Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door mb90 »

Vandaag kwam ik tijdens een tourtje terecht in Glanerbrug. Omdat ik tijdens die tour verder weinig foto's van andere locaties gemaakt hebt zet ik alles in deze losse reportage. :wink:

Met deze Stoptrein t29017 van de DB kwam ik vanuit Enschede in Glanerbrug:
Afbeelding

En toen vertrok de trein naar Duitsland. Ik had liever gezien dat het perron aan de andere kant zat, maar de schaduw is gelukkig door de hoge zonstand niet zo opvallend:
Afbeelding

De baan richting Duitsland met de Duitse borden net over de grens en met op de achtergrond de trein van daarnet:
Afbeelding

Toen kwam ik ineens dit bordje tegen van station De Eschmarke. Ben ik dan toch niet in Glanerbrug?:
Afbeelding

Het bordje met de rest van het perron richting Enschede. Ik ben dus toch in Glanerbrug. :wink: :
Afbeelding

Het perron zonder bordje:
Afbeelding

Een stukje verderop was er dan toch een bordje met Glanerbrug te vinden:
Afbeelding

Hierna ging het met Stoptrein t29065 terug naar Enschede. Onderweg kwam ik weer langs De Eschmarke. Nadat ik eerst helemaal geen bordje zag (die hangt dus in Glanerbrug) zag ik daarna een half bordje:
Afbeelding

In Enschede kon ik de trein van de terugreis op de foto zetten. Hier staat hij al klaar voor de volgende reis naar Dortmund:
Afbeelding

Het busstation van Enschede was erg druk...:
Afbeelding

Na een tussenstop bij Enschede Drienerlo (om te kijken bij het stadion van Twente wat verbouwd wordt, maar waar ik jullie verder niet mee lastig zal vallen) kwam ik in Zwolle uit. Hier stonden voor de laatste foto van deze reportage 4 Wadlopers. De 3222, 3226, 3105 en 3110. Goed te zien vanaf spoor 12:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door Suus »

http://i25.tinypic.com/t62hxd.jpg
De Eschmarke als een sticker geplakt op het bord zonder Enschede.
http://i31.tinypic.com/24zexlc.jpg
En dit bord heeft Enschede De Eschmarke...

Zijn we er al over uit of het station nu met of zonder Enschede is. Iedereen noemt het zonder Enschede maar aan de andere kant is het vreemd als het zonder Enschede is, want het ligt wel in een (toekomstige) woonwijk van Enschede volledig in de gemeente Enschede. Het is geen De Vink verhaal neem ik aan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door Daan »

mb90 schreef:De baan richting Duitsland met de Duitse borden net over de grens en met op de achtergrond de trein van daarnet:
http://i27.tinypic.com/10fn7u1.jpg
Die borden geven niet aan dat daar de grens ligt, het hele traject tot in Enschede is voorzien van Duitse borden.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door mb90 »

Inderdaad, ik zie het, de grens ligt nog een stukje verder. Ik dacht dat het gelijk na het station lag.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door dvdhoven »

Daan schreef:
mb90 schreef:De baan richting Duitsland met de Duitse borden net over de grens en met op de achtergrond de trein van daarnet:
http://i27.tinypic.com/10fn7u1.jpg
Die borden geven niet aan dat daar de grens ligt, het hele traject tot in Enschede is voorzien van Duitse borden.
Nee, van Enschede tot aan de grens staan er Nederlandse borden. Dat is indertijd een eis geweest van hogerhand, dat het Nederlandse gedeelte volgens Nederlandse normen moest worden ingericht, inclusief de te hoge perrons. Beter was het geweest de hele lijn tot Enschede volgens Duitse normen in te richten.
Kleine tip in deze: fiets eens langs de lijn.
De grens is in Glanerbrug erg makkelijk te vinden. Net voorbij het station richting Duitsland kruist het spoor een beek. De grens loopt door die beek. Dat is dus de grensrivier. :P
Dick van den Hoven
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door Daan »

dvdhoven schreef:Nee, van Enschede tot aan de grens staan er Nederlandse borden.
Ben ik niet met je eens... Zelfs in Es is zo'n Duits H-bord te vinden.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door Cookie »

dvdhoven schreef: De grens is in Glanerbrug erg makkelijk te vinden. Net voorbij het station richting Duitsland kruist het spoor een beek. De grens loopt door die beek. Dat is dus de grensrivier. :P
En dat is, juist... de Glanerbeek :P .
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door dvdhoven »

Daan schreef:
dvdhoven schreef:Nee, van Enschede tot aan de grens staan er Nederlandse borden.
Ben ik niet met je eens... Zelfs in Es is zo'n Duits H-bord te vinden.
Dat H-bord is me nooit opgevallen. Waar staat dat precies?
Ik ben er wel van overtuigd dat Duitse borden om overwegaankondigingen aan te geven niet langs de lijn staan tussen Glanerbrug en Enschede en dat dus op de foto van mb90 duidelijk te zien waar het Duitse gedeelte begint en het Nederlandse gedeelte eindigt. Als jij denkt dat dat soort Duitse borden wel tussen Glanerbrug en Enschede staan, dan graag een foto. :P
Dick van den Hoven
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Glanerbrug (of is het nou De Eschmarke?) en wat extra'tjes

Bericht door Mark »

Het H-bord staat in Es op spoor 5, een aantal meters voor het stootjuk.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten