OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

De t9221 reed met een VIRM i.p.v. de gebruikelijke BeNeLux. Verder stond er rond 13:20 uur 10 bakken ICM iets ten zuiden van Delft te niksen. Dit waren de 4212, 4082 en de 4045. Als iemand dus wat ICM miste in zijn/haar trein, daar stond een deel. :P Ook reed de t9233 met het stuurstandrijtuig achter de loc die voorop zat. Was wel een raar gezicht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Jurjen »

Gisteren met m'n vriendin naar Emmen geweest, voor een bezoekje aan de plaatselijke dierentuin. In de trein van Zwolle naar Emmen liepen we al vertraging op, doordat we op de tegentrein moesten wachten, die +6 had. In Coevorden werd de trein door een sein- en wisselstoring opgeheven, en ging samen met de trein die een tien minuten later uit Emmen aankwam terug naar Zwolle. Reizigers naar Nieuw Amsterdam en Emmen moesten wachten op de stoptrein. Deze kwam pünktlich aanzetten, maar liep na Coevorden nog flink wat vertraging op. Tot even voor Nieuw Amsterdam moest 'stapvoets' gereden worden, en alle overwegen aangereden worden. De eerste overweg na Coevorden sloot pas na een hoop getoeter, en de trein al op het (volgens mij) fietspad stond. Het langzaam rijden verklaarde ook waarom onze sneltrein niet verder reed dan Coevorden: de trein richting Zwolle reed waarschijnlijk al op het enkelspoor, en de volgende trein vertrok niet veel later dan de sneltrein had kunnen doen na wachten op de tegentrein. Uiteindelijk met iets van +50 aangekomen in Emmen, maar alsnog alles kunnen zien in de dierentuin, en daarna heerlijk gegeten in Emmen.

Op de terugweg nog ervaren hoe in Zwolle een reiziger op perron 3 door een servicemedewerker op perron 1 een actueel reisadvies kreeg. Door een blikseminslag was er geen treinverkeer tussen Zwolle en Raalte. De reiziger werd aangeraden via Deventer-Almelo om te reizen. Tsja, dat is i.p.v. 16 minuten reistijd, 1 uur 20 minuten reistijd. Als je de 0-minuten-overstap in Almelo haalt. Anders 1 uur 50! ;-)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Freek »

Frank schreef: (degene die ik uit Nm gezien heb stopten hoe dan ook als op het station). Althans, dat is wat ik er van gezien heb.
de t3760 stopte in ieder geval niet op Elst. Tochjo, heb bij jou in de trein gezeten. Nog enkele aanvullingen:
de t2064 werd laat opgeheven (en heeft volgens mij nog wel richting Nijmegen gereden) hij werd 2 minuten voor vertrek met +15 aangekondigd, op vertrektijd met +10 en 3 minuten na vertrek werd hij opgeheven. Ik zat naast de conducteur van de betreffende trein te wachten. Hij wist echter nog van niets, hij was niet gebeld over wat hij moest doen.

Overigens was de informatieverstrekking in de t3760 erg summier, de HC die kwam controleren bij aansluiting Elst vertelde mij dat we moesten wachten op een trein die nog uit Elst weg moest. Pas toen we alle overwegen gepasseerd waren (en dus inmiddels al +10 hadden) werd opgeroepen dat er een storing was.

Verder kwam de t3760 vanaf Rheden achter de stopper naar Zutphen te zitten, wat natuurlijk niet werd omgeroepen. Hierdoor was de vertraging bij aankomst in Zutphen +30. De trein is volgens mij niet opgeheven omdat ook de achter op komende 3700 vertraagd was.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

De twee SGMm-II'tjes rijden momenteel hun rondjes in de s14100 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag rond 16.00 uur was 't een beetje druk op spoor 15 in Dordrecht: Arriva had er een defect treinstel gestald, het versterkingsstel voor de t32561 stond er al klaar en daar stonden dan nog de twee V'tjes van de t32559 voor.
De machinist van die voorste trein moest zelfs nog uitstappen om te kunnen zien of het sein al groen was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Freek »

Vandaag voor het eerst deze week op zowel de heen als de terug reis geen, ik herhaal, geen vertragingen. Dat mag ook bijzonder heten
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Geert schreef:De twee SGMm-II'tjes rijden momenteel hun rondjes in de s14100 8-)
En er nu ook even ingezeten als trein t14162. :) Ze ruiken nog helemaal nieuw van binnen!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

Vandaag in Utrecht Centraal: Een intercity naar Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Zuid en NAARDEN-BUSSUM :lol: :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

Vinny, werk voor je :)
Vanmiddag rond 16.45 uur te Zaandam: t3361, t4561 en t5861 rijden met lichte vertraging. Op spoor 4 staat een trein naar Amsterdam aangekondigd, op spoor 5 een trein naar Schiphol. Wat komt er voorrijden bij de CTA waar Asd staat aangekondigd: de trein naar Shl. Trein vertrekt, op het andere perron komt 2x SGMm binnenrijden. Avat als bestemming. Verwarring alom, kan je begrijpen, immers bij drie verschillende treinen kloppen de CTA-bakken niet. Reizigers naar Schiphol zullen niet blij zijn, die hebben zonder overstappen +60, reizigers die op de Hemboog Ass voorbij zien gaan, zullen ook niet blij zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

en uitgerekend morgen heb ik mijn tweewekelijkse vrije dag... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

De CTA-aansturing staat dus los van de rijweginstelling aan dat perron, begrijp ik?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Lijkt me wel, anders zou een CTA in theorie ook even op "Niet instappen" moeten draaien als er eerst een goederentrein passeert en daarna de reizigerstrein pas komt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Wubbo »

Ja, de CTA-aansturing staat los van de rijweginstelling.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Lijkt me wel, anders zou een CTA in theorie ook even op "Niet instappen" moeten draaien als er eerst een goederentrein passeert en daarna de reizigerstrein pas komt :wink:
Je kan natuurlijk ook een regeltje aan het treinnummer toevoegen waarin wordt vermeld op welke stations de trein stopt (of zoiets dergelijks kan er al zijn). Op het moment dat een trein passeert die niet op het station hoort te stoppen, hoeft de CTA niet bij te draaien ;)

In ieder geval zou het een welkome aanvulling zijn als er op z'n minst een melding komt wanneer de CTA- en rijweginstelling van elkaar verschillen. Te vaak heb ik gezien dat de CTA niet de juiste trein aanwijst.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Wubbo »

Die melding bestaat wel, maar niet alle omroepers werken ermee.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Caspar »

Dat is dan onoplettendheid van de betreffende mederwerker reisinfo bij Prorail, aangezien die in de gaten houdt of er bv een volgorde wisseling komt op een betreffend perron, en dan de CTA (semie) handmatig instelt. Overigens zal Tuffie in jou geval dan ook geen spoorwijziging omroepen, als ook de CTA niet op het juiste perron staat ingesteld.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Ik ben de afgelopen week 3 dagen met de trein geweest en daarbij viel me heel wat op, maar veel ben ik inmiddels weer vergeten. :P
Wat ik nog wel weet is: vorige week vrijdag zag ik tussen Dt en Sdm rond 14:30 twee gekoppelde Thalyssen rijden. :o Dit heb ik in Nederland nog nooit gezien.
En het ergste: ik heb sinds vorige week donderdag in 10 treinen gezeten: s5100 (Rtd-Gvc), s9800 (Gvc-Vb), s9800 (Vb-Gvc), s1900 (Gvc-Rtd), s9200 (Rtd-Gv), s2200 (Gv-Rtd), s1900 (Rtd-Dt), s1900 (Dt-Rtd), s2800 (Rtd-Ut) en s12700 of s12500 (Ut-Rtd) en ik ben alleen vanochtend in de s2800 gecontroleerd. :shock: Dan vraag ik me toch af waarom ik überhaupt een kaartje heb gekocht. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
RahimNS
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door RahimNS »

meltrain schreef:
En het ergste: ik heb sinds vorige week donderdag in 10 treinen gezeten: s5100 (Rtd-Gvc), s9800 (Gvc-Vb), s9800 (Vb-Gvc), s1900 (Gvc-Rtd), s9200 (Rtd-Gv), s2200 (Gv-Rtd), s1900 (Rtd-Dt), s1900 (Dt-Rtd), s2800 (Rtd-Ut) en s12700 of s12500 (Ut-Rtd) en ik ben alleen vanochtend in de s2800 gecontroleerd. :shock: Dan vraag ik me toch af waarom ik überhaupt een kaartje heb gekocht. :roll:
Ik ben met je eens dat je vvb regelmatig gecontroleerd zou moeten worden, maar uiteindelijk koop je dat vvb om gebruik te maken van een product en niet voor de conducteur :wink: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Omroep in Amersfoort vanmiddag: "Vanwege CAO-acties bij Connexxion zijn er CAO-acties op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen, houdt u rekening met uitval van treinen"
Nooit geweten dat die acties door acties veroorzaakt werden :P

Verder trof ik de 9525 solo in de t2132 en reed de t3549 ook slechts met een los IRM-viertje. Al was die nog groot vergeleken met een tegentrein, die slechts met een los ICM-drietje reed :shock:
Daarnaast bleven de tussenstations maar voorbij scrollen in SGMm-III 2973 die in de 705800 Hilversum-Amersfoort reed. Nou hadden Baarn en Amersfoort zonder scrollen ook wel in één keer op dat display gepast :P In Baarn vertrokken de sprinters naar Amersfoort overigens van spoor 2 en die naar Utrecht van spoor 3, omdat wegens werkzaamheden de tunnel onder de sporen afgesloten was.

En tot slot kon ik vandaag nog een nieuw record neer zetten, al is dat niet bepaald een feestje waard... op een toch aardig reisje (Dordrecht - Rotterdam C. - Gouda - Woerden - Amsterdam Bijlmer ArenA - Schiphol - Utrecht C. - Hilversum - Amersfoort - Utrecht C. - Geldermalsen - Dordrecht) werd ik pas tussen Gorinchem en Hardinxveld-Giessendam voor het eerst gecontroleerd :shock:
Onderweg is ook maar in twee van de 10 NS-treinen een conducteur langsgekomen voor 'n servicerondje...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door deadlock »

In Amersfoort viel het me op dat de niet beweegbaar afgespannen bovenleiding die op spoor 2 ter hoogte van dwergsein dat bij spoor 3 hoort, genummerd 183, kruist met de doorgaande bovenleiding van spoor 2 nogal laag hangt. Zo laag, dat de schuitjes van de pantografen er hard tegenaan tikten. Dat was eergisteren. Gisteren was het warmer en was de tik ook harder.

Dit gezegd hebbende tegen een perronopzichter kreeg ik een niet begrijpende blik terug en ik heb het dan ook maar even naar ProRail gemaild. Vandaag of morgen trekt een IRM op een warme dag dat ding geheid aan stukken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Paar opvallende dingen van vandaag:
- IC t1931 werd door de draadbreuk tussen Breda en Gilze-Rijen opgeheven bij Rtd. Had hij nou echt niet doorgekund naar Breda?
- IC t3759 reed met 2x Plan V (de 860 + 889).
- Stoptrein t16065 reed met een losse Plan V. Gelukkig zat de t6063 er tot Geldermalsen met +10 voor.
- IC t3562 reed met een ICM-III en een ICMm-III.
- De controlekans was bij mij een stuk groter dan bij Reiziger Ddrs na een rondje Rotterdam Centraal - Amersfoort - Enschede - Glanerbrug - Enschede - Zwolle - Kampen - Zwolle - Amersfoort - Baarn - Utrecht - Geldermalsen - Dordt - Rotterdam Lombardijen. In 10 van de 13 treinen was er controle. Mijn kruidvatkaartje zit goed vol. :) Zelfs bij de PEG tussen Glanerbrug en Enschede had ik controle en zo was zelfs mijn retourtje Enschede - Glanerbrug (met korting) gevuld. :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door reisthijs »

Vanmiddag, ik arriveer met de stoptrein uit Hilversum bij Utrecht C, na eerst vijf minuten te hebben moeten wachten reed de trein toeterend het station binnen (op spoor 1 ipv 3). Er werd snel duidelijk waarom dat was: er stond een trein stil op spoor 2, met de deuren open maar alleen niet langs een perron.

De (extra ivm werkzaamheden) IC naar Groningen/Leeuwarden was niet binnengekomen op spoor 4, maar op spoor 2. Daar passen alleen niet vier ICM-drietjes op, waardoor het laatste stel niet langs het perron stond. Voor de reizigers uit dat achterste stel betekende dat dus een stukje tussen de sporen lopen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef: Mijn kruidvatkaartje zit goed vol. :) Zelfs bij de PEG tussen Glanerbrug en Enschede had ik controle en zo was zelfs mijn retourtje Enschede - Glanerbrug (met korting) gevuld. :)
Hmm, ik dacht dat de Kruidvat-kaartjes geldig waren tot de grens? Tenminste, dat zei een medewerkster op Enschede vorige keer tegen mij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Cookie »

Eh, Glanerbrug is toch Nederland? :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Klopt. :D
Daarom hoefde mb90 volgens mij ook geen retourtje Enschede-Glanerburg te kopen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten