Wat een dag... Ik had eigenlijk einde dienst om 23:05 en kom dankzij de brand op de Kijfhoek nu net pas thuis. Op zich was het een leuke dienst die begon met een non-stop leegmaterieelrit van Gv naar Shl voor de s3100, die ik daarna naar Ut heb doorgereden. Gv - Shl in 19 minuten met een lege trein, daar ga ik toeslag voor vragen. Doen ze bij Fyra ook.
Daarna 1,5 slag Ut-Ledn-Ut-Ledn die meteen de eerste slag bij Zoeterwoude al de mist in ging, want de tegentrein uit Ledn was zwaar vertraagd vanwege een onterecht-bezet-spoor-melding en dus heb ik daar 20 minuten op staan wachten bij Zoeterwoude West. Dus in Ledn weer met vertraging gekeerd en dat rij je er op het enkelspoor ook niet meer uit.
Toen ik s'avonds terug kwam in Ledn gebeurde me iets wat ik in al die 10 jaren dat ik treinen rij nog nooit had meegemaakt (en waarvan ik ook nooit gedacht had dat ik het nog eens zou meemaken). Ik moest het materieel van de eindigende s5700 leeg naar Gv en verder door naar de Binckhorst brengen, maar toen ik de trap op kwam reed mijn eigen trein ineens voor mijn neus weg!
Dus ik snel bellen naar de bijsturing, die de 'kaper' ging proberen te achterhalen. Het bleek een overijverige mcn uit Ut te zijn, die dacht dat hij het stel moest omrijden via het kopspoor maar dus vervolgens op de vrije baan belandde en dus maar besloot door te rijden naar Gv.
Ik ging er snel achteraan met een s2200 en op Gv aangekomen, vroegen ze of ik een Bds-stam die door een andere mcn op het verkeerde spoor was gezet (en daardoor half in de wissels stond) wilde verplaatsen. Niet wetende dat ik daardoor in de stromende regen bijna vanaf de tramhalte bij de Wouwermanstraat terug naar Gv kon kopen... -o- Het hek tussen de trambaan en de treinsporen is momenteel verwijderd vanwege vernieuwing dus dat leverde veel bellende en zwaaiende HTM-trambestuurders op. Een lift was ook wel leuk geweest in dat takkenweer, maar goed.
Daarna heb ik het 'ontvoerde' treinstel uit de s5700 van Gv naar de Binckhorst gebracht, waardoor ik wéér 20 minuten door de stromende regen vanaf bijna bij Vb naar Gvc kon teruglopen. :') Vanaf daar moest ik mijn laatste trein, de s1900 rijden, maar via de omroep hoorde ik dat er door een stel brandende ketelwagens op de Kijfhoek geen s1900 zou rijden. Ik moest passagieren met de s5100 naar Rtd en hoe ik verder thuis kwam moest ik zelf maar uitzoeken, want een taxi zat er niet in omdat de A16 ook afgesloten was. Later is die s5100 doorgelegd naar Rlb en heb ik uiteindelijk het thuisfront maar gebeld voor een lift, waar ik een ook gestrande collega en 2 reizigers heel erg blij mee kon maken. (A)
Vallend blad maakt rails glad.