"Repareren" gemiste check-outs

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

"Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Frank »

Omdat ik eind vorig jaar, buiten mijn schuld om, een aantal gemiste check-outs had, wilde ik deze laten repareren (om straks niet met een geblokkeerde kaart te zitten). Ik wist dat het kon in Utrecht bij het GVU maar daar bleek het alleen te kunnen voor gemiste check-outs in de regio Utrecht. Aangezien ze allemaal in Nijmegen plaats hebben gevonden, had ik daar niet zoveel aan.

Één weekje later werd de servicebalie te Nijmegen heropend. Daar maar geprobeerd, maar daar hadden ze de benodigde apparatuur kennelijk niet en werd me aangeraden de Connexxion klantenservice te bellen. Die wisten me te vertellen dat ik gemiste check-outs kon laten verwijderen door restitutieformulieren op te sturen naar de klantenservice, ook al waren die gemiste check-outs uit een vrij reizen periode.

Ben toen maar een flinke stapel restitutieformulieren gaan schrijven, zelfs met keurige begeleidende brief erbij zodat ik hopelijk bevestiging zou krijgen als alles voor elkaar was. Bevestiging bleef echter ruim een maand op zich wachten, tot vandaag. Het antwoord: wij kunnen gemiste check-outs niet repareren; dat kan alleen maar bij een van onze winkels, bijvoorbeeld bij Hoog Catharijne te Utrecht.

Dus voordat ik me wederom van het kastje naar de muur laat sturen: weet iemand hier of het mogelijk is gemiste check-outs te laten verwijderen en zo ja, hoe?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door find_your_spot »

Vreemd verhaal. Ik heb zovaak onvolledige transacties bij het GVU loket laten verwijderen.

Dit zou ook niet uit moeten maken welke vervoerder. Als ik jou was probeer het nog een keer bij het GVU loket. Mocht je daar weer hetzelfde antwoord krijgen ga dan naar een GVB of RET balie.


(Overigens als je onvolledige transacties hebt gemaakt in je Vrij Reizen wordt dit sinds ongeveer april 2010 niet meer meegerekend)
For Your Railroad Adventures
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Frank »

find_your_spot schreef:Vreemd verhaal. Ik heb zovaak onvolledige transacties bij het GVU loket laten verwijderen.
Kan er niks aan veranderen:
"Kan ik ongeldige checkouts laten verwijderen?"
> "Alleen als ze van de regio Utrecht zijn."
find_your_spot schreef:(Overigens als je onvolledige transacties hebt gemaakt in je Vrij Reizen wordt dit sinds ongeveer april 2010 niet meer meegerekend)
Dan heb ik alle moeite voor niks gedaan kennelijk. Heb in het telefoontje met de Connexxion klantenservice nog specifiek gezegd dat het om check-outs tijdens het vrij reizen ging (evenals in de brief die ik had gestuurd), maar kennelijk waren ze van bovenstaande niet op de hoogte.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Freek »

Frank schreef:Één weekje later werd de servicebalie te Nijmegen heropend. Daar maar geprobeerd, maar daar hadden ze de benodigde apparatuur kennelijk niet en werd me aangeraden de Connexxion klantenservice te bellen.
De servicebalie in Nijmegen moet 1 februari operationeel zijn. Morgen (of liever nog iets later, gun ze iets meer tijd) weer eens proberen. Er heeft t/m vandaag alleen een tijdelijke AVM gestaan, vanaf morgen moet er meer apparatuur aanwezig zijn.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Joshua »

Ik ben benieuwd, want toen ik er vandaag voorbij kwam stond er binnen nog geen apparatuur voor de OV-chipkaart. Tenminste ik zag op de toonbank geen apparatuur liggen om iets mee te kunnen uitlezen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door find_your_spot »

Frank schreef: Dan heb ik alle moeite voor niks gedaan kennelijk. Heb in het telefoontje met de Connexxion klantenservice nog specifiek gezegd dat het om check-outs tijdens het vrij reizen ging (evenals in de brief die ik had gestuurd), maar kennelijk waren ze van bovenstaande niet op de hoogte.
Al die moeite heb je toch echt jezelf aan gedaan.

Als je ergens niet zeker van was had je je vraag ook hier kunnen stellen alvorens over te gaan tot actie.

Sowieso een tip om te onthouden dat de Connexxion klantenservice niks kan.
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Klaasje »

Ze kunnen daar alleen geld terugboeken.. ("alleen van een formulier") en een abonnement bij een AVM klaarzetten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Geert »

find_your_spot schreef:Al die moeite heb je toch echt jezelf aan gedaan.

Als je ergens niet zeker van was had je je vraag ook hier kunnen stellen alvorens over te gaan tot actie.

Sowieso een tip om te onthouden dat de Connexxion klantenservice niks kan.
Jaja, het iemands eigen schuld dat hij er van uit gaat dat de klantenservice gelijk heeft. Wat dom! :')
Het is echt belachelijk hoe vaak en gemakkelijk de verschillende klantenservices je doorverwijzen naar een andere partij, die het ook niet weet en je weer terugstuurt. Je vraagt je af of en zo ja wie er nog regie heeft over de ov-chipkaart...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Vinny »

Heeft de OV-chipkaart een regie dan? :@
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door midnet »

hoe vaak en gemakkelijk de verschillende klantenservices je doorverwijzen naar een andere partij, die het ook niet weet en je weer terugstuurt. .
Maar dat is toch bewust zo door op hoge management bisnis scholen opgeleide medewerkers allemaal zo geregeld om juist het uiteindelijke doel van die kaart: de reiziger zoveel mogelijk geld uit de zak kloppen, ook door hem van kast naar muur te sturen voor 45 cent, zodat hij het wel opgeeft. Net als NS, ProRail, HiSpeed etc allemaal de schuld op elkaar kunnen afschuiven als er weer wat misgaat. Nee hoor-dan moet U niet bij ons zijn!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Heeft de OV-chipkaart een regie dan? :@
Volgens deze vrouw moeten we niet overhaast naar die NIEUWE kaart...

http://nos.nl/video/31783-tineke-huizin ... ibbel.html

Mooi, kunnen we nog een aantal jaar verder gratis blijven reizen. *O*
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Geert »

Nou, mooi, dan kun je zelf gemiste check-outs repareren. Of studentenkaartproducten (A)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door Chauf21 »

En toch blijf ik het vreemd vinden dat er in Singapore een verglijkbaar OV-chipkaartsysteem operationeel is waarbij het zelfs wordt aangemoedigd om je kaart thuis op te laden: http://www.ezlink.com.sg/top-up/ez-online.php. Sterker nog, je kan die apparaatjes om je kaart uit te lezen gewoon bestellen bij de Singaporese TLS. Hoe is die kaart en dat systeem dan anders opgebouwd dan hier?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door TheKnitter »

Ik heb 2 of 3 gemiste check-outs. Zoals ik dit lees valt dat te repareren?
Even langs de RET-balie bij Rotterdam Centraal lijkt mij dan, daar zal het vast ook kunnen?
Hoeveel check-outs mag je missen voordat je kaart word geblokkeerd?
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: "Repareren" gemiste check-outs

Bericht door hauptbahnhof »

12 stuks!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten