OVer Missers in de Reisinformatie #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Geert »

Bee schreef:De eerste klas van zowel SLT als SGM hebben als voordeel dat het er niet tocht als de trein stilstaat op een station omdat deze afdelingen wel deuren hebben om naar binnen en buiten te gaan. Vooral in de winter kan het in SGM flink tochten. In de zomer is dat juist weer erg prettig, maargoed.
De tweede klas had ook klapdeuren in het begin, later zijn die er uit gesloopt omdat ze nogal vaak kapot gingen. Als je goed kijkt zie je in de drietjes nog wel de scharnieren zitten denk ik (bij het begin van de coupé).

Die CityPendels kan ik me nog wel herinneren :lol:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door reisthijs »

Dexter schreef:Heb je mij horen zeggen dat die 1e klas ook daadwerkelijk ruimer is, nee toch? :wink:
Je wekte toch wel erg die indruk met te zeggen dat er gefocust is op "een 1e klas en een ruimer opgezet interieur." :wink: Je zou dan toch verwachten dat je van die ruimere opzet wat zou merken in de 1e klas maar dat is dus niet zo.

Overigens is de ruimte voor de 1e klas wel ruim: er zijn in de kopbakken bredere ramen dan in de 2e klas. Helaas is die extra ruimte niet benut voor extra beenruimte (zoals in een echte 1e klas afdeling) maar voor een extra zitrij. Waardoor je nu in SLT voor de zitplaatsen met de minste beenruimte kan in de 1e klas moet zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door mb90 »

Eindpunten spellen blijft toch lastig in Dordrecht. Vandaag werd bijvoorbeeld lijn 8 op het infoscherm bij het station aangegeven als lijn 8 naar de Dordtse Kill III. Met een l te veel dus...

Op de CTA van spoor 2a in Dordrecht bleef na vertrek van een trein telkens een flap met de tekst 'Rotterdam vertrekt' hangen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Marc »

Vanochtend kwam ik in Maastricht een bus tegen met voorop "238 De Bron", waarbij De Bron in kleine letters was geschreven. Er zaten reizigers in de bus, het leek erop dat dit lijn 8 was (De Bron is de eindbestemming van lijn 8 in Eijsden). De kleine tekst voorop is dan de eindbestemming in Prodata (zo heb ik al eens een bus gezien met "Garage" voorop).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:SGM-II had bij de aflevering wel een eerste klas. Alleen werd die niet vaak op die manier gebruikt, aangezien op de Zoetermeer Stadslijn geen eerste klas kaartjes te koop waren en er volgens de dienstregeling ook geen eerste klas aanwezig was. Gevolg: Legaal eerste klas zitten voor de prijs van een tweede klas.
Volgens mij had de serie SGM-0 (2001 - 2015) geen eerste klas bij aflevering hoor. :?

Iets anders: waarom wordt bij een reis Rotterdam Lombardijen - Utrecht Centraal de s5000 niet meer getoond, maar moet ik altijd overstappen op Rotterdam Centraal? :? Zo ver ik weet , is de reis met de s5000 nog altijd met de minste overstappen. :roll:
Rotterdam Lombardijen - Hilversum mag dan weer wel per s5000, maar als ik Rotterdam Lombardijen - Utrecht Centraal via Hilversum doe, moet ik via Rotterdam Centraal naar Utrecht Centraal en mag ik daarna gaan pendelen naar Hilversum. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

Gehoord op Ede-Wageningen: "Vanwege materieeltekort zal de IC naar Klp, Ut, Asd en Hdr van 16:11 vandaag uit slechts vier treinstellen bestaan" :D

Ik zeg: Doen *O* :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3hnJM_bjVU4[/youtube]

:')
Niets nieuws. Dit gebeurd al jaren. Niet alleen in Utrecht, maar ook in Rotterdam bij de Thalys, Fyra en de Beneluxtrein.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door mb90 »

Volgens mij heeft de NS Planner iets tegen de IC s140. Als ik voor aanstaande zondag een reis vanaf Rotterdam naar Apeldoorn en verder wil plannen worden alle reizen waarin een 140-er voorkomt niet genoemd of mag je omreizen via Arnhem en Zutphen..
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Bart »

Meltrain schreef:Iets anders: waarom wordt bij een reis Rotterdam Lombardijen - Utrecht Centraal de s5000 niet meer getoond, maar moet ik altijd overstappen op Rotterdam Centraal? :? Zo ver ik weet , is de reis met de s5000 nog altijd met de minste overstappen. :roll:
Vreemd ja... tenzij ze het doen omdat niemand met de s5000 naar Utrecht gaat misschien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Treinstel t2111 had op een van de LED-panelen buiten niet een bestemming staan, maar een imitatie van een sneeuwbui. Willekeurig sprongen ledjes aan en uit :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #8

Bericht door Daniel »

Bart schreef:
Meltrain schreef:Iets anders: waarom wordt bij een reis Rotterdam Lombardijen - Utrecht Centraal de s5000 niet meer getoond, maar moet ik altijd overstappen op Rotterdam Centraal? :? Zo ver ik weet , is de reis met de s5000 nog altijd met de minste overstappen. :roll:
Vreemd ja... tenzij ze het doen omdat niemand met de s5000 naar Utrecht gaat misschien.
Toch werd die jarenlang getoond door de reisplanner (zelfs voor 't hele stuk Dordrecht - Utrecht)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Wubbo »

En dus ook wel eens door eenmalige reizigers en niet-oplettende lokettisten uitgezocht als reisadvies. Was ook niet ideaal, want de overgrote meerderheid van de reizigers Dordrecht - Utrecht wil via Gouda en niet via Diemen Zuid.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

Maar het MAG WEL *O*
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Bart »

Het spaart je toch 4 euro uit van Rlb naar Wp.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Wubbo »

En het kost je 20 minuten extra...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Geen echte misser, maar 't viel me vandaag ineens op dat lijn 8 in Amersfoort tegenwoordig gewoon net als alle andere lijnen "Amersfoort CS" filmt i.p.v. het "Amersfoort Centraal Station" wat 'ie begin dit jaar nog filmde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Meltrain »

Bart schreef:Het spaart je toch 4 euro uit van Rlb naar Wp.
Een retour Rlb - Hvs 2e klas, vol tarief wordt zelfs €5,20 goedkoper. *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Reiziger Delft »

Ik weet niet of ie al eerder gemeld is hier; maar de nachtnettrein vanuit Utrecht richting Amsterdam, Schiphol staat als intercity naar Eindhoven aangegeven op Utrecht Centraal op de kleinere overzichtsschermen :shock: Dit terwijl er ook een rechtstreekse nachttrein rijdt via 's Hertogenbosch. Ook Rotterdam, halverwege de route, kan je sneller bereiken op het tijdstip met de rechtstreekse trein via Gouda. (En met overstap ook Delft en Den Haag).

Ja, ik weet dat het komt omdat die trein blijkbaar een doorgaand treinnummer heeft tot Eindhoven, maar het is totaal niet klantvriendelijk en nogal onduidelijk. Kan men niet die miljoenen die weer in reisinformatie wordt gepompt gewoon stoppen in een systeem waarmee je dit soort borden handmatig handiger kan instellen? Hetzelfde geldt voor het duidelijker maken van de digitale CTA's.

In de trein die ik van Rotterdam vervolgens naar Delft nam werd weer omgeroepen dat de trein naar Eindhoven ging, maar gelukkig noemde de conducteurs wel nog even de stations er tussen om. (Delft, Den Haag HS, etc.) :P

(Voor degene die niet zo thuis zijn in het nachtnet; dat rijdt dus in 2 richtingen het volgende rondje: Eindhoven-'s Hertogenbosch-Utrecht-Amsterdam-Schiphol-Den Haag-Delft-Rotterdam-Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

Reiziger Delft schreef:Ik weet niet of ie al eerder gemeld is hier; maar de nachtnettrein vanuit Utrecht richting Amsterdam, Schiphol staat als intercity naar Eindhoven aangegeven op Utrecht Centraal op de kleinere overzichtsschermen :shock: Dit terwijl er ook een rechtstreekse nachttrein rijdt via 's Hertogenbosch...(Voor degene die niet zo thuis zijn in het nachtnet; dat rijdt dus in 2 richtingen het volgende rondje: Eindhoven-'s Hertogenbosch-Utrecht-Amsterdam-Schiphol-Den Haag-Delft-Rotterdam-Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven)
Mmm, lijkt er op alsof ze nu weer te ver zijn doorgeslagen. In de begintijd van het Nachtnet Brabant deden ze er werkelijk alles aan om de schijn te wekken alsof het twee aparte treinen met overstap in Rtd waren, je moest (en nog steeds) daar omnummer van de s1400 naar de s21400. Wat ook al de indruk wekte alsof het een vleugeltrein zou zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Wubbo »

Dat probleem met Eindhoven heb ik voor het eerst gemeld toen ik nog nachtdiensten draaide. Dat moet dus voorjaar 2008 geweest zijn ofzo...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

En de nachttrein tussen Utrecht en Rotterdam via Gouda wordt op korte termijn opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Vinny »

Er blijft één nachttrein rijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Reiziger Delft »

De trein die ik gister had blijft rijden. :wink: (die van 01:16 uit Utrecht Centraal). De situatie op dat tijdstip blijft dus hetzelfde.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

Dat klopt, het betreft trein t2402. Een treinserie met maar één trein dus. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten