OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Klaasje »

Gister moest ik naar Lelystad. Ik moest daar bij het station rond 15:30 zijn. Vanuit Almere is dat best goed te doen. Stadsbus naar het station in het centrum, IC naar Lelystad. Ongeveer 30 minuten reistijd. Alleen is het dan wel handig als je niet vergeet om op tijd te vertrekken. Normaal zorg ik dat ik op tijd ben wanneer ik een afspraak heb. Ik wist dat er een storing was waardoor er minder treinen naar Lelystad reden.
Ik was zo druk bezig met het lezen van wat papierwerk dat ik de tijd vergat. Ik schrok, maar zag dat ik nog wel op tijd kon komen. Dus, snel naar de bushalte, en jawel, geluk. Met deze bus kon ik de gewenste trein in theorie nog net halen. *bus* (Normaal had ik de bus van 7 minuten eerder gepakt.) Toen deze bus op lijn 6 bij het G. Garboplantsoen kwam zag ik daar wat gele jassen staan. Ik was bang dat ik vertraagd zou worden door een controle. De controleurs bleven gewoon staan en groetten alleen maar de chauffeur die langskwamen. Uiteindelijk was mijn bus precies op tijd op het station om op tijd te kunnen komen. (14:55). De s3900 is regelmatig een minuutje te laat bij vertrek, (14:56+1) waardoor ik het nog kon halen. Helaas vertrok deze trein nét op het moment dat ik de trap op kwam gerend.
Toen kwam mijn half uur van verbazing. Waar tot 2009 er nog geen s3700 was, reden de s4300 altijd door naar Lelystad en de s4900 naar Almere Oostvaarders. Door de storing was de s3700 opgeheven. Ik kan me dan nog voorstellen dat de s4300 niet doorrijdt naar Lelystad voor de materieelomloop (SGMm vs. DDAR), maar waarom rijdt de s4900 dan niet verder in het pad van de s3700? Dat zou ook een mooie oplossing kunnen zijn.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Ik werd rond 00:25 uur op Rtb gepasseerd door een door een binnenkomende Thalys met reizigers. Volgens de halaanwijzer op de RP had ie +33 en was afkomstig uit Paris Nord. Ik wist niet dat er tegenwoordig nog latere reismogelijkheden vanuit Parijs zijn? Dit bied in ieder geval nieuwe opties nog meer uit een tripje naar Parijs te halen. :Y

En op de Moerdijkbrug kwam rond 00:50 uur een V250 de HSL-brug afgebolderd met een aardig vaartje.
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Ik werd rond 00:25 uur op Rtb gepasseerd door een door een binnenkomende Thalys met reizigers. Volgens de halaanwijzer op de RP had ie +33 en was afkomstig uit Paris Nord. Ik wist niet dat er tegenwoordig nog latere reismogelijkheden vanuit Parijs zijn? Dit bied in ieder geval nieuwe opties nog meer uit een tripje naar Parijs te halen. :Y

En op de Moerdijkbrug kwam rond 00:50 uur een V250 de HSL-brug afgebolderd met een aardig vaartje.
Volgens mij komt die laatste Thalys uit Brussel, en rijdt deze alleen op zaterdag.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Cookie »

Vergeten te melden, maar vorige week zag ik een bak van een Plan V langs het Winschoterdiep staan (nabij Westerbroek, bij een sloper) :P .
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

waarom is de communicatie binnen dit bedrijf zo slecht? NSH weet niets van dat de week OV op zondag ook geldig is de HC belde met het MCC en hun bij de MCC vertelde mijn HC dat de week OV ook geldig zijn op zondag in januari.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

NSH MCC? OMG WTF BBQ? :?:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

GTW schreef:waarom is de communicatie binnen dit bedrijf zo slecht? NSH weet niets van dat de week OV op zondag ook geldig is de HC belde met het MCC en hun bij de MCC vertelde mijn HC dat de week OV ook geldig zijn op zondag in januari.
Ben jij voor die slechte communicatie bekeurd?

Zo nee, dan dan mag je blij zijn.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Whut? Mag je tegenwoordig blij zijn als een vervoerder zijn eigen voorwaarden kent? :? Als NS communiceert dat iets geldig is (of niet geldig is) aan de reizigers mag ik aannemen dat ze dat ook aan hun personeel communiceren (het liefst nog wat eerder dan aan de reizigers), en dat het niet zo is dat je blij mag zijn als het personeel het ook weet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Whut? Mag je tegenwoordig blij zijn als een vervoerder zijn eigen voorwaarden kent? :? Als NS communiceert dat iets geldig is (of niet geldig is) aan de reizigers mag ik aannemen dat ze dat ook aan hun personeel communiceren (het liefst nog wat eerder dan aan de reizigers), en dat het niet zo is dat je blij mag zijn als het personeel het ook weet.
Blijkbaar had je iets gemist...

http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f ... 00#p128341
For Your Railroad Adventures
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Bart »

Actie is van NSR, niet van NSH, dus nogal logisch dat NSH er niets vanaf weet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Klaasje »

Nou, zolang NSR vervoersbewijzen geldig zijn bij NSH vindt ik dat een kulreden om te verklaren dat NSH het niet zou hoeven weten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Ik heb helemaal niks gemist. Op de eerste dag van een actie zou je theoretisch nog wat goed kunnen praten als je nog een individuele HC tegenkomt die van niks weet, op de derde dag is dat alleen wat mij betreft niet meer goed te praten.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Op de eerste dag van een actie zou je theoretisch nog wat goed kunnen praten als je nog een individuele HC tegenkomt die van niks weet,
Hadden we gedaan, zelfs nog de website ns.nl op mijn iPhone laten zien, maar dat mocht niet baten.

Vertel mij maar hoe htm_tram en ik het dan WEL hadden moeten doen...?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

gewoon, escaleren en PBT erbij laten halen :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:gewoon, escaleren en PBT erbij laten halen :)
En dan samen met htm_tram worden afgevoerd als twee boefjes...

Kom jij een taart met een vijl brengen?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Nee, dan leg je gewoon uit dat de HC het bij het verkeerde eind heeft natuurlijk.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:Nee, dan leg je gewoon uit dat de HC het bij het verkeerde eind heeft natuurlijk.
Volgende keer ga je maar gewoon mee als we weer een dagje Antwerpen plannen.
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Fles schreef:Nee, dan leg je gewoon uit dat de HC het bij het verkeerde eind heeft natuurlijk.
Volgende keer ga je maar gewoon mee als we weer een dagje Antwerpen plannen.
Je ben toch al zo groot dat je niet meer aan een handje meegenomen moet worden?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:
Fles schreef:Nee, dan leg je gewoon uit dat de HC het bij het verkeerde eind heeft natuurlijk.
Volgende keer ga je maar gewoon mee als we weer een dagje Antwerpen plannen.

hihi jij bent grappig :)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

Waarom krijg ik het voorgevoel, dat ALS dat gebeurd, FYS en Tram alsnog het aan de spreekwoordelijke stok krijgen met de HC en en het bij Fles wel alles voor elkaar is... En dus hun keihard zit uit te lachen? :mrgreen: :pos:
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

Dat is een soort natuurlijke autoriteit die ik uitstraal 8-) :mrgreen:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

Gisteravond kwam er rond 22:30 uur een lange SPENO-trein langs Rotterdam Stadion in zuidelijke richting. Gelukkig waren er geen stootjukken in de buurt. :P

Nu ik het toch over Rotterdam Stadion heb, waar heeft men gisteravond voor-tijdens en na de wedstrijd van Feyenoord de normaal daar kerende Fyra gelaten? De enige optie ik die mij kan bedenken is kort keren op Rotterdam Centraal, alleen heb je dan wel 2 locs nodig.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door find_your_spot »

MdJ schreef:Waarom krijg ik het voorgevoel, dat ALS dat gebeurd, FYS
Hebben wij elkaar wel eens in het echt ontmoet?
For Your Railroad Adventures
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

Maakt dat uit?
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

Kwam er vandaag achter dat er geen bus rijdt naar Urk op zondag. Nou ligt dat gehucht al aan het einde der aarde, maar lijn 141 Zwolle - Urk rijdt zaterdags door naar Urk, maar zondag niet, en keert op busstation Emmeloord. Ik vermoed dat het goed uitkomt voor de chauffeursdiensten: je kan precies in een uur van Kampen naar Emmeloord en weer terug.
Maar ik was dus een keertje naar m'n oma gegaan die in Emmeloord West woont, en 20 minuten lopen had ik geen zin in... Werd dus toch maar opgehaald.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten