NS compenseert vaste klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Tijdelijk NS-aanbod voor studenten

Bericht door VIRM »

Wubbo schreef:Tijdelijk NS-aanbod voor studenten
Geplaatst op: vrijdag 7 januari 2011 23:38
Laatst bijgewerkt: vrijdag 7 januari 2011 23:39


Studenten met een ov-kaart die alleen doordeweeks geldig is, kunnen met ingang van komend weekend ook op zondag gratis reizen met de trein, in plaats van met 40 procent korting.

NS hoopt studenten met dit 'zoutezondagaanbod' op zondag te laten reizen in plaats in de spits op maandagochtend.
Lees verder
Lekker, dan kan ik het geld van mijn gisteren gekochte kaartje weer terug gaan vorderen. En ik was ook niet de enige student die hier niet van op de hoogte was. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Tijdelijk NS-aanbod voor studenten

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:
Wubbo schreef:Tijdelijk NS-aanbod voor studenten
Geplaatst op: vrijdag 7 januari 2011 23:38
Laatst bijgewerkt: vrijdag 7 januari 2011 23:39


Studenten met een ov-kaart die alleen doordeweeks geldig is, kunnen met ingang van komend weekend ook op zondag gratis reizen met de trein, in plaats van met 40 procent korting.

NS hoopt studenten met dit 'zoutezondagaanbod' op zondag te laten reizen in plaats in de spits op maandagochtend.
Lees verder
Lekker, dan kan ik het geld van mijn gisteren gekochte kaartje weer terug gaan vorderen. En ik was ook niet de enige student die hier niet van op de hoogte was. -o-
Misschien voortaan de media in de gaten houden :wink:
En volgens mij is het dat voor reeds gekochte kaartjes geen geld terug wordt gegeven. gevalletje pech en voortaan opletten lijkt mij.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Suus »

Er is wel een formulier voor, waarbij je gekochte kaartjes kan retouneren aan de NS. Alleen moeten dat ongebruikte kaartjes zijn en moeten ze voor de dag van gebruik geretouneerd worden. Ik heb via die dienst ook ooit eens teveel gekochte Fyrakaartjes kunnen declareren, en kreeg mijn geld nog terug ook. Had het formulier gekregen van een servicemedewerker bij de wachtpaal voor de loketten van Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door webguy »

Ongebruikte kaartjes kan je inderdaad met een brief terugsturen naar klantenservice in Utrecht. Met een beetje geluk willen ze je dezelfde dag ofzo nog wel helpen in Utrecht aan het loket.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Er is wel een formulier voor, waarbij je gekochte kaartjes kan retouneren aan de NS. Alleen moeten dat ongebruikte kaartjes zijn en moeten ze voor de dag van gebruik geretouneerd worden. Ik heb via die dienst ook ooit eens teveel gekochte Fyrakaartjes kunnen declareren, en kreeg mijn geld nog terug ook. Had het formulier gekregen van een servicemedewerker bij de wachtpaal voor de loketten van Amsterdam Centraal.
Uit de voorwaarden van de zoutactie voor vaste klanten:
Welke voorwaarden gelden voor de Zoutacties voor vaste klanten?
• Acties gelden van vrijdag 7 t/m maandag 31 januari 2011
• Acties zijn niet geldig bij Fyra, ICE, Thalys en bij de overige vervoerders Veolia, Connexxion, Arriva
en Syntus.
• Geen restitutie mogelijk.
• Bovenstaande acties gelden voor NS-Jaarabonnement, OV-Jaarabonnement,
Jaartrajectabonnement, Maandabonnement, Studenten OV-chipkaart en
Voordeelurenabonnement.
• Bovenstaande acties gelden niet voor personeel van NS en ProRail.
• Bovenstaande acties gelden niet voor houders van Bijabonnementen.
• NS is gerechtigd om de actievoorwaarden tot één dag voor uw reis te wijzigen dan wel de actie te
beëindigen. Daarnaast geldt voor alle aanbiedingen: zolang de voorraad strekt.

Ik heb met een treinkaartje vol tarief gereisd op een dag dat de Zoutactie geldig was. Kom ik
in aanmerking voor restitutie?
Omdat het een incidentele actie betreft, komt u niet in aanmerking voor restitutie.


zoutacties vaste klanten Onderaan download PDF met voorwaarden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door VIRM »

Dus het is tegenwoordig beleid om alle niet-vertragingsgerelateerde communicatie maar via de media te doen en als je toevallig een berichtje mist heb je dan pech? Op stations is daar niks over omgeroepen en op de NS-site is het kennelijk stilletjes toegevoegd...

Dan maar opsturen naar de Klantenservice proberen.
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Fles »

Ennes schreef: Ik heb met een treinkaartje vol tarief gereisd op een dag dat de Zoutactie geldig was. Kom ik
in aanmerking voor restitutie?
Omdat het een incidentele actie betreft, komt u niet in aanmerking voor restitutie.
Je zou voor de gein eens een rechter uitspraak moeten laten doen over wat hier "incidenteel" aan zou zijn :idea:

Als er volgend jaar een halve centimeter sneeuw valt hebben we weer precies hetzelfde gezeik namelijk *O*
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Dus het is tegenwoordig beleid om alle niet-vertragingsgerelateerde communicatie maar via de media te doen en als je toevallig een berichtje mist heb je dan pech? Op stations is daar niks over omgeroepen en op de NS-site is het kennelijk stilletjes toegevoegd...

Dan maar opsturen naar de Klantenservice proberen.
Ik ben op aardig wat stations geweest waar is omgeroepen over de zoutacties, daarbij heeft het toch vrij prominent op de NS site gestaan en is het breed uitgemeten in allerlei media (dan met name wat er allemaal niet goed aan de compensatie regelingen was/is) en daarbij heb ik op heel veel automaten A4 tjes zien hangen met info over de zoutacties.

En heeeeeel veel studenten wisten het wel, maarja die zoeken waarschijnlijk naar stilletjes toegevoegde items op websites.

Maar misschien komt Bert volgend jaar wel even bij je aanbellen om het je te vertellen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door VIRM »

Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)
Misschien dan gewoon altijd je kortings mogelijkheid tonen, ze kunnen immers niet aan je neus zien dat je een SOV hebt, en een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon de media in de gaten houden, er is immers genoeg over gezegd en geklaagd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef:Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)
Is je beperking zo ernstig dat je in aanmerking kan komen voor een viziris abonnement?
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door VIRM »

find_your_spot schreef:
VIRM schreef:Ik ben eht type (vanwege beperking) die naar het loket gaat, niet naar de kaartenautomaten. ;)
Is je beperking zo ernstig dat je in aanmerking kan komen voor een viziris abonnement?
*Googlet even snel*
Als ik het goed heb is dat een OV-chip abbo voor 10 euro voor in Rotterdam en Amsterdam? Wel van gehoord, maar wist neit dat het onder die naam bekend stond. Met mijn studenten-OV haal ik de kosten er volgensmij niet uit. :)
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef: Als ik het goed heb is dat een OV-chip abbo voor 10 euro voor in Rotterdam en Amsterdam? Wel van gehoord, maar wist neit dat het onder die naam bekend stond. Met mijn studenten-OV haal ik de kosten er volgensmij niet uit. :)
Het is zelfs verlaagd naar 5 euro per maand.

Maar zou je mij kunnen uitleggen wat je ervaart als je naar een NS kaartautomaat gaat?
(Ik kan mij er geen voorstelling van maken zegmaar)
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS compenseert vaste klanten

Bericht door VIRM »

find_your_spot schreef:
VIRM schreef: Als ik het goed heb is dat een OV-chip abbo voor 10 euro voor in Rotterdam en Amsterdam? Wel van gehoord, maar wist neit dat het onder die naam bekend stond. Met mijn studenten-OV haal ik de kosten er volgensmij niet uit. :)
Het is zelfs verlaagd naar 5 euro per maand.

Maar zou je mij kunnen uitleggen wat je ervaart als je naar een NS kaartautomaat gaat?
(Ik kan mij er geen voorstelling van maken zegmaar)
Om heel erg eerlijk te zijn ga ik alleen bij kaartautomaten als ik met andere mensen ben. ;) Maar het lijkt vanuit mijn oogpunt ook net zo onoverzichtelijk in sommige aspecten als een gemiddelde pinautomaat.
Vandaar dat zaken als kaartje kopen bij het loket en automatisch opwaarderen op een OV-chipkaart (voorkomt dat je bij die oplaadpunten moet komen) ook theoretisch handig zijn. :) Maar dit wordt wel een beetje heel erg off-topic. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten