Spoorvakantieplannen 2011

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door waldo79 »

Fles schreef:
Vinny schreef:Morgen ga ik met de trein (en bus) van Zürich naar Haute-Nendaz. Nou ik moet zeggen: De Zwitserse spoorwegen zijn wellicht de beste ter wereld, maar de prijs is er ook wel naar zeg..., ben bijna 200 euro kwijt... :shock:
Ik weet niet waar dat Haute-Nendaz ligt, maar de naam doet vermoeden dat er een Bergbahntje in zit. En als dat zo is, ja, dan betaal je de Jackpot in Zwitserland :Y
Het ligt in de Walliser Alpen ten zuiden van en boven Sion. Er zal een bergbaantje naar toe gaan?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Caspar »

Ik wil graag met de trein via Straubing (in Beieren) en Budapest naar Oradea in Roemenië treinen, en daarbij de fiets meenemen. Mezelf die kant op transporteren is geen probleem, maar de fiets meenemen is een wat lastiger probleem, aangezien de ICE dan geen reisoptie is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Ik wil graag met de trein via Straubing (in Beieren) en Budapest naar Oradea in Roemenië treinen, en daarbij de fiets meenemen. Mezelf die kant op transporteren is geen probleem, maar de fiets meenemen is een wat lastiger probleem, aangezien de ICE dan geen reisoptie is.

CNL, Railjet, lokaal ding. Klaar *O*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door deadlock »

Ik wil met de stoptrein naar Italië vanaf het zuiden van Spanje. We gaan met de auto naar Spanje.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Vorig jaar had DB de Jubiläumspass... Volgens mij hebben ze elke zomer die aanbieding (maar dan onder een andere naam).
Mijn plan is dan ook om zo'n kaart te kopen en wat grote duitse steden te bezoeken (waar er een metro rijdt)... :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Suus »

Dan is je keuze flink beperkt, alleen Berlijn, Hamburg, München en Nürnberg hebben een echte metro :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Nou jah, Frankfurt am Main reken ik nog mee.

Maar goed, mijn vakantiegeld door GVB uitbetaald is ook geen vetpot denk ik en bovendien, me vriendje wilt ook meer dan alleen metro zien dus heb ik meer dan genoeg te doen :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Dexter »

hauptbahnhof schreef:Nou jah, Frankfurt am Main reken ik nog mee.
Ik vind dat een 'echte' metro volledig kruisingsvrij moet zijn en een derde rail moet hebben. :P En ja ik weet het, er zijn natuurlijk ook metro's met een bovenleiding en alles wat een gescheiden kruisingsvrije baan heeft, mag een metro genoemd worden. (Dus vaktechnisch is bv. RR tussen Zoetermeer en Den Haag Grote Markt ook een metro) :')
Vallend blad maakt rails glad.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Nah, zijn kleine voertuigjes dus dat is tram :). Die gevallen van SUNIJ komen er nog een beetje bij in de buurt... :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

ZO, om de ellendigheid van het weer en het grieperig thuiszitten te bestrijden heb ik even mijn voorseizoen in elkaar geflanst:

25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in :P
19 maart mijn Thalysdebuut (met Voucher voor een gratis Leuk Geschenk) naar Paris
2 april met de Nederlandse Vereniging voor Beurtvaarders en Schippers naar een smalspoorbaantje door het veengebied in Ostfriesland
23 april naar de Stoomtrein der Drie Valleien (in Wallonië) , ook al rijdt er geen stoom die dag.

Heb ik tenminste wat dingetjes om naar uit te kijken *O* In maart ga ik wel eens kijken voor het hoofdseizoen (mei-augustus).
Laatst gewijzigd door Fles op wo 19 jan 2011, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door MdJ »

Dat Boksers en Schippers in een vereniging zitten joh :o :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

Beurtvaarders is misschien beter ja :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Suus »

Ten oosten van Hannover/Hildesheim en ten zuiden van Braunschweig is in ieder geval genoeg diesel. Ik heb daar een paar jaar geleden nog BR218+rijtuigen gezien, maar ik heb zo het vermoeden dat ook daar de concessies en zijn treinstellen zijn intrede hebben gedaan. :|

Vanaf Braunschweig is er ook een diesellijn naar Gifhorn en Uelzen. Volgens mij moet de trein daar voor heel veel spoorwegovergangen nog ouderwets typhoneren, tenminste, dat was in 2007 nog zo. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door MdJ »

Fles schreef:Beurtvaarders is misschien beter ja :P
Zou ik wel doen ja :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door mb90 »

In mei ter viering van het einde van het afstuderen waarschijnlijk per trein langs de Rijn in de buurt van de Lorelei touren. Alleen per trein dus, want per boot is het altijd gevaarlijk daar. :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Fles »

Fles schreef:25-27 februari een weekendje Hannover, wat ik daar ga doen kijk ik nog wel even. Misschien wel de Harz in :P
Oke dat wordt dus de Brocken *O* 8-)
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Thomas »

Bee schreef:Ten oosten van Hannover/Hildesheim en ten zuiden van Braunschweig is in ieder geval genoeg diesel. Ik heb daar een paar jaar geleden nog BR218+rijtuigen gezien, maar ik heb zo het vermoeden dat ook daar de concessies en zijn treinstellen zijn intrede hebben gedaan. :|
Bij mijn weten rijden op de verbinding Hannover - Bad Harzburg nog steeds treinen met BR218+rijtuigen; op de andere verbindingen inderdaad allemaal treinstellen. Wel leuke lijnen allemaal.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Gekko123 »

Ik heb eigenlijk nog geen plannen. Misschien toch maar een keer een paar dagen Keulen e.o. doen tijdens de zomer (wel met ICE natuurlijk :lol: )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Suus »

Nog een paar dagen en dan gaat het boeken voor 30 april open, eens bedenken waar ik naar toe wil :P
Dexter schreef:
hauptbahnhof schreef:Nou jah, Frankfurt am Main reken ik nog mee.
Ik vind dat een 'echte' metro volledig kruisingsvrij moet zijn en een derde rail moet hebben. :P
Spaanse metro's hebben in de meeste gevallen bovenleiding. Ik weet niet waarom, maar zowel in Madrid als in Bilbao als in Barcelona is dat het geval (van de rest weet ik het niet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door htm_tram »

Rome ook ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Stefan »

Zeker die metrostellen op lijn B zien er geniaal uit! :N :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Dexter »

En zo oud zijn ze nog niet eens. Ik vind trouwens de hele Romeinse metro bagger: vies en oud en de twee (straks drie) lijnen zijn bij lange na niet toereikend genoeg om zo'n grote stad te kunnen bedienen. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Caspar »

thomas schreef:Bij mijn weten rijden op de verbinding Hannover - Bad Harzburg nog steeds treinen met BR218+rijtuigen; op de andere verbindingen inderdaad allemaal treinstellen. Wel leuke lijnen allemaal.
Volgens mij heb je helemaal gelijk, laatste keer dat ik langs Hannover kwam (afgelopen zomer) zag ik ze daar nog vetrekken. Overigens heb ik die lijn ook wel eens gedaan, maar vind ik het overgrote deel vanaf Hannover ronduit saai. Totdat je de laatste 20 km (vanaf Goslar) een beetje middelgebergte van de Harz in rijdt, dan wordt het wel mooier. Leuk kopstation trouwens daar bij Bad Harzburg. Doet me klein beetje denken aan Zandvoort aan zee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Suus »

Klopt, het landschap rondom Hannover is vrij saai. Maar je moet de spanning opbouwen zeg maar :P

De bergen beginnen vrij abrupt vind ik altijd :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Spoorvakantieplannen 2011

Bericht door Cookie »

Ben in juli 2009 daar geweest, vond het zelf wel een leuke spoorlijn. Als je BR612 hebt, dan rijd je 160 km/h met een dieseltje 8-) . Seinbrug bij Bad Harzburg vind ik ook erg mooi trouwens en is volgens mij ook een beschermd monument:
Afbeelding

Daarnaast ligt het station zelf ook prachtig:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten