Mag ik even kwijt #66

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Ik dacht dat de C'est Du Pain nu echt uitgestorven was, maar nee hoor, in Gouda is de C'est Du Pain still going strong. Naast de Kiosk-oude stijl met frituur :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door webguy »

Mwah, Kiosks oude-stijl waren er van 3 types toch? Normaal, Reizigers-Kiosk (met kaartjes) en Frituur-kiosk. Die laatste zouden er volgens de bobos bij Servex er bij de vernieuwing naar de nieuwe formule er uit gaan. Dat is bijvoorbeeld ook gebeurd in Venlo..

Overigens staat er op spoor 1 in Nijmegen al jaar en dag een Kiosk-in-een-aanhanger. Al jaren niet meer in gebruik geloof ik maar staat er nog wel. Wordt vast weggehaald als Station Nijmegen "af" wordt gemaakt. Mist namelijk van alles...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

webguy schreef:Mwah, Kiosks oude-stijl waren er van 3 types toch? Normaal, Reizigers-Kiosk (met kaartjes) en Frituur-kiosk. Die laatste zouden er volgens de bobos bij Servex er bij de vernieuwing naar de nieuwe formule er uit gaan. Dat is bijvoorbeeld ook gebeurd in Venlo..

Frituur eruit gooien in Venlo :lol: Enig commercieel inzicht hoef je niet te hebben om daar aan de touwtjes te trekken blijkbaar :') _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Ik ken ook een Kiosk-nieuwe stijl die kaartjes verkoopt, echt consequent zullen ze nooit worden bij Servex.

Ik ken trouwens ook een Albert Heijn to Go met aparte balie voor treinkaartjes achterin de winkel, vraag mij af of die ondertussen al verbouwd is naar een extra balie bij de kassa's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door deadlock »

:gaap:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door webguy »

Die AH2Go is in Driebergen. Rare is dat dat vroeger een Reizigers-Kiosk was. Overigens had ik kaartjes verkopen naar dat cafe gegooid, maar dat is waarschijnlijk buiten 8-8 weinig open.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Mark »

Fles schreef:
webguy schreef:Mwah, Kiosks oude-stijl waren er van 3 types toch? Normaal, Reizigers-Kiosk (met kaartjes) en Frituur-kiosk. Die laatste zouden er volgens de bobos bij Servex er bij de vernieuwing naar de nieuwe formule er uit gaan. Dat is bijvoorbeeld ook gebeurd in Venlo..

Frituur eruit gooien in Venlo :lol: Enig commercieel inzicht hoef je niet te hebben om daar aan de touwtjes te trekken blijkbaar :') _O-
De frituur in Hgl is sinds een paar maanden ook verleden tijd... er is wel een Döner Company voor in de plaats gekomen *O* Erg origineel is Servex niet in Twente, aangezien Almelo en Enschede onlangs ook al een Döner Company hebben gekregen.
Laatst gewijzigd door Mark op zo 16 jan 2011, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

webguy schreef:Die AH2Go is in Driebergen. Rare is dat dat vroeger een Reizigers-Kiosk was. Overigens had ik kaartjes verkopen naar dat cafe gegooid, maar dat is waarschijnlijk buiten 8-8 weinig open.
Ik had Duivendrecht in mijn hoofd. Als je binnenkomt heb je links een balie voor kaartjes en rechts de kassa's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door MdJ »

Qbuzz gaat nu ook internationaal :shock:
Afbeelding

En dat zouden ze toch niet doen, als Echt Hollands Bedrijf? :') :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Ik ken trouwens ook een Albert Heijn to Go met aparte balie voor treinkaartjes achterin de winkel, vraag mij af of die ondertussen al verbouwd is naar een extra balie bij de kassa's.
Dan had ik weer station Heerenveen in me hoofd. Die heeft achterin de AH To Go ook zo'n sneue 80 cm brede NS balie... :')
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daantje »

In Delft zit ook nog een snack-kiosk en die liep altijd erg goed. Denk dat het nu misschien nog wel meer is geworden nu de snackbar op het stationsplein ook weg is omdat alles daar gesloopt is. Zou het zelf jammer vinden als die snackkiosk weg gaat, heb er veelvuldig gebruik van gemaakt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Mark schreef:De frituur in Hgl is sinds een paar maanden ook verleden tijd...
Hgl ja, daar zeg je zo wat. Daar hadden ze nog altijd een echte stationsrestauratie. Maar dat is tegenwoordig een groot tochtgat geworden met een Kiosk die je niet als wachtruimte mag gebruiken :') Welk nulpunt dat nou toch weer bedacht heeft... :N Echt, die lui in het management bij Servex die lijken wel allergisch voor daglicht of zo.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door tsov »

Heeft Gorinchem nog een stationsrestauratie? Ik ben daar denk ik anderhalf jaar terug voor het laatst geweest en toen viel me dat op, nog een echte restauratie :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Eindhoven en Roosendaal volgens mij ook nog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Eindhoven?? Tilburg wel op zich, al heet het niet meer zo. Heerlen heeft er ook nog eentje.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Dexter »

Vroeger kon je hele (goede) maaltijden krijgen in de stationsrestauraties her en der. Tegenwoordig is dat op de meeste stations vakkundig de nek omgedraaid. Wat jammer is, want er is veel behoefte aan een plek waar je als reiziger warm en droog iets kunt eten en drinken onder het wachten. Vooral bij uursdiensten schaam ik me de ogen uit mijn kop als ik weer eens de vraag krijg waar je hier de stationsrestauratie kunt vinden... :N

Iets anders, ik krijg net een mailtje dat een collega van me vannacht is overleden. Hij was al een tijd ziek (kanker) maar hij was zelf nog vrij positief gestemd. De keren dat ik hem in het ziekenhuis opzocht tenminste wel. Vorige week kregen we het bericht dat hij uitbehandeld was en naar een hospice was verplaatst. Maar dat het zo snel zou gaan...
Vallend blad maakt rails glad.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Mark »

Fles schreef:
Mark schreef:De frituur in Hgl is sinds een paar maanden ook verleden tijd...
Hgl ja, daar zeg je zo wat. Daar hadden ze nog altijd een echte stationsrestauratie. Maar dat is tegenwoordig een groot tochtgat geworden met een Kiosk die je niet als wachtruimte mag gebruiken :') Welk nulpunt dat nou toch weer bedacht heeft... :N Echt, die lui in het management bij Servex die lijken wel allergisch voor daglicht of zo.
Inderdaad, wachten op Hgl is niet bepaald aangenaam.
Er is wel een kleine verwarmde wachtzaal, maar dat is nog altijd geen fatsoenlijk alternatief voor de restauratie die er altijd zat. :N

Gecondoleerd trouwens Dex.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door deadlock »

Fles schreef:
Mark schreef:De frituur in Hgl is sinds een paar maanden ook verleden tijd...
Hgl ja, daar zeg je zo wat. Daar hadden ze nog altijd een echte stationsrestauratie. Maar dat is tegenwoordig een groot tochtgat geworden met een Kiosk die je niet als wachtruimte mag gebruiken :') Welk nulpunt dat nou toch weer bedacht heeft... :N Echt, die lui in het management bij Servex die lijken wel allergisch voor daglicht of zo.
Oh jah en daar was de koffie duurder dan bij de normale Kiosk!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Dat is zo'n inloop-kiosk, dat moest "anders" zijn. Daar hebben ze dus niet meer de keuze uit een kleine of een grote, maar krijg je gewoon een grote, voor meer geld dan een grote bij de balie-kiosk kost. Dat is ergens voor nodig, u weet wel.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door find_your_spot »

15-01-2011
Check-uit 04:32 Galjoen bij GVB
Check-in Raamplein bij GVB
Product: GVB Nachtbus 12 ritten
Ritprijs € 0,00 (instaptarief € 0,00 - niet verreisd € 0,00)
15-01-2011
Check-in 03:44 Raamplein bij GVB


Gelukkig is de nachtbus lekker gratis *O* Ongelooflijk dat ik zo'n aanstalten van dronkenschap nog prima kan in-/ en uitchecken.
For Your Railroad Adventures
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vind €25 niet echt gratis
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door find_your_spot »

hauptbahnhof schreef:Ik vind €25 niet echt gratis
25/12 = 2 euro per ritje.

Ik kan 2 euro voor zo'n nachtbus ritje geen geld noemen! Is goedkoper dan overdag!
For Your Railroad Adventures
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Etienne »

tsov schreef:Heeft Gorinchem nog een stationsrestauratie? Ik ben daar denk ik anderhalf jaar terug voor het laatst geweest en toen viel me dat op, nog een echte restauratie :pos:
Als goed is nog wel
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

De laatste keer dat ik in Gorinchem was (december vorig jaar) zat die restauratie er nog. Zeldzaam station voor langs een nevenlijntje met alle oorspronkelijke voorzieningen er nog in: 'n loket hebben ze er immers ook.

Wat betreft de Kiosken: Dordrecht heeft ze nog allemaal oude stijl op de perrons (alleen niet meer op spoor 1), zouden ze dat ook meenemen in de verbouwingen? In ieder geval is de C'est du Pain er nog, ze hebben slechts het bordje in de lichtbak vervangen door eentje van de Broodzaak. Maar dat zal niet lang meer duren, het nieuwe gebouwtje waar 'ie naartoe verhuizen gaat staat er al.
Bee schreef:Ik ken ook een Kiosk-nieuwe stijl die kaartjes verkoopt, echt consequent zullen ze nooit worden bij Servex.
Ik ken er nog eentje die wel meer verkoopt... die van Tiel is me een joekel. Als ik me niet vergis heeft die trouwens ook nog een frituur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Raymond »

Fles schreef:Eindhoven?? Tilburg wel op zich, al heet het niet meer zo. Heerlen heeft er ook nog eentje
Tegenwoordig heet het in Eindhoven Grand Cafe LA Gare du Sud, maar die zit boven de uitgang aan de centrumzijde. Vroeger stonden daar ook nog prototype ICM stoelen daar in het interieur, maar op de site zie ik die niet meer terug.
Roermond heeft ook nog altijd een stationsrestauratie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 61 gasten