Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Chauf21 »

Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra
Geplaatst op: maandag 24 januari 2011 12:18
Laatst bijgewerkt: maandag 24 januari 2011 12:25


De ervaringen met verschillende (toeslag)tarieven op de Fyra (de hogesnelheidstrein tussen Rotterdam en Amsterdam) heeft NS Hispeed doen besluiten een tariefwijziging door te voeren. Van 1 februari tot 1 juli gelden lagere tarieven. De toeslag van een rit tussen Rotterdam en Schiphol daalt van €6,- naar €2,10 en voor een rit tussen Rotterdam en Amsterdam daalt de prijs van een toeslag naar €2,70. Vanaf 4 april 2011 zal de trein ook station Breda aandoen.
Lees verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Suus »

Dat zijn al een stuk schappelijkere prijzen, dan maakt de Fyra toch al een stuk aantrekkelijker.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door find_your_spot »

Dat vindt ik een heel mooi gebaar.

Voor 2,70 ben ik wel bereid om Fyra in te stappen en voor 6 euro namelijk niet. :Y

En hoe bevalt u Fyra reis? zullen jullie nog vaak van mij horen!
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Geert »

Eindelijk weer eens goed nieuws op Fyragebied ;)
Benieuwd hoe prijselastisch die Fyra nu is, ik verwacht in ieder geval wel dat er flink wat meer mensen gebruik van zullen maken.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Vinny »

Allemaal mensen die anders in de Benelux zouden zitten, de NS zal er weinig aan verdienen denk ik zo. Maar het is voor Hispeed natuurlijk wel een geschikt moment om een paar Benelux-rijtuigen aan de galemiezen te geven. Dus... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Fles »

Misschien dat de enelux dan eindelijk eens een fatsoenlijke vervoersoptie wordt, hoewel Rotterdam - Antwerpen sowieso nog DE bottleneck blijft. Veel zal het dus niet helpen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Caspar »

Die trein zit vanaf de toeslagdaling nog steeds leeg, let maar op.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Abracadabram »

Caspar schreef:Die trein zit vanaf de toeslagdaling nog steeds leeg, let maar op.
Ligt eraan hoe ze het gaan communiceren. Ik denk dat als je de aandacht er opvestigd in de media/reclame dat het zeker kan lopen. En dat hoef niet eens heel duur te zijn. Paar poosters bij de kaartjesautomaten op Schiphol, Rotterdam en Amsterdam en een berichtje op de site. Kan al wonderen verichten
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door webguy »

Maar het kwaad is ook al geschied, veel mensen denken nu 'Fyra, oh dat is die dure trein'. Andersom blijft veel beter plakken...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Caspar »

Tsja, maar ik zag bijvoorbeeld ook een hoop posters hangen op station Leiden centraal omtrend de frequentie verhoging van Fyra een tijdje terug. Lijkt me niet dat er daar veel mensen zijn die er het nut van in zien. Maargoed, de tijd zal het leren.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door deadlock »

Grappig dat je voor die langzame laatste kilometers toch nog toeslag betaalt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Dexter »

Ik denk dat die 0,60 cent extra vooral bedoeld is door NS Hispeed om het (in hun ogen) koffervolk en het rugzakgepeupel te weren. Dat doen ze nu al bij de s9200 door in Asd de stop op Shl niet op de CTA's te vermelden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Suus »

Schiphol wordt als het goed is tegenwoordig wel vermeldt, ook mag je tegenwoordig weer met de s9200 tussen Amsterdam Centraal en Schiphol reizen (dat mocht eerst niet, maar ze konden er niets tegen doen)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Ennes »

De toeslag was natuurlijk ook absurd hoog voor die veredelde IC. Volgens mij hadden ze het slimmer aangepakt als ze vanaf het begin met een geringe toeslag hadden gereden om de mensen te lokken, en pas vanaf het in gebruik nemen van de V250 een iets hogere toeslag. maar ja, ik ben maar een simpele kaartjes-knippert natuurlijk.(volgens een man in 3-delig pak, die uiteindelijk 47,50 lichter scheldend en stampvoetend de trein verliet)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door hauptbahnhof »

In de beginperiode toen de Fyra met een lage introductietoeslag reed, hoe was de bezetting dan?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Caspar »

Ja daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik heb zelf honderden langs zien rijden met minder dan 50 reizigers aan boord in de hele trein. Het was vooral in de eerste weken een soort sport om even naar het raam te lopen als er een Fyra langs ging komen om te kijken hoe leeg die was.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door find_your_spot »

hauptbahnhof schreef:In de beginperiode toen de Fyra met een lage introductietoeslag reed, hoe was de bezetting dan?
In de begionperiode was Fyra gewoon nog toeslagvrij, toen zat ik er veelvuldig in.

Daarna kwam de toeslag van 3 euro. Dat betekende alleen reizen als ik echt tijdwinst wilde behalen richting Rotterdam.
Trein reedt vooral na 20:00 met zo'n 4 tot 7 reizigers aan boord.

Heb in die tijd zo'n 21 keer een treinstel helemaal voor mij alleen gehad :Y

Dat overkomt mij jammer genoeg nu nooit meer. :X
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Suus »

Je moest altijd betalen voor de Fyra alleen was in de beginperiode de toeslag maar 2 euro. De trein reed toen maar 1x per uur op werkdagen en was dus in het geheel niet aantrekkelijk. Met een verlaagde toeslag en hogere frequenties, elke dag 2x per uur is de Fyra al een stuk aantrekkelijker. Tenminste, als dit net zo werkt als met ander OV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:maar ja, ik ben maar een simpele kaartjes-knippert natuurlijk.(volgens een man in 3-delig pak, die uiteindelijk 47,50 lichter scheldend en stampvoetend de trein verliet)
Tja, degenen die het netste ogen blijken vaak de slechtste manieren te hebben... Daarnaast zou ik liever een simpele kaartjes-knippert zijn dan een soort omhooggevallen stewardess (compleet met stoelenplan!) op een treinproduct dat maar niet van de grond wil komen. En dat mag jij dan gaan uitleggen aan klanten die zich blauw betalen voor nop.
Vallend blad maakt rails glad.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door willy84 »

Kijk dit vind ik nou een goede actie *O* dit zijn gewoon schappelijke prijzen.

Hoe is de bezetting nu? Ik rijd nooit op dat traject..
immer kwaliteits posts
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Ronald »

Dexter schreef:En dat mag jij dan gaan uitleggen aan klanten die zich blauw betalen voor nop.
En zich natuurlijk al eerder blauw betaald hebben aan de miljarden belastinggeld die er in het project is gestopt. Eigenlijk moet iedereen gratis kunnen reizen op deze lijn, er is immers al genoeg voor betaald :mrgreen: .
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Chauf21 »

willy84 schreef:Hoe is de bezetting nu? Ik rijd nooit op dat traject..
De bezetting in de maand januari is goed te noemen. In de spits zijn zo'n beetje alle zitplaatsen bezet. Buiten de spits is het rustiger, maar wel drukker dan tijdens de hoge toeslagperiode. Op basis van eigen ervaringen denk ik dat zo'n 1/4 van de reizigers het volledige traject aflegt. Het overgrote merendeel van de reizigers reist tussen Rotterdam en Schiphol.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Lagere tarieven hogesnelheidstrein Fyra

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:
willy84 schreef:Hoe is de bezetting nu? Ik rijd nooit op dat traject..
De bezetting in de maand januari is goed te noemen. In de spits zijn zo'n beetje alle zitplaatsen bezet. Buiten de spits is het rustiger,
Als we zoiets toch eens voor de rest van het net konden zeggen... _O_
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten