Rijdend materieel NS weer op orde

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door Daniel »

Rijdend materieel NS weer op orde
Geplaatst op: dinsdag 25 januari 2011 10:39
Laatst bijgewerkt: dinsdag 25 januari 2011 10:40


UTRECHT - De treinstellen van de Nederlandse Spoorwegen die door het winterweer van eind 2010 defect raakten, rijden weer. De NS had verwacht de hele maand januari nodig te hebben om het materieel weer op de rails te krijgen. Die klus is eerder geklaard dan gedacht, liet een woordvoerder dinsdag weten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door Fles »

Die afsluiter ook :')
Op haar website meldt de NS: ''Wij hopen dat de winter niet opnieuw zoveel invloed krijgt op het verkeer in Nederland. Mocht het toch weer stevig gaan sneeuwen, dan heeft dat mogelijk ook invloed op onze dienstregeling.''
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door VIRM »

Op haar website meldt de NS: ''Wij hopen dat de winter niet opnieuw zoveel invloed krijgt op het verkeer in Nederland. Mocht het toch weer stevig gaan sneeuwen, dan heeft dat mogelijk ook invloed op onze dienstregeling.''
Kortom, als het weer gaat sneeuwen, kunnen we onze harten weer vasthouden...
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door Fles »

Precies. "Schreeuwen dat we winterklaar zijn" wordt "bidden voor een sneeuwloze winter". Komende twintig jaar op rij om te beginnen :Y
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door Mark »

Alles weer op orde? Laat ze dan nu maar weer de boel op de goede plek zetten, in de s7000 barst het nog steeds van het mat'64 en ICM _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door VIRM »

Inderdaad. De stoptrein naar Uitgeest werd vandaag weer eens uitgevoerd met een DD-AR...
Beul van de blindegeleidelijn
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door Stuiterbal »

Ik vond het best goed gaan met de treinen dit jaar t.o.v. vorig jaar? Ik bedoel, vorige winter ging het belabberd :neg:

En nu kon je, welliswaar met vertragingen, alsnog doorreizen.

Ik kan me alleen wel voorstellen dat mensen er niet blij van worden als de trein minder rijdt... vooral de treinen die normaal 2x/uur rijden, en dan 1x/uur rijden, maar als je trein al 4x/uur rijdt, dan vind ik het persoonlijk niet zo'n ramp als mijn trein "maar 2x/uur" rijdt, maar misschien is dat mijn mening (A)


Ohja, en: ik weet niet precies hoe het in het westen ging (ik weet wel dat in Amsterdam niks meer reed, en dat een goede vriendin toen de trein uit gesleurd had toen zij even ging op staan om te kijken of er trein aan de overkant, en meteen een of andere Bedrijfsbureau-doos haar plaats "inpikte", door dat ze die vrouw naar buiten sleepte had aan de andere kant wel weer een bejaarde plaats, maar hier had ik hoogstens 10 minuten vertraging? Terwijl dat vorig jaar soms ook op liep tot +35?
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door Stuiterbal »

VIRM schreef:Inderdaad. De stoptrein naar Uitgeest werd vandaag weer eens uitgevoerd met een DD-AR...
Dat lijkt me nou niet echt een straf:P
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Rijdend materieel NS weer op orde

Bericht door Reiziger Delft »

Stuiterbal schreef:maar als je trein al 4x/uur rijdt, dan vind ik het persoonlijk niet zo'n ramp als mijn trein "maar 2x/uur" rijdt, maar misschien is dat mijn mening
Als die dienst dan ook 2x/uur op tijd rijdt en lang genoeg is heb ik er ook weinig problemen mee; op Utrecht-Arnhem reden de 2 wel-rijdende treinen echter op volstrekt willekeurige tijdstippen en waren veel te kort. Het was dan ook echt proppen totdat iedereen in de trein was, waarbij mensen bijna werden fijngedrukt. Vervolgens ging de aansluiting in Arnhem op de 1x/uur rijdende sprinter natuurlijk ook de mist in, vanwege de vertragingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten