Mag ik even kwijt #67

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Nou succes ermee Bee, huren sukt big time. Zo bouw je nooit iets van jezelf op natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Fles op do 27 jan 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Wubbo »

Ik ben nooit een LPF-fan geweest, maar Roelf de Boer is wel by far de beste minister van Verkeer en Waterstaat de afgelopen 20 jaar, als je het mij vraagt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ik ben nooit een LPF-fan geweest, maar Roelf de Boer is wel by far de beste minister van Verkeer en Waterstaat de afgelopen 20 jaar, als je het mij vraagt.
Ja, al was het maar omdat hij NIETS gedaan heeft. Kan ie niets verkeerds doen ook :mrgreen:

Okee hij heeft die dubbele prijsverhoging bij NS aan de kaak gesteld :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Ja, huren is een dure zaak omdat het uiteindelijk gewoon geld uitgeven wat je nooit meer terugziet. Maar als student is het schier onmogelijk om op een andere manier aan een kamer te komen, want kopen is al helemaal onrealistisch. Over anderhalf jaar ben ik klaar met alles als het goed is. Mocht het dan haalbaar zijn, dan zou ik graag een (kleine) koopwoning willen kopen. Al wordt ik wel enigszins moedeloos, aangezien het kopen van een huis schier onmogelijk wordt door strengere inkomenseisen en de pertinente weigering van de regering iets aan de hypotheekrenteaftrek te doen waardoor er nog steeds veel te veel lucht in de markt zit.

Ik snap trouwens ook niet hoe die tramactivist kon argumenten dat een huurwoning het beste was voor het milieu, maar die was sowieso niet helemaal goed met zijn argumenten (bananen zijn rechter).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Justin »

Zo, nieuwe laptop aangeschaft. Mocht wel na 4 jaar met die Acer waarvan ik in het begin wel wat aanloopproblemen had en er toch nogal wat mankementen aan zaten...

Transfer van m'n oude naar m'n nieuwe laptop duurt alleen wel effe... Via m'n externe harde schijf, that is...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door AppleMoose »

Zo, na 2 dagen goed ziek te zijn geweest, ben ik nu weer vrijwel opgeknapt! :)
Mis alleen wel het etentje vanavond met het team van mijn stage. Een hele avond in de drukte zie ik nog niet zo zitten -o-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

Zo, daar ben ik weer. Tjonge, wat een hoop gedoe de afgelopen 2 dagen: Schapen op de baan bij Dtz, een trein in brand voor me bij Sdm en ik heb 3 branden in mijn eigen trein geblust: een brandende prullenbak, brand in een schakelkast én brand in een toilet. (Gelukkig was het allemaal in het NS Simulatorcentrum, waar elke NS Mcn elk jaar 2 dagen verplicht zaken als regelgeving, veiligheid en brandbestrijding moet trainen.) :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

Dan moet zo'n SLT toch een heerlijk apparaat voor je zijn *O*

Wat er niet in zit, daar kan ook geen brand in komen :mrgreen:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

Was dat maar waar Fles, ze hebben gewoon een zeecontainer neergezet achter het Simulatorcentrum, gedecoreerd met een oud ICM-interieur, 1e klas banken, tafeltjes en bagagerekken (compleet met luchtdouches). Onder het tafeltje (op de plek waar in een ICM de prullenbak zit) zitten gasbranders die voor de 'brand' gaan zorgen. Achter de coupé zit een aparte ruimte ter grootte van een balkon, met een schakelkast en een afgesloten toilet die ook beiden in de fik gaan.

Onderschat het overigens niet, het is bepaald geen kinderspel. Je wordt naar binnen gestuurd met een CO2-blusser en de deur gaat achter je dicht. De brand is best heftig, het wordt dan ook behoorlijk heet en binnen no-time staat de hele ruimte vol met rook. En dan sta je net lekker te blussen, gaat ineens het licht uit! :shock: (Door die brand in de schakelkast) De instructeur heeft een bedieningspaneel voor de gasbranders en de verlichting en bepaald de duur en de intensiteit van de brand. En die CO2-blusser onttrekt zuurstof uit de lucht, wat ook niet bepaald lekker is in een kleine ruimte.

Dus mocht er ooit brand in mijn trein uitbreken, dan ben ik er klaar voor! 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door ODRAIL »

Dexter schreef:Was dat maar waar Fles, ze hebben gewoon een zeecontainer neergezet achter het Simulatorcentrum, gedecoreerd met een oud ICM-interieur, 1e klas banken, tafeltjes en bagagerekken (compleet met luchtdouches). Onder het tafeltje (op de plek waar in een ICM de prullenbak zit) zitten gasbranders die voor de 'brand' gaan zorgen. Achter de coupé zit een aparte ruimte ter grootte van een balkon, met een schakelkast en een afgesloten toilet die ook beiden in de fik gaan.

Onderschat het overigens niet, het is bepaald geen kinderspel. Je wordt naar binnen gestuurd met een CO2-blusser en de deur gaat achter je dicht. De brand is best heftig, het wordt dan ook behoorlijk heet en binnen no-time staat de hele ruimte vol met rook. En dan sta je net lekker te blussen, gaat ineens het licht uit! :shock: (Door die brand in de schakelkast) De instructeur heeft een bedieningspaneel voor de gasbranders en de verlichting en bepaald de duur en de intensiteit van de brand. En die CO2-blusser onttrekt zuurstof uit de lucht, wat ook niet bepaald lekker is in een kleine ruimte.

Dus mocht er ooit brand in mijn trein uitbreken, dan ben ik er klaar voor! 8-)
En dus kunnen we met een gerust hart een sigaret opsteken in de trein :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Daniel »

Maar weereens een printersoapje :P

Vorige week vrijdag begon de printer op 't werk na een reparatie ineens voor elke printopdracht een zogeheten "banner page" te printen. Dat viel wel deels uit te zetten bij de printerinstellingen in Windows, maar dan moest je er voor bestaande documenten wel steeds aan denken... niet zo handig.
Op 't IT-deel van het intranet dus maar eens op zoek gegaan naar oplossingen, maar kwam er slechts tegen dat de "company policy" het niet toestaat. Werd dus een mail naar IT, waar ze eerst met de oplossing hierboven kwamen maar dat werkte dus maar half. Uiteindelijk kreeg ik vandaag 'n lijst met instructies en de administrator gebruikersnaam + wachtwoord doorgemaild met het verzoek zelf even op de printer in te loggen om de instelling aan te passen :P (Opvallend genoeg bleek de printer alleen de gebruikersnaam te willen weten in het administrator-inlogscherm)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Nou succes ermee Bee, huren sukt big time. Zo bouw je nooit iets van jezelf op natuurlijk.
Het is historisch gezien beter om goedkoop te huren en breed te beleggen dan om een huis te kopen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Ik ga echt niet beleggen, daar heb ik het geld niet voor. Misschien maar eens Find Your Spot bellen, die wilde wel 1000 euro overmaken naar het forum, misschien ook wel naar het help Bee de lente door fonds :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Ik ga echt niet beleggen, daar heb ik het geld niet voor. Misschien maar eens Find Your Spot bellen, die wilde wel 1000 euro overmaken naar het forum, misschien ook wel naar het help Bee de lente door fonds :mrgreen:
Je kan ook met 10 euro beleggen. Gewoon voor de lol om te zien wat je aandelen doen.

Je begrijpt dat er bij een 1000 euro gift wel enkele voorwaarden tegenover staan?
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door webguy »

Ik heb vandaag ook m'n vriendin weer verhuist... De derde keer in 2 jaar geloof ik, maar was er de eerste keer niet bij. Maar ze zit nu in ieder geval om de hoek in Velp, en niet meer in Leiden, scheelt weer veel treinkilometers....
Maar, begin maandag met afstudeerstage in Bunnik, dus elke dag lekker heen en weer pendelen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Maar weereens een printersoapje :P

Vorige week vrijdag begon de printer op 't werk na een reparatie ineens voor elke printopdracht een zogeheten "banner page" te printen. Dat viel wel deels uit te zetten bij de printerinstellingen in Windows, maar dan moest je er voor bestaande documenten wel steeds aan denken... niet zo handig.
Op 't IT-deel van het intranet dus maar eens op zoek gegaan naar oplossingen, maar kwam er slechts tegen dat de "company policy" het niet toestaat. Werd dus een mail naar IT, waar ze eerst met de oplossing hierboven kwamen maar dat werkte dus maar half. Uiteindelijk kreeg ik vandaag 'n lijst met instructies en de administrator gebruikersnaam + wachtwoord doorgemaild met het verzoek zelf even op de printer in te loggen om de instelling aan te passen :P (Opvallend genoeg bleek de printer alleen de gebruikersnaam te willen weten in het administrator-inlogscherm)
Dit is zo ontzettend de reden dat ik van printers houd. Ze zijn ontzettend eigenwijs, doen nooit waar jij behoefte aan hebt, problemen moeten altijd op een onverwachte manier worden benaderd en de software is buitengewoon crappy. :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door hauptbahnhof »

Wisten jullie dat door het overmatig scheren van bepaalde delen van je lichaam, het doucheputje kan verstoppen? :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Suus »

Ook met gewoon de haren op je hoofd wassen raken die putjes al verstopt hoor :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Fles »

hauptbahnhof schreef:Wisten jullie dat door het overmatig scheren van bepaalde delen van je lichaam, het doucheputje kan verstoppen? :shock:
Wisten jullie dat het doucheputje gewoon volledig VANZELF verstopt, als je maar genoeg langharige huisgenotes hebt?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Wubbo »

Ik heb hier gewoon zo'n zeefje zoals je dat normaal in de keuken in de afvoer hebt in de douche. Erfenis van de vorige eigenaar, maar werkt prima om de harenellende tegen te houden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Justin »

Nou zeg, ik probeer mn oude laptop te formatteren en opnieuw te installeren.

Ding valt gewoon prompt uit... De vorige keer toen dat gebeurde, bleek de ventilator defect te zijn, en de harde schijf verrot... :(. Zo wil ik geen afscheid nemen :(.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door STF »

Nou ik weet het niet meer hoor waar dat hoge energieverbruik bij ons vandaan komt; ik heb een hele berekening gemaakt waarbij zowel het aantal uur dat iets aanstaat als het wattage al behoorlijk overschat is en dan nog kom ik niet verder dan 38 kilowatt terwijl we momenteel gemiddeld 50 kilowatt per dag verbruiken. Ik heb het verbruik van de adapters die continue in het stopcontact zitten al opgemeten en meeberekend, waar gaan die laatste 12 kilowatt toch aan op? :?
Het LED lampje in de elektrameter zelf soms? :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Dexter »

Een verstopte campinggast, vergeten mixer, een elektronische toiletverfrisser, of worden jullie stiekem afgetapt?

Zo, het weekend is weer voorbij en de nieuwe werkweek begint weer. Ik heb amper geslapen want ik moest weer van laat naar vroeg terugschakelen en dat ben ik heel slecht in. Maar daardoor ben ik wel lekker vroeg op om nog even een stokbroodje in de oven te gooien, bakkie thee erbij, straks lekker douchen en dan de kou maar trotseren. (Brrr) Lange dienst voor de boeg (9 uur), maar er staan uitsluitend IC's op mijn dienstkaartje dus ik heb er weer zin in! :Y
Vallend blad maakt rails glad.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door htm_tram »

Goedemorgen! Zit nu in de nachttrein naar rtd, ben er bijna. Dan via ut naar Keulen. Heb er zin in.
Werkse dexter.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #67

Bericht door Meltrain »

Mag ik even kwijt dat er al ruim 15 uur niks meer in dit topic gepost is?! :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten