omroep goed te krijgen, schijnt maar niet te willen lukken. Aan het volume van de omroep lag het namelijk niet, ik was op ongeveer hetzelfde moment als jij op Utrecht (had de s2000 van 16.59) en heb het omroepbericht woordelijk kunnen verstaan. Omreisadvies naar Amersfoort, Apeldoorn en verder t/m Enschede was met de omgeleide s2800, omreisadvies naar Zwolle en verder was via Arnhem. Die logica moeten ze me ook nog eens uitleggen, want ik begrijp het niet...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door ODRAIL »

Goed, deze week 15 minuten vertraging opgelopen met de RET, samen met de 35 minuten van vorige week maakt dit al in 2011 50 minuten vertraging in twee weken. In 2010 was het in het geheel 50 minuten vertraging. De RET is aardig onderweg :?.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Je stond zeker op spoor 1 t/m 4? Daar proberen ze al jaren de omroep goed te krijgen, schijnt maar niet te willen lukken.
Kon je aan 't treinnummer al 'n beetje zien he, maar spoor 3 dus inderdaad :wink:
Omreisadvies naar Amersfoort, Apeldoorn en verder t/m Enschede was met de omgeleide s2800, omreisadvies naar Zwolle en verder was via Arnhem. Die logica moeten ze me ook nog eens uitleggen, want ik begrijp het niet...
Ah dat was het dus en verklaart ook waarom ik wel een s2800 op de AV zag. Er was echter nergens (zowel niet op ns.nl, teletekst 751 als de Argos-borden) te lezen dat er omgeleide treinen reden, alleen het advies via Hilversum te reizen.

Hoe reed die omgeleide 2800 trouwens eigenlijk? Met kopmaken in Hilversum? In dat geval kan ik wel begrijpen dat reizigers naar Zwolle via Arnhem gestuurd werden... dat ding moet dan achter mijn trein én achter de s5700 aan gehobbeld hebben en vanuit de t241 was de t561 al maar net te halen.
Je komt dus hoe dan ook met +60 in Zwolle aan, daarvoor maakt het niet uit of je met de omgeleide 2800 of via Arnhem reist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Justin »

Goeiedag wat voor sardientjes/veevervoer was dat in de t12561 :|. Zag er niet uit bij zowel aankomst als vertrek op Amf. Was denk ik een van de eerste treinen die na de aanrijding weer reed?

Overigens was m'n t2860 gekrompen van 2xIII naar 1xIV. Was gezellige drukte... Stond ik daar voor jan joker bij het bordje 6 :(.

En gatver wat een pislucht kwam er uit het wc-hok uit IRM m9595 die in de t1969 reed. Ding was vergrendeld, maar waarom dat zo was, was in eerste instantie onbekend. Aantal passagiers vroegen de HC of die open was... maakte het open... en toen wisten we waarom dat ding dus op slot was. Wat een beerput zeg :shock:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Goeiedag wat voor sardientjes/veevervoer was dat in de t12561 :|. Zag er niet uit bij zowel aankomst als vertrek op Amf. Was denk ik een van de eerste treinen die na de aanrijding weer reed?
Treinverkeer zou vanaf 17.30 uur weer hervat worden was het idee, dus da's goed mogelijk dat het de eerste weer rijdende was. En dan ook nog op halve sterkte want het deel uit Leeuwarden wat normaal in Utrecht met de t12561 combineert zat natuurlijk nog vast achter de stremming...

Stukje toeval: gezien het tijdstip waarop ik in Amersfoort arriveerde heeft mijn t241 voor rood staan wachten op het kruisen van jouw t2860 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Omleiding van de s2800 is ongeveer in eigen pad. Ik doe 'm even uit mijn hoofd: Utrecht .02, Hilversum aan .18 vertrek .24, Amersfoort aan .41. Maar het is een s2800, dus op tijd rijden is er nauwelijks bij ;-)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

Van dinsdag:

-Connexxion (tours) heeft in Apeldoorn naast de gebruikelijke groene intrego's (ik doe het fout, ik weet) ook een grijze interliner staan (29xx-serie).
-In o.a. de 9069, die voor syntus op de scholierenlijnen rondom de Jasobus Fruytier school rijden, nette groene bordjes staan met de eindbestemming en buslijn. (uiteraard niet op het display, die toont al heel lang "57 Schoobus". Dat was nog wel eens anders...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Omleiding van de s2800 is ongeveer in eigen pad. Ik doe 'm even uit mijn hoofd: Utrecht .02, Hilversum aan .18 vertrek .24, Amersfoort aan .41. Maar het is een s2800, dus op tijd rijden is er nauwelijks bij ;-)
Dan heeft 'ie duidelijk achter de s5700 aan mogen hobbelen... om .18 was er nog niks op spoor 1 te Hvs (enige mogelijke keerspoor met deze tijden). En bij vertrek met de t241 om 16.27 was er nogsteeds niks aangekomen.

Maar de s2800 nauwelijks op tijd waag ik te betwijfelen hoor... alle vertragingen van 2800'en opgeteld voor deze week kom ik op -13 minuten (5 treinen), som voor de NoordOost zit op +24 (2 treinen) :wink:

@MdJ: Integro :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Wat kunnen zwartrijders toch kinderachtig zijn... Ik moest vanav op s2100 sleutelen op het stuk tussen Rtd en Asd en na vertrek vanaf Rtd liep ik door de trein een servicerondje op weg naar de achterste cabine om daar mijn tas te zetten.

Aangekomen in de achterste bak onderin zag ik twee paar donkere koppen me vanaf het achterste balkon verschrikt aankijken en zich snel uit de voeten maken naar het bovendek. Dus ik draai me om en loop naar boven, waar ik dezelfde twee personen weer snel naar de benedenverdieping zie rennen. Ik dus weer terug naar de benedenverdieping en halverwege hoorde ik voetstappen boven me, dus ik draai me weer om en loop terug naar het balkon. De hele situatie had een hoog tikkertje-gehalte en na drie keer waren ze net iets sneller en renden ze verder naar voren. Onderweg terug naar voren liep ik langs een groepje mensen in de 1e klas, die ook al doorhadden wat er gaande was en zeiden: "Ze gingen die kant op hoor!" En ik antwoordde: "Ja, snapt u dat nou, ik bijt niet en zo eng ben ik toch niet?"

Ik ben ze tot Gv niet meer tegengekomen, dus ben ik bij aankomst in Gv maar over het perron weer terug naar achteren gelopen. Onderweg zag ik (toch weer in de achterste bak) dat een paar ogen me vanaf de bovenverdieping aan het begluren waren. De andere hing uit de deur en ze dachten slim te zijn door hun jassen uit te doen.

Toen ik uit Gv vertrok, besloot ik om de confrontatie met ze aan te gaan en vroeg waarom ze telkens voor me op de vlucht sloegen en dat ze wel heel erg kinderachtig bezig waren. Eerst probeerden ze de vermoorde onschuld te spelen, maar ze wisten heus wel dat ik ze door had en toen kwam de aap uit de mouw:

- "Ja, we hebben geen kaartje..."
- Dus ik zeg: "Als je naar de bakker gaat, loop je toch niet met een brood de winkel uit zonder te betalen?"
- "Ja, maar je ziet hier toch nooit een conducteur!"
- Ik zeg: "Dat slaat nergens op, in de supermarkt zit toch ook niet achter elke kassa iemand?"
- "Ja, maar we hebben geen geld voor een kaartje!"
- En na nog een hele discussie waaruit bleek dat ze ook niet bepaald slim waren, kon ik me niet meer inhouden: "Nou dan hebben jullie vandaag geluk want ik knip geen kaartjes, dus jullie zijn voor niks heen en weer aan het rennen!" :lol:
Een van de twee viel op zijn knieën en riep: "Hallelujah, God is met ons!!" *O*
Toen zei ik: "Nee, God niet maar ik wel. Je hebt gewoon geluk dat de conducteurs vandaag op waren!" :Y
Daarna hoorde ik vanuit de achterste cabine allerlei oerwoud-geluiden en euforisch gerap achter me.

(Stiekem vond ik het best spannend om de confrontatie aan te gaan, want ze waren met 2 en ze waren behoorlijk groot ook - en ik niet - dus ze hadden me natuurlijk ook finaal in elkaar kunnen meppen, maar ik wilde er wat van zeggen)
Vallend blad maakt rails glad.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door |Pim| »

Dexter wat ben je weer een held.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door lamar »

Dexter=god?
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Leuk verhaaltje, valt me inderdaad op dat er vaak een soort kat en muis spel plaatsvindt in de dubbeldekkers van NS. Laatst een zelfde situatie als Dexter beschrijft meegemaakt, de HC was onderweg even wat op te bergen en werd toen ook door twee schuchtere reizigers ontvlucht. Die HC was helemaal niet van plan te controleren zei ie na afloop toen ie weer langsliep.

Ik zat net in de bus, lijn 12 vanaf het station Hoorn naar mijn straat toe. De bus raakte na 3 haltes defect, en de chauffeur ging hem terugrijden naar de remise/werkplaats nabij het station. De bus kon echter niet harder dan 10 km/u en op een dubbelbaans 80km/u weg leverde dat veel irritaties op bij andere weggebruikers. Aangekomen terug op het station in Hoorn reed de chauffeur met ons reizigers erin de remise door naar het opstel terrein achter de werkplaats. Tot hilariteit van veel passagiers overigens die meteen begonnen te twitteren etc.
Achter de werkplaats konden we overstappen op een andere bus, waardoor we 20 minuten later toch weer de route konden vervolgen.

Afbeelding
De defecte bus achter de werkplaats.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Chauf21 »

De gevolgen van het mogelijk verder instorten van het voormalige IMAX-theater voor het OV zijn aanzienlijk: er rijden geen metro's en trams onder/over de Schiedamsedijk, maar doordat de stroom van de bovenleiding is gehaald, is er ook geen tramverkeer mogelijk over de Erasmusbrug. Gevolg: grote verstoringen in met name het tramverkeer. Pendelbussen (naar verluidt 40 stuks!) rijden onder begeleiding van motoragenten, dat dan weer wel :pos: (meer informatie overigens via http://www.ret.nl en http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... rasmusbrug).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten