Weerberichten-gekwek #12

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Ardan »

De IJssel schijnt ook aan het stijgen te zijn. Nu een meter hoger dan gemiddeld (4,20m in Deventer tegen 3,23 gemiddeld). Dat valt nog wel mee, maar het schijnt dat in de loop van volgende week de kades gaan overstromen, tsja, dan wordt de binnenstad een beetje... nattig :|
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

De rivier is hier langzaam bezig met dalen, huiskamer weer droog, café-restaurant bijna droog en prima barbeque-weer; 13 graden maarliefst.
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mag ik even kwijt (ik weet het verkeerde topic) dat er vandaag een lekker zacht/aangenaam temperatuurtje was voor de tijd van het jaar? De wind en de buitjes wil ik het niet over hebben, maar het was goed boeren verder vandaag buiten :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Geert »

Ja, gisteren ook al. Lijkt wel herfst met dit weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Vandaag inderdaad wel ineens weer erg warm buiten voor de tijd van 't jaar... hoewel erg duidelijk te merken was dat het verder naar 't oosten wat frisser was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Cookie »

Op dit moment is het anders precies andersom:
Afbeelding
Bron: KNMI (kaartje wordt elke 10 min bijgewerkt, heb geen kopie opgeslagen ergens)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Daniel »

Als ik dat kaartje zie dan schelen Amersfoort en Groenlo maarliefst 0.1 graad... 't zal wel warmte in de bus geweest zijn waardoor ik 't daar koud vond aanvoelen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door STF »

Het vriest momenteel een klein beetje, niet echt een succes want een aantal buitendeuren kunnen momenteel niet dicht door de waterschotten die ervoor zitten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Ardan »

De IJssel staat in Deventer nu 5,75 meter hoog (2,5 meter hoger dan gemiddeld). De rand van de Wellekade is 6,15 meter hoog, de verwachting is dat het één dezer dagen gaat overstromen. Om te voorkomen dat de hele binnenstad onder water komt te staan wordt de Duimpoort, de laagstgelegen straat dat de stad ingaat, morgen afgesloten met grote zandzakken. Ook de bewoners aan de IJsselkades hebben zandzakken gekregen.
Aan de overkant ligt park De Worp. Die stroomt wel vaker onder, maar nu schijnt zelfs het daargelegen hotel een eilandje te gaan worden :P Volgens een krantenbericht in de Stentor vindt de hotelmanager dat alleen maar leuk, dan móéten de gasten met de pont vanaf de binnenstad naar het hotel :lol: Wat voor mooie entree wil je hebben? Ook wel een stom gezicht is dat het bruggetje vanaf de wal naar het pontplatform nu omhóóg loopt in plaats van omláág :lol:
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door Fles »

STAAT ME HUIS ER NOG?? :cry:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #11

Bericht door webguy »

De Waalkade in Nijmegen loopt ook bijna over: scheelt maar cm of 20-30 gok ik
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door STF »

De camping is sinds vanavond weer volledig droog, wordt trouwens nog wel wat water verwacht in de loop de week.

Zondagavond stond het water nog tot het topje van de gele draad:
Afbeelding

Ligt er ineens een Y-vormige tak op de camping, zullen de wichelroedelopers zo ook wel komen...:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Fles »

Wichelroedelopers zijn altijd op zoek naar water, dus dat zal best eens kunnen ja :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Ardan »

De IJssel blijft maar stijgen: nu 6 meter +NAP. Ben net zelf even wezen kijken (had ik nog niet eens gedaan terwijl ik 300 meter van de rivier woon XD) en inderdaad, zo hoog heb ik het nog nooit meegemaakt! Bij mij heb je ongeveer 100 meter uiterwaarden, dan een hekje en dan begint de dijk, waar een wandelpad op ligt. Dan een klein stukje naar beneden, de weg, en dan de woonwijken. Normaal stond het hekje ongeveer 20 cm onder water, bij het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien, maar nu is het hele hek niet meer terug te vinden :shock: De zeilbootvereniging in de Jachthaven is onbereikbaar geworden. De gemeente heeft vanmorgen de Wellekade afgesloten en 'bigbags' neergezet om de binnenstad te beschermen, zoals je hier kunt zien en lezen.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Fles »

Die rechtsonder is nog het mooiste :lol:

"Een probleem melden" :mrgreen:
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door |Pim| »

idd, maar ja het is wel te hopen dat het water niet overstroomt daar en in de rest van nederland, en dan bedoel ik niet dat huizen en mensen gevaar lopen
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door webguy »

De waalkade in Nijmegen staat iig mooi onder :P Het oude scheepsanker dat er ligt spoelt bijna weg...
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Mark »

Ardan schreef:De IJssel blijft maar stijgen: nu 6 meter +NAP. Ben net zelf even wezen kijken (had ik nog niet eens gedaan terwijl ik 300 meter van de rivier woon XD) en inderdaad, zo hoog heb ik het nog nooit meegemaakt! Bij mij heb je ongeveer 100 meter uiterwaarden, dan een hekje en dan begint de dijk, waar een wandelpad op ligt. Dan een klein stukje naar beneden, de weg, en dan de woonwijken. Normaal stond het hekje ongeveer 20 cm onder water, bij het hoogste wat ik tot nu toe heb gezien, maar nu is het hele hek niet meer terug te vinden :shock: De zeilbootvereniging in de Jachthaven is onbereikbaar geworden. De gemeente heeft vanmorgen de Wellekade afgesloten en 'bigbags' neergezet om de binnenstad te beschermen, zoals je hier kunt zien en lezen.
http://i930.photobucket.com/albums/ad14 ... gwater.png
Kom er morgenochtend langs met de trein... ben benieuwd hoe het er uit ziet :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Suus »

Ook de Lippe, de Rühr, de Wupper en de Rijn stonden gisteren behoorlijk hoog, dus er komt nog veel meer aan :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door mb90 »

Dordrecht heeft ook last van hoog water, maar alleen niet langs een van de rivieren. In de tunnel van het station ligt bij de trap aan de centrumzijde een flinke laag water, waardoor het alleen langs de zijkanten nog te lopen is zonder dat je water in je schoenen krijgt. Aangezien er in de 3 daaropvolgende uren in Rotterdam (en ik denk ook wel in Dordt) nog 9 mm (bij een totaal van 21 mm vandaag) bijgevallen en het nog steeds regent kan dat wel eens een flinke plas worden..
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Michael »

het regent hier in terheijden en ik mag er daarlijk doorheen fietsen om op mijn werk te komen
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Cookie »

Het water mag dan wel weer aan het dalen zijn, in Wageningen waren de uiterwaarden vanmiddag nog steeds behoorlijk nat:
Afbeelding

Afbeelding
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Mark »

Het is hier weer keihard aan het sneeuwen.... :evil:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door Suus »

Het gaat zo regenen, lekker is dat. :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #12

Bericht door tsov »

Net terug uit Estland en Letland. Temperatuur wisselde daar tussen de 0 en de -18, sneeuwhoogtes variërend van 30 tot 60 cm. En alles functioneert :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten