Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Daniel »

Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton
Geplaatst op: dinsdag 1 februari 2011 23:11
Laatst bijgewerkt: dinsdag 1 februari 2011 23:12


Delft – Het tramverkeer tussen Delft en Den Haag werd dinsdagmiddag flink ontregeld toen een buschauffeur met zijn stadsbus een net gestorte trambaan opreed en muur vast kwam te zitten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Michael 1988 »

Voor alle inframensen onder ons, vergeet niet het bordje (of bord) "PAS OP NAT!" duidelijk te plaatsen. ;).

Maar ik snap niet waarom ze dat stuk weg gewoon niet hebben afgezet. Dat is nog een stuk duidelijker.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door MdJ »

Dat kon blijkbaar niet, omdat de trams er wel door moesten/mochten. (Anders krijg je ook geen tram-chaos..)
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Michael 1988 »

Ik heb de foto nog beter bekeken, maar wat ik raar vind is dat de bus niet eerder tot stilstand kwam, want hij kwam minimaal 8m vooruit. Of dat de buschauffeur niet eerder in de gaten had van, "hé mijn bus zinkt".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Daniel »

@MdJ: De trams hebben natuurlijk geen last van nat beton tussen de rails :wink: Zoals op de achtergrond van de foto in de bron te zien is staan er wel klaphekjes voor het gebied waar werkzaamheden waren. Da's standaard in het HTM-gebied bij werk aan de trambaan, maar de bussen mogen er soms wel en soms niet door (afhankelijk van de aard van de werkzaamheden). Dat kan natuurlijk vergissingen in de hand werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door WSM »

Dat was dus letterlijk een duikboot :).

Voor de liefhebbers: http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door find_your_spot »

Michael 1988 schreef:Ik heb de foto nog beter bekeken, maar wat ik raar vind is dat de bus niet eerder tot stilstand kwam, want hij kwam minimaal 8m vooruit. Of dat de buschauffeur niet eerder in de gaten had van, "hé mijn bus zinkt".
Dat heb je vaak niet in de gaten. Net als veel automobilisten die dagelijks hetzelfde ritje maken, zo rijden veel buschauffeurs ook volledig op de auto-pilot.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Suus »

En zo ontstaan dus ongelukken. Je moet nooit, maar dan ook nooit vertrouwen op dat je de weg kent, je moet altijd uitkijken want er wil nog wel eens wat veranderen door werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:En zo ontstaan dus ongelukken. Je moet nooit, maar dan ook nooit vertrouwen op dat je de weg kent, je moet altijd uitkijken want er wil nog wel eens wat veranderen door werkzaamheden.
Hartstikke mooi verteld vanuit de theoretische kant.

De praktijk is dat als je een lijn op een gegeven moment 70 keer gereden hebt dat je alertheid tot een dieptepunt daalt.
In het verkeer ga je voor je eigen gemoedsrust allerlei overbodige prikkels eruit filteren.

Als je echt de hele dienst alert achter het stuur gaat zitten kom je gebroken thuis.

Hoelang heb je zelf je rijbewijs?
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Wubbo »

Waarom werkt een aantal vervoerders (ik meen het GVB, maar correct me if I'm wrong) dan lijngebonden als dat zoveel onveiliger is? Ik bedoel: het maakt in roosters etc niet uit of een chauffeur op maandag lijn 1 rijdt en op dinsdag lijn 2, of dat ie op maandag en dinsdag allebei lijn 3.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Delftse Chauff »

We rijden ter plaatse al 2 weken om de werkzaamheden heen. Door middel van verkeersregelaars worden we over de gewone rijbaan geleid. Het ging hier om een bus en chauffeur van de vestiging Zoetermeer. Door de zeer veelzijdige roosters van Veolia Haaglanden kan het zomaar zijn dat deze collega al 2 weken niet in Delft is geweest (of vakantie gehad heeft).
Blijven 2 vragen over:
Heeft hij de aanschrijving op het omleidingenbord niet gelezen?
Waarom heeft hij de klaphekjes genegeerd?
(in tegenstelling tot wat ik in een voorgaande reactie las mogen we nooit door klaphekjes heen rijden, want klaphekjes geven een opengebroken tramspoor aan. Dat het soms wel gebeurd, omdat de werkzaamheden klaar zijn en chauffeurs dan vinden dat ze er wel doorheen kunnen doet niks af aan dat het niet mag).
Maar een vlaag van verminderde alertheid kent elke chauffeur wel eens. En 999x gaat dat goed en 1x gaat het per ongeluk mis.

Foto's:
http://www.pvopdelftsewielen.nl/Veolia/ ... cement.htm
Snorkel
Berichten: 176
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 23:53
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Snorkel »

Wubbo schreef:Waarom werkt een aantal vervoerders (ik meen het GVB, maar correct me if I'm wrong) dan lijngebonden als dat zoveel onveiliger is? Ik bedoel: het maakt in roosters etc niet uit of een chauffeur op maandag lijn 1 rijdt en op dinsdag lijn 2, of dat ie op maandag en dinsdag allebei lijn 3.
Tja, keuzes, maar of dat de goede of beste zijn, daar denkt iedereen verschillend over. Er is geen goed of slecht, beter of minder, gewoon een keuze richting, zoals eindresultaten een serie van aaneensluitende keuzes is. Op veel momenten kun je links of rechts, dus de eind uitkomst kent vele potentieële varianten.

Dan heb ik het dus over het hele proces tot eind uitvoering. Dit bevat zowel materiaal types, inzet types per lijn, stallingen, frequenties, routes, etc, etc. Er komt een eindplaatje uit door een serie van keuze's, vrij keuzeu's of die genomen als gevolg van eerdere keuze's.

Groet, Michel
Michel van den Hof, Lelystad

www.htm-lijn-11.nl
www.htm-linie-11.de
www.htm-route-11.com

HTM tramlijn 11 in 2009, op een 30 meter lange tram modelbaan in H0.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:Hoelang heb je zelf je rijbewijs?
Ik ben een fietser, ik heb geen rijbewijs. Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten. Je kan er nooit vanuit gaan dat de route elke dag hetzelfde is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten.
Zit jij dan ook 9 uur per dag op de fiets?
Anders gaat jouw vergelijking natuurlijk niet op.
For Your Railroad Adventures
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door htm_tram »

Echt weer die sukkels van Veolia :mrgreen:

Normaal zouden er verkeersregelaars staan, tenminste. Die heb ik een aantal keren deze week wel gezien...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Stefan »

Gelukkig kunnen dit soort dingen niet gebeuren bij Arriva, GVB, RET, HTM, Syntus, Connexxion of welke toko dan ook. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
Bee schreef: Ik fiets vier of vijf dagen per week via dezelfde route van en naar mijn werk. Toch let ik elke keer op, omdat er ook overig verkeer is, er wel eens werkzaamheden zijn, en verkeerslichten wel eens van kleur verschieten.
Zit jij dan ook 9 uur per dag op de fiets?
Anders gaat jouw vergelijking natuurlijk niet op.
Jouw opmerkingen zijn gewoon smoesjes, als je meedoet aan het wegverkeer moet je ALTIJD opletten, en wie dat niet doet hoort niet op de weg thuis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Stefan »

Als je nu eens 9 uur achter het zelfde werk gaat zitten doen? Handelingen van bijvoorbeeld 10 seconden, dan gebeurd er precies het zelfde.. Je merkt steeds minder (of helemaal niet meer) je fouten of andere regelmatigheden op...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Jouw opmerkingen zijn gewoon smoesjes, als je meedoet aan het wegverkeer moet je ALTIJD opletten, en wie dat niet doet hoort niet op de weg thuis.
Jouw reacties hier zijn niet gebaseerd op praktijk ervaringen rijden op een voertuig van 30.000 kilo onder je kont en achter glas zitten.
Ik durf te wedden dat 99/100 buschauffeurs die 's ochtends de garage uit rijden om 06:00 dit volledig op automatisme doen.

Als jij vindt dat mensen die NIET opletten niet op de weg thuis horen, dan zouden onze wegen volledig leeg moeten zijn. Dat vind ik dan weer een slechte smoes.

Overigens is dit van alle tijden zo liet een film uit 1936 al zien dat het vandaag de dag niet veel anders is geworden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DfGs2Y5WJ14[/youtube]

Een handeling die je iedere dag 1000 keer uitvoert doe je voortaan volledig geautomatiseerd zonder erbij na te denken.
Dit is rijden met een voertuig op de weg ook.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Suus »

De vergelijking WEG en FABRIEK gaat niet op. Bij een fabriek hoef je amper in te spelen op een veranderende situatie, op de weg is de situatie nooit hetzelfde als de vorige keer. Er is geen vastgelegd patroon op de weg zoals dat wel plaatsvind in een productieproces. En omdat er geen vastliggend patroon is kan je je daar niet op voorbereiden dus moet je altijd je aandacht erbij houden :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Delft: Stadsbus vast in pas gestort beton

Bericht door Wubbo »

Ik begrijp de discussie niet. Als iemand pas gestort beton in rijdt is ie toch gewoon fout? Dan kunnen we lang en kort gaan praten, maar het is een fout en een fout hoor je niet te maken (anders was het geen fout geweest). Die buschauffeur is fout geweest, wij hebben gelachen, zijn/haar baas heeft hem/haar vertelt dat ie het niet meer mag doen, en we gaan verder met de orde van de dag. Iedereen maakt fouten, maar fouten maken is nooit goed en kan dus ook nooit goedgepraat worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 119 gasten