OVer je reiservaringen in januari 2011
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Bee en Webguy: Zo is er bij Staphorst een vaste snelheidsbeperking op het spoor van 110 km/h. Ik ben altijd door oudere machinisten wijsgemaakt dat dat niet perse vanwege de boog is maar omdat het 'Staphorst' is. [/quote]
Oohw was het hier niet 110 collega? nee joh kachel maar lekker verder met 140. het is toch maar Staphorst en op zondag tussen 05.00 en 12.00 tyfoneer je van het begin tot het einde van Staphorst.
Oohw was het hier niet 110 collega? nee joh kachel maar lekker verder met 140. het is toch maar Staphorst en op zondag tussen 05.00 en 12.00 tyfoneer je van het begin tot het einde van Staphorst.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Ik denk niet dat het verstandig is om met 140 door de boog bij Staphorst te gaan. Beetje zelfde verhaal als bij Castricum of Harderwijk lijkt me zo. En bij een vaste snelheidsbeperking denk ik intussen eerder aan de LAE borden bij Amsterdam Bijlmer, Hoofddorp midden en Best Misschien dat er nog meer zijn in het land?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
bocht bij Barneveld bocht bij Baarn enz allemaal 110 bocht bij Wdn
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Ik vind het vooral erg stom. Dat gezin moet haast wel uit Donker-Afrika of uit een andere uithoek van de wereld komen, als ze op 31-12 laat op de avond een blijkbaar verre en ingewikkelde reis willen gaan maken. En dan heb ik het er nog niet eens over dat het OV in NL op 31-12 al vroeg stopt, want ik weet dat dat niet overal ter wereld zo is, maar wie gaat er in vredesnaam überhaupt zo laat op reis op oudejaarsavond? Dan hoor je af te tellen en te feesten. (Of te werken)Caspar schreef:ik heb op 31 december 2009 dienst gehad 's avonds, en zag op een camera beeld een heel gezin staan met hutkoffers op Amsterdam centraal rond 22.00u op perron 13b. Het station was verder natuurlijk totaal verlaten. Ik denk, roep even in 2 talen (Engels plus NL) om dat het gezin op spoor 13b wordt verzocht naar de service balie te gaan. Uiteraard geen beweging te signaleren bij hun. Vervolgens maar de PLP (=perronopzichter) erheen gestuurd om die mensen wat uitleg te geven.
Ik vind het altijd wel wat treurigs hebben dat soort situaties.
Er zijn anders zat bogen en baanvakken waar de werkelijk veiligheidsmarge veel hoger ligt dan de ter plaatse toegestane snelheid. Dat heb ik overigens niet zelf uitgevonden maar van horen zeggen. Want ik ben uiteraard een voorbeeldige mcn die zich altijd aan de toegestane snelheid houd, ATB of niet. (A) (Over privévervoermiddelen doe ik geen uitspraak)Caspar schreef:Ik denk niet dat het verstandig is om met 140 door de boog bij Staphorst te gaan. Beetje zelfde verhaal als bij Castricum of Harderwijk lijkt me zo. En bij een vaste snelheidsbeperking denk ik intussen eerder aan de LAE borden bij Amsterdam Bijlmer, Hoofddorp midden en Best Misschien dat er nog meer zijn in het land?
Die LAE-borden bij Hfd zijn na vele jaren eindelijk weg *O* en die bij Best zijn omgezet in een vaste snelheidsbeperking met borden en ATB en zijn bedoeld om achterstallig onderhoud aan een wissel te verhullen. :neg:
Vallend blad maakt rails glad.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Prorail wil geloof ik dat de baanvaksnelheid niet lager mag zijn dan de snelheid van de ATB-trap, dus moet het een trap lager. Dat zat er toch achter, o.a. bij Baarn toen de boel daar is verbouwd?Er zijn anders zat bogen en baanvakken waar de werkelijk veiligheidsmarge veel hoger ligt dan de ter plaatse toegestane snelheid. Dat heb ik overigens niet zelf uitgevonden maar van horen zeggen. Want ik ben uiteraard een voorbeeldige mcn die zich altijd aan de toegestane snelheid houd, ATB of niet. (Over privévervoermiddelen doe ik geen uitspraak)
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Je bedoelde vast hoger in plaats van lager.webguy schreef:Prorail wil geloof ik dat de baanvaksnelheid niet lager mag zijn dan de snelheid van de ATB-trap
Dat klopt, in Brn zou de plaatselijke snelheid volgens de plannen teruggebracht worden tot 80 km/h, de opvolgende lagere ATB-snelheidstrap. De plannen lagen al klaar, maar er is toen een heleboel gedoe om geweest. NS kon aantonen dat de punctualiteit en de doorstroming in het geding zouden komen en met succes: De doorrijsnelheid is er als vanouds 110 km/h. Bovendien kwamen de plannen van Prorail er eigenlijk op neer om de ATB als beleidsmiddel te gebruiken, iets dat niet strookt met de regelgeving en de spoorwegveiligheid en is daarvoor - terecht - door IVW op de vingers getikt.
Vallend blad maakt rails glad.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Nja, hoger/lager, het is maar hoe je het ziet :)
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
In de NewAGG's van het GVU wordt tegenwoordig op de displays niet meer "Centraal Station" eengegeven maar "Busstation Noord" resp. "Busstation Zuid". Geheel in de lijn der logica is de omroep ook aangepast. In plaats van "Centraal Station" wordt er nu gezegd "Utrecht Centraal" :?
Hoe moeilijk kan het zijn om de acties van je ene hersencel in overeenstemming te brengen met die van je andere?
Hoe moeilijk kan het zijn om de acties van je ene hersencel in overeenstemming te brengen met die van je andere?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Ik zat vorige week nog in een 11 die 'Centraal Station' omriep (omroep alleen in de 12 aangepast misschien?). Display toonde wel 'Busstation Noord', dat viel mij ook al op.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Vraag van de dag: waarom worden spoor 1 en 2 op Amsterdam Zuid niet gebruikt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
De tunnelbuis vanuit Eindhoven richting Boxtel heeft ondertussen ook alweer een LAE beperking van 80 km/u. Vorige keer dat dat gebeurde waren er problemen met de vluchtdeuren. Zijn die er nu weer?Dexter schreef: Die LAE-borden bij Hfd zijn na vele jaren eindelijk weg *O* en die bij Best zijn omgezet in een vaste snelheidsbeperking met borden en ATB en zijn bedoeld om achterstallig onderhoud aan een wissel te verhullen. :neg:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
-De Syntus Gelderland 5111(ex 1511) is nu ook blauw, ipv wit/geel
-Zowaar de eerste bus met reclame op de Veluwe (buiten de 1407, die telt niet) gezien: de 5004 op lijn 1 heeft aan de achterzijde blauw/zwarte reclame...
-Zowaar de eerste bus met reclame op de Veluwe (buiten de 1407, die telt niet) gezien: de 5004 op lijn 1 heeft aan de achterzijde blauw/zwarte reclame...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Ik heb een vraagje, ik weet niet in welk topic ik dit moet zetten eigenlijk.
Maar wanneer komt het eerste DDZ-materieel op de baan? Ik ben hier eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Maar wanneer komt het eerste DDZ-materieel op de baan? Ik ben hier eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Oh dat las ik toevallig vandaag in het nieuwe bedrijfsblaadje. (*Gaat het even opzoeken, zo terug*)
Edit: Volgens de planning gaat het eerste stel (een mDDM) in mei beginnen met de proefritten. Na de zomer volgt de eerste inzet in de reizigersdienst.
Edit: Volgens de planning gaat het eerste stel (een mDDM) in mei beginnen met de proefritten. Na de zomer volgt de eerste inzet in de reizigersdienst.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Fles-Alert: De 1522 op lijn 104 had een barst in de vooruit (onderkant, over de hele lengte..)
De vijfde optare (er zijn er 5, 4 voor de 10/15 en 10/18) reed op de spitsslagen van lijn 10 (station-Kerschoten). Afgelopen week reed die juist met een (groene) amba...
De vijfde optare (er zijn er 5, 4 voor de 10/15 en 10/18) reed op de spitsslagen van lijn 10 (station-Kerschoten). Afgelopen week reed die juist met een (groene) amba...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Gepland onderhoud dat er stiekem toch niet was?Bee schreef:Vraag van de dag: waarom worden spoor 1 en 2 op Amsterdam Zuid niet gebruikt?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Of werd er vuil geruimd tussen de sporen? Dat gebeurt ook wel eens...
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Ik heb geen enkele duidelijke reden gezien. Er werd wel iets omgeroepen toen ik op het station was, maar heb alleen het laatste deel gehoord, toen kwam ik pas binnenlopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
RET Citaro 375 was vanmiddag behoorlijk ver van huis af tijdens een rit als lesbus. Hij reed namelijk op de N15 bij de Dintelhavenbrug in de Europoort richting Oostvoorne of de Maasvlakte.
Ook in de categorie ver van huis. Gisterochtend een MAN Lion's City uit 't Gooi door de Beneluxtunnel in noordelijke richting en vanmorgen zag ik daar een Interliner Volvo 8700 eveneens in noordelijke richting. Ik vermoed dat deze 2 een bezoekje gebracht hebben aan de stalling in Spijkenisse voor wat onderhoud.
Ook in de categorie ver van huis. Gisterochtend een MAN Lion's City uit 't Gooi door de Beneluxtunnel in noordelijke richting en vanmorgen zag ik daar een Interliner Volvo 8700 eveneens in noordelijke richting. Ik vermoed dat deze 2 een bezoekje gebracht hebben aan de stalling in Spijkenisse voor wat onderhoud.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Of ze kwamen bij Carmar in Hellevoetsluis vandaan voor schadeherstel. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Zal wel onderhoud zijn... er was in Enschede iig een dag in de week (geen idee welke) dat alles opeens van spoor 3 en 4 vertrekt. Op spoor 1 en 2 is alleen geen spoor van onderhoud te zien...Bee schreef:Ik heb geen enkele duidelijke reden gezien. Er werd wel iets omgeroepen toen ik op het station was, maar heb alleen het laatste deel gehoord, toen kwam ik pas binnenlopen.
Gevolg is dan dat de s7900 kort keert en richting Hgl dus continu met vertraging rijdt. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Soms een foutje van het plan bureau. Zo heeft Sloterdijk vorig jaar ook weken lang geen (geplande) trein gehad over spoor 4 tussen 05.00u en 13.59u, zonder dat er daar een reden voor was.
Overigens zat ik net in bus 13 in Hoorn vanaf station Kersenboogerd naar mijn huis, en de hele rit hoorde je om de seconde een vreselijk irritant acoustisch signaal klinken. Na een minuut of 10 belde de chauffeur met een centrale dat ie al de hele rit bijna geen benzine meer had.
Overigens zat ik net in bus 13 in Hoorn vanaf station Kersenboogerd naar mijn huis, en de hele rit hoorde je om de seconde een vreselijk irritant acoustisch signaal klinken. Na een minuut of 10 belde de chauffeur met een centrale dat ie al de hele rit bijna geen benzine meer had.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Op zich is het toch normaal dat er (bijna) geen benzine in een bus is toch?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
Ja dat zou je zeggen he Maar de chauffeur had het over benzine en niet over diesel, maar zal wel dat laatste bedoelen :D
Re: OVer je reiservaringen in januari 2011
In de 'hal' van Rotterdam Centraal hangt sinds kort dit grote infoscherm. Voorlopig is er echter alleen informatie te zien over de afgelopen winterperiode:
En ondanks dat het vannacht gevroren heeft en het vanochtend maar net boven nul was, was de loopbrug van Rotterdam Centraal vanochtend weer open. :)
En ondanks dat het vannacht gevroren heeft en het vanochtend maar net boven nul was, was de loopbrug van Rotterdam Centraal vanochtend weer open. :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten