Mag ik even kwijt #66

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

Vrij unieke situatie... was vanmorgen de allereerste hier op de benedenverdieping op 't werk. Da's nog nooit eerder voorgekomen de afgelopen twee jaar, terwijl ik er toch niet eerder als anders was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door deadlock »

Hehe. Ik doe juist meestal het alarm erop, eraf halen is twee keer gebeurd in de afgelopen anderhalf jaar dat ik hier zit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

Ik heb nieteens een code van het alarm hier, dus was gelukkig niet de allereerste van 't hele gebouw :P En tja, hoe groot is de kans dat allevier de collega's die normaal eerder dan mij beginnen er nog niet zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Goed, de nieuwe printer doet het eindelijk, maar wat een magisch apparaat is dat zeg *O*

Er kunnen nu in elke lade wel 150 vellen in plaats van 30 vellen, hij is superstil en supersnel. :mrgreen:

Tijd voor het volgende project: De kleurenprinter laten repareren, hij weigert consequent chipknips als betaalmiddel :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

150? :') 500 zal je bedoelen. Op zn minst :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

He, laat me nou, hij is nieuw en hij doet het goed. -o-

Het is trouwens maar een kleine laserprinter, niet een reusachtig kopieerapparaat :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door find_your_spot »

Gisteravond met volle verbazing zitten kijken hoe belspelletjes in Vlaanderen werken......

Mochten jullie niks te doen hebben, kijk dit alsjeblieft!

deel 1
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zE70nooQO7g[/youtube]
deel 2
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pk_TT1KFwzU[/youtube]
deel 3
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Nfv5yoqmGXM[/youtube]
deel 4
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wbxJ8JYw_jI[/youtube]
deel 5
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EOTv_-sgY7M[/youtube]
deel 6
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=562Ldy14Td0[/youtube]
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door webguy »

Het is weer zo ver...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Bee schreef:He, laat me nou, hij is nieuw en hij doet het goed. -o-

Goodbye Fred Flintstone, welkom in de Middeleeuwen *O*
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Dexter »

deadlock schreef:Ik ben mijn dag niet lachend begonnen.
Onze excuses voor het ongemak. :mrgreen: Carlo Boszhard als Beatrix werkte mij anders prima, zelfs om 4:15 uur.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Fles schreef:
Bee schreef:He, laat me nou, hij is nieuw en hij doet het goed. -o-

Goodbye Fred Flintstone, welkom in de Middeleeuwen *O*
We hadden deze
Afbeelding
Maar dan een model met veel minder grote lades. De productie van dit type printers stopte in 2003. Vorig jaar vielen er aan de achterkant onderdelen uit, maar omdat er nog een herstelkitje lag bij de copyshop werd hij gerepareerd. Dit jaar ging hij toch echt het raam uit :twisted:

Nu hebben we er eentje uit de 5000 series, zo'n eentje met witte zijkanten maar een donkergrijze plaat aan de voorkant. Zal vast wel een ouderwets ding zijn, maar waarschijnlijk heeft hij ergens een paar jaar in een kelder gestaan, dat stond ons nieuwe kopieerapparaat ook :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door hauptbahnhof »

Ik had zo gehoopt om over 2 weken te kunnen beginnen lessen voor mijn tramrijbewijs maar helaas, moet toch iets meer dan een maand wachten :(
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daantje »

in onze kleurenlaserprinter op het werk kan gelukkig een heel pak papier in een keer per la en hij heeft twee laden.

Ik ben toch wel met enige regelmaat de eerste op het lab. Vind het heerlijk om zo in alle rust te kunnen opstarten en je dingen te kunnen doen maar wel met de wetenschap dat je snel versterking krijgt. Vooral in de zomer als veel collega's van de vroege ploeg met vakantie zijn en het vroeg licht is en niet meer zo koud begin ik toch wel regelmatig vroeg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

Ow gaan we het nu over printers hebben :P Ben vooralsnog de enige die het ding op 't werk een beetje heeft weten te doorgronden, met name de irritante eigenschappen van het ding. Zo staat er op de handmatige invoer aangegeven hoe je een vel labels daar neer moet leggen, maar print het ding doodleuk op de achterkant als je 'm op dubbelzijdig hebt staan (maar wel één pagina afdrukt) :roll:

Vooral onhandig dat je bij de geavanceerde instellingen moet zijn om die handmatige invoer te kunnen kiezen. Die staat standaard op "neem dichtstbijzijnde afmeting" als de la leeg is, maar als 'ie daarop staat kan je de handinvoer niet kiezen :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door webguy »

Tentamens, tentamens, tentamens... Morgen twee, donderdag twee en volgend week nog twee. Lang leve de lol...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door deadlock »

Daantje schreef:in onze kleurenlaserprinter op het werk kan gelukkig een heel pak papier in een keer per la en hij heeft twee laden.
Wij hebben twee straten 8-)

Mijn faalhuisgenootje heeft de huur net opgezegd. Whoohoo!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Papier gaat bij ons per doos. En dat mag ook wel, anders blijf ik pakken papier openen. Nu het kopieerapparaat alles dubbelzijdig afdrukt is het papiergebruik met 50% toegenomen :X

Gaat ongeveer zo: Komt een meisje aan de balie: Meneer, het kopieerapparaat heeft maar de helft afgedrukt!
Ik: Heb je al op de achterkant gekeken?
Meisje: Nee *draait papier om* Maar waarom doet hij dat dan?
Ik: De directie heeft besloten dat dat beter is voor het milieu
Meisje: *Gooit afgedrukt spul weg* Maar dat wil ik niet, ik wil het enkelzijdig
Ik: *ZUCHT*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door STF »

Van mijn printer is de onderste grote papierlade al tijdenlang stuk, gelukkig dat er nog een kleine lade bovenin zit.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daniel »

In de categorie dubbelzijdig... ik zocht me laatst rot naar een afgedrukte Excel-sheet maar kon 'm maar niet vinden (wel eentje die ik dubbel had). Wat bleek: toen ik 'm uitprintte had ik onbewust twee tabbladen geselecteerd, de sheet die ik zocht stond op de achterkant van die dubbele :P

Ben nu nog een beetje aan 't hopen dat het uitzoekwerk dat ik vanmiddag heb gedaan op 't werk nu eens wat langer effect heeft. Wat is het geval: het lab waarvan ik supervisor ben is de plek waar bijna alle syntheses van nieuwe producten plaatsvinden. Daarvoor staan er in de kasten kratten met allerlei benodigdheden daarvoor, voor elk volume eentje. Door 'n stukje gemakzucht bij ieder mens (tja, er gaat weleens wat kapot) was de situatie vandaag ongeveer dat er één bak stond met zo goed als alles erin, en drie waar vrijwel niks meer in zat :P
Alles dus weer netjes gesorteerd en gecompleteerd waarbij in alle hoeken en gaten wel weer wat teruggevonden werd en nu maar voorzien van een kleurcode per set... hopelijk werkt het (scheelt een hoop tijd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door GTW »

hauptbahnhof schreef:Ik had zo gehoopt om over 2 weken te kunnen beginnen lessen voor mijn tramrijbewijs maar helaas, moet toch iets meer dan een maand wachten :(
waarom moet je dan zo lang wachten? hebben ze mensen teveel?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Geert »

Bee schreef:We hadden deze
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 4100tn.jpg
Maar dan een model met veel minder grote lades. De productie van dit type printers stopte in 2003. Vorig jaar vielen er aan de achterkant onderdelen uit, maar omdat er nog een herstelkitje lag bij de copyshop werd hij gerepareerd. Dit jaar ging hij toch echt het raam uit :twisted:
We hadden op de uni tot een paar jaar terug ook zo'n ding staan, met permanent de melding TONER BIJNA OP op het display. En daarnaast een A4'tje met de tekst 'De melding TONER BIJNA op is normaal en hoeft NIET gemeld te worden bij de helpdesk.' :lol:
Gaat ongeveer zo: Komt een meisje aan de balie: Meneer, het kopieerapparaat heeft maar de helft afgedrukt!
Ik: Heb je al op de achterkant gekeken?
Meisje: Nee *draait papier om* Maar waarom doet hij dat dan?
En dat is HBO?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Geert schreef:
Gaat ongeveer zo: Komt een meisje aan de balie: Meneer, het kopieerapparaat heeft maar de helft afgedrukt!
Ik: Heb je al op de achterkant gekeken?
Meisje: Nee *draait papier om* Maar waarom doet hij dat dan?
En dat is HBO?
Dat is vrouw ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Suus »

Helaas, wel HBO. Ik heb een vrouw als voorbeeld genomen aangezien de verhouding vrouw/man ongeveer 5 op 1 is, zo niet nog groter, maar ook mannen stellen dit soort vragen en gooien vervolgens zo hup alles in de papierbak om het opnieuw uit te printen. Verschil is dat vrouwen vragen hoe je dat moet instellen, en mannen net zo lang blijven klooien met de instellingen totdat het lukt :lol:
Geert schreef:We hadden op de uni tot een paar jaar terug ook zo'n ding staan, met permanent de melding TONER BIJNA OP op het display. En daarnaast een A4'tje met de tekst 'De melding TONER BIJNA op is normaal en hoeft NIET gemeld te worden bij de helpdesk.' :lol:
Klinkt ook bekend, alleen dan net andersom. Bij ons hing er achter het kopieerapparaat een briefje: Als het kopieerapparaat niet werkt, a.u.b. melden bij de klantenservice. Niet denken dat anderen dit doen, want die doen het niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Fles »

Bee schreef:Helaas, wel HBO. Ik heb een vrouw als voorbeeld genomen aangezien de verhouding vrouw/man ongeveer 5 op 1 is, zo niet nog groter, maar ook mannen stellen dit soort vragen en gooien vervolgens zo hup alles in de papierbak om het opnieuw uit te printen. Verschil is dat vrouwen vragen hoe je dat moet instellen, en mannen net zo lang blijven klooien met de instellingen totdat het lukt :lol:
Gewoon dichttimmeren en een beleidsnota rondsturen. Dat er tegenwoordig uitsluitend dubbelzijdig geprint wordt, en dat bestanden ook maximaal 1 keer per maand afgedrukt kunnen worden. En dat als je het daar niet mee eens bent, je je maar komt melden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door STF »

Bij ons op school moest je voor elk printje betalen, opzich goed systeem om verspilling tegen te gaan alleen beetje jammer dat betalen alleen mogelijk was met een chipknip en de helft van de klas dat op die leeftijd nog niet had.

Ik begrijp er onderhand niks meer van wat ik mankeer, nadat ik eind december die onderzoeken in het ziekenhuis heb gehad voelde ik me daarna nog een paar dagen niet zo erg lekker maar op een gegeven moment ging het eigenlijk wel weer goed maar regelmatig heb ik er een paar uur of hele dagen bij dat ik me weer terug ziek voel. Ik zou dan nog liever hebben dat ik twee weken ziek ben en het daarna weer gewoon volledig over is.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten