OVer Missers in de Reisinformatie #8

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Dexter »

Op de post zien ze dat ook pas op het moment dat de trein het sein afrijdt. Dus als het uitrijsein een eindje verderop staat, is de betreffende trein dus al ruimschoots vertrokken en komt het dus als mosterd na de maaltijd over.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door webguy »

Een conducteur riep vanmiddag om in de Intercity van Nijmegen naar Den Helder dat Studenten met een Studenten OV per 10 januari in en uit moesten checken (niet eens dat het bij de NS moest). Hoorde van een medestudent dat die hetzelfde had gehoord onderweg naar de universiteit... (vast zelfde HC)
Wanneer staat de training OVC voor conducteurs op de planning? Of zitten er gewoon tussen die zo dom zijn? Of is de informatievoorziening vanuit de NS / Trans Link Systems zo belaberd?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Hier moet wel iemand een ladder voor hebben gebruikt om deze hier neer te zetten op ongeveer 3 meter hoogte...
Het is trouwens in Castricum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Stefan »

Ik zat vanochtend in de Arriva 6032 waar op 't TFT-schermpje nog mooi meldingen over de dienstregeling op Oudejaarsdag werden vertoond. Verder kwamen er sheets van de Poltie Zaanstreek-Waterland voorbij. Maar ondanks alles wenste Anne Hettinga toch iedereen een goede reis. Hiep hiep hoera! :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Reiziger Delft »

Vanavond was de FYRA opeens een V-IRM, vertrok enkele minuten te vroeg en stopte ook nog in Delft. :shock: Althans, dat deed de CTA van spoor 11 op Rotterdam Centraal ons geloven. Handmatig was de spoorwijziging van deze s1900 (want die was het dus) minstens 2x omgeroepen + een keer door de automatisch omroep, dus waarom de CTA hardnekkig de FYRA bleef aankondigen? Degene die omroept is toch ook verantwoordelijk voor de CTA's?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Caspar »

Dan is hoogstwaarschijnlijk de CTA defect.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Verder kwamen er sheets van de Poltie Zaanstreek-Waterland voorbij.
Dat viel me een paar weken terug in Dordrecht ook al op... die Waterlandse sheets zitten gewoon midden tussen een presentatie die overduidelijk gewoon bestemd is voor DAV. Apart...

Bij Connexxion ging het vanavond ook niet helemaal goed op de Amersfoortse stadsdienst. Zo hield zowel de filmbak als het TFT-scherm in de bus hardnekkig vol dat het lijn 6 naar Schuilenburg was (is lijn 8). De halteaankondiging werkte overigens wel gewoon zoals het hoort.
Tijdens de paar minuten wachten op het station kwam ik ook nog een "5 Soesterkwartier" tegen (is lijn 1).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Reiziger Delft »

Caspar schreef:Dan is hoogstwaarschijnlijk de CTA defect.
Niet helemaal, want de s2200 die vlak voor de s1900 richting Den Haag vertrok stond wel foutloos op dezelfde CTA aangekondigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Michael »

Vandaag werd 1 minuut voor vertrektijd op station Bd dat de t2270 niet zou rijden. Het lijkt mij dat ze dat wel eerder kunnen zeggen. Of dat de t1973 en de t1975 rspectievelijk 5 en 10 minuten vetraging hebben en dat dat pas omgeroepen word dik 5 minuten na de officiele vertrektijd
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Klaasje »

Vandaag reed CXX-bus 8763 op lijn 101 (Huizen - Amsterdam Amstel). Helaas was aan de buitenkant niet te zien waar deze bus heen zou gaan rijden. Waar CXX in Almere inmiddels heeft uitgevonden dat het erg handig is om geplastificeerde lijnnummers in alle bussen te hebben is dat kennelijk nog niet bedacht in 't Gooi. Of is een stukje plastic te min voor 't Gooi? en gebeurd het daarom niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Stefan »

Klaasje schreef:Of is een stukje plastic te min voor 't Gooi? en gebeurd het daarom niet.
Misschien doen ze 't niet omdat de kans dat Infoxx eruit ligt niet zo groot is daar?
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

De bussen rondom Utrecht hebben ook geen geplastificeerde lijnnummers. De GVU-bussen hadden die op een gegeven allemaal wel (het ging zo vaak mis), en dat is zelfs vervangen door een mini-lichtkrant waar een lijnnummer op getoond kan worden. Je zou zeggen dat dan beter dat geld gestoken had kunnen worden in het fixen van Infoxx, maar wie ben ik...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Stefan »

Ik verbaas me wel altijd over hoe vaak er problemen zijn met Infoxx zijn bij het GVU, op andere plaatsen zie je dit veel minder of bijna nooit. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Geert schreef:De GVU-bussen hadden die op een gegeven allemaal wel (het ging zo vaak mis), en dat is zelfs vervangen door een mini-lichtkrant waar een lijnnummer op getoond kan worden.
Die mini lichtkrant was eigenlijk helemaal niet bestemd om het lijnnummer op te tonen, maar was een digitale vervanging voor de omloopnummerbordjes. Veel chauffeurs gebruikten 'm echter voor het lijnnummer als InfoXX kuren had.
Na klachten van het BRU hierover heeft men zelfs nog de tekst "Lijn" of "Omloop" voor het nummer geprogrammeerd en de omloopnummers aangepast om overlap met lijnnummers te voorkomen. Het BRU bleef het echter verwarrend vinden (hoewel ze nogsteeds geen lijnnummers boven de 100 hebben bij 't GVU) en verbood het tonen van omloopnummers. Sindsdien zijn het dus veredelde noodoplossingen bij InfoXX-storingen. (Al trof ik gisteren een bus die het omloopnummer erop had staan, met op 't bordje ernaast overigens een ander omloopnummer...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Caspar »

Dexter schreef:Op de post zien ze dat ook pas op het moment dat de trein het sein afrijdt. Dus als het uitrijsein een eindje verderop staat, is de betreffende trein dus al ruimschoots vertrokken en komt het dus als mosterd na de maaltijd over.
Een leuke daarbij is station Almere Buiten. Daar staat het uitrijsein richting Weesp 1200 meter vanaf het einde van het perron. Tussen het moment van vertrek van de trein daar, en het afrijden van het sein zit ongeveer 90 seconden, dus een omroep bericht op het moment dat je op de post denkt dat er een trein langs het perron staat, is daar vrij lastig. Ook de CTA´s draaien daar pas door als de trein al 90 seconde lang vertrokken is.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Klaasje »

Ik zag net op 't Oor hier in Almere bus 8286 op "330 Gooisekant-west". Waarschijnlijk had dit lijn 10 moeten zijn. Als het fout zou gaan zou ik nog eerder het lijnnummer 340 verwachten omdat dat lijn 10 in de CXX-administratie is.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Milco »

Volgens de actuele vertrektijden schijnen te Eindhoven zowel de IC naar Maastricht (vertrek 22:32 uur) als de IC naar Venlo (vertrek 22:32 uur) beide op spoor 1 te vertrekken. Erg knap! :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Raymond »

Reiziger Delft schreef:Vanavond was de FYRA opeens een V-IRM, vertrok enkele minuten te vroeg en stopte ook nog in Delft. :shock: Althans, dat deed de CTA van spoor 11 op Rotterdam Centraal ons geloven. Handmatig was de spoorwijziging van deze s1900 (want die was het dus) minstens 2x omgeroepen + een keer door de automatisch omroep, dus waarom de CTA hardnekkig de FYRA bleef aankondigen? Degene die omroept is toch ook verantwoordelijk voor de CTA's?
Vandaag gebeurde hetzelfde wederom, maar nu op spoor 9. CTA beweerde dat het Fyra was, het was in werkelijkheid de s1900. Na vertrek daarvan draaiden de CTA's bovendien door naar de s2100. Bleek Fyra gespoorwijzigd naar spoor 12, dus die had sowieso niet op de CTA's van spoor 9 gehoeven.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Reiziger Delft »

Gisterochtend ook nog een leuke; 's ochtends rijdt een aantal noord-oost IC's vanuit Rotterdam maar tot Utrecht, vanwege de verbouwing van het perron langs spoor 11 in Utrecht. Dit stond ook netjes aangegeven op de CTA's in Rotterdam en Gouda, echter riep de conducteur om dat we naar Leeuwarden zouden gaan en stond dit ook op de trein. Toen de conducteur langs kwam vroeg een passagier dan ook of we echt naar Leeuwarden gingen, waarop hij bevestigend antwoordde. Ik zei vervolgens dat we toch echt maar tot Utrecht zouden gaan en dit al enkele maanden het geval was. De conducteur besloot het uit te zoeken, waarna bleek dat ik inderdaad gelijk had. De andere passagier zei vervolgens geirriteerd dat dit al weken zo ging; in Rotterdam werd aangekondigd dat de trein naar Leeuwarden ging, maar in Utrecht werd vervolgens omgeroepen dat de trein werd opgeheven en iedereen moest overstappen op de trein vanuit Den Haag. Het bleek dat de informatie van de conducteur gewoon niet klopte. Hij heeft vervolgens nog omgeroepen dat men zolang deze situatie duurt het beste in Gouda kan overstappen. :pos:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door VIRM »

Heerlijk die nieuwe automatische borden op Zaandam!

1. Je hebt om :59 en :29 Sprinters naar Uitgeest, gevolgd door een Sprinter om :04 en :34 naar Hoorn Kersenboogerd. Als de Sprinter naar Hoorn eerder komt vanwege een vertraagde trein naar Uitgeest, staat er vaak genoeg bij binnenkomst de trein naar Uitgeest gewoon nog op het bord. Al meerdere malen meegemaakt.

2. Gisteravond nog gezien op het bord:
01:52 Intercity Kersenboogerd NS
Via: Kogerveld, Weidevenne, Purmerend, Overwhere, Hoorn
Stopt op alle tussengelegen stations
Volgende trein: 01:59 Sprinter Heerhugowaard

Lekker, dat 'stopt op alle tussengelegen stations'. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bluearrow »

Ik kwam vanmorgen vroeg (heel vroeg, om 5.15 uur) een GVB-bus tegen bij de Middenweg in Amsterdam, die lijnnummer 2402 voerde ! Hoog nummer zeg :D Ik weet niet van omloopnummers? Zou het soms de 240-2 zijn ? Alleen wel leuk dat dit dan via de filmbak werd getoond. Er stond trouwens geen eindbestemming op. Alleen 2402 dus !
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door VIRM »

Ohja, nog een leuke! De achterste CTA op spoor 11 op Amsterdam Sloterdijk (die het dichtst bij de trap naar de P+R Piarcoplein hangt) heeft zijn eigen leven!

Als de Sneltrein naar Den Haag CS wordt aangegeven, dan is het altijd feest met de flapjes!
"Amsterdam Lelylaan, Schiphol, Leiden Centraal" worden linksboven aangegeven en "Den Haag Centraal" rechtsonder.

Maar onder de drie stations worden dingen aangegeven als "Amsterdam Amstel, Duivendrecht" of "Almere Buiten, Almere Oostvaarders".
En dat in combinatie met een flapje boven de uiteindelijke bestemming: "achterste treinstel tot Amersfoort" of "achterste treinstel tot Hoorn".

Kortom: als je de opties die je voorbij ziet komen op deze CTA op een spoorkaartje moet tekenen, dan krijg je hele interessante routes. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door STF »

Lijn 240 rijdt toch niet op zaterdag?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Suus »

Nee, die rijdt niet op zondag. En lijn 245 is het ook niet, want die komt niet op de Middenweg. Op dat tijdstip komt op zaterdag alleen de 357 op de Middenweg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Meltrain »

Kan iemand mij uitleggen waarom vandaag (=zondag) om 14:34 pas de eerste s8000 uit Emmen vertrekt? :?
Bij de vertrektijden van 7:34 t/m 11:34 staat er 'Dit reisadvies vervalt', de treinen van 12:34 en 13:34 zijn zelfs helemaal verdwenen en bij de overige tijden staat er 'Dit is een aangepast reisadvies'. Op de NS-site kan ik echter maar één storing op die lijn vinden: die is vrijdagmiddag rond 17:30 geplaatst en heeft het over 15 tot 30 minuten vertraging. :?
Naar Emmen toe is overigens geen enkel probleem.

(Niet dat ik overigens ook maar iets met die reis te maken heb, maar ik kwam het toevallig tegen toen ik even de vertrekstaten van Gramsbergen en Hardenberg nodig had. :wink: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten