Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Daniel »

Al mis je daarmee wel regionale kortingsacties enzo, maar dat was op zich bij de strippenkaart niet anders.
Onhandigste in 9292ov is dat je als je een dalkortingsproduct hebt zelf je prijs mag uitrekenen, dat tarief met 80% korting staat er namelijk niet standaard tussen :roll:

(Overigens zag ik zojuist dat ik de derde claim voor een onjuiste ritprijs in vier weken kan gaan indienen... :shock: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:En dat kan dus niet als je tegelijkertijd de zones als oneerlijk meetsysteem wil vervangen door een eerlijk systeem van kilometers, waarbij tenminste wel vaststaat hoe lang zo'n kilometer is en waarbij iedereen hetzelfde betaald. De pijn zit hem niet in die vaste voet maar in die afschuwelijke zones waar nu afscheid van genomen kan worden.
Hier in Utrecht betaal je voor een ritje van een halte op de zonegrens (en dit is een extra grote zone) naar het centraal station een ritprijs van (als je de 'vaste voet' niet meetelt) 59 cent - dat is heel netjes als je het vergelijk met de prijs van één strip (50 cent). Voor dergelijke ritten (het gros van de busreizen in de stad is toch wel centrum<->wijk) is "betalen per km" dus een prima vervanging voor "betalen per zone"!

"Zones vervangen door km's" maakt de reis hier 9% duurder (dan met strippenkaart) terwijl de hogere vaste voet verantwoordelijk is voor een prijsverhoging van 29% ten opzichte van de strippenkaart. De "pijn" zit hem hier dus vooral in de vaste voet!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Snorkel »

Men moet niet altijd maar leunen op internet, en als je al op pad bent, dan kon je onderweg met een zonekaart makkelijk je kosten bereken, nu is het onderweg maar gokken en afwachten. Toch weer een maatschappelijk systeem waarin je makkelijk ongemerkt uitgeeft en vooral meer uitgeeft dan je eigenlijk zou hebben gewild in een bepaalde tijd, of voor een bepaald product/geleverde prestatie. Met strippen was dat zo veel overzichtelijker.

" Chauffeur, is van D naar H nu goedkoper met strippen, OV-chipkaart of dagkaart ?!?!?!?! "

Wordt leuk om zulke vragen constant te moeten beantwoorden met " Geen flauw idee !! "

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Chauf21 »

Snorkel schreef:Wordt leuk om zulke vragen constant te moeten beantwoorden met " Geen flauw idee !! "
Misschien dat het aan mij ligt, maar ik kan zo onderhand heel aardig inschatten hoe duur een ritje zal zijn. Niet alleen mijn eigen ritjes, maar ook als reizigers vragen wat de meest goedkope variant is, kan ik dat heel redelijk inschatten. Zodra je eenmaal weet hoever je kunt reizen voor €1 (of 22 cent zonder basistarief), kan je ook best redelijk inschatten welk kaartje duurder of goedkoper is. Uiteindelijk is dat ook hetgene dat een reiziger wil weten (en niet tot op de cent nauwkeurig), als blijkt dat de prijzen van verschillende kaartjes dicht bij elkaar liggen, maakt het verder ook niet zo veel meer uit wat je aanraadt.

Laatst nog een leuke discussie over gehad met een collega. Hij vertelde dat een reiziger boos was omdat een ritje beginpunt->station €2,40 zou kosten. Ik zeg: "dat kan niet, dat is hooguit €1,50 gezien de afstand". Hij was het niet met mij eens ("die kaart maakt het echt veel duurder hoor!"). We hebben het opgezocht en het scheelde misschien iets van tien cent met mijn schatting. En zo'n inschatting is voldoende om mensen van een passend antwoord te kunnen voorzien :idea:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door fogeltje »

MdJ schreef:Zolang de vervoerders niet aangeven of zij de rit rijden of dat Breng die rijdt, weten de klanten niet welke rit ze met welk kaartje wel of niet mogen.
Ik heb dat toen zelf bijgehouden. In mijn busboekje van vorig jaar staat bij vrijwel elke doordeweekse rit een A, B of T (touringcar). Maar verder is dat inderdaad niet te voorspellen.
Joshua schreef:Op Lijn 85 staat op de vertrek straten ook niet welke vervoerder je hebt. Maar als ik online kijk op http://www.9292ov.nl zie ik er keurig bij staan of de bus door BRENG of ARRIVA gereden wordt.
Maar klopt dat ook? Ik heb dat een tijdje terug ook gezien toen ik eens bij lijn 99 zat te kijken, maar in veel gevallen klopte de vervoerder niet. Verder heb je daar natuurlijk weinig aan als je bij de halte staat.
"Een touringcar is geen bus"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Chauf21 »

Snorkel schreef:Wordt leuk om zulke vragen constant te moeten beantwoorden met " Geen flauw idee !! "
Oja, ik gebruik vaak het volgende: na ongeveer vier haltes heb je €0,22 verreisd. Dat betekent dus dat daar het omslagpunt tussen chip en strip ligt (voor een enkele reis zonder overstappen). Reis je na die vier haltes door, dan heb je ongeveer 10 haltes voordat je weer 50 cent hebt opgemaakt (=3 strippen). Uiteraard is dat afhankelijk van de halteafstanden etc., maar voor de meeste buslijnen komt het aardig uit. Daarnaast kan het, voor chauffeurs, ook geen kwaad om eens te kijken naar de prijzen van de meest belangrijke verbindingen of tussen het station en het eindpunt. Maar dat is voor de die-hards natuurlijk ;)
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Snorkel »

Het blijft veel giswerk. Laten ze maar eens afstanden publiceren, dan kun je je ergens op baseren.

Qua aanduiding bustypes, daar was Veolia ook een ster in. Plannen ze een dienstregeling voor een jaar, en maken daar roosters bij, komen dus enkele ritten her en der in de bijhuur, en met een voetnoot in de dienstregeling, dat op die ritten GEEN lage vloer materiaal rijdt. Echter, men wijzigt de roosters nog minstens 2 keer dat dienstregeling jaar, met als gevolg (vanwege prioriteit voor de totaalkosten en dus niet het respecteren van voetnoten die een heel jaar horen te gelden) dat ineens op andere ritten her en der bijhuur zit, die dus niet is vermeld als lagevloer uitzondering ............. :? :cry:

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Daniel »

reisthijs schreef:Hier in Utrecht betaal je voor een ritje van een halte op de zonegrens (en dit is een extra grote zone) naar het centraal station een ritprijs van (als je de 'vaste voet' niet meetelt) 59 cent - dat is heel netjes als je het vergelijk met de prijs van één strip (50 cent). Voor dergelijke ritten (het gros van de busreizen in de stad is toch wel centrum<->wijk) is "betalen per km" dus een prima vervanging voor "betalen per zone"!

"Zones vervangen door km's" maakt de reis hier 9% duurder (dan met strippenkaart) terwijl de hogere vaste voet verantwoordelijk is voor een prijsverhoging van 29% ten opzichte van de strippenkaart. De "pijn" zit hem hier dus vooral in de vaste voet!
Nooit zo over nagedacht, maar nu eens vergeleken met de situatie zoals ik 'm nog ken uit Dordrecht. Relatief hoog kilometertarief daar (13,6 cent), maar ook veel wijken waar je net voor de wijk de zonegrens over gaat. Per strippenkaart 1 euro excl. basisstrip, met de chipkaart ineens nog maar 70 cent voor wijk <-> station en dus liefst 30% goedkoper.
Vanuit twee van de drie wijken die in de centrumzone liggen leg je ongeveer evenveel kilometers af naar het station, dus is 't terecht dat daar de prijzen stijgen. Echter nogal een verschil tussen een stijging van 40% (zonder vaste voet) of 67% (met vaste voet erbij).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door robinzes »

Ik las laatst hier http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... gepakt.ece
dat station Arnhem Zuid beter bereikbaar moest worden met bus vanuit Arnhemse wijken in Arnhem Zuid.
Mijn idee:

Gewoon lijn 20 voordat ie Elderveld binnen komt effe een rondje tot aan station Arnhem Zuid rijden en op de rotonde meteen weer terug, kost hooguit 3 minuutjes ofzo. :wink:
Laatst gewijzigd door robinzes op zo 20 mar 2011, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Frank »

Voor lijn 5 lijkt het me geen optie; misschien wel voor lijn 20. Laatstgenoemde lijn maakt al genoeg ommetjes dus eentje meer of minder ligt ook niemand wakker van. Lijn 5 moet verder gewoon een snelle verbinding met de Laar West blijven bieden; het OV is er daar sinds december ook niet beter op geworden (niet dat het zo verschrikkelijk slecht is overigens).

Verder kun je nog kijken naar lijn 6 of lijn 14. Lijn 6 rijdt alleen doordeweeks overdag tussen station Arnhem en station Arnhem Zuid en volgt een redelijk rechtstreekse route in Arnhem Zuid. Nu die lijn wat meer stadsbus geworden is kun je overwegen hem een rondje door een van de wijken te laten rijden; bij voorkeur rijdt hij door de Laar Oost in plaats van lijn 31 (die kan dan echt een snellere bus vormen) :P . Spitsreizigers naar Driel en Heteren zullen daar wel niet blij mee zijn, maar, aan de andere kant, ik ben ook niet ontzettend gelukkig met de huidige situatie.

Lijn 14 is in z'n huidige vorm een beetje een zinloze lijn. Volgens mij is de enige reden dat hij rijdt dat de bus geëist wordt en hij een koppeling heeft met lijn 4 die in de dienstregeling kennelijk niet onaardig uitkomt. Je zou kunnen overwegen die lijn wat uit te breiden en hem een verbinding met het station te geven. Maar zelfs dan vraag ik me af of dat niet meer geld kost dan iedereen lief is. Ooit was die buslijn nog eens een rondrit door Arnhem Zuid en Huissen; de ritten naar Huissen zijn vervallen, de rest van de route door Arnhem Zuid is overgenomen door de al eerder genoemde "servicebus 20".
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door robinzes »

ja, ik bedoelde ook lijn 20. maar lijn 6 via de laar Oost is ook geen slecht idee. Lijn 31 dan weer rechtdoor over de batavierenweg ( kroonsewal, Halte weer terug waar die tot vorig jaar zat ) , Burg.Matsersingel, Kronenburg, Busbaan ( nelson Mandelabrug ) en Station ( niet via Elden ). Dan heb je zowat een breng direct lijn te pakken.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Frank »

Ja, ik zie graag dat de 31 de oude route (van een paar jaar geleden) van de 88 gaat rijden. Gewoon een vlotte route naar Kronenburg en het station.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Thijs »

Frank schreef:de Laar West blijven bieden; het OV is er daar sinds december ook niet beter op geworden (niet dat het zo verschrikkelijk slecht is overigens).
In welke zin is het OV in de Laar West zo verslechterd dan?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Reiziger Delft »

Voorheen reden alle ritten van lijn 5 naar De Laar West; nog nog maar de helft. De andere helft van de ritten rijden nu naar Schuytgraaf.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Frank »

Steun voor beter en sneller OV

Lees artikel op: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... ler-OV.ece
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door fogeltje »

Ik ben het eens met de laatste alinea, dat er te zeer gefocused wordt op een tramlijn. Het lijkt erop alsof die tram er gewoon moet komen, of dat nu de beste oplossing is of niet. Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom er perse een tramlijn moet komen als er ook gewerkt kan worden met vrije busbanen. Er past wellicht wat meer vee in een enkele tram, maar met voldoende bussen werkt dat ook, bovendien zijn bussen flexibeler. De bussen van de Heyendaalboemel rijden op zaterdag vaker op andere drukke lijnen (zie ze regelmatig op lijn 6), als je daar een tram van maakt, dan kan dat al niet meer.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Frank »

De tram zie ik ook nog niet meteen zitten. Probleem is dat het er zeer goed op kan uitdraaien dat er uiteindelijk één lijn komt; dat is erg inflexibel. Verder vraag ik me af of het hele netwerk omgegooid moet worden. Er worden al jaarlijks dingen veranderd; daarmee kun je ook prima op de ontwikkelingen inspringen. Afgelopen jaar is lijn 1 de hele dag door naar Lent gaan rijden. Zo druk is die bus ook nog niet; dus voorlopig kunnen er nog wel wat woningen bijkomen voordat daar een uitbreiding van de dienstregeling nodig is. De andere plaatsen die in het artikel genoemd worden: Bemmel; afgelopen jaar is daar al uitbreiding geweest met invoeren van lijn 300. Kleef; ook hier is de dienstregeling afgelopen jaren al uitgebreid. Elst; lijn 31 is nou niet bepaald druk te noemen. Qua busverbinding met Nijmegen komt Elst er verder misschien bekaaid vanaf, maar er rijden voorlopig nog wel vier treinen per uur. Lijn 31 doet precies wat de lijn moet doen: de delen van Elst met Nijmegen verbinden die wat verder van het station afliggen. Alleen het stukje door Oosterhout is voor sommige reizigers misschien wat vervelend.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Suus »

Ik ben voorstander van een mooie tramlijn die de hele stad samenbrengt en de tramlijn die men in Nijmegen voor ogen heeft doet dat niet en is dus een waardeloos idee. Ik heb dat ook wel eens eerder op het forum gezegd, die mening is toen onder het tapijt geschoven maar blijkbaar zien sommige mensen nu toch het licht.

Ik ga toch even fantaseren. Stel nu dat men er een soort tram-trein van maakt, met uitlopers naar Kleve en naar Boxmeer, en aan de andere kant door het centrum naar de Waalsprong.

Dan heb je en meteen een mooie verlichting voor de regionale treinen van Veolia, een nieuwe spoorverbinding naar Duitsland, een frequente en snelle verbinding naar Heyendaal en ook nog eens de zo gewenste HOV-lijn naar de noordkant van de Waal. Eventueel zou je nog een stadslijn die oost-west loopt kunnen toevoegen. Maarja, dat kost geld en ik lees net dat Gelderland 81 miljoen moet bezuinigen van minster Donner.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door fogeltje »

Of een tramlijn naar Boxmeer werkt met de trein erbij weet ik niet. Ik denk dat toch veel mensen voor de trein zouden kiezen.

Wat betreft een tram naar Kleve, als je in dat Gelderlander artikel kijkt, dan staan er ook twee links naar andere artikelen die precies daarover gaan. Duitsland ziet meer in een tramlijn dan reactivering van de spoorlijn.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Suus »

Nu rijdt er in de spits 4x per uur een treindienst op een deel van de noordelijke Maaslijn toch? Je zou die spitsdiensten kunnen vervangen door een regionale tramdienst, maar dan de hele dag door, en in de andere kwartieren de tram naar Kleve laten rijden :D

Die trams zouden eventueel ook nog op diesel kunnen rijden indien de aanleg van een bovenleiding te duur is. Bij Nijmegen schakelen ze dan om op elektrisch bedrijf door middel van een bovenleiding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door fogeltje »

Reizigers van/naar Brabant moeten vanaf morgen met gewijzigde vertrektijden rekening houden. De weg tussen Nederasselt en Nijmegen gaat weer open. Men gaat verder met de wegreconstructie waar men in november 2010 is opgehouden. Men gaat in Alverna bij de nieuwe rotonde verder.

Lijn 99 wordt daarom net als vorig jaar weer geknipt op de Brabantse Poort. Tussen Alverna en Dukenburg loopt de 99 daardoor weer ongeveer 8 minuten vertraging op en richting Uden beginnen de bussen op de Brabantse Poort acht minuten eerder. Zo werken vertragingen niet door op retourritten en blijft in Uden de aansluiting op lijn 121 gehandhaafd. In Dukenburg sluit de 99 aan op een pendel tussen CS en Brabantse Poort. Deze rijdt dit keer onder lijn 199 (vorig jaar had dit gewoon lijnnummer 99 wat nogal verwarrend kon zijn voor sommige mensen) en rijdt als sneldienst en stopt alleen op de Neerbosscheweg (vorig jaar deed deze gewoon alle haltes aan).

De werkzaamheden duren nu overigens wat langer. Vorig jaar liepen ze van september tot ongeveer half november. Nu zal het waarschijnlijk tot half december duren.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door fogeltje »

Naar aanleiding van een ding op de wiki en wat ik op de reguliere wikipedia heb gezien een vraagje.

De Breng nummerreeks lijkt uitgebreid te zijn naar 4524. Mijn vraag is: is dat een nieuwe bus, vervanging voor de uitgebrande 4471, of is dat de voormalige 4513 maar dan vernummerd nadat deze vorig jaar in de Malvert een woning geramd heeft?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Daniel »

Zie in ieder geval m'n reactie op de overlegpagina op de wiki... Had overigens wel wat mails teruggevonden die bevestigen dat de 4513 vernummerd zou worden, maar niet naar welk nummer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door fogeltje »

Ik had je reactie op de wiki al gezien, bedankt. Als de 4513 vernummerd zou worden, dan zal dit wel de 4524 zijn, want volgens mij is dat het enige nieuwe nieuwe nummer wat erbij is gekomen.

Ik vraag me overigens wel af of de 4471 vervangen is/gaat worden. Maar ik denk dat daarvoor gewoon een extra Ambassador is gekomen. Er rijden enkele voormalige witte Hermes 1700 bussen in Nijmegen en zo heel nauw wordt het met de materieelinzet ook niet genomen, met grote regelmaat rijden Ambassadors en Volvo's op stadslijnen (formeel gezien zouden lijn lijn 1 t/m 11 en 30, 25 weet ik niet, tot het stadsnet gerekend moeten worden als ik me het PVE herinner) en soms zie ik ook CNG Citaro's op een streeklijn, laatst kwam er nog eentje als lijn 87 uit Druten midden op de dag.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Frank »

Met ingang van 2 juli a.s. (ingang vakantiedienstregeling) verandert wederom de dienstregeling van de lijnen 6 en 76 (Arnhem - Heteren). Dat is voor lijn 76 al tenminste de derde wijziging en voor lijn 6 al tenminste de vierde wijziging sinds december vorig jaar. En dan weet ik niet of ik een aantal tijdelijke tussenroutes vergeten ben en heb ik het al helemaal niet over de langdurige omleidingsroute. Vorig jaar haalde men met lijn 88 (Arnhem - Elst) ook al dergelijke fratsen uit; echt om moedeloos van te worden.

Hoe dan ook, de allernieuwste dienstregeling staat inmiddels weer op de wiki: lijn 6 en lijn 76
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten