OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Afbeelding Op vrijdag 14 januari 2011 15:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijden volgens mijn OV-vrienden trouwens 40 pendelbussen over de erasmusbrrug onder begeleiding van motoragenten. Ik zou me maar niet zo druk maken :P

Afbeelding Op vrijdag 14 januari 2011 15:56 schreef Toekito het volgende:
dan mogen ze mij die bussen aanwijzen ik zie al een uur geen bus. Ze draaien en gaan de laan op zuid op :P


Ga je die bussen even aanwijzen Chauf? :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

Pendelbussen schijnen non-stop te rijden tussen Zuidplein en CS. Wellicht verklaart dat iets (Laan op Zuid is bij het Wilhelminaplein)?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Chauf21 »

Er rijden groepjes bussen onder politiebegeleiding tussen Rotterdam centraal en Zuidplein. Route is via de Maastunnel. Over de Erasmusbrug rijdt er niets, dacht ik.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Etienne »

Chauf21 schreef:De gevolgen van het mogelijk verder instorten van het voormalige IMAX-theater voor het OV zijn aanzienlijk: er rijden geen metro's en trams onder/over de Schiedamsedijk, maar doordat de stroom van de bovenleiding is gehaald, is er ook geen tramverkeer mogelijk over de Erasmusbrug. Gevolg: grote verstoringen in met name het tramverkeer. Pendelbussen (naar verluidt 40 stuks!) rijden onder begeleiding van motoragenten, dat dan weer wel :pos: (meer informatie overigens via http://www.ret.nl en http://www.rtvrijnmond.nl/Homepage/Nieu ... rasmusbrug).
En dat heb ik geweten vanochtend. Haringen-in-een-ton vervoer in de trams richting Zuid. :x

En wederom problemen met metrolijn E vanochtend. Wegens diverse problemen kwam er slechts om de 20 à 25 minuten een metro. Dit moet niet al te lang meer door gaan :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

De bussen tussen Rotterdam Centraal en Zuidplein reden inderdaad met groepjes heen en weer. Het waren hoofdzakelijk groepjes van 3 met een motoragent ervoor. Niet dat dat hielp overigens, want het stond overal muurvast. Er wordt overigens gereden via de Maastunnel. Ook werd er vanmiddag hoofdzakelijk met Alliances uit de 800-serie gereden waaronder ook een aantal die al lang niet meer in dienst gereden hebben:
Afbeelding

En er reed dus politie voor:
Afbeelding

Vanavond zijn de meeste Alliances overigens vervangen door Citaro's:
Afbeelding

Op het Zuidplein stond bij het busstation deze tekstkar van de politie om de reizigers te informeren. Als je dit over het hoofd ziet.. :P :
Afbeelding

De trams rijden dus behoorlijk anders. Tramlijn 25 rijdt bijvoorbeeld Carnisselande - Maashaven v.v., zoals hier bij de Hillevliet te zien is:
Afbeelding

En op Noord de oude route van lijn 5, Schiebroek - Willemsplein v.v., waardoor er weer eens een Citadis op de mooie keerlus aan het Willemsplein komt:
Afbeelding

Tot slot was dit de situatie bij het IMAX rond 20:00 uur:
Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Wat een dag... Ik had eigenlijk einde dienst om 23:05 en kom dankzij de brand op de Kijfhoek nu net pas thuis. Op zich was het een leuke dienst die begon met een non-stop leegmaterieelrit van Gv naar Shl voor de s3100, die ik daarna naar Ut heb doorgereden. Gv - Shl in 19 minuten met een lege trein, daar ga ik toeslag voor vragen. Doen ze bij Fyra ook. :mrgreen:

Daarna 1,5 slag Ut-Ledn-Ut-Ledn die meteen de eerste slag bij Zoeterwoude al de mist in ging, want de tegentrein uit Ledn was zwaar vertraagd vanwege een onterecht-bezet-spoor-melding en dus heb ik daar 20 minuten op staan wachten bij Zoeterwoude West. Dus in Ledn weer met vertraging gekeerd en dat rij je er op het enkelspoor ook niet meer uit.

Toen ik s'avonds terug kwam in Ledn gebeurde me iets wat ik in al die 10 jaren dat ik treinen rij nog nooit had meegemaakt (en waarvan ik ook nooit gedacht had dat ik het nog eens zou meemaken). Ik moest het materieel van de eindigende s5700 leeg naar Gv en verder door naar de Binckhorst brengen, maar toen ik de trap op kwam reed mijn eigen trein ineens voor mijn neus weg! :shock: Dus ik snel bellen naar de bijsturing, die de 'kaper' ging proberen te achterhalen. Het bleek een overijverige mcn uit Ut te zijn, die dacht dat hij het stel moest omrijden via het kopspoor maar dus vervolgens op de vrije baan belandde en dus maar besloot door te rijden naar Gv.

Ik ging er snel achteraan met een s2200 en op Gv aangekomen, vroegen ze of ik een Bds-stam die door een andere mcn op het verkeerde spoor was gezet (en daardoor half in de wissels stond) wilde verplaatsen. Niet wetende dat ik daardoor in de stromende regen bijna vanaf de tramhalte bij de Wouwermanstraat terug naar Gv kon kopen... -o- Het hek tussen de trambaan en de treinsporen is momenteel verwijderd vanwege vernieuwing dus dat leverde veel bellende en zwaaiende HTM-trambestuurders op. Een lift was ook wel leuk geweest in dat takkenweer, maar goed.

Daarna heb ik het 'ontvoerde' treinstel uit de s5700 van Gv naar de Binckhorst gebracht, waardoor ik wéér 20 minuten door de stromende regen vanaf bijna bij Vb naar Gvc kon teruglopen. :') Vanaf daar moest ik mijn laatste trein, de s1900 rijden, maar via de omroep hoorde ik dat er door een stel brandende ketelwagens op de Kijfhoek geen s1900 zou rijden. Ik moest passagieren met de s5100 naar Rtd en hoe ik verder thuis kwam moest ik zelf maar uitzoeken, want een taxi zat er niet in omdat de A16 ook afgesloten was. Later is die s5100 doorgelegd naar Rlb en heb ik uiteindelijk het thuisfront maar gebeld voor een lift, waar ik een ook gestrande collega en 2 reizigers heel erg blij mee kon maken. (A)
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door VIRM »

Weet iemand wat de oorzaak van het 'defect op het spoor' gisteren tussen Leiden en Schiphol was?

Ik had gisteren de trein van 12:17 vanuit Amsterdam Sloterdijk naar Den Haag CS. Na de stop op Schiphol reden we in een slakkengangetje verder, stopten, reden weer verder en stopten. Er werd omgeroepen dat er een 'versperring op het spoor was' en dat de trein niet verder zou rijden dan Hoofddorp. Op Hoofddorp werd er omgeroepend at we uit moesten stappen (zonder enige verdere informatie. Wat verassend nou...). Aan de andere kant van het perron kwam toen opeens een trein naar Amsterdam CS, die een extra stop had gemaakt op Hoofddorp.
Terug naar Schiphol, waar er werd omgeroepen dat de volgende trein richting Leiden op spoor 5 zou vertrekken. Die trein zat zowat afgeladen vol. Uiteindelijk met ruim een uur vertraging op Leiden CS aangekomen en overgestapt richting Den Haag. -o-

En op de terugweg kon de aansluitende trein op Leiden CS ook niet letterlijk 20 seconden wachten (dat heb je er nou van als je trein met een slakkegang het station inrijdt). Meteen weer +20 erbij voor mij. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

Ging gister voor het eerst met de Fyra, en dat het in januari toeslagvrij was werd heel goed met bandje aangegeven. Een 2100 was opgeheven en reizigers werden verwezen naar de Fyra "omdat die in januari toeslagvrij is". Jammer alleen dat er prompt meer geen reisadvies was voor Leiden en Den Haag...

Ik vind het verder nog uiterst mysterieus waarom een nieuwe SOVC twee weken duurt, en een week langer als je een oude generatie SOVC hebt (door DUO gedaan ipv TLS?). En dat terwijl FYS 4 dagen claimt als ie gestolen was...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

webguy schreef: Ik vind het verder nog uiterst mysterieus waarom een nieuwe SOVC twee weken duurt, en een week langer als je een oude generatie SOVC hebt (door DUO gedaan ipv TLS?). En dat terwijl FYS 4 dagen claimt als ie gestolen was...
Nee, de tweede serie is gedaan door de NS (te herkennen aan de nutteloze magneetstrip, streepjescode en NS voorwaarden)

De derde serie is geleverd door TLS zelf (te herkennen aan de gele achterkant)

Als je wilt dat je binnen 4 dagen een gloednieuwe kaart hebt moet je opbellen naar het 0900 nummer en vragen of ze je vraag kunnen doorzetten naar de 2e lijns supportdesk.
Deze mensen hebben de mogelijkheid om met 1 druk op de knop je oude kaart te laten blokkeren en een nieuwe kaart onderweg te sturen. :Y


(Moet ik er uiteraard wel weer bij vertellen dat je dan moet zeggen dat je kaart is gestolen, ALLEEN via deze procedure ontvang je binnen 4 dagen een nieuwe kaart)

En beginnen jullie nu alsjeblieft NIET weer die discussie mag wel, mag niet, is illegaal, oplichting, verduistering bla bla bla.

Als je liever 5 weken op je kaart wacht dan moet je het volgens de officiële procedure doen. Maar kom dan niet bij mij zeuren dat ik claimde dat het sneller kon.......
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Vandaag Fyra debuut gemaakt. Laat het meteen mijn afscheid zijn :')

WAT een k*ttrein. Je pleurt zowat uit je stoel in die bochten man. 140 rijden in bochten die voor 300 gebouwd zijn :N

FAAL FAAL FAAL.

Ondanks dat hij "gewoon" op tijd reed en alles. Dit is geen product waar je zo veel geld voor betaalt :N Als je er per se op wil rijden voordat die stofhappers komen, rij dan minimaal toeslagvrij want dit slaat nergens op :N
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21356
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Ben nog een ding vergeten. Vanochtend kwam ik aan in Leiden Centraal, en toe hoorde ik de omroep het volgende zeggen:

"Wegens een defect aan het spoor bij Zwijndrecht rijdt deze hele week de stoptrein naar Dordrecht slechts tot Rotterdam Lombardijen. Reizigers naar Barendrecht en Zwijndrecht kunnen in Rotterdam overstappen op een stoptrein naar Dordrecht en Roosendaal. De extra reistijd is ongeveer 15 minuten."

Dan moet er wel iets heel erg defect zijn, als je nu al weet dat het de hele week het geval zal zijn :shock:
In de praktijk reed de s5000 overigens alleen niet tussen Zwijndrecht en Dordrecht.
Als NS de s2200 dan even een extra stop te Zwd liet maken, was alles helemaal goed geweest...
mb90 schreef: De trams rijden dus behoorlijk anders. Tramlijn 25 rijdt bijvoorbeeld Carnisselande - Maashaven v.v., zoals hier bij de Hillevliet te zien is:
http://i516.photobucket.com/albums/u326 ... G_1712.jpg
Lijn 23 reed dus gisteren ook naar de Maashaven.
Ik vraag me alleen af waarom ze niet naar Wilhelminaplein konden rijden (daar is immers een keerdriehoek), maar waarschijnlijk was daar dan ook de bovenleiding uitgeschakeld? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Meltrain schreef:Lijn 23 reed dus gisteren ook naar de Maashaven.
Check, ik heb ze zelf zien langskomen toen ik vannacht met een paar collega's en een twintigtal reizigers stond te blauwbekken voor Rlb, gestrand en afwachtend op mijn alternatieve vervoer naar huis. :|
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:Lijn 23 reed dus gisteren ook naar de Maashaven.
Ik vraag me alleen af waarom ze niet naar Wilhelminaplein konden rijden (daar is immers een keerdriehoek), maar waarschijnlijk was daar dan ook de bovenleiding uitgeschakeld? :?
Klopt, het Wilhelminaplein valt onder dezelfde groep als de Erasmusbrug en bovendien moet je ook een klein stukje de brug op om te driehoeken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Vandaag Fyra debuut gemaakt. Laat het meteen mijn afscheid zijn :')

WAT een k*ttrein. Je pleurt zowat uit je stoel in die bochten man. 140 rijden in bochten die voor 300 gebouwd zijn :N

FAAL FAAL FAAL.

Ondanks dat hij "gewoon" op tijd reed en alles. Dit is geen product waar je zo veel geld voor betaalt :N Als je er per se op wil rijden voordat die stofhappers komen, rij dan minimaal toeslagvrij want dit slaat nergens op :N
Merkwaardig. Ik heb zelf ook een aantal keer in de Fyra gezeten (overigens in de tijd dat 'ie net werd ingevoerd en daarvoor een proefritje waar ik een speciale uitnodiging voor had van NS-Hispeed) en ik heb er altijd comfortabel ingezeten..., zelfs de herrie waar anderen zo over klagen als die 160 rijdt heb ik niet ervaren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:zelfs de herrie waar anderen zo over klagen als die 160 rijdt heb ik niet ervaren...
Dan raad ik je ten zeerste aan eens een gehoortest te laten doen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Ik had ook totaal geen last van lawaai toen ik een ritje met de FYRA maakte. :?
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door lamar »

Dan zat hij zeker op het balkon, dat is geen pretje in die prio's
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Ik herinner mij vooral dat het licht de hele tijd uitviel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Raymond »

Het licht uitvallen viel inderdaad nogal op. Dat was namelijk niet alleen op de plekken waar gewisseld wordt tussen 1500 en 25000 volt. Wat me van de week wel opviel was dat het op volle snelheid een stuk minder gehorig leek vergeleken met de introductieperiode. Of het ermee te maken had dat ik in een stammetje zat met ICRm stoelen of dat er op de HSL maatregelen genomen zijn weet ik niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Volgens mij heeft men iets aangepast in die stammen inderdaad, waardoor het geluidsniveau is afgenomen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Ik vond het lawaai de laatste keren ook merkbaar minder, maar wat Fles schrijft over die bogen is gewoon zo. Je moet inderdaad geen 160 willen gaan rijden in bogen met een verkanting die voor 300 is bedoeld, dat merk je veel meer.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Raymond schreef:Wat me van de week wel opviel was dat het op volle snelheid een stuk minder gehorig leek vergeleken met de introductieperiode
Dat zal de verklaring zijn... 'tis alweer even geleden dat ik met de Fyra meegeweest ben :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Vol trots wordt dat dan aangekondigd he. "Dames en Heren, namens NS HiSpeed heet ik u van harte welkom aan boord van de Hogesnelheidstrein FYRA op de reis van Rotterdam naar Amsterdam." Ach ja, die mensen maken er ook maar het beste van. Maar je schaamt je toch je ballen uit je broek om dat een Hogesnelheidstrein te noemen :')

Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door reisthijs »

Ik wilde vanmorgen ook een ritje met de Fyra maken maar dat is niet gelukt, de trein van 11:56 is niet uit Amsterdam vertrokken, er waren problemen (vraag me niet wat precies) tussen Schiphol en Rotterdam.
Ook de Beneluxtrein (van 11:53) op het spoor ernaast ging niet vertrekken want er was ook nog iets aan de hand tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht. Die trein moest dus worden omgeleid via Den Bosch, dat was alleen een beetje moeilijk want de loc zat daarvoor natuurlijk aan de verkeerde kant...
Een kwartiertje later diende zich een oplossing aan: de trein die binnenkwam uit Brussel (en blijkbaar geen problemen had gehad onderweg) ging in Amsterdam meteen weer verder via Asb, Ut, Ht terug naar Brussel.

Oh, en nu heb ik ook voor het eerst het nut van de viersporigheid in Houten mogen meemaken: we zaten vanaf Utrecht een stukje achter de sprinter maar konden deze daar mooi inhalen. :pos:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Daniel »

Het probleem waardoor de Fyra niet kwam opdagen was waarschijnlijk diezelfde sein- en wisselstoring (die overigens alleen de wisselstraat tussen Rotterdam Centraal en de Willemstunnel leek te betreffen): zag een Fyra-stam op Rotterdam Stadion staan, die rangeerbeweging zal er vanwege de beperkte capaciteit wel als eerste uitgegooid zijn.

Terwijl ik met de s5100 langzaam Rotterdam Centraal verliet stond er trouwens wel een Beneluxtrein te wachten om daar binnen te komen, waarbij me ook iets opviel: de lengte. Het ding paste in ieder geval in z'n geheel tussen inrijsein en het werkelijke begin van de tunnel (zegmaar waar het dak begint), hoe lang is het daar? Twijfel namelijk een beetje aan mezelf nu, maar volgens mij had 'ie maar vier rijtuigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten