OVer je reiservaringen in februari 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Bee schreef:Deze storm is al enkele weken geleden voorspeld, ik geloof dat hij in theorie zwaarder is dan de storm die de watersnoodramp in 1953 veroorzaakte.

Ga toch weg man, een storm die al enkele weken geleden voorspeld is :')

Zo kan ik ook wel MET ZEKERHEID zeggen dat er weer een nieuwe IJstijd aan komt :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Deze lijst uit oktober 2010 geeft al een voorspelling voor 12 maanden, daar staat 4 februari al in als dag met verhoogde kans op onstabiel weer: http://www.xs4all.nl/%7Evenkerjw/weer1011.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Fles »

Sorry hoor, maar dit is echt volstrekte waanzin. Iedereen die iets weet van meteorologie zal je kunnen vertellen dat het voorspellen van het weer op een termijn langer dan een dag of 7-10 een totale gok is. Dit soort "bronnen" ga ik echt niet serieus nemen.
De rode kolommen in dit kalendarium markeren, gedurende een drietal periodes, dat de planeet Mercurius zich op 'retrograde' posities bevindt. Dat produceert vaak merkwaardige -soms extreme- weersverschijnselen.
_O- :D

En nu weer de dwangbuis in met die gabber.
Laatst gewijzigd door Fles op do 03 feb 2011, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door MdJ »

Meltrain schreef:Ehm, wat snap ik niet?
Je post een foto van een Amba met nummer 902 en zegt vervolgens dat de 902 en 903 gelede Alliances zijn. :?
Of gebruikt Veolia dubbele nummers?
Volgens mij zijn deze twee amba's omgenummerd ergens in de 5000-reeks. Zo niet: dan heeft Veolia inderdaad twee bussen 902.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Michael »

Meltrain schreef:
MdJ schreef:Dat zijn deze: Afbeelding
Volgens mij zijn die nu genummerd in de 5000-reeks, geen idee welke het nu zijn.

Die gelede aliances zijn de 902 en 903 trouwens :wink:
Ehm, wat snap ik niet?
Je post een foto van een Amba met nummer 902 en zegt vervolgens dat de 902 en 903 gelede Alliances zijn. :?
Of gebruikt Veolia dubbele nummers?
Ik zal het even uitleggen:

Veolia heeft afgelopen zomer de HTM 902 en 903 gehuurd/gekocht en heeft de wagenparknummers zo gelaten. Maar ze hebben ook 2 amba's met LCD film namelijk 901 en 902. Dus ja, de 902 is dubbel genummerd
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Caspar »

Op station Hoorn stonden vanochtend 2 touringcars van de firma Hellingman. Op station Alkmaar 3 stuks. Nu een half uurtje geleden stonden ze er nog. Een chauffeur was buiten een sigaretje aan het roken, en dacht ga eens vragen wat ze er al de hele dag staan te doen. Antwoord: we wachten tot de bovenleiding hier in de buurt ergens naar beneden waait, dan kunnen we gaan rijden.
Blijkbaar staan er dus her en der bussen opgesteld en klaar om meteen te rijden bij een storing in de kop van Noord Holland :pos:

Verder werd er erg veel omgeroepen op station Alkmaar, wat ook een hoop reizigers niet ontging. Een mw zei: nou je kan wel horen dat de omroep weer teruggegaan is naar de NS, het is nu tenminste wel duidelijk allemaal. :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Antwoord: we wachten tot de bovenleiding hier in de buurt ergens naar beneden waait, dan kunnen we gaan rijden.
Blijkbaar staan er dus her en der bussen opgesteld en klaar om meteen te rijden bij een storing in de kop van Noord Holland
Ik sprak er vandaag over met wat collega's en een van hen vertelde dat er vanaf een bepaalde windsnelheid voor bepaalde baanvakken in de kop van Noord-Holland snelheidsbeperkingen werden afgegeven omdat de bovenleiding daar bij hevige wind behoorlijk zwiept. Onderweg naar Hdr heb ik gisteren zelf gezien hoe kaal en open het landschap daar is, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het goed mogelijk is het daar bovengemiddeld hard tekeer gaat.

Overigens startten de treinen t823 en t825 vandaag zoals normaal in Amr en de t827 en t829 in Hdr. Verder waren vandaag de s800 ingekort tot Asd en pendelde er een serie 30300 tussen Asd en Hdr.

Vanmiddag reed ik (keurig op tijd) met mijn s2100 van Ledn naar Shl, toen ik op de fly-over bij Hfd voorrang moest geven aan de Fyra. Hierdoor liep ik +3 op en bij Shl vertrok diezelfde Fyra (die later moest vertrekken) doodleuk voor mijn neus, waardoor dat nog opliep naar +5. Ik belde de trdl om uitleg, maar die kwam niet verder dan dat het systeem de Fyra eerder veilig zette omdat die net iets eerder bij Hfd was dan ik. Ik nam die trdl niets kwalijk, maar ik heb wel laten merken dat ik het er niet mee eens was. Hierdoor was ik ook met +5 in Asd, dus dat was 10 bakken al vragend beantwoordend naar voren rennen en weer vertraagd vertrekken met de s2600. (Vinny, lees je mee?) :wink:

Ik vraag me af waardoor die s16000 zovaak een paar minuten vertraagd raakt tussen Ut en Gdm. Zowel vandaag als gisteren heb ik er van Htn tot Gdm achteraan gesjokt. Gisteren leverde me dat +15 op en vandaag +5. En toen ik de s1900 terug moest rijden, heb ik daar in Ehv lekker een halfuur staan blauwbekken op het perron omdat mijn trein +15 had vanwege een onwel geworden reizigster, waarvoor de hulpverlening een tijdje op zich liet wachten.

Toen hij dan eindelijk met +25 kwam opdagen, werd de trein opgeheven en ik werd gebeld of ik het stel leeg mee wilde nemen. De TBP's werden echter pas op 'Niet Instappen' gezet, nadat de deuren al geopend waren en de helft van de reizigers er al in zat. Dus dat was nog een heel gedoe om iedereen weer uit de trein te krijgen. Toen ik veilig kreeg dacht ik: "Ha, kan ik lekker doorrijden!" Not dus. In Tb moest ik aan de kant om de achteropkomende s1900 voor te laten, terwijl die pas na 7 minuten zou vertrekken. Tja, waarom zou je ook een trein voorrang geven, stel je eens voor dat een trein die met 120 km/h en zonder stop kan doorrijden, de achteropkomende trein van 7 minuten later zou hinderen... :roll: En in Zlw moest ik opnieuw wachten omdat er doodleuk een goederentrein vanaf het zijspoor voor mijn neus de baan op mocht. Al met al heb ik er een uur bij moeten leggen op een dienst die van zichzelf al lang was. :N
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Ik vraag me af waardoor die s16000 zovaak een paar minuten vertraagd raakt tussen Ut en Gdm. Zowel vandaag als gisteren heb ik er van Htn tot Gdm achteraan gesjokt.
Dit lezend vraag ik me juist af waarom ze eigenlijk de sporen verdubbeld hebben bij Htn... je zou er immers uitstekend een vertraagde sprinter kunnen inhalen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Vinny »

Vinny, lees je mee?
Ja. In plaats van dat er bij "extreme" weersomstandigheden de 800 wordt ingekort, vind ik dat ze de 800 ALTIJD moeten inkorten. Een korte termijn oplossing is het omwisselen van de 3500 en de 800, tot IC (Schagen-)Alkmaar-Eindhoven en Schiphol-Maastricht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

En wat bereik je daar mee, naast een hoop gemopper omdat er dan twee treinen vlak achter elkaar naast Amsterdam gaan en dat twee vlak achter elkaar naar Schiphol :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Marc »

Door een evenement in Valkenburg reden er vandaag (tussen 13:00 en 22:30) extra treinen tussen Maastricht en Maastricht Randwyck. In dit geval reed de sneltrein extra tussen de twee genoemde plaatsen, in Randwyck keerde de treinen kort (sneltrein werd stoptrein en stoptrein werd sneltrein).

Verder werden alle zes de setjes die reden versterkt tot zes bakken GTW. Om hieraan te voldoen waren acht D-GTW's overgekomen van de Maaslijn en in Maastricht werden combinaties gemaakt van drie 2/6'en of twee 3/8'en. Er reden combinaties rond van 2x D-2/6+D-2/6+E-2/6, 2x D-3/8+D-3/8, 1x E-2/8+E-2/8 en 1x E-2/6+E-2/6+E-2/6.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Waarom rijden er extra treinen Mt - Mtr als het evenement in Vk is? Dan wil je toch juist daar je extra treinen hebben?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Marc »

Bezoekers werden aangeraden om bij het MECC in Maastricht (bij Randwyck) te parkeren en van daaruit reden pendeltreinen naar Valkenburg.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Klaasje »

Vandaag een rondje door het land met de bus gedaan. (Lelystad-Zwolle-Apeldoorn-Arnhem-Harderwijk-Nijkerk-Almere).
Tijdens de reis met de Hanzeliner viel me de rare route op: Vanaf de halte Kampen-Zuid werd er over de N764 naar Zwolle gereden in plaats van gebruik te maken van de route over de N50 en de A28. Weet iemand toevallig of dit iets nieuws is?
Ook viel het me op dat de rijtijden van lijn 90 tussen Zwolle en Apeldoorn inderdaad niet een klein beetje te krap zijn. :X Met een stevig doorblazende chauffeur op rustige wegen en met weinig reizigers kwam de bus nog steeds met +11 aan in Apeldoorn. Doordeweeks moet die buslijn een soort hel zijn.......
Verder rijdt lijn 160 tussen Nijkerk en Almere de afgelopen tijd vast met Ambassador's. Ja, ze verbruiken minder diesel en zijn dus goedkoper. Toch vraag ik me af of het met dit weertype niet verstandiger is om met een ietwat zwaardere bus op deze lijn te rijden. De wind stond haaks op de dijk bij het Eemmeer en haaks op de nogal drukke N305 waar deze buslijn overheen gaat. Ondanks de goede chauffeur komt de berm of een tegenligger dan af en toe toch wel erg dichtbij... :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Klaasje schreef:Tijdens de reis met de Hanzeliner viel me de rare route op: Vanaf de halte Kampen-Zuid werd er over de N764 naar Zwolle gereden in plaats van gebruik te maken van de route over de N50 en de A28. Weet iemand toevallig of dit iets nieuws is?
Niet nieuw in ieder geval... deed 'ie van de zomer ook al :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Klaasje »

Zou het dan zijn dat het richting Lelystad over de A28 en de N50 rijdt en de andere richting op over de N764..? Want afgelopen zomer deed de 330 bij mij de route gewoon over de A28 en N50.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Milco »

Klaasje: Heb je toevallig ook nog fotootjes gemaakt?
En reisde je op de OV-chipkaart? Want anders had je diverse kaartsoorten nodig volgens mij.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

In de zomer van 2009 reed de bus richting Zwolle al over die N764. Maar toen zat de bushalte Kampen Zuid nog bij de rotonde in de Symfonielaan (mag toch hopen dat dat er ondertussen uit is, wat een gekluns is dat zeg).

Over die Ambassadors. In veel concessiegebieden hebben ze niet eens de keuze uit iets anders, dus dat is gewoon een luxeprobleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Daniel »

Ja daar komt de bus inmiddels niet meer... zomer 2010 ging 'ie via de nieuwe afrit de N50 af met halte Kampen Zuid aan de Slaper/Venedijk Noord (Google Maps is daar een zooitje, kaart is actueler dan de luchtfoto's).
Volgens de kaart is daar 'n rotonde, dus waarom de bus de ene kant op daar nu wel terugkeert naar de N50 en die de andere kant op niet?
(Streetview toont kennelijk een tussenvorm want daarop is een Hanzeliner te zien op de weg vanaf de nieuwe N50-afrit, maar nog geen halte op de plek waar 'ie zich nu bevindt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Vinny »

Bee schreef:En wat bereik je daar mee, naast een hoop gemopper omdat er dan twee treinen vlak achter elkaar naast Amsterdam gaan en dat twee vlak achter elkaar naar Schiphol :wink:
LOL je moet de treinen dan natuurlijk ook een kwartier verschuiven. Twee voordelen: Voortaan staat er een relevante eindbestemming aangegeven op de CTA bakken in Limburg (ik geef toe: kosmetisch), belangrijkste voordeel is dat verstoringen in Noord-Holland geen invloed meer hebben op de dienstregeling in Limburg. Schagen-Maastricht is gewoon te lang voor een treindienst.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Suus »

Je kan natuurlijk ook de oorzaak van de verstoringen aanpakken. Verstoringen zijn niet voor 100% te vermijden, maar het elimineren van spoorwegovergangen, overbodige wissels (en ja, die zijn er echt!) en hier en daar aanpassingen aan de infrastructuur die sowieso al nodig zijn zorgen ervoor dat je dat soort lange treinseries gerust kan behouden.

Want: Face it, de meeste treinen in de s800 rijden zonder problemen het hele traject af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Wubbo »

800 een kwartier om betekent ook de 3000 en 3100 een kwartier om, betekent exit aansluiting 3400 - 3000 in Alkmaar. Of je gaat bezuiden Eindhoven een kwartier om, dan moet je met de 1900 mee (betekent 3600 ook mee en dus knoop Deventer en Zwolle mee). Kortom: dat is nog niet zo makkelijk.

Over de Hanzeliner: ervaring uit het verleden leert dat die zo ongeveer een willekeurige route rijdt tussen Kampen en Zwolle, ook binnendoor via Westenholte is me al eens overkomen. Het lijkt af te hangen van de verkeersdrukte ofzo.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Dexter »

Vinny schreef:Schagen-Maastricht is gewoon te lang voor een treindienst.
Dan ben ik benieuwd wat je wel niet van de t827 en de t829 moet vinden: Die starten doordeweeks in Hdr en rijden helemaal vanuit de kop van Noord-Holland tot in Zuid-Limburg. Bovendien zouden dan volgens jouw redenatie andere lange afstands-treinseries (bv. de Noord-Oost IC's, de s2100, de s3000) ook moeten worden geknipt omdat die onderweg vertragingsgevoelige trajecten berijden.
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door tsov »

Vannacht kwam ik om 1.38 aan op Amsterdam CS. Mijn fiets stond aan de achterkant bij de pont, en die pont zou om 1.42 gaan. Beetje krap, maar wel haalbaar. Alleen is 's nachts de achteruitgang van het CS dicht... De enige uitgang was aan de Oostzijde bij het busstation en vanaf daar moest je maar om het station heen wandelen. Die pont kon ik dus uitzwaaien... Gelukkig gaat die elke 12 minuten, dus 1.54 was ik wel van de partij. Maar op dat tijdstip had ik ook al in m'n nest kunnen liggen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2011

Bericht door Klaasje »

Milco1995 schreef:Klaasje: Heb je toevallig ook nog fotootjes gemaakt?
En reisde je op de OV-chipkaart? Want anders had je diverse kaartsoorten nodig volgens mij.
Ik reisde samen met iemand anders op een Buzzer en een Syntussuperticket. Alleen voor de treinreis heb ik met mijn ov-chip betaald. Ik heb overigens geen foto's gemaakt. Het viel wel op dat die optare's lekker vlotte busjes zijn en dat ze meer als een bus aanvoelen dan die pausmobielen bij CXX.
Bee schreef:Over die Ambassadors. In veel concessiegebieden hebben ze niet eens de keuze uit iets anders, dus dat is gewoon een luxeprobleem.
Dat je er niet mee rondrijdt wanneer het gewoon weer is omdat het te duur is zou je als een luxeprobleem kunnen beschouwen ja. (Daarin snap ik CXX ook gewoon.) Maar dat je met dit weer met een windscherm op luchtbanden gaat rijden over een dijk en een weg die bekend staat om de frontale botsingen terwijl er ruim 30 Volvo's op de stalling staan te genieten van het mooie weer komt bij mij wat vreemd over als ik eerlijk ben. Als ze niet beschikbaar zijn zou er nog wat inzitten dat je er niet mee rijdt maar dat is in het weekend zeker niet het geval.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten