OV-Chipkaart Noordelijke spoorlijnen Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

OV-Chipkaart Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door menno47 »

Reizen met de OV-chipkaart op de Noordelijke treintrajecten mogelijk

Na een uitgebreide en secure voorbereiding hebben wij het OV-chipkaart systeem op de Noordelijke treintrajecten aangezet en kunt u hier reizen met een OV-chipkaart. Lees verder
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Daniel »

Arriva.nl schreef:De tarieven voor het reizen op saldo met de OV-chipkaart zijn gelijk aan de tarieven van een papieren vervoerbewijs dat u uit de NS-automaat zou kopen .
Het kan dus wel blijkt hier, in tegenstelling tot bv. bij Veolia in Limburg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Reiziger Delft »

Je betaalt echter nog steeds opstaptarief als je van NS op Arriva overstapt en hier dus ook als je van trein op bus overstapt. In Limburg betaal je het opstaptarief niet opnieuw als je binnen 35 minuten overstapt van Veoliatrein op bus. Tenslotte betaal je met een NS-voordeeluren kaart voltarief ipv 40%, en kan je ook geen gratis kortingsproduct laden bij Arriva.

Dan kies ik toch voor de Veolia-manier, al hoewel die ook niet optimaal is.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Vinny »

En kun je nu ook naar Leer met de Chipkaart?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Suus »

Als ik de site goed lees niet, je kan slechts tot Bad Nieuweschans met de OV-Chipkaart. Om het zeker te weten zou iemand even contact moeten zoeken met Arriva.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Daniel »

Reiziger Delft schreef:en kan je ook geen gratis kortingsproduct laden bij Arriva.
Dat kan je bij NS ook niet :P Arriva heeft ook al jaren z'n eigen kortingskaart, geldig op alle Arriva-lijnen.

Het opstaptarief bij een overstap van bus- naar trein is overigens dus ook hier een situatie die in het geheel niet anders is als de huidige :idea:
Vinny schreef:En kun je nu ook naar Leer met de Chipkaart?
Ik heb ooit ergens een foto gezien van een Arriva-chipkaartlezer in Leer als ik me niet vergis.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Reiziger Delft schreef:en kan je ook geen gratis kortingsproduct laden bij Arriva.
Dat kan je bij NS ook niet :P Arriva heeft ook al jaren z'n eigen kortingskaart, geldig op alle Arriva-lijnen.
Toch blijf ik het raar vinden dat je een voordeelurenkaart koopt die geldig is in het hele land (bij alle vervoerders), maar dat men niet in staat is om dit ook elektronisch mogelijk te maken. Wat gaat hier mis? :?:
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Snorkel »

Onwil, winstbejag, en het wiel in Nederland weer zelf uit willen vinden, terwijl er betere, flexibelere en goedkopere systemen bestaan waar we zo op mee in hadden kunnen steken. :neg:

Het systeem in het Ruhrgebiet heeft zelfs een Nederlandse directeur, die die optie aangeboden heeft. :pos:

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Reiziger Delft »

Daniel schreef:
Reiziger Delft schreef:en kan je ook geen gratis kortingsproduct laden bij Arriva.
Dat kan je bij NS ook niet :P Arriva heeft ook al jaren z'n eigen kortingskaart, geldig op alle Arriva-lijnen.
Nee, maar er bestond tot nu toe altijd een abonnement dat overal in Nederland geldig is. Bij Veolia is het dan niet meer geldig, maar daar kan je dan tenminste nog een gratis kortingsproduct laden. Bij Arriva kan dat ook niet.
Daniel schreef:Het opstaptarief bij een overstap van bus- naar trein is overigens dus ook hier een situatie die in het geheel niet anders is als de huidige :idea:
Klopt, maar je betaalt nu wel meer geld als je overstapt in Groningen of Leeuwarden van NS op Arriva. Als je dan met de bus gaat betaal je nog eens een keer opstaptarief. Bij Veolia betaal je in Nijmegen/Maastricht etc. inderdaad ook opnieuw opstaptarief, maar niet meer als je dan op een bus overstapt.

Je maakte een opmerking dat het bij Arriva beter zou zijn geregeld dan bij Veolia, dat ben ik het dus niet met je eens. :wink: Het was anders geweest als de normale tariefberekening vanaf Groningen/Leeuwarden gewoon door was gegaan en je niet opnieuw met een ''reis'' zou beginnen; dan zou je nog kunnen zeggen dat de ene vervoerder kiest om de overstap trein-trein voordelig te maken (Arriva) en de ander kiest om de overstap trein-bus voordelig te maken (Veolia).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Daniel »

Sowieso doet Arriva meer z'n best om een geïntegreerd tarief te kunnen krijgen ooit aangezien ze al dezelfde berekening hanteren. Ik heb ooit ergens een documentje gezien waarin geschreven stond dat men met NS wilde samenwerken omdat veel reizigers verder dan Lw of Gn reizen. Dan is het hier dus kennelijk NS die dwarsligt en niet Arriva.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Reiziger Delft »

Ok, dan zou er dus een oplossing moeten komen dat er niet een nieuwe reis wordt berekend, als je uit- en incheckt. Dat vind ik trouwens ook een groot nadeel bij NS; dat je nu voor Delft-Utrecht en Utrecht-Groningen meer betaalt dan voor Delft-Groningen. Nu kan je dit nog omzeilen door in Utrecht gewoon niet uit- en in te checken, maar als er poortjes komen kan dat niet meer.
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door Mark Knoester »

Je kan nu trouwens wel een gratis kortingsproduct op de kaart laden die geldig is tot 1 april.
Benieuwd wat ze daarna gaan doen...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVC Noordelijke spoorlijnen Arriva

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Het opstaptarief bij een overstap van bus- naar trein is overigens dus ook hier een situatie die in het geheel niet anders is als de huidige :idea:
Het is voor een deel juist wél anders dan de huidige situatie. Je kan nu bij Arriva in Groningen met de strippenkaart in de trein reizen en - zonder extra opstaptarief te betalen! - overstappen op de bus. Met de OV-chipkaart kan dat dus niet.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten