De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Etienne »

BRESKENS - De Belgische vervoersmaatschappij De Lijn weigert in haar bussen apparatuur in te bouwen voor het gebruik van de Nederlandse OV-chipkaart.

Dat kan verstrekkende gevolgen hebben voor het grensoverschrijdend busvervoer op lijn 42 tussen Breskens en Brugge.

Lees meer

----------
Met dit artikel ben ik het niet eens. De Lijn moet gewoon verplicht worden om die apparatuur in te bouwen :6
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Vinny »

Want een Belgisch kaartje bij de chauffeur kopen is "onacceptabel" in Nederland? :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Cookie »

Gaan de Duitsers eigenlijk wel chipkaartapparatuur inbouwen? Bij de NIAG die o.a. Nijmegen-Kleve rijdt, heb ik ze ook nog steeds niet zien hangen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door fogeltje »

Vinny schreef:Want een Belgisch kaartje bij de chauffeur kopen is "onacceptabel" in Nederland? :?
Dan betaal je teveel als je wilt overstappen. De klant wordt dan weer eens, zoals altijd, de dupe.
"Een touringcar is geen bus"
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Bart »

Veolia heeft wel gewoon die gele ontwaarders van De Lijn.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Caspar »

Ik denk dat als de provincie Zeeland met geld over de brug komt, De Lijn wel de apparatuur zal gaan inbouwen? Als De Lijn dat zelf moet betalen en dus op deze manier op extra kosten komt lijkt het me ook een doodsteek voor bus 42.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Freek »

Cookie-O-Fiel schreef:Gaan de Duitsers eigenlijk wel chipkaartapparatuur inbouwen? Bij de NIAG die o.a. Nijmegen-Kleve rijdt, heb ik ze ook nog steeds niet zien hangen.
Ja NiAG gaat ze in bouwen, in april worden de chauffeurs geïnstrueerd en moet alles werken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:
Cookie-O-Fiel schreef:Gaan de Duitsers eigenlijk wel chipkaartapparatuur inbouwen? Bij de NIAG die o.a. Nijmegen-Kleve rijdt, heb ik ze ook nog steeds niet zien hangen.
Ja NiAG gaat ze in bouwen, in april worden de chauffeurs geïnstrueerd en moet alles werken.
Oh dat is niet verkeerd. Had niet gedacht dat dit zou gaan gebeuren eigenlijk. Gaat dit alleen op lijn 58 gebeuren of ook op de andere lijnen die uit Duitsland komen (55 van NIAG in Groesbeek en Mook en 60 van Look in Millingen...of wordt die tegenwoordig onder naam van NIAG gereden?)? Ik weet niet hoe het met tariefintegratie op die lijnen zit, kan zijn dat er überhaupt geen tariefintegratie op die lijnen plaats vindt, dan zullen ze er zeker niet komen.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Freek »

Op de lijnen waar nu tarief integratie het geval is zal het geinstalleerd worden, dus in ieder geval ook op de 55. De 60 meen ik niet. Als het goed is, is de apparatuur ook al in alle danwel een groot deel van de bussen ingebouwd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De Lijn weigert apparatuur OV-chipkaart

Bericht door Fles »

TS maakt hopelijk een grapje, de Belgen hebben volkomen gelijk natuurlijk :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten