Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Jelmer »

Ik was gisteren in Harderwijk bij het station, en daar valt op dat op de blauwe lijnborden nog BBA staat, valt me nog mee dat er geen VAD, Midnet of Connexxion op staat!
Lyntus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 10:41

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Lyntus »

Jelmer schreef:Ik was gisteren in Harderwijk bij het station, en daar valt op dat op de blauwe lijnborden nog BBA staat, valt me nog mee dat er geen VAD, Midnet of Connexxion op staat!
In Ede ook, ik vind dat ze die dingen nou echt wel een keer mogen vervangen en een moderner uiterlijk geven.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Cookie »

Afgelopen vrijdag was weer behelpen op de Valleilijn: er vielen 2 ritten achter elkaar uit rond 15 uur. Heb 25 minuten staan wachten op een bus, terwijl er dan een 10-minutendienst zou moeten zijn. De bus die wel kwam zat zo vol dat mijn halte de laatste was waar nog mensen konden instappen (en dat is vrij aan het begin), daarna kon er slechts nog uitgestapt worden. Ook kwam er in die tijd een Valleilijnbus langs de halte met "Geen Dienst", had die niet even mensen mee kunnen nemen? :evil:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Waarschijnlijk had de chauffeur ook geen dienst meer daarna.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Stefan »

Die chauffeur zal vast niet voor de lol langs de haltes rijden... :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Chauf21 »

Cookie-O-Fiel schreef:Ook kwam er in die tijd een Valleilijnbus langs de halte met "Geen Dienst", had die niet even mensen mee kunnen nemen? :evil:
Ik was er niet bij, dus ik weet niet precies wat er hier gaande was, maar wat kan zijn gebeurd, is dat een van de bussen veel vertraging had. Als je dan met twee bussen op het beginpunt staat, kan de meest vertraagde chauffeur beslissen om een gedeelte van de rit zonder passagiers te rijden. Daarmee zorg je ervoor dat die vertraagde bus ergens anders weer op tijd kan beginnen. Zou je besluiten om met twee bussen tegelijkertijd te gaan vertrekken, dan ga je elkaar in de weg zitten (je moet elkaar steeds inhalen of achter elkaar aan blijven rijden). In dat soort gevallen heb je op het eindpunt nog steeds dezelfde vertraging als op het beginpunt en zit je dus nog steeds met hetzelfde probleem. Hoewel de keuze tot het schrappen van een gedeelte van de rit dus lullig kan zijn voor de mensen onderweg (maar je kan niet altijd goed inschatten hoe druk het zal zijn of hoeveel mensen je dupeert), kan dit wel betekenen dat de bussen later in de middag weer op tijd rijden.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Cookie »

Dat zou nog best wel eens kunnen trouwens... Het viel me op dat het bij de rest van de haltes niet enorm druk was in ieder geval. Als bovenstaande inderdaad het geval was, dan kan ik wel met die beslissing leven :) .
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Freek »

Voor de geintresseerden: ivm de concessie-overgang heeft de Wishper niet gereden en rijdt deze ook nog even niet. Als Syntus goed in de concessie gegroeid is zal de bus weer gestart worden. Zoals MDJ weleens meldde reed de bus nooit in op het tijdstip dat de bus hoort te rijden. Dat klopt ook, beleid van Veolia (en ook Syntus straks) en de provincie is dat de bus als extraatje gaat rijden omdat het een pilot betreft en er een risico aan zit. De bus rijdt dus tussen 2 ritten door. Daarbij kan en mag hij reizigers oppikken, zodat die eerder op plaats van bestemming zijn. Mocht er dan toch een technisch gebrek zijn, dan kan men altijd nog met de achterop komende lijnbus mee.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Idd, meestal op lijn 11, tussen de halfuursdienst in.

Terugkomend op mijn verhaal mbt de nummers daarvan: De 3788 en 3810 staan in de Apeldoornse garage, niet de 3808 dus. De 3788 heeft wel (weer) een groot display aan de voorzijde, ipv dat halve ding. Dat is dan wel beter.

Maar in het "pad" van die ritjes rijdt ook de 3809 proefritjes met watertanks... Hoort die dan ook bij het "The Wispher"-project? (als de vierde bus)
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

worden die ritten tussendoor dan door syntus chauffeurs gereden ?
En bij veolia reden de whisper bussen gewoon vast volgends een omloop op lijn 11 en niet als tussenritjes maar gewoon om ,16 en ,46 zoals bedoelt. Zodra er een probleem was stond er altijd wel een reserve bus op de buffer.
Er werd zelfs voor korte tijd een toeringcar ingezet zodra de whisper wegviel.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door robinzes »

Vanaf maandag wordt begonnen met het aanzetten van de halte omroep in de bussen op de veluwe.
Omgeroepen wordt de plaatsnaam en de halte. In de steden zoals Apeldoorn zal de plaatsnaam niet worden omgeroepen en alleen maar de halte zelf.
( het is ook eis van de provincie )
Laatst gewijzigd door robinzes op zo 23 jan 2011, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Ik heb op donderdag 20-1 met de 5275 gereden. Die was de avond ervoor als testbus voorzien van halte omroep.
De halte wordt 2x omgeroepen. 1x ruim voor de halte, 1x nogmaals vlak voor de halte. Bij elke halte werd ook het "niet vergeten uit te checken" verhaal afgespeeld. Dat is een beetje overdreven, en dit heb ik ook aangegeven, evenals het in mijn ogen te laag afgestelde volume. Het is trouwens een mannenstem. Schijnen ze in Overijssel ook gehad te hebben, terwijl het daar nu weer een vrouwenstem is. Zolang het maar niet die opnamen zijn van Veolia, want die vrouw sprak bijna alle namen uit met een verkeerde klemtoon/intonatie.

Veel halte coördinaten kloppen nog steeds niet ( zelfde fouten als Veolia, ra ra hoe kan dat ?!?!?! ), dus in en uitcheck fouten, en overduidelijke afroep fouten zullen het gevolg zijn. We zullen zien hoe het gaat werken.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door MdJ »

Omroep van Veolia was wel steeds vermakelijk.. Vooral toen de eerste maanden:
"Halte Welleggggggeleggggggenbruggg" (ipv Welgelegenburg). Of "Gggggggggijsbrggggggggggggtggggggggaarde"
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Suus »

Hadden ze niet ook een koebel voor elke halteaankondiging :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Snorkel »

Nee, een of andere Windows foutmeldings plingplong.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Suus »

Dat was, in ieder geval een behoorlijk irritant geluidje :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Omroep van Veolia was wel steeds vermakelijk.. Vooral toen de eerste maanden:
"Halte Welleggggggeleggggggenbruggg" (ipv Welgelegenburg). Of "Gggggggggijsbrggggggggggggtggggggggaarde"
Halte George (Djordzzjjj) Hegelstraat was ook wel een grappige fout.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Waarschijnlijk een misplaatste zachte G :P.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Maik »

Snorkel schreef:Het is trouwens een mannenstem. Schijnen ze in Overijssel ook gehad te hebben, terwijl het daar nu weer een vrouwenstem is. Zolang het maar niet die opnamen zijn van Veolia, want die vrouw sprak bijna alle namen uit met een verkeerde klemtoon/intonatie.
Ik hoop dat dat niet die vervelende stem is die ook in de treinen te horen is... :')
Pommes.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Je bedoelt toch niet deze stem?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Maik »

Het lijkt erop. Ik bedoelde eigenlijk deze. De mannenstem vond ik altijd een stuk beter.
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Suus »

Zegt die mannenstem nu "De volgende station is Vriezenveen" :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Maik »

Ik hoor gewoon "het". :wink:
Pommes.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Mark »

Die mannenstem was i.i.g. een stuk beter inderdaad _O-
Dit klinkt net als een oma.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #3

Bericht door Michael 1988 »

Tja je kunt ook af en toe een bus hebben waarbij je gewoon geruis hoort i.p.v. een halteafroep.

Dus i.p.v. (voorbeeld) "Centraal station" hoor ik af en toe in de Brabantse Arriva bussen "ruissssssssssssssss". Ja dan niet het woord maar het geluid.

Al leek die mannenstem meer op iets wat de machinist of conducteur afriep. Meestal hoor je de standaardzinnen wel los van de haltes en overstappen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten