OVer je reiservaringen in februari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Wubbo »

Mijn VIRM-VI in de s2000 was gewoon op tijd en rustig enzo. Kortom: nieuw topic voor de nieuwe maand!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Voor de liefhebbers: Bij de werkplaats aan de Zaanstraat in Amsterdam staat een Groningse Arriva GTW, ter reiniging na een aanrijding met persoon. Weer eens wat anders, GTW in Amsterdam is wel zeldzaam. Gereden door een machiniste die ik nog ken als collega bij mijn vorige werk bij Essent 3 jaar terug, en een pilot erbij ivm wegbekendheid.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Ik las dat de Zaanstraat tegenwoordig de dichtstbijzijnde gelegenheid is voor zoiets. Beetje raar, 400 kilometer gaan rijden voor een spuitbeurt. Joechei wat zijn we toch milieubewust bezig met z'n allen. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Rond 16.50 uur stond in Utrecht een trein bestaande uit twee stellen ICMm met Rotterdam Centraal op de koersdisplays (waarschijnlijk de t2854, de t20554 stond namelijk nog aan het perron) op een wel heel merkwaardige plek stil. Namelijk met de voorste bak net op de fly-over (spoor 29) en de rest van de trein nog middenin de wissels.
Op spoor 27 stond ook nog een SLT met "Den Haag Centraal" op de koersdisplays stil, die moet daar dan ook al iets van een kwartier gestaan hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daan »

Fles schreef:Ik las dat de Zaanstraat tegenwoordig de dichtstbijzijnde gelegenheid is voor zoiets.
Gebeurde vroeger volgens mij in Zwolle, maar sinds die dicht is...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Maar de Zaanstraat gaat toch binnenkort ook dicht, wat wordt het dan, Eindhoven ofzo?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door mb90 »

Vanmiddag was de één van de twee 'nieuwe' Delftse Amba's (de 5392) in dienst als OV-Chipkaart infobus voor Haaglanden. Dit keer in Naaldwijk:
Afbeelding

Onderweg van Naaldwijk naar Schiedam zat ik in de aardgas Lion 6743 en die hield er bijna mee op. De motor werd steeds warmer en na wat overleg besloot de chauffeur om met een (nog) lagere snelheid naar Schiedam te rijden. Hier liet de chauffeur de bus achter om met andere bus weer terug naar Den Haag te gaan.

In Rotterdam was tot slot een nieuwe loc op het kopspoortje 19 van Centraal te zien. De mooie loc 186 240, die testritten uit gaat voeren over de HSL tussen Rotterdam en Breda, heeft hier de plek van de 186 113 overgenomen:
Afbeelding
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Michael »

mb90 schreef:Vanmiddag was de één van de twee 'nieuwe' Delftse Amba's (de 5392) in dienst als OV-Chipkaart infobus voor Haaglanden. Dit keer in Naaldwijk:
De 5392 word gebruikt als infobus omdat de 120 een motorbrand heeft gehad
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door TomSteyl »

Ik kom de laatste dagen niet-Limburgse wagens tegen in de stads- en streekdienst rondom Venlo, zoals de Veolia Transport 901 en 902 (met groene filmkast) en de ex-Veluwse 5051.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

5051 reed wel tijdelijk op de veluwe, maar heeft daar niet altijd gereden. Reed vooral rondom Eindhoven (toen daar nog Veolia/BBA was). Heeft ook een witte achterkant, itt de veluwse bussen die een geheel blauwe hadden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Michael »

TomSteyl schreef:Ik kom de laatste dagen niet-Limburgse wagens tegen in de stads- en streekdienst rondom Venlo, zoals de Veolia Transport 901 en 902 (met groene filmkast) en de ex-Veluwse 5051.
De gelede alliances in Venlo? wat doen die daar nou weer.

De 5051 is begonnen in het SRE is toen naar Veolia Brabant gekomen en heeft dacht ik vanuit de stalling Tilburg gereden
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

Dat zijn deze: Afbeelding
Volgens mij zijn die nu genummerd in de 5000-reeks, geen idee welke het nu zijn.

Die gelede aliances zijn de 902 en 903 trouwens :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Michael »

MdJ schreef:Dat zijn deze: Afbeelding
Volgens mij zijn die nu genummerd in de 5000-reeks, geen idee welke het nu zijn.

Die gelede aliances zijn de 902 en 903 trouwens :wink:


Aha, bekende wagens heb ik ook nog ingezeten toen ze vanuit de stalling Breda reden
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Marc »

Gisteren en vandaag was men in Maastricht weer druk bezig om de stationshal in carnavalssfeer te brengen en dat is wederom weer goed gelukt.

Verder stond er vanochtend een tas langs het spoor in het station van Maastricht (waarschijnlijk over het hek gegooid vanaf het busstation). Voordat groot alarm werd geslagen en de politie en EOD voor het station stonden gingen twee NS-medewerkers op onderzoek. Het bleek gelukkig geen explosief te zijn, zover ik kon zien zaten er wel papieren in de tas.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Mark »

vrijdag en zaterdag
Wegens de verwachte weersomstandigheden (harde wind) zijn er voor vrijdag en zaterdag preventieve maatregelen genomen in de treindienst:
Er rijden minder intercity's tussen Zaandam en Alkmaar (in de spits: Schagen)
Tussen Nijmegen en Den Helder stappen intercityreizigers extra over te Amsterdam centraal.
Vertraging: 15-30 minuten.
Wat is dit nou weer voor bullshit _O-
Echt, NS :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Marc »

Tsja, je weet het: sneeuw, wind, warmte, ijzel, bladeren en onweer is funest voor het spoor :wink:...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Karl »

Kon vanochtend (rond 07h15) niet uitchecken op Leiden Centraal, langs het loket geweest en na afgesnauwd te zijn ("dan heb je vast niet ingecheckt") toch mijn gelijk behaald, maar nu moet ik morgen de NS klantenservice bellen à €0,10/minuut, terwijl hun systeem het niet doet. :?:
Het is een spectrum.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Gekko123 »

Bij de NS is het de gehele verdere dag (tot 4.00 uur de volgende ochtend) om uit te checken. Je checkt immers in/uit op het station, niet in de trein.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Karl »

Maar dat werkt niet als je daarna een CXX-bus wil halen om nog enigszins op tijd op m'n werk te komen. Toch bedankt voor de tip.
Het is een spectrum.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Gekko123 »

Wat dacht je dan van uitchecken na je werk? Dat kan dus ook nog.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Marc schreef:Tsja, je weet het: sneeuw, wind, warmte, ijzel, bladeren en onweer is funest voor het spoor :wink:...
Regen, zon, temperatuur in all shapes and sizes...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door tsov »

Tsja, we gaan toch niet verwachten dat treinen ineens tegen 'weer' kunnen. Gewoon afschaffen, dat 'weer'. Grote vacuümstolp over Nederland heen en klaar 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Mark schreef:
vrijdag en zaterdag
Wegens de verwachte weersomstandigheden (harde wind) zijn er voor vrijdag en zaterdag preventieve maatregelen genomen in de treindienst:
Er rijden minder intercity's tussen Zaandam en Alkmaar (in de spits: Schagen)
Tussen Nijmegen en Den Helder stappen intercityreizigers extra over te Amsterdam centraal.
Vertraging: 15-30 minuten.
Wat is dit nou weer voor bullshit _O-
Echt, NS :')
Er wordt wel windkracht 8 voorspeld. "Stormachtig". Aan de kust. :')

Falende mietjes :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Deze storm is al enkele weken geleden voorspeld, ik geloof dat hij in theorie zwaarder is dan de storm die de watersnoodramp in 1953 veroorzaakte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Dat zijn deze: Afbeelding
Volgens mij zijn die nu genummerd in de 5000-reeks, geen idee welke het nu zijn.

Die gelede aliances zijn de 902 en 903 trouwens :wink:
Ehm, wat snap ik niet?
Je post een foto van een Amba met nummer 902 en zegt vervolgens dat de 902 en 903 gelede Alliances zijn. :?
Of gebruikt Veolia dubbele nummers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten