Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Even opgezocht mijn producten zijn:
1. Studenten OV-chipkaart week, NS
Tweede klasse
Einddatum:01-01-2011
2. Studentenkaart korting week, NS
Tweede klasse
Einddatum:01-01-2011
3. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd
4. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd
5. GVB Nachtbus 12 ritten, GVB
6. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
7. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse
8. Dalkorting Oost-Nederland, Connexxion
9. Vraag op bij Veolia Transport Nederland, Veolia Transport Nederland
10. Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS
Tweede klasse, Opmerking: verwijderd 09-07-2010
1. Studenten OV-chipkaart week, NS
Tweede klasse
Einddatum:01-01-2011
2. Studentenkaart korting week, NS
Tweede klasse
Einddatum:01-01-2011
3. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd
4. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse
Let op: Geblokkeerd
5. GVB Nachtbus 12 ritten, GVB
6. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
7. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse
8. Dalkorting Oost-Nederland, Connexxion
9. Vraag op bij Veolia Transport Nederland, Veolia Transport Nederland
10. Reizen op Saldo NS Vol tarief, NS
Tweede klasse, Opmerking: verwijderd 09-07-2010
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Zie trouwens net op de landkaart van studentenov-chipkaart.nl dat we ook al kunnen inchecken bij Connexxion op de Valleilijn...
http://studentenov-chipkaart.nl/landkaart
http://studentenov-chipkaart.nl/landkaart
For Your Railroad Adventures
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
De Valleilijn heeft nog niet eens in- en uitcheckapparatuur, dus dat is een fout.
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Ik was heel toevallig van plan aanstaande vrijdag richting Groningen te gaan, dus alvast bedankt voor de waarschuwing.
Heb je net als bij de NMBS in belgie nog en cursor in het beeld?
Heb je net als bij de NMBS in belgie nog en cursor in het beeld?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Hmm, maximaal 10 dus kennelijk... dan gaat het hard want een jaartrajectkaart zijn er bv. al drie.find_your_spot schreef:Even opgezocht mijn producten zijn:
Iemand al die klasseaanduidingen in de bus gevonden?1.Jaartrajectabonnement, NS
Tweede klasse, Amersfoort, Utrecht Centraal
2.NS-Jaartrajectabonnement Zones, NS
Tweede klasse, Centrum zone Amersfoort, 1 ster
3.NS-Jaartrajectabonnement Zones, NS
Tweede klasse, Centrum zone Utrecht Centraal, 1 ster
4.Vraag op bij Veolia Transport Nederland, Veolia Transport Nederland
5.Dalkorting Oost-Nederland, Connexxion
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Het maximum is idd 10 producten.
Normaalgesproken is het mogelijk voor een vervoersbedrijf om de verlopen producten die bij hen bekend zijn (dus die ze zelf verkopen) te verwijderen.
Toen ik achter het loket zat bij GVB hadden we heel vaak het probleem dat er klanten aan de balie kwamen met een OVchipkaart die vol zit met fietssupplementen. Wij moesten dus GVB-producten opladen (die dan weer die verlopen fietssupplementen vervangen) en hen daarna weer verwijderen. Bij de automaat ging het in ieder geval niet.
Alleen was het voor ons ook opletten want ow wee als je een product laadt die een waarde heeft en vergeet het eraf te halen... Mag je het ook nog gaan betalen terwijl je de klant alleen maar wilde helpen...
Normaalgesproken is het mogelijk voor een vervoersbedrijf om de verlopen producten die bij hen bekend zijn (dus die ze zelf verkopen) te verwijderen.
Toen ik achter het loket zat bij GVB hadden we heel vaak het probleem dat er klanten aan de balie kwamen met een OVchipkaart die vol zit met fietssupplementen. Wij moesten dus GVB-producten opladen (die dan weer die verlopen fietssupplementen vervangen) en hen daarna weer verwijderen. Bij de automaat ging het in ieder geval niet.
Alleen was het voor ons ook opletten want ow wee als je een product laadt die een waarde heeft en vergeet het eraf te halen... Mag je het ook nog gaan betalen terwijl je de klant alleen maar wilde helpen...
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Waarom moet dat dan ook allemaal zo omslachtig zijn? Kan die pas niet gewoon zelf het fietssupplement eraf gooien nadat het gebruikt is?
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Het is niet zo handig als producten meteen eraf worden gehaald... stel dat je het nodig hebt voor een declaratie...
Maar jah, het blijft omslachtig!
Maar jah, het blijft omslachtig!
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Je gebruikt een product op je pas toch niet voor een declaratie? Je kan bijvoorbeeld het bonnetje (betalingsbewijs) gebruiken, of een printje maken via het overzicht op OV-Chipkaart.nl Het lijkt me sterk dat je je baas meeneemt naar een automaat en laat zien dat er zo'n product op staat.
Die passen zijn 5 jaar geldig, dus de kans is zeer groot dat er op een moment meer dan 10 producten op je pas tegelijk staan. Het is superonhandig als je een keertje een dagkaart op je pas wilt zetten, maar dat niet lukt omdat er teveel producten op je pas staan.
Die passen zijn 5 jaar geldig, dus de kans is zeer groot dat er op een moment meer dan 10 producten op je pas tegelijk staan. Het is superonhandig als je een keertje een dagkaart op je pas wilt zetten, maar dat niet lukt omdat er teveel producten op je pas staan.
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
En juist dat soort producten zouden automatisch verwijderd moeten worden na afloop. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die in opdracht van de baas een dagkaart gebruiken (A)
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
neej natuurlijk niet. Maar niet iedereen heeft een persoonlijke kaart (voor anonieme kaarten is het nog niet mogelijk een account te maken), dus moet er een uitdraai worden gemaakt.
In ieder geval, die producten moeten er automatisch afmoeten maar dan gewoon in volgorde. Niet meteen nadat het verlopen is.
Het beste zou zijn, gewoon ruimte voor 50 producten.
In ieder geval, die producten moeten er automatisch afmoeten maar dan gewoon in volgorde. Niet meteen nadat het verlopen is.
Het beste zou zijn, gewoon ruimte voor 50 producten.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Het zou ook al schelen als je niet voor elke vorm van korting aan apart product op moet laden. Alleen al voor de trein zijn er 3 verschillende kortingsproducten: van NS (VDU), van Arriva en van Veolia. Zou me niet verbazen als Syntus en Connexxion daar nog bij komen, dan is je kaart al half vol...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
En dat gaat toch ook niet mogelijk worden? Daar is het immers een anonieme kaart voor. Zou je daar voor een account kunnen maken dan is er weinig anoniem meer aan.hauptbahnhof schreef:(voor anonieme kaarten is het nog niet mogelijk een account te maken)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Wat ik heb begrepen komt het wel medio dit jaar...
Niet iedereen heeft een A-kaart omdat ze anoniem willen blijven. Maar meer om het gemak dat ze het makkelijk kunnen kopen of juist omdat ze toch geen abonnement gebruiken of iets dergelijks.
Bovendien kies je er zelf voor of je een account wilt aanmaken of niet
Niet iedereen heeft een A-kaart omdat ze anoniem willen blijven. Maar meer om het gemak dat ze het makkelijk kunnen kopen of juist omdat ze toch geen abonnement gebruiken of iets dergelijks.
Bovendien kies je er zelf voor of je een account wilt aanmaken of niet
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Uiteraard heb ik wat foto's voor jullie gemaakt...
NS kaartautomaat die bij het opstarten is blijven hangen.
De NS kaartautomaat zegt dat ik nog ben ingecheckt bij NS. Terwijl dit in werkelijkheid Arriva betrof.
Hier is te zien dat je ook 40% korting krijgt op het instaptarief van 10 euro en dus -6 werd afgeschreven.
Op mijn kaart stonden 2 Studenten Korting Weekend waarvan 1 geblokkeerd en 1 in werking.
Net als 2 producten Studenten Week Vrij Reizen waarvan 1 geblokkeerd en 1 in werking.
De Arriva kaartautomaat na het wegklikken van een debiele Windows 98 Arriva screensaver wapperende vlag.
Na invoeren van een kaart verschijnt dit scherm.
Overzicht van de laatste transacties.
Reistransacties ingezoomd.
Nog meer transacties.
Overzicht van de eigenschappen van mijn kaart.
Dit moeten mijn producten zijn.
Links producten die je voorgeschoteld krijgt en rechts de producten aanwezig op de kaart.
Volgorde van productpriorieteit instellen.
Functies na functies.
Producten via een andere weergave.
Geen mogelijkheid om iets aan de producten te doen.
Prachtig aangegeven.
Net zo duidelijk als op Station Bijlmer ArenA.
Barst maar los.... :Y
NS kaartautomaat die bij het opstarten is blijven hangen.
De NS kaartautomaat zegt dat ik nog ben ingecheckt bij NS. Terwijl dit in werkelijkheid Arriva betrof.
Hier is te zien dat je ook 40% korting krijgt op het instaptarief van 10 euro en dus -6 werd afgeschreven.
Op mijn kaart stonden 2 Studenten Korting Weekend waarvan 1 geblokkeerd en 1 in werking.
Net als 2 producten Studenten Week Vrij Reizen waarvan 1 geblokkeerd en 1 in werking.
De Arriva kaartautomaat na het wegklikken van een debiele Windows 98 Arriva screensaver wapperende vlag.
Na invoeren van een kaart verschijnt dit scherm.
Overzicht van de laatste transacties.
Reistransacties ingezoomd.
Nog meer transacties.
Overzicht van de eigenschappen van mijn kaart.
Dit moeten mijn producten zijn.
Links producten die je voorgeschoteld krijgt en rechts de producten aanwezig op de kaart.
Volgorde van productpriorieteit instellen.
Functies na functies.
Producten via een andere weergave.
Geen mogelijkheid om iets aan de producten te doen.
Prachtig aangegeven.
Net zo duidelijk als op Station Bijlmer ArenA.
Barst maar los.... :Y
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Sorry voor alle medewerkers van de Studenten OV-chipkaart helpdesk... Heb 7 keer gebeld en 7 keer een surinamer aan de lijn gekregen die moeite had om mijn 06 nummer, postcode, adres, naam, en woonplaats correct te spellen.
Na belmiep 2 bleek mijn 06 nummer fout gespeld te zijn, waar bij belmiep 3 en 4 bleek mijn emailadres en postcode fout te zijn doorgegeven....
Op die manier wordt ik dan natuurlijk nooit terug gebeld met mijn klacht....
Heb uiteindelijk maar de OV-chipkaart helpdesk gebeld waar ik te woord werd gestaan door een kaaskop die wel cijfers en letters uit elkaar kan halen.
1. Op zijn advies is mijn Studenten OV-chipkaart als verloren beschouwd.
2. Zal die vanavond om 23:00 geblokkeerd worden.
3. Saldo van 11,43 euro wordt binnen 4 weken op mijn rekening terug gestort.
4. Wordt er een gloednieuwe Studenten OV-chipkaart voor mij aangemaakt.
5. Met explicitet erbij vermeld dat het studentenreisrecht NIET mee genomen zal worden.
6. Deze zou ik dan als uitzondering zelf moeten ophalen bij een AVM of AVM Light.
Is dan te hopen dat er zowel een Student Week Vrij Reizen als een Student Korting Weekend klaar staan.
Wordt vervolgd.
Na belmiep 2 bleek mijn 06 nummer fout gespeld te zijn, waar bij belmiep 3 en 4 bleek mijn emailadres en postcode fout te zijn doorgegeven....
Op die manier wordt ik dan natuurlijk nooit terug gebeld met mijn klacht....
Heb uiteindelijk maar de OV-chipkaart helpdesk gebeld waar ik te woord werd gestaan door een kaaskop die wel cijfers en letters uit elkaar kan halen.
1. Op zijn advies is mijn Studenten OV-chipkaart als verloren beschouwd.
2. Zal die vanavond om 23:00 geblokkeerd worden.
3. Saldo van 11,43 euro wordt binnen 4 weken op mijn rekening terug gestort.
4. Wordt er een gloednieuwe Studenten OV-chipkaart voor mij aangemaakt.
5. Met explicitet erbij vermeld dat het studentenreisrecht NIET mee genomen zal worden.
6. Deze zou ik dan als uitzondering zelf moeten ophalen bij een AVM of AVM Light.
Is dan te hopen dat er zowel een Student Week Vrij Reizen als een Student Korting Weekend klaar staan.
Wordt vervolgd.
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Dat gaat niet; je hebt of Week vrij Reizen en Korting Week (die geldig is in het weekend) of hetzelfde maar dan voor weekend. Ik weet het, dat is niet logisch.find_your_spot schreef:Is dan te hopen dat er zowel een Student Week Vrij Reizen als een Student Korting Weekend klaar staan.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Elke automaat geeft het anders weer. Ik zeg het je volgens de GVB automaat.Reiziger Delft schreef: Dat gaat niet; je hebt of Week vrij Reizen en Korting Week (die geldig is in het weekend) of hetzelfde maar dan voor weekend. Ik weet het, dat is niet logisch.
Hopelijk hoef ik je niet uit te leggen wat het verschil tussen week en weekend is.
For Your Railroad Adventures
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Waarom doe je zo ingewikkeld, in een ander topic zei je toch dat je binnen no-time en nieuwe kaart hebt als je even belt dat je kaart gestolen is?
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Lees is hierboven wat ik in stappen heb beschreven ^^^^Caspar schreef:Waarom doe je zo ingewikkeld, in een ander topic zei je toch dat je binnen no-time en nieuwe kaart hebt als je even belt dat je kaart gestolen is?
For Your Railroad Adventures
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Ja dat zie ik, maar ik snap al je ophef niet zo eigenlijk. Je hebt zelf eerder aangegeven dat je al een hele reeks aan nieuwe kaarten hebt gekregen doordat je ze als gestolen hebt opgegeven bij DUO, dus waarom nu niet ook? Had je ook niet tig foto's hoeven maken bij zo'n automaat etc.
En over die man van de informatielijn waarbij je telefoonnummer verkeerd was genoteerd, jij maakt hier ook vaak fouten, dus wie zegt dat je niet zelf het verkeerd hebt doorgegeven daar?
En over die man van de informatielijn waarbij je telefoonnummer verkeerd was genoteerd, jij maakt hier ook vaak fouten, dus wie zegt dat je niet zelf het verkeerd hebt doorgegeven daar?
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Omdat je als student je Vrij Reizen kwijt raakt bij het opladen van het Arriva product.Caspar schreef:Ja dat zie ik, maar ik snap al je ophef niet zo eigenlijk.
Ik maak onderscheidt tussen een gewenste eigen actie en een ongewenste actie.Caspar schreef: Je hebt zelf eerder aangegeven dat je al een hele reeks aan nieuwe kaarten hebt gekregen doordat je ze als gestolen hebt opgegeven bij DUO, dus waarom nu niet ook?
Ik tel er maar 20Caspar schreef: Had je ook niet tig foto's hoeven maken bij zo'n automaat etc.
Door 5 verschillende mannen...Caspar schreef: En over die man van de informatielijn waarbij je telefoonnummer verkeerd was genoteerd, jij maakt hier ook vaak fouten, dus wie zegt dat je niet zelf het verkeerd hebt doorgegeven daar?
Zowel mijn telefoonnummer, postcode, emailadres als OV-chipkaartnummer fout doorgeven.... waar zie je mij voor aan?
For Your Railroad Adventures
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Iemand die hard loopt te brullen, en medewerkers van een klantenservice afkraakt. Als ik naar deze foto kijk, weet ik niet of ik jou wel serieus zou moeten nemen...find_your_spot schreef:Zowel mijn telefoonnummer, postcode, emailadres als OV-chipkaartnummer fout doorgeven.... waar zie je mij voor aan?
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Nee, dat kan je helemaal niet zo zeggen. Het kan ook komen doordat je te veel producten op je kaart hebt staan. Dat is een heel andere situatie. Daarnaast sla je een zeer denigrerende toon aan terwijl een deel van de problemen gewoon aan jezelf is te wijtenfind_your_spot schreef:Omdat je als student je Vrij Reizen kwijt raakt bij het opladen van het Arriva product.Caspar schreef:Ja dat zie ik, maar ik snap al je ophef niet zo eigenlijk.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!
Als 5 van de 7 medewerkers niet in staat is om mijn gegevens correct over te nemen als ik deze uitspel over de telefoon vind ik dat slecht.Caspar schreef: Iemand die hard loopt te brullen, en medewerkers van een klantenservice afkraakt. Als ik naar deze foto kijk, weet ik niet of ik jou wel serieus zou moeten nemen...
Wat betreft die foto, heb een beetje lol in het leven. Doe ik ook. :Y
Er staat nergens dat je als student die producten niet mag opladen, ik doe gewoon wat in theorie zou moeten kunnen.Chauf21 schreef: Nee, dat kan je helemaal niet zo zeggen. Het kan ook komen doordat je te veel producten op je kaart hebt staan. Dat is een heel andere situatie. Daarnaast sla je een zeer denigrerende toon aan terwijl een deel van de problemen gewoon aan jezelf is te wijten
Die denigrerende toon is niet zo bedoeld, ik wil alleen een probleem aan de kaak stellen bij deze nieuwe automaten.
Inmiddels is op de website ook dit product verschenen:
11. Vraag op bij Arriva, Arriva
Enkele feiten zijn:
- ik kon gisteren mijn kortingsproduct niet meer gebruiken
- ik kon vannacht als test niet meer inchecken op een GVB nachtbus terwijl ik nog 5 ritten op mijn 12 ritten nachtbus product heb staan.
---------------
Conclusie: dat Arriva product overruled ALLE producten.
Tot deze conclusie kwam ook de jongeman aan de telefoon die mij wel keurig te woord stond.
For Your Railroad Adventures
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten