Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door deadlock »

webguy schreef:
deadlock schreef: Op die manier waren ze er ook achtergekomen dat je iets als PKI nodig hebt om de communicatie tussen kaart en lezer te beveiligen. PKI is een ongelofelijk goede en veilige encryptietechniek die eenvoudig geüpdatet kan worden als er een nieuwere veiliger versie is.
Er zit wel PKI in de OVC als ik het goed heb begrepen, namelijk krijgt de vervoerder goedkeuring over z'n software en een sleutel. Kennelijk is die controle slecht, want dat is de beveiliging dat de software niet rare dingen gaat doen...
Er is op de chips niet genoeg ruimte voor een PKI-certificaat. Er wordt wel gebruik gemaakt van een sleutel van 48-bits. Een Mifare Classic zoals die in de OV-chipkaart kan beschikken over 1KB of 4KB opslagruimte en een modern PKI-certificaat is al snel 2048 tot 4096 bits. Dat is ook de reden waarom ik altijd al roep dat alle informatie op een server moet staan en door een ID op die kaart weet je welke producten er zijn et cetera. Op die manier kan je ook het meereizen van andere mensen met korting voor elkaar krijgen en misbruik is eenvoudig te detecteren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crypto-1 is trouwens de gebruikte beveiliging.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door webguy »

Crypto-1 is de encryptie van de kaart zelf, maar je kan de data alsnog nog een keer versleutelen voordat het wordt teruggeschreven...
Het zal wel niet volwaardige PKI zijn, maar er is dus wel *iets* van een certificate chain of chain of trust tussen TLS en de vervoerders...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Crypto-1 is de encryptie van de kaart zelf, maar je kan de data alsnog nog een keer versleutelen voordat het wordt teruggeschreven...
Het zal wel niet volwaardige PKI zijn, maar er is dus wel *iets* van een certificate chain of chain of trust tussen TLS en de vervoerders...
Waar vind ik daar iets over terug? Ik kan het niet vinden in de websites die uitleggen hoe de kraak destijds technisch in zijn werk ging.

Dat er een encryptiesleutel is betekent niet dat er een CA aan te pas is gekomen. Er staat op de pagina van de mifare chips ook twee varianten die een combinatie van PKI, AES en 3DES gebruiken en dat zijn oplossingen die zijn ontworpen voor betalingen met bijvoorbeeld mobiele telefoons.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door webguy »

Wat de details zijn weet ik niet precies, ik weet wel dat het ingewikkelder zit betreffende de software die kaarten manipuleert dan je denkt, want er zit iets van TLS goedkeuring of licensering in ofzo... De details weet ik niet, maar ik weet van een klasgenoot die Security vakken volgt aan de RU onder een van de lui die de OVC kraakte dat er iets van een "chain of trust" ingebouwd zit op een of andere manier...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door fogeltje »

webguy schreef: Verder was er ooit gezegd dat de kaart verschillende blokken had die afzonderlijke beveiligd waren (functie van de kaart/MIFARE op zich, niet de OVC toepassing). Die wordt dus duidelijk nooit gebruikt door de OVC om het schrijven van andere bedrijven te beveiligen, erg knullig allemaal. Het gaat altijd ergens mis als ieder bedrijf eigen of bijna eigen software heeft voor een kaart.
Maakt de NS daar niet juist gebruikt van? Ik dacht dat de NS, die zelf zijn eigen kaarten produceert voor abonnementen, al deze dingen ook in een aparte en beveiligde sectie van de OVC stopt. Vandaar het geklungel dat je bijvoorbeeld eerst Reizen op Saldo moet activeren, terwijl je gewoon meteen een bus in kunt stappen (met saldo natuurlijk).
Daniel schreef:
Chauf21 schreef:(Dalkorting Oost bijvoorbeeld)
Nu noem je ook wel een hardnekkig product... die wordt bij mij ook herkend in elke Connexxion-bus waarin ik incheck. Zo ook in...
Check-uit 15:46 Houten, De Molen bij Connexxion
Check-in Nieuwegein, Stadscentrum bij Connexxion
Product: Dalkorting Oost-Nederland
Ritprijs € 1,53 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,47)
...Houten en Nieuwegein dus :P Voor de duidelijkheid: hij berekend er (helaas) geen korting.
Hah, dat was me bij Hermes ook al opgevallen. Helaas werd er ook bij mij geen korting verrekend.
find_your_spot schreef:Om het sipel uit te leggen:

Arriva dumpt zonder wat te vragen hun eigen ARRIVA product op je kaart dit betekent:

- Elke student die bij een Arriva kaartautomaat saldo oplaadt raakt zijn Reisrecht kwijt bij inchecken!
Als ik je bericht zo lees is het overschreven met het Arriva kortingsproduct, niet omdat je saldo op je kaart gezet hebt (ik maak uit je verhaal op dat je dat in een handeling gedaan hebt). Een student die ALLEEN saldo op zijn kaart zet zonder het kortingsproduct zal wellicht geen problemen hebben, dus het is een beetje voorbarig om dit nu te roepen.
Daniel schreef: Iemand al die klasseaanduidingen in de bus gevonden? :mrgreen:
2e klasse is vast reizend op een klapbankje bij de rolstoelplek, 3e klasse is staand :mrgreen:
hauptbahnhof schreef:Wat ik heb begrepen komt het wel medio dit jaar...

Niet iedereen heeft een A-kaart omdat ze anoniem willen blijven. Maar meer om het gemak dat ze het makkelijk kunnen kopen of juist omdat ze toch geen abonnement gebruiken of iets dergelijks.
Bovendien kies je er zelf voor of je een account wilt aanmaken of niet :wink:
Een anonieme kaart kun je ook delen, met bijvoorbeeld familieden, als je afzonderlijk van elkaar reist.
Chauf21 schreef: De Voordeelurenkaart is niet onafhankelijk, alleen geldig bij de trein en niet bij het overige openbaar vervoer en kost daarnaast €55 per jaar. Het is niet hetzelfde als de gratis regionale kortingsproducten, maar het idee is vergelijkbaar. Laat de vervoerders het oppakken en uitwerken ;)
Ik denk dat die regionale producten ook wel geld zouden kosten als het VDU niet meer bestond. Als ze nu geld vragen, dan zou vrijwel elke consumentenorganisatie gaan klagen dat VDU reizigers al korting behoren te krijgen en niet zouden moeten betalen voor een regionaal kortingsproduct in de trein.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef: Als ik je bericht zo lees is het overschreven met het Arriva kortingsproduct, niet omdat je saldo op je kaart gezet hebt (ik maak uit je verhaal op dat je dat in een handeling gedaan hebt). Een student die ALLEEN saldo op zijn kaart zet zonder het kortingsproduct zal wellicht geen problemen hebben, dus het is een beetje voorbarig om dit nu te roepen.
Kan je mij dan verklaren waarom er op de Anonieme Arriva OV-chipkaarten die ik voor 7,50 heb gekocht, na aanschaf direct het ARRIVA product ook op werd geladen?
fogeltje schreef: terwijl je gewoon meteen een bus in kunt stappen (met saldo natuurlijk).
Je kan met 0,00 ook incheken in een bus, tram of metro.
fogeltje schreef: Ik denk dat die regionale producten ook wel geld zouden kosten als het VDU niet meer bestond. Als ze nu geld vragen, dan zou vrijwel elke consumentenorganisatie gaan klagen dat VDU reizigers al korting behoren te krijgen en niet zouden moeten betalen voor een regionaal kortingsproduct in de trein.
Ik blijf het vreemd vinden dat vroeger reizigers hier 35 euro voor hebben betaald, en nu ineens IEDEREEN 40% korting krijgt.
Persoonlijk, Anoniem... Alles en iederee profiteert mee.

http://www.arriva.nl/nieuws/het-laatste ... chipkaart/
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Update:

Vorig uur ben ik keurig terug gebeld door een vlotte en geinteresseerde dame van de OV-chipkaart die graag mijn probleem had willen onderzoeken wat er nou PRECIES mis is gegaan.

Maar jammer voor haar onderzoek had ik mijn kaart al laten blokkeren.

Mij is medegedeeld dat de kaart waarschijnlijk morgen zal worden geproduceerd en woensdag/donderdag zal worden verzonden.

Mocht er ook maar iets mis zijn met die kaart en/of de producten dan mag ik haar op een direct nummer gelijk terug bellen.

Wordt vervolgd....

We gaan pas juichen als ik de nieuwe kaart in bezit heb en deze 10 dagen probleemloos werkt.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door fogeltje »

find_your_spot schreef:Kan je mij dan verklaren waarom er op de Anonieme Arriva OV-chipkaarten die ik voor 7,50 heb gekocht, na aanschaf direct het ARRIVA product ook op werd geladen?
Dat weet ik niet, kon ik ook niet uit je posts halen (maar misschien heb ik dat gemist). Maar mijn reactie sloeg ook op de op je SOV. Je hebt daar zelf voor gekozen om daar het product op te zetten, dus het het is niet zeker dat je studentenreisrecht verviel puur en alleen maar omdat je saldo via een Arriva automaat erop zette.
fogeltje schreef: Je kan met 0,00 ook incheken in een bus, tram of metro.
Wellicht, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoelde? Namelijk het feit dat er geen extra ingreep gedaan hoeft te worden om de kaart voor reizen op saldo klaar te maken in stads- en streekvervoer.
fogeltje schreef:
Ik blijf het vreemd vinden dat vroeger reizigers hier 35 euro voor hebben betaald, en nu ineens IEDEREEN 40% korting krijgt.
Persoonlijk, Anoniem... Alles en iederee profiteert mee.
Ik vind het zelf ook wat raar. Echter krijgen mensen hiermee nog niet de korting bij NS treinen. Ik verwacht echter dat die regionale producten op den duur ook geld gaan kosten. Echter moet er dan eerst nog wel een oplossing voor VDU kaart houders hebben. Ik ben echter bang dat die oplossing gaat zijn "VDU is alleen geldig bij NS".

Is dat product, wat je aanhaalt met die link, ook in andere Arriva treinen geldig (die trein op de Betuwelijn) of zou men daarvoor weer een apart product moeten aanschaffen? Beetje jammer verder dat dit product alleen maar via kaartautomaten te krijgen is en niet via de ov-chipkaart.nl webwinkel.

Ik wist overigens niet dat er een limiet was aan producten (had het natuurlijk wel kunnen weten). Dus ik denk dat ik maar niet al te gretig ga zijn met dat soort producten, heb er inmiddels al vier opstaan: VDU en Reizen op Saldo (twee producten), Dalkorting Oost-Nederland en het Veolia Limburg kortingsproduct (overigens staat hier erbij "Vraag op bij Veolia Transport Nederland) terwijl bij de NS en Connexxion producten gewoon de naam van het beestje erbij staat. Ik had ook de oude Dalurenkorting Oost-Nederland (die vorig jaar rond de zomer werd aangeboden) op mijn kaart staan, die is per 1 september verlopen maar heeft er nog een tijdje opgestaan. Tegenwoordig wordt die niet meer vermeldt, dus wellicht verdwijnen verlopen producten vanzelf. Ik heb het oude product er tenminste niet af laten halen, het stond er nog geruime tijd op nadat ik het nieuwe product erop gezet had en hij wordt niet meer weergegeven als ik op ov-chipkaart.nl kijk of een uitdraai laat maken bij de NS balie.

Wat betreft de opmerking dat er medio dit jaar voor betaald zou moeten gaan worden, eerst zien, dan geloven. De duur van de actie (gratis verkrijgen) is inmiddels al tig keer uitgebreid.
"Een touringcar is geen bus"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door webguy »

find_your_spot schreef:Maar jammer voor haar onderzoek had ik mijn kaart al laten blokkeren.
Mwah, als ze precies de stappen volgen die je beschrijft kunnen ze gewoon ook even naar Groningen gaan toch? Verder zou je verwachten dat ze goed testen en een testopstelling van elk type hard/software hebben, maar dat zal wel niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door fogeltje »

Aanvulling op mijn bericht: ik weet nu niet meer zeker of de twee Daluren Oost producten er tegelijk hebben opgestaan. De eerste uitdraai die ik na aanschaf heb laten maken stamt uit de tijd dat ik ook het Veolia product reeds gekocht had. Dus ik kan niet zeker zeggen dat het oude product er ook nog gestaan heeft. Wellicht is dat product toch automatisch verwijderd toen ik het nieuwe Dalurenoost kocht.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef: Dus ik denk dat ik maar niet al te gretig ga zijn met dat soort producten, heb er inmiddels al vier opstaan: VDU en Reizen op Saldo (twee producten), Dalkorting Oost-Nederland en het Veolia Limburg kortingsproduct (overigens staat hier erbij "Vraag op bij Veolia Transport Nederland) terwijl bij de NS en Connexxion producten gewoon de naam van het beestje erbij staat. Ik had ook de oude Dalurenkorting Oost-Nederland (die vorig jaar rond de zomer werd aangeboden) op mijn kaart staan, die is per 1 september verlopen maar heeft er nog een tijdje opgestaan. Tegenwoordig wordt die niet meer vermeldt, dus wellicht verdwijnen verlopen producten vanzelf. Ik heb het oude product er tenminste niet af laten halen, het stond er nog geruime tijd op nadat ik het nieuwe product erop gezet had en hij wordt niet meer weergegeven als ik op ov-chipkaart.nl kijk of een uitdraai laat maken bij de NS balie.
Ik begrijp uit je verhaal dat je een NS Voordeelurenabonnement OV-chipkaart hebt, is dat correct?

Dat zou betekenen dat je de volgende producten hebt:
1. NS vol tarief
2. NS 40% korting
3. Connexxion Dalkorting Oost-NL 2010 (verlopen, verdwenen)
4. Connexxion Dalkorting Oost-NL 2011
5. Veolia Limburg kortingsproduct

Dat betekent dat jij nog maar 5 dingen kan opladen op je kaart.
fogeltje schreef:Dus ik kan niet zeker zeggen dat het oude product er ook nog gestaan heeft. Wellicht is dat product toch automatisch verwijderd toen ik het nieuwe Dalurenoost kocht.
Nee, producten verwijderen nooit uit zichzelf. Ook als deze op de NS automaat zijn verdwenen, jammer genoeg blijven ze op de kaart staan.

Voor jou dus ook een tip om goed uit te kijken voordat je het weet is je kaart vol of krijg je ook problemen.

(Laad bijvoorbeeld bij GVB en RET dus NOOIT onnodig een dagkaart product of fiets product op je kaart)
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door fogeltje »

find_your_spot schreef: Ik begrijp uit je verhaal dat je een NS Voordeelurenabonnement OV-chipkaart hebt, is dat correct?

Dat zou betekenen dat je de volgende producten hebt:
1. NS vol tarief
2. NS 40% korting
3. Connexxion Dalkorting Oost-NL 2010 (verlopen, verdwenen)
4. Connexxion Dalkorting Oost-NL 2011
5. Veolia Limburg kortingsproduct

Dat betekent dat jij nog maar 5 dingen kan opladen op je kaart.

Nee, producten verwijderen nooit uit zichzelf. Ook als deze op de NS automaat zijn verdwenen, jammer genoeg blijven ze op de kaart staan.

Voor jou dus ook een tip om goed uit te kijken voordat je het weet is je kaart vol of krijg je ook problemen.

(Laad bijvoorbeeld bij GVB en RET dus NOOIT onnodig een dagkaart product of fiets product op je kaart)
Dat klopt, daarom zei ik al dat ik niet zo gretig ga zijn. Maar bedankt dat je me er nog een keer extra op wijst. Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat uitlezen van de chip het verlopen abonnement niet meer weergeeft, zo een leestransactie leest toch gewoon alles wat op de chip opgeslagen staat? (en ik laat altijd checken bij de NS balie, om gelijk een papieren uitdraai te krijgen, niet bij de automaat, weet niet of daar nog verschil in zit, maar volgens mij niet).

Ik heb er nu ook alleen dingen opstaan die voor mij nuttig zijn. Het Veolia ding heb ik mocht ik eens in "noodgevallen" gebruik moeten maken van de trein naar Venlo en geen tijd hebben om een kaartje te kopen en om flexibel te zijn in Nijmegen (ook lijn 83 kunnen pakken). Heb het nog niet gebruikt, maar kan handig zijn (geef toe, als het niet "gratis" was geweest, dan had ik het niet meteen aangeschaft).

Maar is het nu wel of niet mogelijk om handmatig een verlopen product bij een service balie te laten verwijderen? Want als dat verlopen Daluren Oost er nog op staat, dan wil ik die eigenlijk het liefst verwijderd hebben. En dat zal dan vast niet bij de NS kunnen (die kunnen niet eens zien om welke producten of zelfs welke vervoerder het gaat). Maar volgens mij heeft Novio tegenwoordig samen met Veolia een OVC service punt in de oude Novio winkel.

Verder gebruik ik de OVC ook zo min mogelijk. In de trein heb ik hem gebruikt bij enkele reizen omdat dit goedkoper was. Maar dat is nu ook niet meer zo. In de bus gebruik ik hem alleen als het goedkoper is dan een dalurendagkaart in Brabant of binnen de regio Nijmegen wanneer het goedkoper is dan stempelen.
"Een touringcar is geen bus"
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door GTW »

in Limburg zondag mocht ik van de controleur gratis reizen tussen Vk en Mt omdat de kaartjes automaat daar geen OV kaarten wilt lezen vreemd?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Reiziger Delft »

Wat bedoel je? Wilde je geld op je OV-Studentenkaart zetten en lukte dat niet bij de automaat?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Zojuist kwam m'n moeder naar boven gerend: ""Je nieuwe studentenkaart is er!""

Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah *O*


Vervolgens maak ik de enveloppe open...






AfbeeldingAfbeelding
Ohja die had ik 3 weken gelden besteld...
For Your Railroad Adventures
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door GTW »

mooie kaart hoe heb je die kunnen aanvragen zo?
spoorkilometers 2011: 1458 km.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

GTW schreef:mooie kaart hoe heb je die kunnen aanvragen zo?
Dit door Fles gewraakte formulier naar waarheid invullen:

https://www.nshispeed.nl/nl/registratie
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Chauf21 »

Heb je in die categorie kaarten ook de Ticketless reizen en de Ticketless reizen proef-kaarten?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef:Heb je in die categorie kaarten ook de Ticketless reizen en de Ticketless reizen proef-kaarten?
Van de Ticketless Reizen variant heb ik 16 kaarten.

Van Ticketless Reizen proef-kaarten heb ik nog nooit gehoord.

*iets met teveel tijd over*
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Ladies and Gentlemen, We've got him!

De feiten op een rijtje:
Woensdag 19 januari om 17:29 blokkeerde mijn kaart
Donderdag 20 januari gebeld, klacht opgeschreven
Vrijdag 21 januari terug gebeld, klacht herschreven en fouten eruit gehaald.
Maandag 24 januari om 14:10 werd ik terug gebeld en op advies geadviseerd mijn kaart als gestolen te beschouwen. De vervangingsprocedure werd gestart.
Vrijdag 28 januari om 12:00 is mijn gloednieuwe vervangende Studenten kaart afgeleverd.

Oftewel vanaf het moment van starten van vervanging heeft het 4 dagen geduurd voordat ik een nieuwe vervangende kaart in huis had.
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Helaas heb ik te vroeg gejuicht.

Een vervangende kaart betekent blijkbaar echt een vervangende kaart, want alles is precies zoals het oude.

Zo net een reisje met Connexxion gemaakt, helemaal blij met mijn nieuwe Studenten OV-chipkaart wilde ik inchecken.

*biep biep* KAART ONGELDIG

Op Bijlmer ArenA werd bij de NS kaartautomaat duidelijk dat alles exact is over gezet zoals ik mijn vorige kaart geblokkeerd achter liet.
Helaas pindakaas, nog geen OV. Inmiddels wel voor 43 euro op eigen kosten gereisd.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Wubbo »

Ik heb er geen verstand van, maar kan dat komen doordat je de gestolen-kaart-procedure hebt gevolgd ipv het aanvragen van een nieuwe? Een gestolen kaart klinkt als een duplicaat (dat heb je dus ook gekregen), een nieuwe kaart is een nieuwe kaart.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Ik heb er geen verstand van, maar kan dat komen doordat je de gestolen-kaart-procedure hebt gevolgd ipv het aanvragen van een nieuwe? Een gestolen kaart klinkt als een duplicaat (dat heb je dus ook gekregen), een nieuwe kaart is een nieuwe kaart.
Ik ben doorverwezen naar de aller aller aller hoogste vrouw van de afdeling OV-chipkaart.
Als ik mijn probleem 5x duidelijk en gedetailleerd uitleg, dan ga ik er vanuit dat zij met de juiste oplossing komt.

Zojuist 20:38 opgebeld en geëist dat ik maandag ochtend opnieuw wordt opgebeld.
Zelfs de jongen die ik aan de lijn kreeg bevestigde dat die vrouw de aller hoogste status heeft van de afdelingen. Volgens hem moet er een oplossing zijn.

Wordt weer vervolgd.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Wubbo »

Zoals ik jouw eerdere bericht las heb je zelf geadviseerd om de kaart als gestolen te beschouwen, maar je zin was daar niet helemaal duidelijk over. (Maandag 24 januari om 14:10 werd ik terug gebeld en op advies geadviseerd mijn kaart als gestolen te beschouwen. De vervangingsprocedure werd gestart.) Vandaar mijn opmerking.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Studenten, mijdt Arriva kaartautomaten!

Bericht door Ronald »

find_your_spot schreef: Dat zou betekenen dat je de volgende producten hebt:
1. NS vol tarief
2. NS 40% korting
3. Connexxion Dalkorting Oost-NL 2010 (verlopen, verdwenen)
4. Connexxion Dalkorting Oost-NL 2011
5. Veolia Limburg kortingsproduct

Dat betekent dat jij nog maar 5 dingen kan opladen op je kaart.

Voor jou dus ook een tip om goed uit te kijken voordat je het weet is je kaart vol of krijg je ook problemen.
Wat is dat nu voor flauwekul dat je daar op moet letten?! (niet tegen jou bedoeld hoor :wink: ). Dus na tien producten is het "jammer hoor, maar u krijgt geen korting/abonnement/dagkaart meer totdat het oudste product is verlopen"?
find_your_spot schreef: (Laad bijvoorbeeld bij GVB en RET dus NOOIT onnodig een dagkaart product of fiets product op je kaart)
Een dagkaart-product voor een met saldo geladen chipkaart is sowieso grote onzin. Dat ding kan toch wel zelf bepalen of je door middel van reizen op saldo aan het dagkaarttarief komt (en de rest van de dag gratis kan reizen?). Is er nou echt niemand die dat kan verzinnen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten