Dalkorting en studentenkaart.

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Studenten, zet ook geen dalkortingsproduct op je chipkaart!
Of je moet een moderne versie van Kafka willen beleven. :X

Ik heb dus per ongeluk mijn studenten ov-chipkaart dalkorting Oost-Nederland gezet - ik bedacht pas later dat het geen zin heeft bij studenten-OV en dat het eigenlijk geen toegestane/mogelijke combinatie is. Maar guess what: nu krijg ik het er niet meer af.

Samenvatting:
1. Vrij reizen gaat goed
2. Met korting reizen gaat goed bij HTM, NS, RET etc. maar niet bij Connexxion: in plaats van IN OK ST krijg ik nu IN OK Da en reis ik dus blijkbaar op het dalkortingsproduct. Ondanks dat een studenten-OV-kortingsproduct altijd meer korting zou moeten geven.
3. Gevolg: in het weekend betaal ik vol tarief.
4. Niemand weet hoe het er weer af moet.

En dit zijn alle pogingen om het op te lossen:

Maandag
1. Gebeld naar TLS 0900-0980, optie 1 (studentenchipkaart): ik kan je niet verder helpen, bel naar Connexxion (en de mevrouw was helaas amper te verstaan).
2. Gebeld naar Connexxion (0900-duur): wij kunnen je niet verder helpen, het is wel een Connexxion-product maar wij kunnen geen producten op chipkaarten zetten of er producten afhalen. Bel maar naar TLS.
3. Gebeld naar TLS 0900-0980, optie 6 (overige problemen): wij kunnen je niet helpen, het moet echt door Connexxion worden opgelost. Wel een melding in het systeem gezet zodat ik het volgende keer niet opnieuw hoef uit te leggen. Maar ik moet het toch echt nog eens bij Connexxion proberen.
4. Weer gebeld naar CXX, dezelfde mevrouw aan de lijn die nog eens uitlegt dat ze het echt niet op kunnen lossen. Maarrrr: ik kon wel op het station langsgaan en het dan bij de balie laten verwijderen. Na nog even navragen zegt ze dat ik het alleen bij het NS-station in Arnhem kan doen (???). Enfin, ik ga morgen wel even langs het station.

Dinsdag
1. Bij GVU langsgeweest en daar blijkt het product al op 'Niet bruikbaar' te staan. Zou dus geen probleem op moeten leveren.
2. Nog eens op de NS-automaat gecheckt en het product staat daar niet als geblokkeerd.

Vrijdag
1. Eerst eens naar de NS-balie. Misschien dat ze daar het product kunnen verwijderen? Nee dus, en de mevrouw achter het loket leek ook weinig zin te hebben om me verder te helpen. Enfin, geen resultaat.
2. Nogmaals bij de GVU langs. Product staat nog steeds op 'niet bruikbaar', en de (overigens erg behulpzame en vriendelijke) mevrouw achter het loket legt uit dat ze niet gemachtigd zijn om producten te verwijderen, ondanks dat het een Connexxion-product is. Ik krijg een kaartje mee met het 0900-nummer van TLS klantenservice (0900-0980 dus), nog maar eens proberen daar. En een kassabon van een halve meter lang met alle producten en transacties die op de kaart staan. Het gaat dus om een product met ID 1273. ;)
3. Nog eens bellen met TLS. Volgens de mevrouw die ik nu spreek kun je bestellingen annuleren op de website (onder 'Online Services') met een transactienummer en een annuleringsnummer. Oke, ik ga wel even zoeken...
4. Transactienummer gevonden, maar geen annuleringsnummer. En op de website staat onder Bestellingen ook de bestelling niet meer...
5. WEER bellen. Volgens de site kunnen ze bij de klantenservice je verder helpen als je geen annuleringsnummer hebt. Dit keer krijg ik weer iemand anders aan de lijn, hij gaat het even navragen maar dan blijkt dat je met 'Bestelling annuleren' dan weer niet producten van je kaart kunt halen. :') Er wordt een notitie gemaakt en ik wordt over een paar dagen teruggebeld...

Bizar eigenlijk dat je zelf geen producten van je chipkaart kunt halen, zeker als blijkt dat die producten niet goed worden verwerkt bij een vervoerbedrijf. En nog bizarder dat vrijwel iedereen naar elkaar wijst en niemand weet hoe het nu echt zit. En ik weet het, ergens in de productvoorwaarden staat dat je dalkorting niet kunt gebruiken i.c.m. een studenten-OV, maar vergissen is menselijk en het zou niet onmogelijk gemaakt moeten worden om zulke vergissingen te herstellen.

-o-
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:En ik weet het, ergens in de productvoorwaarden staat dat je dalkorting niet kunt gebruiken i.c.m. een studenten-OV, maar vergissen is menselijk en het zou niet onmogelijk gemaakt moeten worden om zulke vergissingen te herstellen.
http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/productvoorwaarden/ staat:
Product is niet geldig in combinatie met een OV-studentenkaart en werkt niet in combinatie met andere kortingsproducten.
Dus ik kan nu concluderen dat Geert net zo dom is geweest als ik met mijn Arriva product?

Een aantal mogelijkheden:
- Je had net als ik je kaart als gestolen kunnen laten beschouwen op maandag, dan had je nu op vrijdag net als ik een nieuwe kaart.
- Je kan afreizen naar Leeuwarden of Groningen om daar je Connexxion Dal product de LAAGSTE prioriteit te geven (zou kunnen werken)

Als je wilt wil ik je gratis advies geven en eventueel anders samen de OV-chipkaart opbellen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Vinny »

Kudo's voor de minder schreeuwige telegraaf-kop van deze forumbijdrage. :)

Maar on topic: Ik vind het wel erg jammer dat dit soort "kinderziektes" nog steeds in het product zitten ingebakken. Waarom niet gewoon iets simpels: een kaart dat gewon kilometers afboekt, op basis van een in India gegenereerde excel-tabel waar alle Nederlandse OV-haltepunten in genoemd staan?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daniel »

Geert schreef:2. Met korting reizen gaat goed bij HTM, NS, RET etc. maar niet bij Connexxion: in plaats van IN OK ST krijg ik nu IN OK Da en reis ik dus blijkbaar op het dalkortingsproduct. Ondanks dat een studenten-OV-kortingsproduct altijd meer korting zou moeten geven.
3. Gevolg: in het weekend betaal ik vol tarief.
Het dalkortingsproduct geldt ook in het weekend, dus je betaald dan geen vol tarief (maar iets tussen voltarief en 40% korting in, namelijk 20% korting :wink: )

Maar dat het product erg hardnekkig is bij Connexxion had ik ook al wel gemerkt, hij pakt 'm in het hele land zoals ik al eens in een ander topic schreef.
Zowiezo raar trouwens dat dit probleem alleen bij Connexxion en dochterbedrijven speelt, bij Arriva pakt 'ie het product bijvoorbeeld alleen in het gebied waar het geldig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Een aantal mogelijkheden:
- Je had net als ik je kaart als gestolen kunnen laten beschouwen op maandag, dan had je nu op vrijdag net als ik een nieuwe kaart.
Hoezo? Mijn kaart is niet gestolen en ik heb alleen met Connexxion problemen in het weekend. Om daar nu een week mijn chipkaart voor te missen is me wat al te gortig. Connexxion stelde trouwens ook nog voor om per post mijn chipkaart op te sturen naar de klantenservice. Dat vertrouw ik al helemaal niet, zal je zien dat TNT net die brief kwijt raakt ;)
- Je kan afreizen naar Leeuwarden of Groningen om daar je Connexxion Dal product de LAAGSTE prioriteit te geven (zou kunnen werken)
Waarom moet ik dan helemaal naar Leeuwarden of Groningen? Op zich zou die oplossing kunnen werken (alle producten hebben normale prioriteit zag ik op het scherm), maar liever heb ik dat het product überhaupt van mijn kaart verdwijnt.
Daniel schreef:
Geert schreef:2. Met korting reizen gaat goed bij HTM, NS, RET etc. maar niet bij Connexxion: in plaats van IN OK ST krijg ik nu IN OK Da en reis ik dus blijkbaar op het dalkortingsproduct. Ondanks dat een studenten-OV-kortingsproduct altijd meer korting zou moeten geven.
3. Gevolg: in het weekend betaal ik vol tarief.
Het dalkortingsproduct geldt ook in het weekend, dus je betaald dan geen vol tarief (maar iets tussen voltarief en 40% korting in, namelijk 20% korting :wink: )
Niet in Utrecht...
Maar dat het product erg hardnekkig is bij Connexxion had ik ook al wel gemerkt, hij pakt 'm in het hele land zoals ik al eens in een ander topic schreef.
Dat probleem heb ik dus ook. Ik heb sinds ik dat ding op mijn kaart heb staan niet eens meer in Gelderland of Flevoland gereisd met de bus, maar kennelijk pakken de bussen in BRU dus ook die dalkorting en berekenen dan onterecht vol tarief.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Suus »

Je zou de kaart aangetekend kunnen versturen naar Connexxion. Kost je wel 6,54 euro meer dan een normale postzegel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Kudo's voor de minder schreeuwige telegraaf-kop van deze forumbijdrage. :)
Vond je het echt nodig om dit te vermelden? Erg triest zoals je hier negatief naar mij verwijst.
Mijn intentie is positief bedoeld om mede-studenten te helpen, blijkbaar begrijp je dat niet. Jammer.
Geert schreef: Waarom moet ik dan helemaal naar Leeuwarden of Groningen? Op zich zou die oplossing kunnen werken (alle producten hebben normale prioriteit zag ik op het scherm),
Bij de Arriva kaartautomaat kan je dat product helemaal naar beneden gooien.
Bee schreef:Je zou de kaart aangetekend kunnen versturen naar Connexxion. Kost je wel 6,54 euro meer dan een normale postzegel.
Connexxion gaat daar niet over. Die maakt je kaart alleen maar kwijt.
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Chauf21 »

Gezien de meldingen op dit forum (ik heb er zelf ook een over de korting die studenten bij NS kunnen krijgen*) worden kortingsproducten op studentenkaarten niet goed verwerkt bij het reizen. Het is daarbij absurd dat je a) geen foutmelding krijgt bij het laden van het product en b) je geen enkele normale mogelijkheid hebt om je vergissing recht te zetten.

Ik heb de oplossing niet, maar TLS vragen of zij een nieuw studentenkortingsproduct kunnen klaarzetten en vervolgens 10 fiets- of dagkaarten op je kaart laden zou je kaart moeten vrijmaken van ongewenste producten *duikt weg*

*iemand ervaring met het reizen op korting bij de NS met een studentenkaart? Naar verluidt werkt de 35-minuten overstap tussen stads- en streekvervoer dan niet meer (indien je dus maar een korte treinreis maakt).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Ik heb toevallig vorig zaterdag wel op saldo gereisd met NS, maar ik heb niet snel een overstap gemaakt van trein naar B/T/M. Op zich werkte het reizen op saldo goed bij NS, maar heel spannend is een ritje Den Haag C - Amsterdam Amstel verder ook niet...

Inderdaad is het vreemd dat je kennelijk zonder enige waarschuwing kortingsproducten op je chipkaart kunt zetten, maar ze er daarna zelfs met heel veel moeite niet meer weg kunt halen. Ik ga je suggestie niet uitproberen in ieder geval :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Chauf21 »

Ow, misschien een tijdelijke oplossing: koop een roze strippenkaart voor de reizen bij Connexxion. Schijn je voorlopig nog wel mee uit de voeten te kunnen komen ;)
Of blijf je te veel betaalde ritprijzen claimen :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Als het morgen niet regent fiets ik wel naar het station. Is nog gezond ook :lol:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door webguy »

Overigens snap ik nu waarom de NS een stagaire zocht voor het ontwikkelen van testmethodes voor de OVC -o-
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door hauptbahnhof »

Wat je kunt doen is langs een balie van een OV-bedrijf ( ik weet dat het bij RET en bij GVB kan. Of de baliemedewerker het kan is weer een ander verhaal, maar goed).

Als al je producten er gewoon op staan, kun je dus vragen of ze dat dalkortingsproduct een laag prioriteit willen geven (of wellicht zelfs de prioriteit "niet bruikbaar" voor het dalkortingsproduct kunnen instellen).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Ik ben dinsdag en vandaag langsgeweest bij GVU en die konden het product helaas niet verwijderen (ze waren niet gemachtigd). Het gekke was dat het product al op 'niet bruikbaar' stond, maar blijkbaar negeert de Connexxion-automaat dat gewoon. Kan het misschien nog even proberen bij de RET binnenkort, maar ik wacht eerst even op de reactie van de klantenservice van TLS nu. Anyway thanks :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Justin »

My God... Als er hier al op stukgelopen wordt :neg: Sucks!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daantje »

Zou het zeker proberen bij de RET. Zeg niet dat ze je daar wel kunnen helpen maar mijn ervaring is wel dat ze daar meer ervaring hebben met de OV-chipkaart (omdat er al langer mee gereisd kan worden) en ze daarom meer kunnen, durven of in elk geval doen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Blijkbaar is er toch iets op mijn kaart veranderd aan de balie: vandaag gereisd op lijn 50 en toen stond er toch "IN OK ST" op het display. Of zou CXX iets hebben veranderd aan de CICO's in de bus? De NS-automaten laten nog wel steeds het dalkortingproduct zien.

Ook werd ik vandaag teruggebeld door de klantenservice, met het advies... om langs een balie te gaan :')
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef: Ook werd ik vandaag teruggebeld door de klantenservice, met het advies... om langs een balie te gaan :')
Laat je alsjeblieft niet afschepen met zo'n antwoord. Je vraagt moet je laten escaleren zodat je gelijk naar de 2e lijns supportdesk word doorverwezen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Meltrain »

Het klinkt onzinnig, maar had je die optie om naar Arnhem te gaan al uitgeprobeerd? Niet geschoten is altijd mis, natuurlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Wubbo »

Connexxion heeft geen verkooppunt in Arnhem, de enige optie is Nijmegen in het Breng-gebied.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Connexxion heeft geen verkooppunt in Arnhem, de enige optie is Nijmegen in het Breng-gebied.
Als de dames bij het GVU lokket het al niet kunnen lijkt het mij niet dat de heren bij het Breng loket hem verder helpen.

Voor zover ik weet zijn alleen RET, GVB en GVU voorzien van uitgebreide POST systemen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daniel »

Toevallig las ik vandaag nog dat je bij het Breng/Veolia-loket in Nijmegen sinds vandaag het kortingsproduct Oost Nederland op je chipkaart kunt laten laden. Allicht dat ze het er dan ook wel af kunnen halen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Geert »

Ik reken er niet al te hard op en ik ga er ook niet speciaal voor naar Nijmegen :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daantje »

Daniel schreef: Maar dat het product erg hardnekkig is bij Connexxion had ik ook al wel gemerkt, hij pakt 'm in het hele land zoals ik al eens in een ander topic schreef.
Zowiezo raar trouwens dat dit probleem alleen bij Connexxion en dochterbedrijven speelt, bij Arriva pakt 'ie het product bijvoorbeeld alleen in het gebied waar het geldig is.
Ik heb ook het product dalkorting oostnederland op mijn kaart maar als ik in Leidschendam incheck bij Connexxion dan herkent hij bij mij niet dat product.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dalkorting en studentenkaart.

Bericht door Daniel »

Hoe bedoel je dat 'ie 'm niet herkent? Als dat 'ie de korting niet rekent? Dat doet 'ie inderdaad niet, maar in het transactieoverzicht heb ik 'm inmiddels erbij zien verschijnen in Eindhoven en Houten.
Wel alleen bij Connexxion, de andere vervoerders herkennen 't alleen waar het geldig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten