OVer Missers in de Reisinformatie #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Ach da's niet zo uniek hoor, hebben we vaker gehad :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Is de serie s14000 nu opgeheven, die rijdt maar 2x per dag :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Etienne »

Nee, die bestaat ook nog. t14015, t14017 en t14019
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Dan staat hij nog niet in de Wiki voor dit jaar :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daan »

Lol, ik zag zojuist in Groningen een Groningse Citaro van Qbuzz rijden met op de displays "Rotterdam Zuidplein" :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

Zo, hoeveel strippen zijn dat wel niet? :lol: (Met de OV-Chipkaart zijn dat soort opmerkingen helaas verleden tijd)
Vallend blad maakt rails glad.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door JeePee »

Daan schreef:Lol, ik zag zojuist in Groningen een Groningse Citaro van Qbuzz rijden met op de displays "Rotterdam Zuidplein" :lol:
Mja alle bestemmingen zitten in alle bussen. Voor een chauffeur makkelijk te vinden. Er zitten nog wel leukere in. Ook wat die bijna niemand weet, die zijn niet op de reguliere manier te vinden :) . Vorig jaar wel eens gebruikt though.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

Dexter schreef:Zo, hoeveel strippen zijn dat wel niet? :lol: (Met de OV-Chipkaart zijn dat soort opmerkingen helaas verleden tijd)
20. :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

Haha! :lol: Er was vroeger een mop over een Surinamer die met de streekbus ging en dat de chauffeur toen vroeg: "Waar wilt u heen?" Noemt de man zijn uiteindelijk eindbestemming: "Paramaribo." Zegt de buschauffeur: "Nou, dat zijn dan 1200 strippen!"
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Suus »

GVB bus 124 reed gisteren op lijn 136, maar toonde alleen de bestemming midden op het beeldscherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Meltrain »

Wie zegt dat Arriva niet naar de regionale reizigers luistert?
Groenlo en Lichtenvoorde hebben allebei een aparte Lijnennetkaart. Volgens Ardan is er veel rivaliteit tussen die twee plaatsen, dus daarom heeft Arriva ze niet op één kaart gezet? :lol:
Lievelde is overigens de winnaar: dat staat op allebei de kaarten. :mrgreen:

(De meeste humor vind ik overigens nog wel de lijnennetkaart van Zaltbommel. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Kennelijk ging er op Utrecht Centraal iets mis met de CTA's of was er een verkeerde omroep geweest. Ik hoorde echter alleen het vervolg erop in de vorm van dit aparte omroepbericht: "Hier volgt een bericht voor de reizigers op spoor 5a, de extra stoptrein naar Zwolle vertrekt van spoor 4a".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Reiziger Delft »

Utrecht Centraal: Maandag stond om iets voor half 6 op de CTA van spoor 8 de IC van 17:32 naar Deventer aangekondigd en op spoor 9 de IC van 17:32 naar Rotterdam. (Beide serie s2800) Normaal is dit precies andersom. Verwarrender was echter dat op spoor 8 een setje ICMm stond met ''Rotterdam'' op het koersdisplay. Tja, waar gaat die nu naartoe? Ingestapt vroeg ik het iemand, die net vertelde dat het toch echt de trein naar Deventer was; dat had de conducteur net omgeroepen. En inderdaad kwam even later op spoor 9 ICMm met ook Rotterdam op het koersdisplay binnengereden, waarna dit setje dan ook echt daarnaartoe ging. :)
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door VIRM »

Gisteren kwam ik rond 17:00 op Amsterdam Sloterdijk aan.
Er ging net op dat moment kennelijk een trein defect (weet iemand waar en waarom hij defect ging?) want er werd omgeroepen dat er door een defecte trein geen treinverkeer richting Amsterdam mogelijk was vanaf spoor 5 en 6.
Vervolgens ging dat 'leuke' automatische stemmetje (hoe heet ze ook alweer?) in de weer: diverse treinen die richting het noorden vertrokken werden van spoor 4 naar spoor 3 verplaatst, en diverse treinen met richting Nijmegen en Amersfoort werden op spoor 4 geplaatst.
De IC richting Den Helder werd door het automatisch stemmetje op spoor 7 geplaatst, wat automatisch een omleiding via Haarlem betekent. Wat niemand omriep in dat kwartier dat ik op Sloterdijk stond, was dat hij dus niet in Zaandam zou stoppen. Je zou daar toch niet bekend zijn...
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

Meltrain schreef:(De meeste humor vind ik overigens nog wel de lijnennetkaart van Zaltbommel. :lol: )
Humor? Dat mis ik dan even :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Geert »

Vanmorgen in Den Haag had men besloten om één van de drie stellen in de NoordOost te gaan gebruiken als stoptrein naar Gouda Goverwelle. De omroep riep dit keurig om, op het buitendisplay stond ook keurig Gouda Goverwelle maar de OBIS-schermen vermeldden nog steeds dat het de IC naar Enschede was. Beetje jammer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Ardan »

Goeie God, wat een hoop buurtbusjes in dat Zaltbommel... word er niet echt wijs uit hoe die allemaal rijden.
(ga er ook geen moeite voor doen om daar achter te komen, overigens ;) )
Op de lijnennetkaart van Winterswijk (verbaasde me trouwens dat er daar een aparte kaart voor is :D ) mis ik trouwens lijn B7 (loopt gelijk aan de T55, maar goed), en de halte Berenschot ligt 3 kilometer zuidelijker dan dat op deze kaart staat :lol:
En zelfs de industriesporen staan er nog op.. ze liggen er inderdaad nog, alleen onbereikbaar voor treinen.. En zoals op zoveel kaarten, ook op deze, de Borkense baan staat er zelfs nog op, terwijl die al vanaf 1979 niet meer in gebruik is en er ook grotendeels helemaal niet meer ligt!
Ik doe ook maar wat
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door lint41 »

Gisteravond viel mij op dat GVU schijnbaar 2 verschillende centrale stations in Utrecht verbindt :P (excuses voor de kwaliteit, telefoonflitser + plastic plaat + 23:15 gaan niet helemaal samen)
Afbeelding

Mijn hypothese is dan dat de ene 'Centraal station' Busstation Zuid is, en de andere Busstation Noord (en de bus dus verder gaat op lijn 11), maar echt logisch ziet het er niet uit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Meltrain schreef:(De meeste humor vind ik overigens nog wel de lijnennetkaart van Zaltbommel. :lol: )
Humor? Dat mis ik dan even :)
Het is wat overbodige luxe voor 1 lijnbundel en een paar scholierenlijnen... *bus*
Gisteravond viel mij op dat GVU schijnbaar 2 verschillende centrale stations in Utrecht verbindt
Zet dat dan er gewoon bij: Utrecht Centraal (Noordzijde) / (Zuidzijde) / (Jaarbeurszijde).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door microshit »

Vandaag alweer, voor de zoveelste keer, dat in bijvoorbeeld de t6063 een stel wordt bijgeplaatst (in dit geval de m2632), wat vervolgens niet goed gaat (lichten uit, RIS uit en dergelijke). Vervelend wordt het dan dat de schermen wit blijven tot aan Utl, waardoor dan opnieuw wordt ingesteld en tot station Cl de verkeerde stations worden afgeroepen. Daarna ging het eindelijk pas weer goed.
Eigenlijk nog een vrij grote blunder als je bijna 15 tot 20 minuten geen of verkeerde reisinfo hoort.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Fles »

Prorail.nl:
vrijdag en zaterdag
Wegens de verwachte weersomstandigheden (harde wind) zijn er voor vrijdag en zaterdag preventieve maatregelen genomen in de treindienst:
Er rijden minder intercity's tussen Zaandam en Alkmaar (in de spits: Schagen)
Tussen Nijmegen en Den Helder stappen intercityreizigers extra over te Amsterdam centraal.
Vertraging: 15-30 minuten.
WTF???
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Mark »

Tja inderdaad :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Daniel »

Om nog even terug te komen op de vakborden te Utrecht Centraal spoor 11: er hangen nu twee A's, twee B's en twee C's :P Toch maar eens vergeleken met de andere sporen maar daar hangt elke letter echt maar één keer, lijkt erop dat ze de letters van spoor 12 ook op 11 aan het ophangen zijn. Ach, aan het einde van het perron houden ze er vanzelf een stel over :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Dexter »

microshit schreef:Vandaag alweer, voor de zoveelste keer, dat in bijvoorbeeld de t6063 een stel wordt bijgeplaatst (in dit geval de m2632), wat vervolgens niet goed gaat (lichten uit, RIS uit en dergelijke). Vervelend wordt het dan dat de schermen wit blijven tot aan Utl, waardoor dan opnieuw wordt ingesteld en tot station Cl de verkeerde stations worden afgeroepen. Daarna ging het eindelijk pas weer goed.
Eigenlijk nog een vrij grote blunder als je bijna 15 tot 20 minuten geen of verkeerde reisinfo hoort.
Combineren en splitsen met SLT tijdens de rit is geen goed idee, daar zijn wel zo ontzettend veel problemen mee.

Over die reisinfo: Als mcn of hc hoor je in de bediende of tussencabine geen omroep meer (dat hebben ze een paar softwareupdates geleden eruit gehaald :neg:) en dus duurt het dan een tijdje voordat je het als mcn door hebt dat er geen of foute reisinfo is. Als je onderweg op een tussenstation een treinnummer zou invoeren, beginnen Loes en de schermen het hele riedeltje vanaf het beginstation op te dreunen en moet je de RIS-systemen van het stel en alle aangekoppelde stellen handmatig op het display in de cabine synchroniseren. De mcn hoort dus niets en weet dus niet dat het fout gaat. En veel mcn'en en hc's weten niet hoe dat synchroniseren werkt.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Bericht door Caspar »

Ik zat in de sprinter naar Uitgeest vanaf Zaandam vanavond, en ineens begon de omroep ergens halverwege Wormerveer en Krommenie: Dames en heren, goedenavond. Dit is de sprinter naar Amsterdam Sloterdijk, Zaandam en Uitgeest. Op het scherm stonden ineens alle tussenstations met 25 minuten vertrekvertraging aangegeven, die we dus al lang waren gepasseerd. Ik was in Krommenie overgestapt op de s4000 naar Heiloo, die zat er 5 minuten achter, maar werd op het bord met de vertrektijden in Krommenie in zijn geheel niet weer gegeven als vertrekkende trein. Die s4000 stond er niet op :roll: Maar kwam wel.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten