OVer Missers in de Reisinformatie #9
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Zou wel moeten, maar bij de 29 nieuwe Citaro's lijken ze het niet aan de praat te krijgen. Bij de 341-350 is het wel gewoon gelukt, maar die hebben dan ook geen breedbeeld LCD-schermen binnenin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Het gekke is dat een paar dagen geleden op een ander forum gemeld werd dat het probleem inmiddels opgelost is en alle displays van de nieuwste Citaro reeks nu zowel het lijnnummer als de bestemming weergeven, maar als ik Dexter en Bee zo hoor...
Ik moet weer terugdenken aan die Luxemburgse bus die tijdelijk bij GVB heeft gereden; uiteindelijk hebben ze de bestemmingsdisplays maar afgeplakt want er bleef hardnekkig een Luxemburgse bestemming op staan. Op het schermpje bij de chauffeur stond er keurig 35 Molenwijk, maar buiten bleef het 35 Limpertsberg
Ik moet weer terugdenken aan die Luxemburgse bus die tijdelijk bij GVB heeft gereden; uiteindelijk hebben ze de bestemmingsdisplays maar afgeplakt want er bleef hardnekkig een Luxemburgse bestemming op staan. Op het schermpje bij de chauffeur stond er keurig 35 Molenwijk, maar buiten bleef het 35 Limpertsberg
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Klopt. Ik had deze tram een paar weken geleden ook (we moesten hem in dienst nemen) en mijn bestuurder maar klooien met dat ding, terwijl ik heb al langer zie rijden met verkeerde bestemming.thomas schreef:Volgens mij is er iets mis met de lijnfilm van GVB-tram 780: anderhalve week geleden zag ik hem op twee verschillende dagen rondrijden als lijn 9 naar Geuzenveld, vandaag als lijn 12 naar Plantage Parklaan.
Als de lijnnummer handmatig is ingevoerd (via de knop "films") geeft ie ook een verkeerde lijnnummer aan. Alleen als de bestuurder het systeem op "Basisinstellingen" terugzet, komt het lijnnummer goed te staan maar de bestemming blijft verkeerd.
Ik had zondag nog avonddienst op de leukste tramlijn en alle Citaro's van de laatste serie (die ik op CS heb gezien) hadden nog gewoon alleen lijnnummer aan de blinde zijde en achterkant.Het gekke is dat een paar dagen geleden op een ander forum gemeld werd dat het probleem inmiddels opgelost is en alle displays van de nieuwste Citaro reeks nu zowel het lijnnummer als de bestemming weergeven
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Gistermiddag kwam ik anders over de Arlandaweg twee lijn 15 bussen tegemoet met zowel aan de linkerzijkant en achterkant keurig de bestemming voluit.hauptbahnhof schreef: Ik had zondag nog avonddienst op de leukste tramlijn en alle Citaro's van de laatste serie (die ik op CS heb gezien) hadden nog gewoon alleen lijnnummer aan de blinde zijde en achterkant.
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Wellicht is dat per maandag dan (de dag van de voertuigupdates).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Ook vandaag werkt het nog niet.
Edit: het werkt bij sommigen. De 374 heeft werkende, anderen die ik heb gezien nog niet.
Edit: het werkt bij sommigen. De 374 heeft werkende, anderen die ik heb gezien nog niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Waarom wordt er maar een klein deel van de beschikbare ruimte gebruikt om effectief veel te kleine lettertjes te tonen? Misser in reisinformatie :N
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
De vraag is hier meer, waarom is er zo'n laag scherm ingebouwd terwijl NS er twee regels op wil kunnen tonen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
@Fles: Het onderste regeltje is bedoeld voor 'via'-informatie, maar dat wordt tot nog toe slechts op twee treinseries gebruikt (s4000 en s9800).
@reisthijs: Dat is de dezelfde 'standaard'-afmeting als de schermen van de Duitse broertjes (of zijn het zusjes) BR 422/423/424/425/426 hebben. (Het is een een toonbanktrein van de plank, weet je nog?) Maar daar wordt maar 1 regel getoond, zodat het veel duidelijker te lezen is, terwijl toch het hele scherm wordt gebruikt.
@reisthijs: Dat is de dezelfde 'standaard'-afmeting als de schermen van de Duitse broertjes (of zijn het zusjes) BR 422/423/424/425/426 hebben. (Het is een een toonbanktrein van de plank, weet je nog?) Maar daar wordt maar 1 regel getoond, zodat het veel duidelijker te lezen is, terwijl toch het hele scherm wordt gebruikt.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Ermm.. dit IS een s9800Dexter schreef:@Fles: Het onderste regeltje is bedoeld voor 'via'-informatie, maar dat wordt tot nog toe slechts op twee treinseries gebruikt (s4000 en s9800).
Tussen Ut en Gvc is er toch niet heel veel keus aan reiswegen lijkt me
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Ik weet ook nog dat de SLT juist op een heleboel punten afwijkt van z'n Duitse broertjes en dus niet helemaal 'van de plank' is gekocht. Dus vind ik het best opmerkelijk dat die treinen op allerlei punten zijn aangepast aan de eisen en wensen van NS maar dat daarbij de bestemmingsdisplays blijkbaar vergeten zijn.Dexter schreef:(Het is een een toonbanktrein van de plank, weet je nog?)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
@Fles: Er staat dan meestal 'via Gouda' onder. Het gaat niet om welke kronkels de trein gaat, maar het is de bedoeling om het eerstvolgende overstapstation aan te geven op de tweede regel.
@reisthijs: Dat is het hem nu juist. Er is voornamelijk gefocust op het aanpassen van de grote, voor de handliggende zaken zoals een kop die aan de Nederlandse crash-normen voldoet, een ATB-installatie, een diagnosesysteem, een 1e klas en een ruimer opgezet interieur. Talloze 'kleinere' zaken zijn vergeten en standaard gelaten en dat wreekt zich.
@reisthijs: Dat is het hem nu juist. Er is voornamelijk gefocust op het aanpassen van de grote, voor de handliggende zaken zoals een kop die aan de Nederlandse crash-normen voldoet, een ATB-installatie, een diagnosesysteem, een 1e klas en een ruimer opgezet interieur. Talloze 'kleinere' zaken zijn vergeten en standaard gelaten en dat wreekt zich.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Nou, gefocust op 1e klas inderdaad Breek me de bek niet los zeg. Ander kleurtje stof en wat domme kerstlampjes, ja dat is zeker die 60% extra wel waard :X
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Mwoh, de lettergrootte die je krijgt als je er iets éénregeligs op zet is ook niet om naar huis te schrijven, mede ook omdat de LEDjes nogal fel zijn.Fles schreef:Waarom wordt er maar een klein deel van de beschikbare ruimte gebruikt om effectief veel te kleine lettertjes te tonen?
Als ik bij vertrek van Utrecht Centraal met de bus langs 't spoor rijd zijn de bestemmingsdisplays van alle materieeltypen probleemloos te lezen. Uitzondering is SLT waarbij dan zelfs het display op de kop nog slechts een oranje vlek laat zien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Heb je mij horen zeggen dat die 1e klas ook daadwerkelijk ruimer is, nee toch? Het zijn inderdaad exact dezelfde stoelen met dezelfde beenruimte, alleen hebben ze een andere kleur stof. (Zelfde verhaal in SGMm trouwens) Nee, ik bedoelde dat het een eis van NS was dat er een 1e klas aanwezig moest zijn.Fles schreef:Nou, gefocust op 1e klas inderdaad Breek me de bek niet los zeg. Ander kleurtje stof en wat domme kerstlampjes, ja dat is zeker die 60% extra wel waard :X
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Iets met ledjes dimmen bij donker weer. Overigens zijn ledjes bij veel zonlicht altijd beter te zien.Daniel schreef:Mwoh, de lettergrootte die je krijgt als je er iets éénregeligs op zet is ook niet om naar huis te schrijven, mede ook omdat de LEDjes nogal fel zijn.Fles schreef:Waarom wordt er maar een klein deel van de beschikbare ruimte gebruikt om effectief veel te kleine lettertjes te tonen?
Als ik bij vertrek van Utrecht Centraal met de bus langs 't spoor rijd zijn de bestemmingsdisplays van alle materieeltypen probleemloos te lezen. Uitzondering is SLT waarbij dan zelfs het display op de kop nog slechts een oranje vlek laat zien...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
In SGMm biedt de eerste klas volgens mij meer beenruimte dan de tweede klas.Dexter schreef:Heb je mij horen zeggen dat die 1e klas ook daadwerkelijk ruimer is, nee toch? Het zijn inderdaad exact dezelfde stoelen met dezelfde beenruimte, alleen hebben ze een andere kleur stof. (Zelfde verhaal in SGMm trouwens) Nee, ik bedoelde dat het een eis van NS was dat er een 1e klas aanwezig moest zijn.Fles schreef:Nou, gefocust op 1e klas inderdaad Breek me de bek niet los zeg. Ander kleurtje stof en wat domme kerstlampjes, ja dat is zeker die 60% extra wel waard :X
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Alleen in de drietjes. De tweetjes hebben exact evenveel beenruimte, wat dan weer gecompenseerd moet worden door een ander soort hoofdsteun ofzo. Tja. :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Ik zal de volgende keer een duimstok meenemen, goed? :')
Feit is dat de 1e klas in SLT, en ook in SGMm trouwens, gewoon even kut is als de 2e klas.
Feit is dat de 1e klas in SLT, en ook in SGMm trouwens, gewoon even kut is als de 2e klas.
Net of dat MIJN schuld isJe mag maximaal 2 citaten in een ander citaat hebben.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
De eerste klas van zowel SLT als SGM hebben als voordeel dat het er niet tocht als de trein stilstaat op een station omdat deze afdelingen wel deuren hebben om naar binnen en buiten te gaan. Vooral in de winter kan het in SGM flink tochten. In de zomer is dat juist weer erg prettig, maargoed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Dat zal gekomen zijn omdat de tweetjes vanaf het begin af aan ooit op de baan zijn gekomen zonder 1e klas en toen er uiteindelijk besloten is om de stellen toch maar te renoveren, moest er een 1e klas ingestampt worden. Liefst zonder zitplaatsverlies, dus dan krijg je 2e klas zitplaatsen voor een 1e klas prijs. Maar wel met LED-sfeerverlichting.Mark schreef:Alleen in de drietjes. De tweetjes hebben exact evenveel beenruimte, wat dan weer gecompenseerd moet worden door een ander soort hoofdsteun ofzo. Tja. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
SGM-II had bij de aflevering wel een eerste klas. Alleen werd die niet vaak op die manier gebruikt, aangezien op de Zoetermeer Stadslijn geen eerste klas kaartjes te koop waren en er volgens de dienstregeling ook geen eerste klas aanwezig was. Gevolg: Legaal eerste klas zitten voor de prijs van een tweede klas.
Bij het verbouwen van SGM naar CityPendels, is de eerste klas eruit gesloopt in ruil voor heel veel klapstoelen. En man, wat hadden de Citypendels veel klapstoelen, werkelijk niet normaal :')
Bij de verbouwing naar SGMm-II, is de eerste klas teruggekeerd. En wel in de bak waar vroeger de eerste klas NIET in zat. SGMm-II is dus het enige treintype waarbij de eerste klas in elke bak van de trein heeft gezeten
Bij het verbouwen van SGM naar CityPendels, is de eerste klas eruit gesloopt in ruil voor heel veel klapstoelen. En man, wat hadden de Citypendels veel klapstoelen, werkelijk niet normaal :')
Bij de verbouwing naar SGMm-II, is de eerste klas teruggekeerd. En wel in de bak waar vroeger de eerste klas NIET in zat. SGMm-II is dus het enige treintype waarbij de eerste klas in elke bak van de trein heeft gezeten
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
Heb je helemaal gelijk in. Hoe komt het dat iemand die veel jonger is, veel meer weet? (Geen bijdehande antwoorden a.u.b.)
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
In mijn tijd hadden ze Wikipedia al uitgevonden (al heb ik die pagina al in geen jaren meer bezocht, ik bezoek liever de Duitse wikipedia als ik meer informatie over railvervoer zoek, elke pagina daar is extreem uitgebreid)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8
De indeling was zowiezo vreemd bij de originele SGM II; 1e klas roken zat precies tussen 1e niet roken en 2e klas niet roken in, terwijl 2e klas roken in de andere bak (B) tegen de cabine aan zat. Lijkt me zowiezo helemaal niet praktisch te zijn geweest zo'n trein zonder bakovergang terwijl er wel vier verschillende afdelingen waren...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten