OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Die heb ik inderdaad ook gezien, om 12:45 op de kruising Wijttenbachstraat/Lineausstraat. Gelukkig zat hij direct achter een Citaro G met half-werkende film aan de zijkant en achterkant, dus het paste allemaal makkelijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door STF »

Hoe krijgen ze het voor elkaar om de 004 op lijn 37 in te zetten? Ik dacht dat de 004, 005 en 006 verhuisd waren naar garage west sinds de nieuwe dienstregeling omdat er bijna geen noordlijnen meer zijn die nog met standaardbussen rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

Ze zijn volgens mij niet verhuisd naar een andere garage, ze rijden ook nog regelmatig op lijn 46.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

De t1759 werd vandaag op elk station met opstelcapaciteit een stukje langer... ding kwam met een los drietje :shock: uit Den Haag in Utrecht aan waar het eerste stukje erbij kwam. Dat had daar nog niet veel effect (vrijwel niemand stapt vast in als er een bij te plaatsen treindeel achteraan het perron klaarstaat is m'n ervaring). In Amersfoort kwam er nog een viertje bij waarmee de trein op z'n normale lengte kwam. Daar was 't effectiever: alle instappers zaten al in dat viertje, er stond zo goed als niemand op de komst van de rest van de trein te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Caspar »

vrijwel niemand stapt vast in als er een bij te plaatsen treindeel achteraan het perron klaarstaat is m'n ervaring
Klopt, Ik zag vandaag een los ICMc 3tje naar Amersfoort in de s2800 op Utrecht Centraal. Vlak voor vertrektijd werd er omgeroepen dat het treindeel naar Amersfoort op spoor 8b gereed stond, en dat er geen extra treindeel meer bijgeplaatst zou gaan worden. Ik denk dat ik toch een stuk of 100 mensen naar achteren zag hollen.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door MdJ »

Een Stads-amba op lijn 109 vanmiddag. Reed op de lege-mat-ritten Eerbeek->Apeldoorn, om 15:05 en 17:05 thv busafrit van de A1.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Cookie »

* Een Friese MAN Regio op de QLiner 301 Groningen-Veendam gezien afgelopen middag
* Een normale streek-Citaro gezien op de QLiner 303 Assen-Veendam vanavond
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daan »

Beiden vielen mij afgelopen week ook op. Er rijden aardig wat (extra) Qliners, gereden met gewone streekkarren. En die Friese MAN rijdt ook al minstens een week op 301.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door marvinkok »

Mark schreef:Ik zag zojuist een behoorlijk oud uitziende gelede bus van Connexxion door Enschede rijden, volgens mij ook een hogevloers. Nummertje was de 7824.
Kon niet zien of het ding op een lijndienst reed of niet.
Dat zijn versterkingsgeledes. Worden gebruikt tijdens het voetbal als pendeldienst tussen Grolsch Veste en UT. Staan normaal gesproken gestald bij TSN op de Marssteden.
erjeebee
Berichten: 1393
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door erjeebee »

Ik zie teveel streek-Amba's op de stadslijnen in Eindhoven. Alle lijnen,.
Zou het hele topic er mee vol kunnen gooien, maar daar worden jullie ook niet vrolijk van beste lezertjes.

Ik zie bijna geen Phileassen meer op 402, daar rijden nu niet-gelede MANnetjes rond.
Waardoor ze dus MANnetjes tekort komen om alle stadslijnen mee te kunnen rijden.

De frequentieverhoging op 401 slorpt volgens mij niet alle Phileassen die eerst op 402 reden op, dus er zal wel weer gedonder met die dingen zijn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Daniel »

Ik zag de t2856 vanmiddag uit Utrecht Centraal vertrekken met welgeteld één heel ICMm-drietje :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door hidihi »

Ze lijken steeds meer materiaal te kort te komen in het DAV gebied, net zoals gisteren werd ik vanmorgen weer opgehaald door een 5900 serie, Ik zit in de 88 waar ik om 8.22 ingestapt ben op Backertplein en vanaf op de afslag Kralinge kwamen we achter een klein Iris stads busje terecht, dit kleine stadsbus verzorgede lijn 87 naar Kralingse zoom.
Ik weet dat ze altijd een stads busje reserv hebben staan voor het geval dat en dat ze nog wel eens op rustige plattelandslijntjes ingezet worden, maar dat deze bus nog op de drukke lijn 87 ingezet wordt had ik nooit verwacht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Stefan »

Vanochtend zat er een TCR Qliner Integro (geen nummertje gezien, weet alleen dat het 't oude model was :)) op lijn 179 van Numansdorp naar Rotterdam.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Michael »

Ik zie zelf ook best wel vaak een TCR Qliner Integro scholierenvervoer rijden in Breda. Hebben ze daar geen andere bussen voor? voor de rest zie ik regelmatig TCR bussen in Breda. Maar dat is sinds de nieuwe dienstregeling geen afwijking meer aangezien TCR nu op sommige lijnen ritten rijdt in opdracht van Veolia
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Vandaag rijdt er een stam DDM-1 met loc 1855 in de s2200. Ik zag de stam o.a. in de t2249. Dat betekent dat de trein voor de liefhebbers in theorie hierna nog de t2260, t2281 en t2278 zal rijden.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door JeePee »

10 bakken SLT in de s1500 van 20.26 uit Asd ri Amf. Daar aangekomen kunnen overstappen op 12 bakken VIRM die als s700 om 21:08 naar Gn/Lw ging.

Waar is de tijd dat alles ICM was op de NoordOost :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Dexter »

Ik zag vanmorgen 3x Mat '64: m922 + m939 + m935 als t3924 uit Asd vertrekken.
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

- Vanochtend reed er te Ut Plan V als IC t3526. Het aantal bakken kon ik niet zien doordat er een andere trein voor stond.
- En vanmiddag zagen meltrain en ik SLT binnenkomen als Sneltrein t2261 in Breda. Het aantal bakken kon ik niet zien, maar het leken er 8. Het waren in ieder geval 2 stellen.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door hidihi »

Voor de dienst 2261 ook weer een verandering te melden, op Blaak om 14.57 ging de trein richting Breda met 2 SGm stellen weg, een met drie en een met vier bakken, het viertje was een gereviseerde en ik was nog niet in de nieuwe SGM trein geweest en ik moet zeggen dat ik de binnenkant van de trein wel mooi ingericht vindt, er waren ook beeldschermen met reisinformatie, helaas stond het scherm op Enschede als eindbestemming Den Haag.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Gekko123 »

Oh, dan heb je meteen een unicum gezien. Volgens mij bestaan er geen SGMm-viertjes.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door mb90 »

Het was trein t2255 en die reed met ICM, waaronder een ICMm. Ik zag zelf de daarop kerende trein t2252 bij Rotterdam Lombardijen. Toch wat anders dan SGMm.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door hidihi »

mb90 schreef:Het was trein t2255 en die reed met ICM, waaronder een ICMm. Ik zag zelf de daarop kerende trein t2252 bij Rotterdam Lombardijen. Toch wat anders dan SGMm.
Verkeerd getikt het waren inderdaad twee ICM'tjes, er was overigens meer dan genoeg plaats, 1 ICM trein was tussen Rotterdam en Breda zelfs om 3 uur s'middags voldoende geweest.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Fles »

erjeebee schreef:Ik zie teveel streek-Amba's op de stadslijnen in Eindhoven. Alle lijnen,.
Zou het hele topic er mee vol kunnen gooien, maar daar worden jullie ook niet vrolijk van beste lezertjes.
Heb je jeuk aan je glazen bol of zo? :lol:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Freek »

Er rijdt DDAR in de s3600. In ieder geval mijn trein van 12.45 uit Nijmegen richting Zwolle was een DDAR.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #7

Bericht door Suus »

CAF 80 + 97 rijden vandaag op metro 53 en 54. Ik zat er in iets over half negen op het Amstelstation richting Centraal Station. Wibautstraat werd omgeroepen als Kraaiennest :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten