Wat eten we vandaag? #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Ik heb vandaag voor het eerst van mijn leven pannekoeken gebakken! *O* De eerste werden perfect, precies zoals mijn moeder altijd maakte. Maar de volgende werden te snel bruin aan de onderkant, dus misschien dat ik iets fout heb gedaan... :roll: Ze smaakten er niet minder om, maar ik moet alleen nog ff de beslagresten van het fornuis, de tegels, de ramen, de vensterbank, de spotjes en de keukenkastjes afhalen. Ik ben iets te enthousiast met mixen geweest geloof ik... -o-
Klinkt alsof de pan iets te warm is geworden? Of misschien wat vieze resten in de pan van een eerdere pannenkoek? (Heb vorige week ook nog pannenkoeken gebakken :P)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Dexter »

Nee, ik heb de pan telkens schoongemaakt. Maar het kan wel dat het vuur misschien iets te hoog heeft gestaan. Of had ik misschien na elke pannekoek opnieuw boter in de pan moeten gooien?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Geert »

Ik gooi meestal om de pannenkoek een beetje boter in de pan, maar het hangt ook een beetje van de pan af. Als een pan geen anti-aanbaklaag heeft is het misschien wel beter om voor elke pannenkoek een beetje boter te nemen.

Overigens kunnen dingen als spek, kaas, appels e.d. natuurlijk ook nog eens voor vieze restjes zorgen. Of waren het naturel pannenkoeken?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Dexter »

Het was mijn eerste keer, dus ik heb ze maar naturel gehouden. (Maar wel met heel veel poedersuiker, dus ook dat moet ik nog wegschrobben) Bij de volgende keer pannekoekenbakken ga ik me wel te buiten aan creatieve uitspattingen. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Ik doe na elke pannenkoek (de spelling is in 1995 al veranderd!) een klein beetje boter in de pan, zodat ik zeker weet dat de boel niet aankoekt. Netjes twee lepels beslag erin en het gaat eigenlijk vanzelf. En dingen erin doen is niet zo moeilijk, al bak ik ze alleen met spek, en dat is spek in de pan, en daarna beslag erover.

Oja, en pannenkoeken moet je (vind ik) maken met pannenkoekenmix waar melk in moet, die zijn lekkerder dan pannenkoekenmix in een fles of pannenkoekenmix waar alleen water bij hoeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik doe na elke pannenkoek (de spelling is in 1995 al veranderd!)
Zanikaard
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daniel »

Opvallend dat jullie allemaal zoveel boter nodig hebben... ik doe 't nog altijd op de manier zoals 't door m'n ouders aangeleerd is en dat is met vantevoren een klein beetje olie in de anti-aanbakpan, die goed heet laten worden en dan even uitwrijven met een stukje keukenpapier.
Vervolgens gewoon 't beslag erin en het vuur hoog laten staan, gaat tot op heden steeds perfect zonder dat ze blijven plakken.
Bee schreef:Oja, en pannenkoeken moet je (vind ik) maken met pannenkoekenmix waar melk in moet, die zijn lekkerder dan pannenkoekenmix in een fles of pannenkoekenmix waar alleen water bij hoeft.
Bij die pannenkoekmix in een schudfles moet ook melk :wink: Prima pannenkoeken komen daaruit hoor trouwens, vooral makkelijk als je ze voor één persoon bakt qua hoeveelheid. Anders kan je beter gewoon een pak mix kopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daantje »

Het ligt heel erg aan je pan hoeveel boter of olie je nodig hebt (vind boter lekkerder, met olijfolie is echt vies). Zelf doe ik om de twee/drie pannenkoeken opnieuw een beetje vloeibaar bakboter in de pan. Als de pan te droog is dan worden ze idd aan de onderkant ongeveer egaal bruin.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Dexter »

Ik heb hele goede pannen met antiaanbaklaag en probeer het gebruik van olie of boter zoveel mogelijk te beperken, maar bij sommige gerechten gaat het gewoon niet anders. Verder maak ik zoveel mogelijk gebruik van de grill, dat is echt een geschenk uit de hemel voor een carnivoor als ik. Het vlees wordt lekker mals, is in een wip klaar en zonder vet.
Bee schreef:Ik doe na elke pannenkoek (de spelling is in 1995 al veranderd!)
Excusez-moi hoor, muggeNzifter. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Justin »

Pannenkoekenkopjenkofjen... Zoals Herman Finkers dat zo mooi zong :P.

Belangrijkste is dat het heeft gesmaakt ;).

Bespeur ik hier een Meester Warbol ;)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Nee hoor, want ik ben kampioen in woorden vergeten te typen :D

Ik heb vandaag stukjes gebakken hamlap met ui, tauge, paprika, kool en tomaat gemaakt, samen met gekookte en gebakken rijst en nasikruidenmix. Tot slot was er nog pot yoghurt met zwarte bessen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Ik doe na elke pannenkoek (de spelling is in 1995 al veranderd!) een klein beetje boter in de pan, zodat ik zeker weet dat de boel niet aankoekt. Netjes twee lepels beslag erin en het gaat eigenlijk vanzelf. En dingen erin doen is niet zo moeilijk, al bak ik ze alleen met spek, en dat is spek in de pan, en daarna beslag erover.

Oja, en pannenkoeken moet je (vind ik) maken met pannenkoekenmix waar melk in moet, die zijn lekkerder dan pannenkoekenmix in een fles of pannenkoekenmix waar alleen water bij hoeft.
ik bak mijn pannenkoeken altijd gewoon met bloem, melk en ei. en afhankelijk van wat voor pannenkoeken ik bak, regelmatig heel klein beetje boter zodra ik merk dat ze iets aan pan gaan plakken, of ik gooi klein scheutje olie door beslag, dan heb je verder ook geen boter of zo nodig. mijn favoriet blijft pannenkoeken met kaas en dan beetje karamel stroop erop *O*
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Dexter »

Nou het rare was dat mijn pannenkoeken (frappant genoeg op de allereerste na dan) in één klap egaal caramel-bruin werden aan de onderkant en dat de andere kant er weer wel uit kwam te zien zoals je van een pannenkoek verwacht. Maar waarschijnlijk heb ik ze te dik gemaakt door teveel beslag in de pan te gieten. Kan dat een oorzaak zijn?

Vandaag was ik alleen tijdens het eten en had me voorgenomen om ondanks dat toch voor mezelf een *kuch* culinair hoogstandje *kuch* te maken, geinspireerd door de tigste herhaling van Wie Is De Chef? ben ik naar de nieuwe, opvallend ruimer en beter gesorteerde Hallo Jumbo! getogen voor een lekker stukje vis. Maar net op het nippertje (ik had het gas al aangedraaid) belden mijn verhuisvrienden of ik zin had om mee te gaan naar de Mc. Maar natuurlijk! :lol:

Dus ik heb als voorgerecht een Hamburger gegeten, als hoofdgerecht een Big Mac met Franse Frietjes en als nagerecht een Sundae Chocola met nootjes. En een vanille melkschuldsel erbij. Niet gezonder, maar wel veel makkelijker. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Justin »

Okay... ik heb vannacht gedroomd dat Bee en Dexter Pannenkoeken bakten en een van jullie maakte alleen maar verbrande, dikke pannenkoeken.... en ik heb Dexter nog nooit gezien... WEIRD!!!!

anyway vandaag pasta-roerbakschotel gemaakt =).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daniel »

Vandaag tagliatelle met broccoli en kaassaus met daarbij 'n stuk zalm.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

Boerenkoolstamppot met rookworst :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daniel »

He, dat wordt 't hier morgen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Justin schreef:Okay... ik heb vannacht gedroomd dat Bee en Dexter Pannenkoeken bakten en een van jullie maakte alleen maar verbrande, dikke pannenkoeken.... en ik heb Dexter nog nooit gezien... WEIRD!!!!
Die quote ik, want die is echt echt wel heel vreemd :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

Dexter's Pancake Lab :twisted: :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Dexter »

(*Zingt*) In Dexter's Pancake-Laboratory... @Justin: Ik ben trouwens wel benieuwd hoe ik er dan uitzag in die droom van jou. Ik lijk trouwens in de verste verte niet op Dexter van Dexter's Lab. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Justin »

Nou niet als die Dexter in elk geval.

Enige wat ik me kan herinneren was dat een van jullie ongeveer 1.80-1.85m was, en niet al te lang opgeschoren haar van de achterkant van het hoofd :P. En het was een beetje donkerblond achtige kleur... Ik keek alleen maar naar de verbrande pannenkoeken. Jullie probeerden zo'n Franse Nutellapannenkoek te maken, wat mislukte :') :lol:.

Vandaag wordt het een rijsttafel wederom, met onder andere:

Sambal goreng boontjes
Ayam pedes
Rendang
Semur
Assinan
Nasi uduk
Babi pangang
Kwee mangkok
Kwee dadar
Winko baba
Zalmsalade

Hele familie van m'n vaders kant (althans uit Nederland) komt hier vanmiddag over de vloer :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Allemaal gerechten met Indische namen, en dat opeens: "Zalmsalade" :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Ennes »

hier gaat het zuurkool met kaas en ananas worden vandaag
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door deadlock »

Ik heb zin in een kapsalon.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

deadlock schreef:Ik heb zin in een kapsalon.
Oeh ja ik ook wel :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten