Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Even opgezocht mijn producten zijn:

1. Studenten OV-chipkaart week, NS
Tweede klasse
Einddatum:01-01-2011

2. Studentenkaart korting week, NS
Tweede klasse
Einddatum:01-01-2011

3. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd

4. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd

5. GVB Nachtbus 12 ritten, GVB

6. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse

7. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse

8. Dalkorting Oost-Nederland, Connexxion

9. Vraag op bij Veolia Transport Nederland, Veolia Transport Nederland

10. Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS
Tweede klasse, Opmerking: verwijderd 09-07-2010
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Zie trouwens net op de landkaart van studentenov-chipkaart.nl dat we ook al kunnen inchecken bij Connexxion op de Valleilijn...

http://studentenov-chipkaart.nl/landkaart
For Your Railroad Adventures
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Thijs »

De Valleilijn heeft nog niet eens in- en uitcheckapparatuur, dus dat is een fout.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Joshua »

Ik was heel toevallig van plan aanstaande vrijdag richting Groningen te gaan, dus alvast bedankt voor de waarschuwing.
Heb je net als bij de NMBS in belgie nog en cursor in het beeld?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Daniel »

find_your_spot schreef:Even opgezocht mijn producten zijn:
Hmm, maximaal 10 dus kennelijk... dan gaat het hard want een jaartrajectkaart zijn er bv. al drie.
1.Jaartrajectabonnement, NS
Tweede klasse, Amersfoort, Utrecht Centraal
2.NS-Jaartrajectabonnement Zones, NS
Tweede klasse, Centrum zone Amersfoort, 1 ster
3.NS-Jaartrajectabonnement Zones, NS
Tweede klasse, Centrum zone Utrecht Centraal, 1 ster
4.Vraag op bij Veolia Transport Nederland, Veolia Transport Nederland
5.Dalkorting Oost-Nederland, Connexxion
Iemand al die klasseaanduidingen in de bus gevonden? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door hauptbahnhof »

Het maximum is idd 10 producten.
Normaalgesproken is het mogelijk voor een vervoersbedrijf om de verlopen producten die bij hen bekend zijn (dus die ze zelf verkopen) te verwijderen.

Toen ik achter het loket zat bij GVB hadden we heel vaak het probleem dat er klanten aan de balie kwamen met een OVchipkaart die vol zit met fietssupplementen. Wij moesten dus GVB-producten opladen (die dan weer die verlopen fietssupplementen vervangen) en hen daarna weer verwijderen. Bij de automaat ging het in ieder geval niet.
Alleen was het voor ons ook opletten want ow wee als je een product laadt die een waarde heeft en vergeet het eraf te halen... Mag je het ook nog gaan betalen terwijl je de klant alleen maar wilde helpen...
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Reiziger Delft »

Waarom moet dat dan ook allemaal zo omslachtig zijn? Kan die pas niet gewoon zelf het fietssupplement eraf gooien nadat het gebruikt is?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door hauptbahnhof »

Het is niet zo handig als producten meteen eraf worden gehaald... stel dat je het nodig hebt voor een declaratie...

Maar jah, het blijft omslachtig!
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Reiziger Delft »

Je gebruikt een product op je pas toch niet voor een declaratie? Je kan bijvoorbeeld het bonnetje (betalingsbewijs) gebruiken, of een printje maken via het overzicht op OV-Chipkaart.nl Het lijkt me sterk dat je je baas meeneemt naar een automaat en laat zien dat er zo'n product op staat. :P

Die passen zijn 5 jaar geldig, dus de kans is zeer groot dat er op een moment meer dan 10 producten op je pas tegelijk staan. Het is superonhandig als je een keertje een dagkaart op je pas wilt zetten, maar dat niet lukt omdat er teveel producten op je pas staan.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Gekko123 »

En juist dat soort producten zouden automatisch verwijderd moeten worden na afloop. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die in opdracht van de baas een dagkaart gebruiken (A)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door hauptbahnhof »

neej natuurlijk niet. Maar niet iedereen heeft een persoonlijke kaart (voor anonieme kaarten is het nog niet mogelijk een account te maken), dus moet er een uitdraai worden gemaakt.

In ieder geval, die producten moeten er automatisch afmoeten maar dan gewoon in volgorde. Niet meteen nadat het verlopen is.
Het beste zou zijn, gewoon ruimte voor 50 producten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Geert »

Het zou ook al schelen als je niet voor elke vorm van korting aan apart product op moet laden. Alleen al voor de trein zijn er 3 verschillende kortingsproducten: van NS (VDU), van Arriva en van Veolia. Zou me niet verbazen als Syntus en Connexxion daar nog bij komen, dan is je kaart al half vol...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door reisthijs »

hauptbahnhof schreef:(voor anonieme kaarten is het nog niet mogelijk een account te maken)
En dat gaat toch ook niet mogelijk worden? Daar is het immers een anonieme kaart voor. Zou je daar voor een account kunnen maken dan is er weinig anoniem meer aan. :wink:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door hauptbahnhof »

Wat ik heb begrepen komt het wel medio dit jaar...

Niet iedereen heeft een A-kaart omdat ze anoniem willen blijven. Maar meer om het gemak dat ze het makkelijk kunnen kopen of juist omdat ze toch geen abonnement gebruiken of iets dergelijks.
Bovendien kies je er zelf voor of je een account wilt aanmaken of niet :wink:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Uiteraard heb ik wat foto's voor jullie gemaakt...

Afbeelding
NS kaartautomaat die bij het opstarten is blijven hangen.

Afbeelding
De NS kaartautomaat zegt dat ik nog ben ingecheckt bij NS. Terwijl dit in werkelijkheid Arriva betrof.

Afbeelding
Hier is te zien dat je ook 40% korting krijgt op het instaptarief van 10 euro en dus -6 werd afgeschreven.

Afbeelding
Op mijn kaart stonden 2 Studenten Korting Weekend waarvan 1 geblokkeerd en 1 in werking.
Net als 2 producten Studenten Week Vrij Reizen waarvan 1 geblokkeerd en 1 in werking.

Afbeelding
De Arriva kaartautomaat na het wegklikken van een debiele Windows 98 Arriva screensaver wapperende vlag.

Afbeelding
Na invoeren van een kaart verschijnt dit scherm.

Afbeelding
Overzicht van de laatste transacties.

Afbeelding
Reistransacties ingezoomd.

Afbeelding
Nog meer transacties.

Afbeelding
Overzicht van de eigenschappen van mijn kaart.

Afbeelding
Dit moeten mijn producten zijn.

Afbeelding
Links producten die je voorgeschoteld krijgt en rechts de producten aanwezig op de kaart.

Afbeelding
Volgorde van productpriorieteit instellen.

Afbeelding
Functies na functies.

Afbeelding
Producten via een andere weergave.

Afbeelding
Geen mogelijkheid om iets aan de producten te doen.

Afbeelding
Prachtig aangegeven.

Afbeelding
Net zo duidelijk als op Station Bijlmer ArenA.


Barst maar los.... :Y
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Sorry voor alle medewerkers van de Studenten OV-chipkaart helpdesk... Heb 7 keer gebeld en 7 keer een surinamer aan de lijn gekregen die moeite had om mijn 06 nummer, postcode, adres, naam, en woonplaats correct te spellen.

Na belmiep 2 bleek mijn 06 nummer fout gespeld te zijn, waar bij belmiep 3 en 4 bleek mijn emailadres en postcode fout te zijn doorgegeven....

Op die manier wordt ik dan natuurlijk nooit terug gebeld met mijn klacht....


Heb uiteindelijk maar de OV-chipkaart helpdesk gebeld waar ik te woord werd gestaan door een kaaskop die wel cijfers en letters uit elkaar kan halen.

1. Op zijn advies is mijn Studenten OV-chipkaart als verloren beschouwd.
2. Zal die vanavond om 23:00 geblokkeerd worden.
3. Saldo van 11,43 euro wordt binnen 4 weken op mijn rekening terug gestort.
4. Wordt er een gloednieuwe Studenten OV-chipkaart voor mij aangemaakt.
5. Met explicitet erbij vermeld dat het studentenreisrecht NIET mee genomen zal worden.
6. Deze zou ik dan als uitzondering zelf moeten ophalen bij een AVM of AVM Light.

Is dan te hopen dat er zowel een Student Week Vrij Reizen als een Student Korting Weekend klaar staan.


Wordt vervolgd.
For Your Railroad Adventures
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Reiziger Delft »

find_your_spot schreef:Is dan te hopen dat er zowel een Student Week Vrij Reizen als een Student Korting Weekend klaar staan.
Dat gaat niet; je hebt of Week vrij Reizen en Korting Week (die geldig is in het weekend) of hetzelfde maar dan voor weekend. Ik weet het, dat is niet logisch. :P
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Reiziger Delft schreef: Dat gaat niet; je hebt of Week vrij Reizen en Korting Week (die geldig is in het weekend) of hetzelfde maar dan voor weekend. Ik weet het, dat is niet logisch. :P
Elke automaat geeft het anders weer. Ik zeg het je volgens de GVB automaat.

Hopelijk hoef ik je niet uit te leggen wat het verschil tussen week en weekend is.
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Caspar »

Waarom doe je zo ingewikkeld, in een ander topic zei je toch dat je binnen no-time en nieuwe kaart hebt als je even belt dat je kaart gestolen is? :wink:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Waarom doe je zo ingewikkeld, in een ander topic zei je toch dat je binnen no-time en nieuwe kaart hebt als je even belt dat je kaart gestolen is? :wink:
Lees is hierboven wat ik in stappen heb beschreven ^^^^
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Caspar »

Ja dat zie ik, maar ik snap al je ophef niet zo eigenlijk. Je hebt zelf eerder aangegeven dat je al een hele reeks aan nieuwe kaarten hebt gekregen doordat je ze als gestolen hebt opgegeven bij DUO, dus waarom nu niet ook? Had je ook niet tig foto's hoeven maken bij zo'n automaat etc.
En over die man van de informatielijn waarbij je telefoonnummer verkeerd was genoteerd, jij maakt hier ook vaak fouten, dus wie zegt dat je niet zelf het verkeerd hebt doorgegeven daar?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Ja dat zie ik, maar ik snap al je ophef niet zo eigenlijk.
Omdat je als student je Vrij Reizen kwijt raakt bij het opladen van het Arriva product.
Caspar schreef: Je hebt zelf eerder aangegeven dat je al een hele reeks aan nieuwe kaarten hebt gekregen doordat je ze als gestolen hebt opgegeven bij DUO, dus waarom nu niet ook?
Ik maak onderscheidt tussen een gewenste eigen actie en een ongewenste actie.
Caspar schreef: Had je ook niet tig foto's hoeven maken bij zo'n automaat etc.
Ik tel er maar 20
Caspar schreef: En over die man van de informatielijn waarbij je telefoonnummer verkeerd was genoteerd, jij maakt hier ook vaak fouten, dus wie zegt dat je niet zelf het verkeerd hebt doorgegeven daar?
Door 5 verschillende mannen...
Zowel mijn telefoonnummer, postcode, emailadres als OV-chipkaartnummer fout doorgeven.... waar zie je mij voor aan?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Caspar »

find_your_spot schreef:Zowel mijn telefoonnummer, postcode, emailadres als OV-chipkaartnummer fout doorgeven.... waar zie je mij voor aan?
Iemand die hard loopt te brullen, en medewerkers van een klantenservice afkraakt. Als ik naar deze foto kijk, weet ik niet of ik jou wel serieus zou moeten nemen...
Afbeelding
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:
Caspar schreef:Ja dat zie ik, maar ik snap al je ophef niet zo eigenlijk.
Omdat je als student je Vrij Reizen kwijt raakt bij het opladen van het Arriva product.
Nee, dat kan je helemaal niet zo zeggen. Het kan ook komen doordat je te veel producten op je kaart hebt staan. Dat is een heel andere situatie. Daarnaast sla je een zeer denigrerende toon aan terwijl een deel van de problemen gewoon aan jezelf is te wijten :idea:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef: Iemand die hard loopt te brullen, en medewerkers van een klantenservice afkraakt. Als ik naar deze foto kijk, weet ik niet of ik jou wel serieus zou moeten nemen...
Als 5 van de 7 medewerkers niet in staat is om mijn gegevens correct over te nemen als ik deze uitspel over de telefoon vind ik dat slecht.
Wat betreft die foto, heb een beetje lol in het leven. Doe ik ook. :Y
Chauf21 schreef: Nee, dat kan je helemaal niet zo zeggen. Het kan ook komen doordat je te veel producten op je kaart hebt staan. Dat is een heel andere situatie. Daarnaast sla je een zeer denigrerende toon aan terwijl een deel van de problemen gewoon aan jezelf is te wijten :idea:
Er staat nergens dat je als student die producten niet mag opladen, ik doe gewoon wat in theorie zou moeten kunnen.
Die denigrerende toon is niet zo bedoeld, ik wil alleen een probleem aan de kaak stellen bij deze nieuwe automaten.

Inmiddels is op de website ook dit product verschenen:
11. Vraag op bij Arriva, Arriva

Enkele feiten zijn:
- ik kon gisteren mijn kortingsproduct niet meer gebruiken
- ik kon vannacht als test niet meer inchecken op een GVB nachtbus terwijl ik nog 5 ritten op mijn 12 ritten nachtbus product heb staan.
---------------
Conclusie: dat Arriva product overruled ALLE producten.

Tot deze conclusie kwam ook de jongeman aan de telefoon die mij wel keurig te woord stond.
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten