Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door hidihi »

De tweede kamer heeft een motie aangenomen om de lijn Coevorden Rheine( via Bad bentheim) geschikt te maken voor personenvervoer. Op dit moment is alleen het traject tussen Bad bentheim en Rheine toegangkelijk voor personenvervoer, Tussen bad bentheim en Coevorden is het traject alleen voor goederen treinen te bereiden.

Hoewel er geld vrij wordt gemaakt voor dit traject prefereerd de provincie Drenthe een betere ontsluiting van het goederen vervoer in de provincie.
Binnen kort doet de provincie drenthe onderzoek naar de haalbaarheid van een personenlijn tussen Coevorden en Rheine.

Bron: http://pac-coevorden.nl/index.php?optio ... &Itemid=63


Dit bericht is al zes weken oud maar ik vindt het toch intresant om te plaatsen
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door BR628 »

Nogal makkelijk gezegd als slechts zo'n 3 van de 56 kilometer (Coevorden-Bentheim) op Nederlands grondgebied ligt en de rest bij onze Oosterburen. En ik vrees dat, met al die onbewaakte overwegen en de grote stukken enkelspoor het niet echt haalbaar is. Zeker met die paar bussen die daar rondrijden, die hooguit wat scholieren vervoeren...
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door hidihi »

Ach het inwoners aantal hebben ze wel Emlichheim en veldhause ieder ongeveer 7000 inwoners, Neuenhause 15.000 inwoners en Nordhorn 50.000 inwoners, dat is toch een bedieningsgebied van 80.000 inwoners.
Ik weet niet of de trein Almelo Marienberg wel zo'n groot gebied bestrijkt. Dus ik zal het met een klein treintje misschien wel aandurven.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door Geert »

De trein Almelo-Mariënberg is dan ook wel een slecht voorbeeld. Ik geloof nooit dat tegenwoordig die lijn nieuw aangelegd zou worden cq. omgebouwd zou worden van goederenspoor naar spoor geschikt voor personenvervoer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door Fles »

Dat zou mooi zijn ja, als alle lijntjes die rendabeler zouden zijn dan Almelo - Marienberg echt aangelegd zouden worden, dan hielden we geen asfalt meer over in dit land :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door Wubbo »

Hoeveel bussen reden er op Enschede - Gronau voordat de trein daar weer ging rijden?
de ove goeroe
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 26 jan 2011, 20:33

Re: Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door de ove goeroe »

zullen we eerst maar een bus verbinding aangaan tussen Coevorden, Emlichheim, Nordhorn of Lingen. Dit een jaar aankijken, is er voldoende animo en dan besluiten om er wel of geen geld in te steken voor personen vervoer???

Als je op dit moment van Coevorden met het openbaar vervoer naar Nordhorn wil moet je over Oldenzaal :shock:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Personentrein Coevorden Rheine in de toekomst?

Bericht door Ronald »

Wubbo schreef:Hoeveel bussen reden er op Enschede - Gronau voordat de trein daar weer ging rijden?
Volgens mij reed de stadsdienst Enschede ieder half uur naar Gronau (een jaar of tien geleden heb ik die bus een keer genomen, ik weet in ieder geval dat 'ie er 's avonds behoorlijk vroeg mee ophield, ik moest geloof ik om half vijf uit Münster vertrekken om in Gronau de laatste bus te halen...).

Maar van de te reactiveren internationale verbindingen is Coevorden-Bad Bentheim wel de laatste waar ik aan zou denken. Ik denk dat deze verbinding weinig vervoerswaarde heeft door het ontbreken van belangrijke plaatsen als reis- of overstapdoel. Ik zou toch eerder gaan voor Arnhem-Emmerich of Nijmegen-Kleef, maar die liggen natuurlijk in een geheel andere regio en hebben niets met deze verbinding te maken. :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten