Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Daniel »

Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes
Geplaatst op: donderdag 3 februari 2011 20:20
Laatst bijgewerkt: donderdag 3 februari 2011 20:21


Arriva heeft de prijzen voor losse kaartjes in het stad- en streekvervoer in en om Dordrecht donderdag verhoogd. De enkeltjes van 1,50 en twee euro kosten nu twee of vier euro. Ook verkoopt het vervoerbedrijf zelf geen strippenkaarten meer.
FNV Bondgenoten noemt de handelswijze van Arriva schandalig. Volgens de vakbond klopt Arriva een maand lang extra geld uit de zakken van de passagiers en scheept het bedrijf de eigen buschauffeurs op met boze klanten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Daniel »

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Cygnum »

Daniel schreef:Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes
Geplaatst op: donderdag 3 februari 2011 20:20
Laatst bijgewerkt: donderdag 3 februari 2011 20:21


Arriva heeft de prijzen voor losse kaartjes in het stad- en streekvervoer in en om Dordrecht donderdag verhoogd. De enkeltjes van 1,50 en twee euro kosten nu twee of vier euro. Ook verkoopt het vervoerbedrijf zelf geen strippenkaarten meer.
FNV Bondgenoten noemt de handelswijze van Arriva schandalig. Volgens de vakbond klopt Arriva een maand lang extra geld uit de zakken van de passagiers en scheept het bedrijf de eigen buschauffeurs op met boze klanten.
Lees verder
Iedere vervoersmaatschappij doet dit (hoewel de strippenkaartenkeltjes 1,60 euro waren), dus waarom moet FNV van deze situatie een schande spreken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Daniel »

Omdat de andere vervoerders het doen bij de afschaffing van de strippenkaart, maar die is hier überhaupt nog niet afgeschaft...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Fles »

Ik denk dat er geen Nederlander is die het normaal vindt als een kaartje van 2 euro ineens 4 euro gaat kosten. Niet zo raar dat mensen daar boos van worden...
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Cygnum »

Daniel schreef:Omdat de andere vervoerders het doen bij de afschaffing van de strippenkaart, maar die is hier überhaupt nog niet afgeschaft...
Niet mee eens. Veel vervoersmaatschappijen hebben het buskaartje eerder verhoogd/veranderd dan dat de chipkaart werd ingevoerd. Qbuzz Rotterdam voerde per 1 januari 2010 de nieuwe kaartjes in in de bussen, terwijl de strippenkaart in de regio Rotterdam pas in februari zou verdwijnen. Geen haan die er naar kraaide...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door reisthijs »

Cygnum schreef:Iedere vervoersmaatschappij doet dit (hoewel de strippenkaartenkeltjes 1,60 euro waren), dus waarom moet FNV van deze situatie een schande spreken?
Onzin, bij andere vervoerders die dit soort dingen doorvoeren zoals bijvoorbeeld bij Breng in Arnhem/Nijmegen is er ook een heleboel ophef over!

Verder is "andere vervoerders doen het ook" natuurlijk geen reden een belachelijke prijsverhoging als deze zomaar toe te laten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Stefan »

Ik wist dat deze ophef ging komen. Maar wat wel leuk is.. "Nu kost het 2 euro en als je elke dag moet rijden ben je over een maand een hoop geld kwijt". Koop dan een abonnement... Of ben ik nu gewoon achterlijk? :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door fogeltje »

reisthijs schreef:
Cygnum schreef:Iedere vervoersmaatschappij doet dit (hoewel de strippenkaartenkeltjes 1,60 euro waren), dus waarom moet FNV van deze situatie een schande spreken?
Onzin, bij andere vervoerders die dit soort dingen doorvoeren zoals bijvoorbeeld bij Breng in Arnhem/Nijmegen is er ook een heleboel ophef over!

Verder is "andere vervoerders doen het ook" natuurlijk geen reden een belachelijke prijsverhoging als deze zomaar toe te laten.
In Nijmegen was er inderdaad veel ophef over. De geweldige en goedkope OVC ging komen, strippenkaarten, de grijze strippenkaarten in de bus en de regionale kaartjes verdwenen snel (hoewel de regionale kaartjes uiteindelijk nog iets langer bleven) en in de bus zijn nog enkel te dure enkeltjes te koop. Overigens waren wel veel mensen slecht geïnformeerd, want met de strippenkaart was een reis binnen de centrumzone van Nijmegen altijd al goedkoper geweest dan een KAN-kaartje (wanneer men alleen reist).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Vinny »

Ja mensen zijn boos dat ze de daadwerkelijke prijs voor het openbaar vervoer moeten betalen...

Zover zijn we al gekomen in Nederland :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stuiterbal
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 16 jul 2010, 00:08

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Stuiterbal »

In tegenstelling tot anderen hier betaal ik dus liever wel wat extra belasting om anderen te helpen en voor wat meer mobiliteit te zorgen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Daniel »

Kom nu trouwens op de Arriva-site tegen dat de Qliner-toeslag bij gebruik van een sterabonnement voor 't gemak ook maar even verdubbeld is van 1 naar 2 euro...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

SP hekelt 'buskaartjesboete'

Bericht door Daniel »

SP hekelt 'buskaartjesboete' Dordrecht
Geplaatst op: dinsdag 8 februari 2011 22:24
Laatst bijgewerkt: dinsdag 8 februari 2011 22:26


De SP in Zuid-Holland wil opheldering van de provincie over de prijsverhoging van losse buskaartjes in en rond Dordrecht. Vooral mensen die overstappen met een los kaartje betalen meer sinds de invoering van de OV-chipkaart.
Provinciale Staten debatteert op 23 februari over de kwestie, liet de SP weten.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Klanten boos na prijsstijging Arriva-kaartjes

Bericht door Meltrain »

Ik vind het ook jammer dat de Dagkaart verdwenen is. :(
Arriva geeft ann dat 'later in 2011 extra producten voor de OV-Chipkaart beschikbaar komen', maar nu zijn die er dus nog niet. Eigenlijk vind ik dus dat Arriva de Dalkaartjes niet had mogen afschaffen totdaat de nieuwe producten er zijn (en waarom duurt dat zo lang? :evil: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IIVQ en 110 gasten