Caspar schreef:Antwoord: we wachten tot de bovenleiding hier in de buurt ergens naar beneden waait, dan kunnen we gaan rijden.
Blijkbaar staan er dus her en der bussen opgesteld en klaar om meteen te rijden bij een storing in de kop van Noord Holland
Ik sprak er vandaag over met wat collega's en een van hen vertelde dat er vanaf een bepaalde windsnelheid voor bepaalde baanvakken in de kop van Noord-Holland snelheidsbeperkingen werden afgegeven omdat de bovenleiding daar bij hevige wind behoorlijk zwiept. Onderweg naar Hdr heb ik gisteren zelf gezien hoe kaal en open het landschap daar is, dus ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het goed mogelijk is het daar bovengemiddeld hard tekeer gaat.
Overigens startten de treinen t823 en t825 vandaag zoals normaal in Amr en de t827 en t829 in Hdr. Verder waren vandaag de s800 ingekort tot Asd en pendelde er een serie 30300 tussen Asd en Hdr.
Vanmiddag reed ik (keurig op tijd) met mijn s2100 van Ledn naar Shl, toen ik op de fly-over bij Hfd voorrang moest geven aan de Fyra. Hierdoor liep ik +3 op en bij Shl vertrok diezelfde Fyra (die later moest vertrekken) doodleuk voor mijn neus, waardoor dat nog opliep naar +5. Ik belde de trdl om uitleg, maar die kwam niet verder dan dat het systeem de Fyra eerder veilig zette omdat die net iets eerder bij Hfd was dan ik. Ik nam die trdl niets kwalijk, maar ik heb wel laten merken dat ik het er niet mee eens was. Hierdoor was ik ook met +5 in Asd, dus dat was 10 bakken al vragend beantwoordend naar voren rennen en weer vertraagd vertrekken met de s2600. (Vinny, lees je mee?)
Ik vraag me af waardoor die s16000 zovaak een paar minuten vertraagd raakt tussen Ut en Gdm. Zowel vandaag als gisteren heb ik er van Htn tot Gdm achteraan gesjokt. Gisteren leverde me dat +15 op en vandaag +5. En toen ik de s1900 terug moest rijden, heb ik daar in Ehv lekker een halfuur staan blauwbekken op het perron omdat mijn trein +15 had vanwege een onwel geworden reizigster, waarvoor de hulpverlening een tijdje op zich liet wachten.
Toen hij dan eindelijk met +25 kwam opdagen, werd de trein opgeheven en ik werd gebeld of ik het stel leeg mee wilde nemen. De TBP's werden echter pas op 'Niet Instappen' gezet, nadat de deuren al geopend waren en de helft van de reizigers er al in zat. Dus dat was nog een heel gedoe om iedereen weer uit de trein te krijgen. Toen ik veilig kreeg dacht ik: "Ha, kan ik lekker doorrijden!" Not dus. In Tb moest ik aan de kant om de achteropkomende s1900 voor te laten, terwijl die pas na 7 minuten zou vertrekken. Tja, waarom zou je ook een trein voorrang geven, stel je eens voor dat een trein die met 120 km/h en zonder stop kan doorrijden, de achteropkomende trein van 7 minuten later zou hinderen...
En in Zlw moest ik opnieuw wachten omdat er doodleuk een goederentrein vanaf het zijspoor voor mijn neus de baan op mocht. Al met al heb ik er een uur bij moeten leggen op een dienst die van zichzelf al lang was. :N
Vallend blad maakt rails glad.