OVer je reiservaringen in januari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

Bee en Webguy: Zo is er bij Staphorst een vaste snelheidsbeperking op het spoor van 110 km/h. Ik ben altijd door oudere machinisten wijsgemaakt dat dat niet perse vanwege de boog is maar omdat het 'Staphorst' is. :lol:[/quote]

Oohw was het hier niet 110 collega? nee joh kachel maar lekker verder met 140. het is toch maar Staphorst en op zondag tussen 05.00 en 12.00 tyfoneer je van het begin tot het einde van Staphorst.
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Ik denk niet dat het verstandig is om met 140 door de boog bij Staphorst te gaan. Beetje zelfde verhaal als bij Castricum of Harderwijk lijkt me zo. En bij een vaste snelheidsbeperking denk ik intussen eerder aan de LAE borden bij Amsterdam Bijlmer, Hoofddorp midden en Best :lol: Misschien dat er nog meer zijn in het land?
GTW
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 17:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door GTW »

bocht bij Barneveld bocht bij Baarn enz allemaal 110 bocht bij Wdn
spoorkilometers 2011: 1458 km.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:ik heb op 31 december 2009 dienst gehad 's avonds, en zag op een camera beeld een heel gezin staan met hutkoffers op Amsterdam centraal rond 22.00u op perron 13b. Het station was verder natuurlijk totaal verlaten. Ik denk, roep even in 2 talen (Engels plus NL) om dat het gezin op spoor 13b wordt verzocht naar de service balie te gaan. Uiteraard geen beweging te signaleren bij hun. Vervolgens maar de PLP (=perronopzichter) erheen gestuurd om die mensen wat uitleg te geven.

Ik vind het altijd wel wat treurigs hebben dat soort situaties.
Ik vind het vooral erg stom. Dat gezin moet haast wel uit Donker-Afrika of uit een andere uithoek van de wereld komen, als ze op 31-12 laat op de avond een blijkbaar verre en ingewikkelde reis willen gaan maken. En dan heb ik het er nog niet eens over dat het OV in NL op 31-12 al vroeg stopt, want ik weet dat dat niet overal ter wereld zo is, maar wie gaat er in vredesnaam überhaupt zo laat op reis op oudejaarsavond? Dan hoor je af te tellen en te feesten. (Of te werken) :wink:
Caspar schreef:Ik denk niet dat het verstandig is om met 140 door de boog bij Staphorst te gaan. Beetje zelfde verhaal als bij Castricum of Harderwijk lijkt me zo. En bij een vaste snelheidsbeperking denk ik intussen eerder aan de LAE borden bij Amsterdam Bijlmer, Hoofddorp midden en Best Misschien dat er nog meer zijn in het land?
Er zijn anders zat bogen en baanvakken waar de werkelijk veiligheidsmarge veel hoger ligt dan de ter plaatse toegestane snelheid. Dat heb ik overigens niet zelf uitgevonden maar van horen zeggen. Want ik ben uiteraard een voorbeeldige mcn die zich altijd aan de toegestane snelheid houd, ATB of niet. (A) (Over privévervoermiddelen doe ik geen uitspraak)

Die LAE-borden bij Hfd zijn na vele jaren eindelijk weg *O* en die bij Best zijn omgezet in een vaste snelheidsbeperking met borden en ATB en zijn bedoeld om achterstallig onderhoud aan een wissel te verhullen. :neg:
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

Er zijn anders zat bogen en baanvakken waar de werkelijk veiligheidsmarge veel hoger ligt dan de ter plaatse toegestane snelheid. Dat heb ik overigens niet zelf uitgevonden maar van horen zeggen. Want ik ben uiteraard een voorbeeldige mcn die zich altijd aan de toegestane snelheid houd, ATB of niet. (Over privévervoermiddelen doe ik geen uitspraak)
Prorail wil geloof ik dat de baanvaksnelheid niet lager mag zijn dan de snelheid van de ATB-trap, dus moet het een trap lager. Dat zat er toch achter, o.a. bij Baarn toen de boel daar is verbouwd?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

webguy schreef:Prorail wil geloof ik dat de baanvaksnelheid niet lager mag zijn dan de snelheid van de ATB-trap
Je bedoelde vast hoger in plaats van lager. :wink:

Dat klopt, in Brn zou de plaatselijke snelheid volgens de plannen teruggebracht worden tot 80 km/h, de opvolgende lagere ATB-snelheidstrap. De plannen lagen al klaar, maar er is toen een heleboel gedoe om geweest. NS kon aantonen dat de punctualiteit en de doorstroming in het geding zouden komen en met succes: De doorrijsnelheid is er als vanouds 110 km/h. Bovendien kwamen de plannen van Prorail er eigenlijk op neer om de ATB als beleidsmiddel te gebruiken, iets dat niet strookt met de regelgeving en de spoorwegveiligheid en is daarvoor - terecht - door IVW op de vingers getikt.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

Nja, hoger/lager, het is maar hoe je het ziet :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Fles »

In de NewAGG's van het GVU wordt tegenwoordig op de displays niet meer "Centraal Station" eengegeven maar "Busstation Noord" resp. "Busstation Zuid". Geheel in de lijn der logica is de omroep ook aangepast. In plaats van "Centraal Station" wordt er nu gezegd "Utrecht Centraal" :?

Hoe moeilijk kan het zijn om de acties van je ene hersencel in overeenstemming te brengen met die van je andere?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Geert »

Ik zat vorige week nog in een 11 die 'Centraal Station' omriep (omroep alleen in de 12 aangepast misschien?). Display toonde wel 'Busstation Noord', dat viel mij ook al op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Vraag van de dag: waarom worden spoor 1 en 2 op Amsterdam Zuid niet gebruikt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Raymond »

Dexter schreef: Die LAE-borden bij Hfd zijn na vele jaren eindelijk weg *O* en die bij Best zijn omgezet in een vaste snelheidsbeperking met borden en ATB en zijn bedoeld om achterstallig onderhoud aan een wissel te verhullen. :neg:
De tunnelbuis vanuit Eindhoven richting Boxtel heeft ondertussen ook alweer een LAE beperking van 80 km/u. Vorige keer dat dat gebeurde waren er problemen met de vluchtdeuren. Zijn die er nu weer?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

-De Syntus Gelderland 5111(ex 1511) is nu ook blauw, ipv wit/geel
-Zowaar de eerste bus met reclame op de Veluwe (buiten de 1407, die telt niet) gezien: de 5004 op lijn 1 heeft aan de achterzijde blauw/zwarte reclame...
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Milco »

Ik heb een vraagje, ik weet niet in welk topic ik dit moet zetten eigenlijk.
Maar wanneer komt het eerste DDZ-materieel op de baan? Ik ben hier eigenlijk wel nieuwsgierig naar.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Dexter »

Oh dat las ik toevallig vandaag in het nieuwe bedrijfsblaadje. (*Gaat het even opzoeken, zo terug*)

Edit: Volgens de planning gaat het eerste stel (een mDDM) in mei beginnen met de proefritten. Na de zomer volgt de eerste inzet in de reizigersdienst.
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door MdJ »

Fles-Alert: De 1522 op lijn 104 had een barst in de vooruit (onderkant, over de hele lengte..)

De vijfde optare (er zijn er 5, 4 voor de 10/15 en 10/18) reed op de spitsslagen van lijn 10 (station-Kerschoten). Afgelopen week reed die juist met een (groene) amba...
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Vraag van de dag: waarom worden spoor 1 en 2 op Amsterdam Zuid niet gebruikt?
Gepland onderhoud dat er stiekem toch niet was?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door webguy »

Of werd er vuil geruimd tussen de sporen? Dat gebeurt ook wel eens...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Suus »

Ik heb geen enkele duidelijke reden gezien. Er werd wel iets omgeroepen toen ik op het station was, maar heb alleen het laatste deel gehoord, toen kwam ik pas binnenlopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

RET Citaro 375 was vanmiddag behoorlijk ver van huis af tijdens een rit als lesbus. Hij reed namelijk op de N15 bij de Dintelhavenbrug in de Europoort richting Oostvoorne of de Maasvlakte. :shock:

Ook in de categorie ver van huis. Gisterochtend een MAN Lion's City uit 't Gooi door de Beneluxtunnel in noordelijke richting en vanmorgen zag ik daar een Interliner Volvo 8700 eveneens in noordelijke richting. Ik vermoed dat deze 2 een bezoekje gebracht hebben aan de stalling in Spijkenisse voor wat onderhoud.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Stefan »

Of ze kwamen bij Carmar in Hellevoetsluis vandaan voor schadeherstel. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Mark »

Bee schreef:Ik heb geen enkele duidelijke reden gezien. Er werd wel iets omgeroepen toen ik op het station was, maar heb alleen het laatste deel gehoord, toen kwam ik pas binnenlopen.
Zal wel onderhoud zijn... er was in Enschede iig een dag in de week (geen idee welke) dat alles opeens van spoor 3 en 4 vertrekt. Op spoor 1 en 2 is alleen geen spoor van onderhoud te zien...
Gevolg is dan dat de s7900 kort keert en richting Hgl dus continu met vertraging rijdt. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Soms een foutje van het plan bureau. Zo heeft Sloterdijk vorig jaar ook weken lang geen (geplande) trein gehad over spoor 4 tussen 05.00u en 13.59u, zonder dat er daar een reden voor was.

Overigens zat ik net in bus 13 in Hoorn vanaf station Kersenboogerd naar mijn huis, en de hele rit hoorde je om de seconde een vreselijk irritant acoustisch signaal klinken. Na een minuut of 10 belde de chauffeur met een centrale dat ie al de hele rit bijna geen benzine meer had.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Klaasje »

Op zich is het toch normaal dat er (bijna) geen benzine in een bus is toch? :oops:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door Caspar »

Ja dat zou je zeggen he :wink: Maar de chauffeur had het over benzine en niet over diesel, maar zal wel dat laatste bedoelen :D
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2011

Bericht door mb90 »

In de 'hal' van Rotterdam Centraal hangt sinds kort dit grote infoscherm. Voorlopig is er echter alleen informatie te zien over de afgelopen winterperiode:
Afbeelding

En ondanks dat het vannacht gevroren heeft en het vanochtend maar net boven nul was, was de loopbrug van Rotterdam Centraal vanochtend weer open. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten