Concessie Veluwe (Syntus)
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik zeg niet dat je niet mag gaan klagen. Ik zeg dat het beter is dat je een goede speling kan hebben dan dat je langer dan gepland moet gaan staan wachten op de volgende trein of bus als er vertraging is.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Deze speling is onnodig lang, dus kan best aangepast om het algehele aanbod te verbeteren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
EEN HEEL KWARTIER WACHTEN!
Dat is bijna net zo erg als wanneer de wereld zou vergaan :o
Dat is bijna net zo erg als wanneer de wereld zou vergaan :o
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Het ging meer over te laat komen op afspraken/lessen (of colleges) en dergelijke.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ja fap fap, zo leuk met het OV reizen. Man als je elke dag moet forenzen, ben je 10x een kwartier kwijt.Ardan schreef:EEN HEEL KWARTIER WACHTEN!
Dat is bijna net zo erg als wanneer de wereld zou vergaan :o
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Beetje zonde om een kwartier te wachten als de bussen ook elk kwartier rijden. Dat betekent dus dat de bus net wegrijdt als de trein aankomt.Ardan schreef:EEN HEEL KWARTIER WACHTEN!
Dat is bijna net zo erg als wanneer de wereld zou vergaan :o
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Van pakweg november tot maart maakt het niet veel uit.. omdat dan zowel treinen als bussen regelmatig vertraging hebben.. en het elke dag weer een verrassing is hoe de aansluitingen zullen zijn.
Daarbuiten maakt het wel uit.
Maar het scheelt natuurlijk niet 10 * een kwartier als je forenst. Ideale aansluiting is een minuut of 7, dus het scheelt 10 * 8 minuten per week, dus 1 a 1.5 uur.
Nog steeds significant. Dat wel
Daarbuiten maakt het wel uit.
Maar het scheelt natuurlijk niet 10 * een kwartier als je forenst. Ideale aansluiting is een minuut of 7, dus het scheelt 10 * 8 minuten per week, dus 1 a 1.5 uur.
Nog steeds significant. Dat wel
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Als overstaps vaak niet gehaald worden vanwege vaak optredende vertraging, kan je toch beter kijken hoe je die vertragingen kan voorkomen ipv maar overal een enorme buffer in te bouwen?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2
Ja precies, ik ook wel. Niet zo zeuren NS-Reiziger Nu heb je altijd nog keurig tijd om je koffie, je broodje, je spitsje, je metrootje en je persje bij elkaar te scharrelen en te kijken of er geen afwijkingen in de treindienst zijn :)Michael 1988 schreef: Dus die tijden die er nu zijn in Apeldoorn tussen aankomst en overstappen vind ik er relaxt uit zien.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ware het niet dat Murphy er altijd voor zorgt dat de trein die hoort te vertrekken op het moment dat je bus aankomt dan inderdaad ook vertrekt.. en dat die van een kwartier later dan + 10 is.
(en idem voor de trein-bus overstap op de terugweg)...
Dat maakt het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel relaxt.
keer 10 :)
(en idem voor de trein-bus overstap op de terugweg)...
Dat maakt het wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel relaxt.
keer 10 :)
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2
Maar dat hóef ik allemaal niet.Fles schreef:Ja precies, ik ook wel. Niet zo zeuren NS-Reiziger Nu heb je altijd nog keurig tijd om je koffie, je broodje, je spitsje, je metrootje en je persje bij elkaar te scharrelen en te kijken of er geen afwijkingen in de treindienst zijn :)
Idealiter spring ik van bus in trein. Nu het ding op spoor 1 stopt gok ik het wel eens om de s2800 te halen, of juist om de NoordOost te halen met de kwartierdienstbussen. Lijn 5 is immers meestal te vroeg, maar dan zul je altijd zien dat er dan weer net wel iemand staat bij haltes waar normaal nooit iemand staat ... etc.
Nare bijkomstigheid van spoor 1 is het aantal bedelaars. Echt elke avond dat je er staat, komt er minstens 1 om euro's voor zijn slaapplek zeuren. En dan bij elke reiziger.
Qua reisinformatie hangt er overigens niets bij dat perron, er hangen alleen 2 ARGOS borden bij de opgangen van het middenperron (toen de ICs daar nog allemaal van vertrokken).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Waarom zit er eigenlijk zoveel verschil in de vertreksporen?
De trein van 12.27 uur richting Amersfoort vertrekt op maandag en woensdag van spoor 4, op dinsdag, vijdag, zaterdag en zondag van spoor 1 en op donderdag van spoor 3.
De trein van 12.27 uur richting Amersfoort vertrekt op maandag en woensdag van spoor 4, op dinsdag, vijdag, zaterdag en zondag van spoor 1 en op donderdag van spoor 3.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Aannemelijk onderhoudsroosters
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Onderhoud van wat??Daniel schreef:Aannemelijk onderhoudsroosters
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Het spoor. Bepaalde wissels worden bijvoorbeeld gecontroleerd of gesmeerd of wat er allemaal wel niet met een wissel periodiek gedaan moet worden, en daardoor zijn sommige sporen soms onbruikbaar.
Je raad trouwens nooit waar sommige Citaro's van Veolia nu rijden
Je raad trouwens nooit waar sommige Citaro's van Veolia nu rijden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #2
Daar wordt aangewerkt, hopelijk binnenkort meer reisinfo op spoor 1.NS-Reiziger schreef: Qua reisinformatie hangt er overigens niets bij dat perron, er hangen alleen 2 ARGOS borden bij de opgangen van het middenperron (toen de ICs daar nog allemaal van vertrokken).
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Syntus Gelderland?Bee schreef:Je raad trouwens nooit waar sommige Citaro's van Veolia nu rijden
Veolia Brabant?
(Zomaar twee gokjes hoor. ;))
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Wuppertal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Er waren er 30 doorverkocht, maar geen idee waar heen ( 1 of meer plekken ? )
Groet, Michel
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Wel eerst de voorruiten vervangen hoop ik?
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Die zijn op de overbrengritten vast alweer gescheurd ! ;-)
Alle bussen zijn in de laatste maanden/weken geschouwd en hebben ruit en carrosserie herstel werk gehad.
Ben de nummers vergeten, maar was volgens mij een beetje in het midden van de serie ( iets meer naar voren ) en de paar laatste, en explicitiet niet de 5420.
Groet, Michel
Alle bussen zijn in de laatste maanden/weken geschouwd en hebben ruit en carrosserie herstel werk gehad.
Ben de nummers vergeten, maar was volgens mij een beetje in het midden van de serie ( iets meer naar voren ) en de paar laatste, en explicitiet niet de 5420.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Dat zal wel zijn omdat die op koolzaadolie rijdt (@5420)
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Bij welke vervoerder in Wuppertal?Bee schreef:Wuppertal.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Ik zou het zo snel niet weten, maar ik liep dinsdag met tsov vanaf Schwebebahn-station Vohwinkel naar treinstation Wuppertal-Vohwinkel. Onderweg stopte een Citaro bij een bushalte. Ik grapte tegen Tsov dat hij zo uit de Veluwe weggereden kon zijn, maar na even goed kijken bleek hij daar ook vandaan te komen. De schaduw van de Veolia-sticker was nog zichtbaar op de voorkant, op de zijkanten zaten nog wat resten van het hert, en de bus had boven de ramen een kenmerkend geel randje
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3
Inderdaad, das de reden.MdJ schreef:Dat zal wel zijn omdat die op koolzaadolie rijdt (@5420)
Verder wel een fijne bus trouwens, behoorlijk pittig.
Vaak genoeg in Harderwijk beland, en dan dus gewoon met diesel afgetankt.
Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com
HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten