Wat eten we vandaag? #11

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Gisteren heb ik in willekeurige volgorde jumbogarnalen, spitskool, ui, knoflook, gekookte rijst, kokosmelk en heel veel kerriepoeder in een pan gegooid. Het smaakte goed, al moet ik voortaan eerst wel even de garnalen pellen voordat ik ze ga bereiden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

Dat is voor in het blundertopic hoor _O-
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daantje »

Hutspot met een slavink :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Hutspot peen en ui met een Zweedse megabal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daniel »

Pannenkoeken :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Justin »

Tonijn-Pastasalade :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daantje »

Kaasfondue met turks brood, brocolli-roosjes, worteltjes en champignons met erbij vruchtencoctail, allerlei smeerseltjes voor op brood en olijven :)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Mark »

Kaasfondue met turks brood, brocolli-roosjes, worteltjes en champignons met erbij vruchtencoctail, allerlei smeerseltjes voor op brood en olijven :)
Met andere woorden ik deed het iets eenvoudiger ;) Wel met veel stokbrood uiteraard. *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Kaasfondue met turks brood, brocolli-roosjes, worteltjes en champignons met erbij vruchtencoctail, allerlei smeerseltjes voor op brood en olijven :)
De liefde van de man gaat door de maag zo te zien :lol: :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Mosselen met erbij stokbrood met smeerkaas.

Heerlijk, die simpelheid van een man 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Justin »

Doet me denken aan deze:

Afbeelding :P.

Vandaag sotoh ajam weer eens...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Scribbly :D Vind het nog altijd jammer dat het gestopt is, gelukkig ben ik nu ingewijd tot Sigmund 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Justin »

Ghehe, die is ook wel leuk. Vooral dat ie op vakantie is en iedereen in de rij staat om te plassen in de zee :P.

Zit nu Knorr Wereldgerechten Burrito's te eten - als lunch ja!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daantje »

Vanavond aardappelpuree met kip, courgette en paprika uit een braadzak uit de oven.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Daniel »

Vanavond lekker wezen eten bij de Griek om m'n verjaardag nog te vieren...

Keftedakia vooraf, daarna de Apollo schotel en ijs met slagroom toe.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Michael »

ik heb vandaag shoarma met friet en salade op
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Chauf21 »

Gisteren had ik een last-minute late dienst, dus dat werd opgewarmde rijst met een beetje smaak. Het was alleen niet genoeg want ik heb vanaf zo'n 21 uur met een knorrende maag gereden :P Tnx to vinny, hebben we maar 2x17 minuten pauze op een afgelegen eindpunt en dan heb je net te weinig tijd om naar de McD te rijden... Gelukkig staan het brood en de pindakaas ook om 1 uur 's nachts nog klaar :D Hoe doe jij dat Dexter, eet je na afloop van je late dienst ook nog wel eens wat?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Dexter »

Ik eet bijna nooit als ik s'nachts uit mijn werk kom in die zin dat ik niet iets ga staan klaar te maken, alleen als ik echt hele erge honger heb. Maar ik heb wel altijd de neiging om te gaan 'snaaien': restjes left-over, chips, chocola, alles om dat geknor maar weg te krijgen. Achteraf gezien had ik dan net zo goed een broodje of wat kleins kunnen maken. :lol:

Maar 17 minuten!? :shock: Dat is ook niks, niet eens genoeg om je eigen meegenomen eten op te warmen en te eten.

In 2008 kreeg ik ineens vanuit het niets ernstige maagklachten, die later gerelateerd bleken te zijn aan het onregelmatig en gehaast eten en het leefpatroon dat onregelmatige diensten met zich meebrengen. Want pauze hebben om 22:30 (wie verzint zoiets? :roll: ) en binnen 10 minuten een complete maaltijd naar binnen schuiven, vervolgens naar je trein hollen en met een volle buik weer aan het werk gaan zonder je eten te hebben kunnen laten zakken, is nou eenmaal niet gezond.

Sindsdien ben ik het helemaal anders gaan aanpakken en neem ik of eten mee, of ik haal wat en dan eet ik desnoods tijdens het rijden, zodat ik genoeg tijd heb en mijn eten kan laten zakken. Op de bus is dat natuurlijk moeilijker...
Vallend blad maakt rails glad.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Chauf21 »

Het is wel iets om aan te denken ja.
Niet alle diensten hebben overigens zulke korte pauzes die precies voldoen aan het minimum, maar pauzes langer dan een half uur zijn wel vrij uitzonderlijk. Als ik van tevoren weet dat er maar weinig pauzes in een late dienst zitten, eet ik meestal rond 14 uur een warme maaltijd en neem ik broodjes voor onderweg mee. Dat is nog wel te doen en anders haal ik tijdens de rit op een station nog wel eens wat.

Zelf heb ik het nog niet gedaan, maar collega's wel: er zit ergens op een bepaalde lijn een snackbarretje en aangezien die lijn een ringlijn is, kom je er ongeveer 20 minuten later weer langs. Je kan heel eenvoudig even stoppen bij die tent, je bestelling doorgeven en het even later komen afhalen *bus*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

"De volgende halte is Cafetaria De Vette Bek. De chauffeur gaat hier even zijn lunch bestellen. Na een korte stop, of iets minder korte stop, zal deze bus verder rijden als lijn 20 naar Centrum. Mocht u ook wat voelen knorren, loop gerust even mee." :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Dexter »

@Chauf21: Pauzes van minder dan een half uur zijn wel erg karig vind ik. Het minimum bij NS is 32 minuten en dat is zoiezo amper toereikend: Voordat je je trein hebt afgebroken en naar het personeelsverblijf bent gelopen zijn er al 10 minuten voorbij. Je moet minimaal 5 minuten voor tijd bij je trein zijn om deze op tijd vertrekgereed te hebben en dan moet je dus ook al 10 minuten van tevoren beginnen met lopen vanuit het verblijf. Blijven er 12 minuten over om je eten op te warmen, op te eten en te toiletteren. Ik kan me niet voorstellen om dat alles in 17 minuten te proppen.

@Fles: In de wachtruimte van het perron op station Koog Zaandijk zit Paul's, met Surinaams/Indiase maaltijden en broodjes. Op de heenweg naar Utg geef ik even telefonisch mijn bestelling door en mijn doorkomsttijd en dan staan er op de terugweg iemand met het eten klaar. Even aanpakken, betalen, weer verder rijden en in Asd smullen maar! :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Justin »

Hier werd het Kip Madras. Overigens @Dexter: zonder appel (die had ik vergeten te halen; had maar paprika erin gegooid)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Fles »

Dexter schreef:@Fles: In de wachtruimte van het perron op station Koog Zaandijk zit Paul's, met Surinaams/Indiase maaltijden en broodjes. Op de heenweg naar Utg geef ik even telefonisch mijn bestelling door en mijn doorkomsttijd en dan staan er op de terugweg iemand met het eten klaar. Even aanpakken, betalen, weer verder rijden en in Asd smullen maar! :Y
Teamwork *O* Ik moet weer terugdenken aan die lasagneschotel met broodjes kruidenboter en een fles Lambrusco die we tijdens Rondje Nederland in Helmond aangereikt kregen O+
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Chauf21 »

Dexter schreef:@Chauf21: Pauzes van minder dan een half uur zijn wel erg karig vind ik. Het minimum bij NS is 32 minuten en dat is zoiezo amper toereikend: Voordat je je trein hebt afgebroken en naar het personeelsverblijf bent gelopen zijn er al 10 minuten voorbij. Je moet minimaal 5 minuten voor tijd bij je trein zijn om deze op tijd vertrekgereed te hebben en dan moet je dus ook al 10 minuten van tevoren beginnen met lopen vanuit het verblijf. Blijven er 12 minuten over om je eten op te warmen, op te eten en te toiletteren. Ik kan me niet voorstellen om dat alles in 17 minuten te proppen.
Het minimum voor ons is 15 minuten netto. Voor iedere pauzeplaats is vastgelegd hoeveel tijd het kost om te lopen van de bus naar het pauzeverblijf. In sommige gevallen wordt er ook voorrijtijd gerekend. De minimale bruto pauzetijd die wordt gehanteerd bij het maken van de diensten is dus langer. In de meeste gevallen hoef je niet meer dan twee minuten te lopen en vertrekgereed maken stelt niet zo veel voor, maar het is wel een fixatie op minuten ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #11

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag een tentamen gehaald. Als ik een tentamen heb gehaald eet ik altijd een pizza als avondeten.

Dus. Ik ga een pizza bestellen.
Eerst een pizzeria kiezen. Pizza Piramide 5. Nah. Pino Pizza. Ook nah. Pizza 89. Gatver, 21 jaar oude pizza's. Pizza Ciao. Ciao :6

Het gaat dus Domino's of New York Pizza worden. En het werd New York Pizza, met een Mexican Hot & Spicy met Italiaanse bodem
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten