Mag ik even kwijt #68

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Ik heb 13 januari een brief naar NS Hispeed gestuurd met het verzoek om compensatie, heeft iemand een idee wat hun reactietermijn zou moeten zijn. Ik heb bij de NS altijd het idee dat alles in een groot zwart gat terecht komt :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ik heb 13 januari een brief naar NS Hispeed gestuurd met het verzoek om compensatie, heeft iemand een idee wat hun reactietermijn zou moeten zijn. Ik heb bij de NS altijd het idee dat alles in een groot zwart gat terecht komt :')
Voor GtbV staat een norm van 6 weken, maar dat is meestal binnen 3 weken afgehandeld (hoewel 4-8 maanden ook voorkomt). Zal bij HiSpeed vergelijkbaar moeten zijn lijkt me. Ik zou me op dit moment iig nog niet al te ongedudldig opstellen ;) Heb je wel het Formulier gebruikt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Formulier gebruikt, kaartjes netjes vastgeniet (kopie gemaakt voor eigen administratie), ook een begeleidend schrijven erbij en bij het postkantoor laten wegen omdat het zwaarder was dan 80 gram, dus twee postzegels erop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

afwachten maar dan he. Ik heb er ook eentje lopen toevallig sinds 13 jan. ook nog niks van gehoord. En wel van een binnenlandse van 20 jan.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door waldo79 »

80 gram
Dat zijn 3 postzegels :wink:

Boven de 20 gram: 2
Boven de 50 gram: 3
Boven de 100 gram: 4 :idea:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Niet dat iemand dat ooit gaat zitten controleren trouwens, maar okee.
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door erjeebee »

Fles schreef:Niet dat iemand dat ooit gaat zitten controleren trouwens, maar okee.
:cry: Alleen bij mij.
Heb afgelopen 12 maanden 2 keer een strafportgevalletje mogen scoren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Ardan »

Mijn tante heeft eens een Albert Heijn-zegeltje op een envelop geplakt in plaats van een postzegel, en hij kwam nog aan ook :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door AppleMoose »

Hele tijd gedacht dat ik absoluut niet meer wilde doorleren, vandeweek toch maar het plan opgevat om eens naar de Open Dag van de HAN (Hogeschool Arnhem & Nijmegen) in Nijmegen te gaan. Eens kijken wat de opleiding voor vakdocent nou inhoudt, hoe de opleiding inelkaar steekt etc. :)
Voorkeur gaat nu uit naar docent Geschiedenis en/of Maatschappijleer.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

Wat kunnen mensen toch asociaal zijn: Ik was net met een buschauffeur mee stapt er een man al bellend in en wijst maar naar dat dagkaartje wat ie moest hebben. Is het nou echt zoveel moeite om even je telefoon weg te doen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door AppleMoose »

Blijkbaar wel.
Ik zou als chauffeur dus dat kaartje niet "geven". Hem "vriendelijk" verzoeken te zeggen wat hij wil hebben en zoniet, de bus zo spoedig mogelijk te verlaten.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

erjeebee schreef:
Fles schreef:Niet dat iemand dat ooit gaat zitten controleren trouwens, maar okee.
:cry: Alleen bij mij.
Heb afgelopen 12 maanden 2 keer een strafportgevalletje mogen scoren.
Een acceptgiro voor 46 cent. Daar wordt eigenlijk nooit meer naar gekeken als je niet betaald, want daar achteraangaan kost meer dan het opbrengt.
Laatst gewijzigd door Suus op do 03 feb 2011, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Michael »

Ronaldussen schreef:Blijkbaar wel.
Ik zou als chauffeur dus dat kaartje niet "geven". Hem "vriendelijk" verzoeken te zeggen wat hij wil hebben en zoniet, de bus zo spoedig mogelijk te verlaten.
Nou ja. De chauffeur waar ik mee aan het meerijden was zegt dan gewoon ook helemaal niks tegen zo'n persoon. Maar het zijn ook altijd dezelfde type mensen die het doen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Suus »

Mijn werkgever is de laatste dagen een beetje heel erg in het nieuws, en nu gaat zelfs de PVV kamervragen stellen over de handenschudkwestie :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Ronaldussen schreef:Blijkbaar wel.
Ik zou als chauffeur dus dat kaartje niet "geven". Hem "vriendelijk" verzoeken te zeggen wat hij wil hebben en zoniet, de bus zo spoedig mogelijk te verlaten.
Mja, en dan maar vragen waar toch die agressie van tegenwoordig vandaan komt...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door AppleMoose »

Tja, moet je je dan maar als slaaf laten behandelen en alles maar toelaten?
Dat weiger ik :N
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Fles »

Mja, zo'n verhaal heeft meestal 2 kanten he :) Je hoort mij niet zeggen dat "het zo moet", maar iedereen kan zich wel eeen voorstelling maken van hoe dat dan verder gaat.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Chauf21 »

Ach, die man wijst het tenminste nog aan. Er zijn ook mensen die gewoon twee euro op je tafeltje smijten zonder iets te zeggen. Dan mag je eindelijk zelf een keer kiezen :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door find_your_spot »

Ronaldussen schreef:Blijkbaar wel.
Ik zou als chauffeur dus dat kaartje niet "geven". Hem "vriendelijk" verzoeken te zeggen wat hij wil hebben en zoniet, de bus zo spoedig mogelijk te verlaten.
Reis je wel is met het OV? Dit antwoord spoort echt totaal niet met de realiteit.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Wubbo »

Ow, ik heb toen ik bij NS werkte wel eens een beller een kwartier aan mijn balie laten staan. Ze was nog verbaasd ook dat ik haar niet hielp, begreep ik uit het telefoongesprek. Maar dat zei ze tegen degene aan de andere kant van de lijn.

Kennelijk ben ik niet reeel :-)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef: Kennelijk ben ik niet reeel :-)
Toen ik nog in de supermarkt werkte achter de kassa hielp ik nooit bellende mensen.
"Ik wacht even tot u klaar bent"

Nooit problemen mee gehad, afdelingschef gaf mij groot gelijk. :Y
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door AppleMoose »

find_your_spot schreef:
Ronaldussen schreef:Blijkbaar wel.
Ik zou als chauffeur dus dat kaartje niet "geven". Hem "vriendelijk" verzoeken te zeggen wat hij wil hebben en zoniet, de bus zo spoedig mogelijk te verlaten.
Reis je wel is met het OV? Dit antwoord spoort echt totaal niet met de realiteit.
Lieve schat, ik reis 5 dagen per week met het OV. Zowel met de trein als met de bus.
Dat er asociale mensen zijn, ook in het OV, weet ik dus. Maar dan hoef ik me er toch niet bij neer te leggen?
Hier krijg je niet altijd direct een klap voor je kanis als je iemand even op de fatsoensnormen wijst.
Zelfs niet in de Randstad. Het ligt er dan ook behoorlijk aan hoe je zoiets brengt.
Als je de klant "agressief" benadert is de kans op een klap groter dan wanneer je "open" het gesprek aangaat.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door MdJ »

Achja.. Ik heb ook wel eens mensen de bus in zien komen, met telefoon aan het oor, die hun strippenkaart op het tafeltje legde.. En dan stempelde de buschauffeur de volle 16 (of 45) strippen af. En een raar hoofd dat ze trokken :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Dexter »

MdJ schreef:Achja.. Ik heb ook wel eens mensen de bus in zien komen, met telefoon aan het oor, die hun strippenkaart op het tafeltje legde.. En dan stempelde de buschauffeur de volle 16 (of 45) strippen af. En een raar hoofd dat ze trokken
Dat heb ik ook ooit zien gebeuren met een reiziger met een i-pod op en die terug naar voren kwam om verhaal te halen, antwoordde de chauffeur: "Ja, je ging zo in je muziek op, maar nu kan je lekker lang reizen en van je muziek genieten!"

Het was een lang en leuk stuk om te wegleren naar Hdr. Ik dacht eerst dat het lastig zou zijn, maar vanaf Utg is het eigenlijk een vrij eenvoudig recht-toe-recht-aan baanvak: 130 tot Hwd en vanaf daar doorgaand 140 tot vlak voor Hdrz en vanaf Sgn enkelspoor met passeersporen op de tussengelegen stations. Ik ben benieuwd of ik ooit eens zal moet stoppen aan het noodperron van Onze Lieve Vrouwe-Ter Nood ter hoogte van kilometer 49,0 (alleen aan het rechterspoor tussen Hlo en Cas) want een echt Lourdes is het niet bepaald. En hoe verder je de kop van Noord-Holland in rijdt, hoe leger en smaller het landschap wordt. Voorbij Ana kan je zelfs aan weerszijden in de verte de kust van de Noordzee en de Waddenzee zien. Kan niet wachten tot ik een dienst naar Hdr krijg. 8-)

(Hee, waarom doen de mouse-overs het niet in dit topic? Nu valt mijn halve verhaal weg) :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #68

Bericht door Daantje »

Ik heb even de smilie uit de quote gehaald, nu doen de mouse-overs het wel :) (is een bekend probleem).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten