Nieuwe oversteek Hoofdstation Groningen tussen spoor 4 en 6

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Nieuwe oversteek Hoofdstation Groningen tussen spoor 4 en 6

Bericht door menno47 »

Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe oversteek Hoofdstation Groningen tussen spoor 4 e

Bericht door menno47 »

Helaas worden de ter plaatse onbekende reizigers (ook met zware koffers ) door het niet aanpassen van de bewegwijzering nog steeds via de oude luchtbrug gestuurd. Ter plaatse aanwezig NS personeel reageerde onverschillig op mijn opmerkingen hierover !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Nieuwe oversteek Hoofdstation Groningen tussen spoor 4 e

Bericht door Dexter »

Een nieuwe gelijkvloerse oversteek, staat dat niet (letterlijk en figuurlijk) haaks op de plannen voor de RegioTram om bepaalde kopsporen om te bouwen tot doorgaande sporen?
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe oversteek Hoofdstation Groningen tussen spoor 4 e

Bericht door Wubbo »

Voor zover ik begrepen heb is ie tijdelijk, zodat de traverse van de nodige voorzieningen voorzien kan worden om ook door mensen die niet zo goed trap kunnen lopen te worden gebruikt.
menno47
Berichten: 161
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 12:09
Locatie: Groningen

Re: Nieuwe oversteek Hoofdstation Groningen tussen spoor 4 e

Bericht door menno47 »

Wubbo schreef:Voor zover ik begrepen heb is ie tijdelijk, zodat de traverse van de nodige voorzieningen voorzien kan worden om ook door mensen die niet zo goed trap kunnen lopen te worden gebruikt.
De huidige luchtbrug tussen spoor 4 en spoor 6 zou inmiddels ook onder de monumentenwet vallen.
Bedoel je niet de vage plannen voor een geheel nieuwe inrichting van het Hoofdstation en omgeving met zelfs een geheel nieuwe stationshal met mogelijk voetgangerstunnels (roltrappen) onder de sporen door ? Ik vind trouwens de huidige luchtbrug naar het gebied ten zuiden het station (Achterweg) ook niet geschikt voor reizigers met koffers. Ik weet toevallig, dat Rijkswaterstaat (ik heb er zelf gewerkt), als subsidiebeheerder destijds bij de aanleg van de luchtbrug betrokken, om financiële redenen geen medewerking wilde verlenen aan het tot stand komen van roltrappen. Een hellingbaan voor wielkoffers/trolleys zou daar ook geen overbodige luxe zijn, ik spreek uit eigen ervaring !
Een dutje achter het stuur
Is soms van eeuwige duur !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten