Mag ik even kwijt #67

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Na even Googlen moet je daar dus eerst software voor kopen en die dan op je mobiel zetten. Dat gaat dan fout zeker?
Ben zo'n type die het gratis wil hebben :oops:
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 21 jan 2011, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Bee schreef:Persoonlijke kaarten hebben twee gegevens opgeslagen op de chip: Kaartnummer en geboortedatum.

Die geboortedatum wordt gebruikt om automatisch korting te activeren wanneer je kind of senior bent. Ik kan mij voorstellen dat ze die geboortedatum bij declaratieformulieren gebruiken om te berekenen of je in aanmerking komt voor het reductietarief of het volledige tarief moet betalen. Een adres gebruikt men om je een brief te kunnen versturen, persoonlijke kaarten worden altijd via de post bezorgd namelijk. Een e-mailadres wordt gebruikt om je te helpen als je je wachtwoord vergeet.
Oh ja er zal overal wel een smoesje voor zijn. EN over 7 jaar gaat je werkgever ineens conclusies verbinden aan je reisgedrag en word je zomaar ontslagen. Waarom? Niemand weet het, maar het is in ieder geval niet om iets wat je verkeerd gedaan hebt. Of wat? Je bent langdurig arbeidsongeschikt? okee. Maar je verzekeraar ziet je wel reizen. Dus ja, wie is de lul?

Het zal allemaal wel met de beste bedoelingen zijn :') (niet natuurlijk, maar laten we aannemen van wel) maar als die gegevens allemaal opgeslagen worden, dan gaan mensen daar bij willen. En dan kunnen er allerlei voorschriften zijn, maar mensen gaan bij die gegevens KUNNEN. Gegevens die nooit verzameld, laat staan opgeslagen hadden hoeven, laat staan mogen, worden.

Als wij doorgaan met die zo bewierookte OV-Chipkaart, laten wij ons in Nederland een controlestraat opdringen waar de DDR nog niet van had durven dromen. In zo'n land wil ik niet leven.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef: Maar dat doe jij zelf ook, door je reishistorie hier op internet te plaatsen?
Waar heb ik mijn reishistorie gedumpt?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Caspar »

In het Arriva ov chipkaart topic bij de reiservaringen staat wanneer je hebt ingecheckt etc?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:In het Arriva ov chipkaart topic bij de reiservaringen staat wanneer je hebt ingecheckt etc?
Deze foto's bedoel je waarschijnlijk:
Afbeelding

Doe er lekker mee wat je wilt :')
For Your Railroad Adventures
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Gekko123 »

find_your_spot schreef: Waar heb ik mijn reishistorie gedumpt?
Die reishistorie van je staat op één van je foto's in het Arriva ov-chip topic gedeeltelijk zichtbaar.
Ronaldussen schreef:Vandaag naar de protestactie geweest in Den Haag.
Was erg leuk en gezellig!
De grootste studentendemonstratie sinds de jaren 80! Erg gaaf om erbij te zijn geweest :Y
Goh, nog meer OVinNL'ers bij één van de grootste demonstraties dit jaar. Zelf was ik ook aanwezig. Ik stond ergens midden in de menigte bij wat mensen van mijn studentenvereniging. Was erg leuk en gezellig.
Na afloop zijn we vrij snel vertrokken en in kleinere groepjes uit elkaar gevallen. Een aantal gingen weer op de fiets terug naar Delft en ik ging met iemand anders op zoek naar een tramhalte van lijn 1 (tja, als je de weg niet kent). We volgden de menigte en belandden zo op het Binnenhof waar al een aardige menigte was ontstaan die duidelijk als doel had om wat meer te doen dan alleen vredelievend demonstreren. Ze scandeerden toen we er langs probeerden te lopen: "Oprutte, Oprutte, Oprutte". Uiteindelijk is het daar dus ook uit de hand gelopen, maar wij waren toen al lang door gelopen. We belanden toevallig bij een paar tramhaltes voor HS van lijn 1 beland en daar maar ingestapt. Was alleen wel erg vol (liep pas enigszins leeg bij Delft, Station).

Als deze absurde maatregel (de Halbeheffing) doorgevoerd wordt dan ga ik hoe dan ook weer demonstreren, alleen dan zal de sfeer wel wat grimmiger zijn ben ik bang. Ik maak me met dit kabinet aan de macht sowieso ernstig zorgen om de toekomst van dit land, maar dat is een ander verhaal...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Even iets compleet anders.

Ik kreeg een half uur geleden te horen dat mijn tante maagkanker heeft, en dat het al in een vergevorderd stadium is, er zijn inmiddels ook uitzaaiingen in de buik en hals ontdekt. Ze heeft vrijdag haar eerste chemo gehad maar de verwachtingen van de artsen zijn niet echt denderend :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Caspar »

Erg vervelend nieuws zeg. Sterkte voor jezelf en voor haar. Ik hoop dat ze in ieder geval goede zorg krijgt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

He bah Bee, wat klote. Maar zodra er ze nog behandelbaar is, mag je altijd hoop blijven houden. Veel sterkte!

Volgens mij heb ik als-katten-vermomde-honden in huis gehaald en anders hebben ze minstens een diepe identiteitscrisis. Moeder Poes volgt me van de woonkamer naar de keuken, van de woonkamer weer naar de keuken en weer terug naar de woonkamer. Baby Kater apporteert zijn balletjes en speeltjes met zichtbaar veel plezier en Dochter Poes maakt blaf-achtige geluiden zodra één van de andere twee generaties te dichtbij komt naar haar zin.

Is dit normaal of weet iemand anders een telefoonnummer van een Kattenfluisteraar?
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door STF »

Onze poes Minoes vertoont het gedrag van alledrie jouw logeerpoezen dus niks om je zorgen over te maken. Alleen is dat blaf-achtige geluid dan niet omdat er andere beesten te dicht bij Minoes komen maar gewoon haar Astma klachten. :wink:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door deadlock »

Ik heb een belachelijke kater voor de hoeveelheid bier die ik gedronken heb.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Stefan »

Ik heb ontiegelijke hoofdpijn zonder dat ik überhaupt bier op heb.. Hmmm. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door deadlock »

Slecht geslapen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Justin »

Bee, dat suckt om te horen man :cry: . Heel veel sterkte in elk geval!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Stefan »

deadlock schreef:Slecht geslapen?
Dat niet, heb net even goed m'n maaginhoud er uit gegooid en vanaf dat moment gaat het wel weer. Nja, komt wel weer goed. :P

@Bee: Sterkte trouwens.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Dat heb ik van de week ook gedaan, maar dat was omdat er een stukje kip niet goed genoeg doorbakken was (was ook niet echt goed te zien door de marinade) en kort daarna het einde van de film Die Welle, dat je toch wel even aan het denken zet.

Iedereen bedankt trouwens voor de opbeurende woorden, het nieuws hakte er gisteren nogal in.
Fles schreef:Sterf maar ook, ik ga wel lopen in Amsterdam.
Ik weet niet of je dit nog leest voordat je er naartoe gaat, maar een tip: Loop een klein stukje om door via de Weesperzijde (dat is de oever van de Amstel) te lopen in plaats van via de snelste route over de Wibautstraat. Die is normaal al niet zo heel erg gezellig, maar die bouwput die men er nu van heeft gemaakt is al helemaal troosteloos. Vanuit het kantoor kijken we al een paar maanden uit op de verbouwing van het metrostation waarbij men het betongieten uit de jaren 70 nog niet verleerd is :')

Er zit echter wel een hele goede broodjeszaak daar, welliswaar een beetje verstopt door de bouwput: Hartog's Boterham. Het brood bakken ze een straat verderop in de Ruyschstraat, en daar verkopen ze hun zelfgebakken volkorenbrood (en andere volkorendingen) met beleg. Ik haal er regelmatig een volkorenstokbroodje met gebakken ei, en in de herfst altijd volkoren pepernoten en volkoren oliebollen. En bij de bakker om de hoek haal ik regelmatig een brood :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door htm_tram »

@Bee

Als je voor lekkere broodjes gaat moet je naar Bbrood gaan. E nummer vrij en puur natuur brood. Zit op de zeedijk of een zijstraat van de Albert Cuyp. Ze hebben met oud en nieuw iets van spelt oliebollen. Je betaald er wel voor, maar je proeft het gelijk.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Hartog's staat algemeen bekend als de beste bakker van Amsterdam hoor :wink: Kijk ook maar op hun website: http://www.volkorenbrood.nl . Er staat ALTIJD een rij voor de deur bij de bakkerij, en boterham zit schuin tegenover mijn werk, dus ideaal voor een lunchpauze.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door tsov »

Hallo allemaal! Groetjes vanuit een koud en wit Tallinn. Schitterende stad en gratis wifi in het hostel :pos:
ohja, ook mooie trammetjes, maar daar heb ik nog niet zo veel aandacht aan besteed.

@Bee: sterkte!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door htm_tram »

Bee schreef:Hartog's staat algemeen bekend als de beste bakker van Amsterdam hoor :wink: Kijk ook maar op hun website: http://www.volkorenbrood.nl . Er staat ALTIJD een rij voor de deur bij de bakkerij, en boterham zit schuin tegenover mijn werk, dus ideaal voor een lunchpauze.
Brood met gist en E nummers :(
Bij ons is het ook altijd druk, en wij bestaan nog maar sinds 2008. Bij ons gaat alles met de hand. Proef maar het verschil en je snapt warom iedereen naar ons komt ;)
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

E-nummers? Volgens mij bestonden die 110 jaar geleden nog niet hoor :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door STF »

In Luxemburg hebben ze er een handje van om zonder E nummers e.d. brood te bakken, bleh het wordt zo hard als een steen dus doe mij maar gewoon Nederlands (fabrieks)brood.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Brood hoort ook oud, hard en schimmelig te worden. Het is een natuurproduct :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Die dingen van McDonalds kun je rustig 3 maanden onder een autostoel laten liggen en daarna gewoon opeten hoor *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Dat kan je dan ook amper een natuurproduct meer noemen. Zo zacht als een wit bolletje van de bakker, maar dan precies zo dat het niet wattig aandoet en dan ook nog eens met extra veel suiker zodat het tijdens de 35 seconden (conventionele toaster, bij een verticale toaster is het korter) die het in de toaster doorbrengt al mooi goudbruin wordt. Ga maar eens een witte boterham in een toaster thuis doen, dat is in 35 seconden no way zo bruin als een broodje bij de McDo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten