Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Daantje »

Volgens mij heeft de RET ook rode kaarten of zijn dat alleen anonieme? Vind die van de provincie Zeeland eigenlijk wel mooi. Zelf heb ik weer een andere omdat mijn maandtrajectkaart chipkaart is.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Daantje schreef:Volgens mij heeft de RET ook rode kaarten of zijn dat alleen anonieme? Vind die van de provincie Zeeland eigenlijk wel mooi. Zelf heb ik weer een andere omdat mijn maandtrajectkaart chipkaart is.
De rode kaarten van RET zijn allemaal anonieme kaarten uitgegeven met allerlei verschillende doelen:

Afbeelding

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Suus »

Je mist er nog een, die had vrijreizen voor alles van de RET en kon niet geblokkeerd worden door apparatuur van de RET. Die werden uitgedeeld aan medewerkers van MHIR.

En je hebt daar ook nog de Company Card, die kon ook niet geblokkeerd worden dus je kon binnen de poortjes blijven staan en dan maar blijven uitchecken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door TheKnitter »

Een klasgenoot heeft LEGAAL de sleutelkaart van RET. Om bij de metro binnen te kunnen komen. Hij heeft namelijk ook nog een OV-Begeleiderskaart.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Suus »

Die is er bij het GVB ook, die is aan de achterkant paars. Maar je ziet ze inderdaad niet zo heel erg vaak, omdat het aantal gehandicapten in het OV nu eenmaal erg laag is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Joshua »

Ik moet binnenkort een OV begleiderskaart voor een tante van me aanvragen. Kan ik dan op vertoon van die kaart gewoon een sleutelkaart halen bij de RET en GVB?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:Ik moet binnenkort een OV begleiderskaart voor een tante van me aanvragen. Kan ik dan op vertoon van die kaart gewoon een sleutelkaart halen bij de RET en GVB?
Voor het GVB verhaal, Google en gij zult vinden:

http://www.gvb.nl/REIZIGERS/OVCHIPKAART ... rking.aspx

Lees dit goed door!

Enkele feitjes:
- Als je tante veel met het OV in Amsterdam reist kan ze voor 5 euro per maand het ""Viziris product"" laten laden op haar kaart.
- Een begeleiderskaart ziet er zo uit:
Afbeelding


Voor het verhaal bij RET ook Google en gij zult vinden:

http://www.ret.nl/service-en-verkoop/ov ... kaart.aspx
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Fles »

Ik ga waarschijnlijk als het niet anders kan, werken met minimaal 2 verschillende kaarten: 1 voor zakelijke ritten en 1 voor privé. Op mijn zakelijke kaart wil ik dan VET het logo van mijn werkgever zien. Kan dat?

En ja ik weet dat ik dan ook met 2 portemonnees moet gaan werken, ook niet zelf om gevraagd, vuile h**renkaart, maar dat zij dan maar zo :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Klaasje »

Waarvoor zou je twee kaarten nodig moeten hebben? :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Daniel »

Als je 'n beetje door 't land wil reizen zonder teveel te betalen heb je zoveel kortingsproducten nodig dat ze nooit op één kaart passen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Ennes »

om gek van te worden, al die kaarten. Ik zie zoveel verschillende kaarten, dat het regelmatig gebeurt dat ik een kaart onder mijn lezer hou, welke helemaal geen OV-Chipkaart blijkt te zijn. Waarom niet gewoon 2 kaarten, een persoonlijke en een anonieme kaart. Het was toch immers 1 kaart voor al het openbaar vervoer? Maarja, waarom ook makkelijk als het ook moeilijk kan!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Waarvoor zou je twee kaarten nodig moeten hebben? :roll:

Reiskostendeclaratie voor mn werk? Woon-werkritjes op de ene kaart en hobbyritjes op de andere kaart dan toch? Anders komen al mijn prive ritjes tussen mijn woonwerk ritjes te staan en dat is niet alleen kei onoverzichtelijk, maar ook onwenselijk.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Klaasje »

Fles schreef:
Klaasje schreef:Waarvoor zou je twee kaarten nodig moeten hebben? :roll:

Reiskostendeclaratie voor mn werk? Woon-werkritjes op de ene kaart en hobbyritjes op de andere kaart dan toch? Anders komen al mijn prive ritjes tussen mijn woonwerk ritjes te staan en dat is niet alleen kei onoverzichtelijk, maar ook onwenselijk.
Vink je toch alleen de ritten voor het werk aan in het overzicht? Je hoeft niet twee kaarten te hebben. Het is een eigen keuze. Je creëert dan zelf het probleem van twee kaarten. Wat is er overigens mis met één kaart gewoon thuislaten als je die niet nodig hebt?
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Lyntus »

Nou heb ik spijt dat ik een standaard kaart heb gekocht, ik vind zo'n een van Connexxion veel mooier.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Lyntus schreef:Nou heb ik spijt dat ik een standaard kaart heb gekocht, ik vind zo'n een van Connexxion veel mooier.
Hoe ziet een standaard eruit?

En hoe ziet zo'n een eruit?
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Daantje »

Fles schreef:
Klaasje schreef:Waarvoor zou je twee kaarten nodig moeten hebben? :roll:

Reiskostendeclaratie voor mn werk? Woon-werkritjes op de ene kaart en hobbyritjes op de andere kaart dan toch? Anders komen al mijn prive ritjes tussen mijn woonwerk ritjes te staan en dat is niet alleen kei onoverzichtelijk, maar ook onwenselijk.
Je kan tegenwoordig op www.ov-chipkaart.nl in het reis en transactieoverzicht heel eenvoudig de reizen aanvinken die je wil declareren en alleen dat uitprinten. Dan kan je bijvoobeeld alleen kiezen voor je zakelijke reizen en je hobbyreizen apart voor jezelf houden.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:En ik heb ooit in een folder een persoonlijke OV-chipkaart zien staan in Breng/KAN stijl zien staan. Echter heb ik er nooit een bestel mogelijkheid voor zien. Iemand die weet of die nog ergens te krijgen is?
Goedkope aanbieding ov-chipkaart: 1,50 euro

NIJMEGEN - De Stadsregio Arnhem Nijmegen komt in de loop van februari met een supergoedkope aanbieding voor de ov-chipkaart. De nieuwe reiskaart wordt voor een prijs van 1,50 euro netto verkocht. Normaal kost deze kaart 7,50 euro.

Lees verder
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/n ... 0-euro.ece

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Wie kan zich deze kaart nog herinneren?

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Snorkel »

Ik, als oud BBA Veluwe/Veolia Veluwe chauffeur. :wink:

Zijn zulke kaarten nog steeds bruikbaar en oplaadbaar ?
Geen idee of ze annoniem of op naam zijn.
Ze werden alleen als dummy functie getest.
Er vonden geen echte financiële transacties plaats, alleen electronische registraties.
Dit als test van het systeem, door vrijwillige deelnemers, die ook op een andere geldige kaart reisden.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Snorkel schreef:Ik, als oud BBA Veluwe/Veolia Veluwe chauffeur. :wink:
Cool, hoe vond je die testen?
Snorkel schreef: Zijn zulke kaarten nog steeds bruikbaar en oplaadbaar ?
Nee, die kaarten bevatten een hele andere chip die nu gebruikt wordt door TLS.
Kaarten zijn niet meer bruikbaar en zijn nooit voor publiek oplaadbaar geweest.
Snorkel schreef: Geen idee of ze annoniem of op naam zijn.
De kaarten waren altijd anoniem, maar bij de BBA Klantenservice wel op naam gekoppeld.
Snorkel schreef: Ze werden alleen als dummy functie getest.
Er vonden geen echte financiële transacties plaats, alleen electronische registraties.
Klopt, BBA plaatste volgens hun op iedere kaart 20 euro. Als de 20 euro zogenaamd op raakte kon je de kaart terug sturen naar BBA en aantal dagen later stond er weer saldo op.
Alles was dus alleen ter registratie van incheck en uitcheck punten.
Snorkel schreef: Dit als test van het systeem, door vrijwillige deelnemers, die ook op een andere geldige kaart reisden.
Vrijwilliger was ik wel, op een andere kaart heb ik nooit gereisd. Alle chauffeurs waarbij ik incheckte vonden mijn inzet als vrijwilliger voldoende om mij mee te laten reizen.
For Your Railroad Adventures
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Snorkel »

Vanuit Harderwijk reden we een aantal jaren geleden maar heel beperkt op de testlijnenbundel. Heb zelf maar enkele testpersonen in de bus gehad, maar het leek toen goed te functioneren. E.e.a. hing natuurlijk van de uiteindelijke gebruiksregistraties af, en daar heb je als chauffeur geen zicht op.

Nooit geweten dat het type chip intussen gewijzigd is. Mag wel weer trouwens ....... :? :wink:

Los van dat je zo mee mocht ( lekker goedkoop ), das prima, maar ik wilde het officiële gebruik verduidelijken. De praktijk is altijd anders. :pos:

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door huibf »

fund_your_spot schreef:Dat is die website van die idioot die denkt Trix en Laden te zijn....
Door hem is er een hoop gezeik gekomen in chipkaartland. De heren van Connexxion zien hem het liefst achter tralies.
Waarom zou die webmaster volgens Connexxion achter de tralies moeten ? Alleen omdat hij een domeinnaam heeft ? Ze hebben bij TLS wat steken laten vallen door niet direct alle namen te claimen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 29 jan 2011, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Juiste naam in quote nav volgend bericht
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

huibf schreef:
Waarom zou die webmaster volgens Connexxion achter de tralies moeten ? Alleen omdat hij een domeinnaam heeft ? Ze hebben bij TLS wat steken laten vallen door niet direct alle namen te claimen.
Die qoute hierboven is van mij en niet van lint41 ^^.

Waarom?

Daarom!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8crWH7j_7j0[/youtube]
en
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Or-Z2xvOjFg[/youtube]
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door Geert »

En waarom zou hij achter de tralies moeten als hij in het verleden een terecht probleem met de verificatie van pasfoto's aan de kaak heeft gesteld?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Keus in uiterlijk OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:En waarom zou hij achter de tralies moeten als hij in het verleden een terecht probleem met de verificatie van pasfoto's aan de kaak heeft gesteld?
Dat was de uitspraak van een Connexxion medewerker. Daarom zei ik ook: ""Connexxion ziet hem het liefst achter tralies""
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 47 gasten