Mag ik even kwijt #67

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Ardan »

@Fles: metrostation Weesperplein, uitgang Mauritskade, daar staat-ie :)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door STF »

Grappig, ik ontdekte daarnet dat onze camping vorige week ook op de TV is geweest tijdens het hoogwater. Uit pure verveling zat ik wat op de website van de omroep te bladeren en kwam toen het filmpje tegen.
Bleh ik ben dat ziek zijn meer dan zat, de dag gaat zo langzaam voorbij en vroeg gaan slapen werkt juist helemaal niet want doordat ik de hele dag stil zit ben ik totaal niet vermoeid. :?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #66

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:
Daantje schreef:Mijn tandarts stuurt de rekeningen tegenwoordig gelijk naar m'n verzekering dus geen idee wat het me kost.
Krijg jij dan geen overzicht van je zorgverzekeraar waarop staat welke declaraties van zorgverleners er verwerkt zijn?
Bij IZZ kreeg ik dat altijd alleen tot ik aan het bedrag van het verplicht eigen risico zat en aangezien ik daar ivm m'n astma en medicijnen al in januari aan zit kreeg ik de rest van het jaar meestal geen bericht meer (en IZZ heeft heel lang alles naar het verkeerde adres gestuurd omdat zij het nieuwe in het oude adres gewijzigd hadden). Ik zit nu sinds 1 januari bij VGZ, geen idee hoe zij dat doen. Nog niets van gezien maar volgens mij is m'n tandartsnota ook het eerste wat ze vergoeden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Caspar »

Net in het winkelcentrum komt er een man achter me aan gelopen: Hee hoe was je vakantie? Ik zeg, hmm ik ben niet op vakantie geweest... Man: maar jij was toch 4 weken naar Nieuw Zeeland geweest net? Ik neehoor was het maar waar. Ow dan moet ik mezelf erg vergissen met iemand die heel erg op jou lijkt. Man sluit af met: Achja een beetje interesse tonen in de medemens is nooit weg toch? Ik zeg idd en tot ziens he. :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Wat ik nou vanoochtend weer hoorde op Ut.. Er is eoa studentenmanifestatie in Den Haag vandaag. Na afloop "zal NS met maximale capaciteit en frequentie rijden" (ja logisch, als ze zeggen "NS zet extra treinen in" worden ze vermoord :lol: )

maar nu het leuke: de rest van de reizigers wordt maar aangeraden niet tussen 15:30 en 17:30 met de trein te willen reizen :') :N

Edit: Oh wacht, dat blijkt alleen voor Den Haag Centraal en HS te gelden gelukkig :)
Op vrijdag 21 januari 2011, van 12.45 tot 15.30 uur vindt er een studenten manifestatie plaats op het Malieveld in Den Haag

Reisadvies NS

Na afloop van de manifestatie zal NS op maximale capaciteit en frequentie rijden.
Om overvolle treinen en te grote drukte op stations in Den Haag te voorkomen adviseren wij reizigers vanaf de stations Den Haag Centraal en Den Haag HS indien mogelijk vóór 15.30 uur of na 17.30 uur te reizen.
Raadpleeg onze Reisplanner voor een reisadvies op maat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Wubbo »

Tsja, 15.000 mensen verwacht bij de afvoer, en dan komt dus iedereen tegelijk. Daar is niet tegenaan te treintjesrijden...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

en weer buigt de betalende reiziger voor de KUTstudenten :twisted: :mrgreen:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Freek »

Nee, de betalende reiziger moet gewoon het NS-advies opvolgen. Ze betalen flink voor zo'n advies. Eigen schuld dus als je tussen 15.30 3n 17.30 reist :twisted: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Het kopieerapparaat is weer eens kapot. Technische storing M6000nogwat, bel voor service. Ach ja, ik was al bang dat ik de week zonder technische problemen zou afsluiten.

Gelukkig heb ik net het boek De kreatieve kant van rolletjes gipsverband gevonden, zodat ik in ieder geval huilend van het lachen het pand verlaat :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef:@Fles: metrostation Weesperplein, uitgang Mauritskade, daar staat-ie :)
*klik* http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 55,,2,5.95
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

Vanmorgen bij de uitvaart van mijn collega geweest, samen met tientallen collega's en dat was best indrukwekkend. Fijn dat het kon omdat een aantal diensten door buurstandplaatsen waren overgenomen. Gelukkig was het geen hele zware of kerkelijke bedoening, maar een paar korte toespraken en muziek als "When The Lady Smiles". Gewoon zoals hij was.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Vinny »

Ik wil nooit meer horen dat het OV in Nederland zo duur is: Een retourtje Nendaz-Sion (dat ligt ongeveer 18 kilometer uit elkaar) betaalde ik vandaag omgerekend 15 euro... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

Zo hee en ben je voor dat bedrag vervoerd in een massage-stoel met 2 hostessen naast je die je onderweg druiven voerden en koelte toewuifden? :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Ik wil nooit meer horen dat het OV in Nederland zo duur is: Een retourtje Nendaz-Sion (dat ligt ongeveer 18 kilometer uit elkaar) betaalde ik vandaag omgerekend 15 euro... :shock:
Zanikpiemel :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Het is niet bepaald even een route waar je een busje op inzet en dan gaat karren, dus kan mij best voorstellen dat het OV naar Nendaz iets duurder dan gemiddeld is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Ardan schreef:@Fles: metrostation Weesperplein, uitgang Mauritskade, daar staat-ie :)
Ik zal eens kijken, misschien leuk voor morgen als het een beetje knap weer wil worden :) OVChip Marteling deel twee :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Ardan »

Ik zit nu in ICMm-stel 4083 op weg naar Zwolle. Schuin achter mij zit een nogal simpel figuur de hele tijd het AV-scherm te bestuderen en hem de hele tijd op te lezen.
19:26 zijn we in Olst, 19:32 in Wijhe, 19:43 in Zwolle..
Nu zijn we in Olst he?
Oh nu staat er een andere tijd op.. 19:34 in Wijhe.. Hoe kan dat nou he?
Oh nu staat er weer wat anders op!
19:45 in Zwolle, net was het nog 19:45!
Zou jij naast het spoor willen wonen?
Nee, bij een supermarkt moet je ook niet wonen he, steeds die rammelende karretjes..

Zijn reisgenoot antwoordt steeds met een verveelde stem 'ja..' en 'nee..' :lol:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Hee zeg, als ik mijn reisgegevens met mijn OV flutkaart wil inzien moet ik hem schijnbaar registreren ergens of zo he? En kan je dan ook de reizen zien die je voor het moment van registreren gemaakt hebt? Of gaat het inzien pas daarna in?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daniel »

Inzien gaat pas daarna in :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Daniel schreef:Inzien gaat pas daarna in :wink:

Vliegende bliksem :evil: Dan moet ik dus vanavond nog gaan lopen uitvinden hoe ik kan registreren. Toch wel gaar dat de overheid kennelijk altijd WEL alles kan inzien, of ik hem nou registreer of niet :X naaiers :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daniel »

Account aanmaken, ga naar "Mijn OV-chipkaart", "Kaartbeheer" en dan "ik wil een nieuwe kaart toevoegen aan mijn account" aanvinken :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Maar NATUURLIJK moet ik mijn postcode en huisnummer invoeren, terwijl ik een NS VDU heb :N
Maar NATUURLIJK moet ik mijn geboortedatum opgeven om mijn reisgedrag te mogen inzien :N

Sterf maar ook, ik ga wel lopen in Amsterdam.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Geef toestemming om uw reis- en transactieoverzicht in te zien
U moet Trans Link Systems BV éénmalig toestemming geven om uw reis- en transactieoverzicht te tonen. Deze toestemming is nodig vanwege uw privacy. Zonder uw toestemming kunt u uw reis- en transactieoverzicht niet inzien.
Ja, en daarmee geef je dus ALLE vervoerders toestemming om al je gegevens te tonen aan alles en iedereen of zo? Want ik hoef natuurlijk niet mezelf toestemming te gaan geven om mijn eigen gegevens in te zien, dat zou de wereld op zijn kop zijn.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Klaasje »

Het heeft vooral iets te maken met de koppeling tussen persoonsgegevens en je chipkaartreizen als ik me niet vergis. Bij vervoerders wordt die koppeling niet gemaakt.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten