(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vandaag stopten in Dordrecht alle bussen ri. Centrum bij het station langs de straatkant tegenover het busstation, omdat het busstation zelf geblokkeerd werd door de voor het hersporen van het door het juk gegane V'tje benodigde kranen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Linkerspoor »

Daan schreef:Jep, over een busstrook mogen dus ook gewoon touringcars enzo. Als bijv. Arriva touringcars huurt van andere bedrijven bij een tekort aan bussen (zoals in Groningen bijna iedere ochtend...), mogen die bussen ook over de lijnbusbaan/strook. En in Groningen hebben taxi(busjes) dan ook nog ontheffing om over de (lijn)busbaan/strook te rijden :)
In Arnhem is het helemaal leuk, daar hebben taxi's ontheffing om op de busbaan te mogen rijden, maar ergens is dan weer een stuk lijnbusbaan met een bordje "ontheffing niet geldig"... ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door webguy »

Inderdaad: dat is het stuk Airborneplein- Velperplein.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Suus »

Taxi-verboden in Amsterdam doen ze dan weer met een kruis onder Lijnbus op bus/trambanen, wat eigenlijk aangeeft dat de trambaan te smal is om gebruikt te kunnen worden door een auto/bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Ruben »

Vandaag in de metro op Bijlmer gingen de bestuurder een leuk concert geven.
Richting CS gingen de deuren dicht met een ongebruikelijk dubbele sluittoon, en erna gingen de deuren van de metro richting Gein ook met een dubbele toon dicht. Dat was het begin van het miniconcertje, tijdens het wegrijden hebben beide bestuurders de sluitsignalen nog 2 x 2x laten klinken, achtereenvolgens. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Ruben »

Ik hoor zojuist van een vriend van me van een waarschijnlijk tragisch ongeluk in de Beethovenstraat van Amsterdam...
Een vrachtwagen had de bovenleiding daar aan gort gereden, die was gemaakt, maar toen de eerste trams weer reden heeft een tram die bovenleiding weer stuk getrokken.

-Edit-
Een vrouw is maandagochtend op de Beethovenstraat gewond geraakt door een straatverlichtingslamp die naar beneden viel. De constructie van de lamp werd losgetrokken door een tram.
Eerder kwam de bovenleiding van de tram naar beneden door een vrachtwagen die de boel mee trok. Nadat de bovenleiding was gerepareerd ging de tram weer rijden maar toen bleek dat ook de bedrading van de verlichting los zat. De tram trok de lamp mee, die op de vrouw terechtkwam.
De vrouw ligt met rugletsel in het ziekenhuis. Het duurde ruim drie uur voordat de trams weer konden rijden.

AT5.nl
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Wubbo »

Straatverlichting verplettert vrouw
* Publicatie: 09/06/08 16:27
* Laatst gewijzigd: 09/06/08 16:39


Een 53-jarige vrouw is maandagochtend in Amsterdam gewond geraakt toen een kabel met straatverliching op haar viel.

Ze kwam met een klap op de grond terecht en brak daarbij haar ribben. Ze is opgenomen in het ziekenhuis. Het ongeval gebeurde nadat een vrachtwagen in de Beethovenstraat de bovenleiding van de tram kapot reed. Het openbaarvervoerbedrijf GVB repareerde de kabels, maar toen de tram weer ging rijden, kwam een aantal andere kabels door nog onbekende oorzaak naar beneden. Het tramverkeer lag enige uren stil, maar rijdt inmiddels weer.

Bron: Hart van Nederland
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag werkte de verkeerslichtbeïnvloeding door de bussen in Dordrecht weer fantastisch maar niet heus... maakte net voorbij halte Centrum een foto van de Arriva 727, heb die nog even op de camera bekeken en liep vervolgens verder naar het station (één halte verder). Daar aangekomen moest ik zelfs nog even wachten tot de betreffende bus daar ook gearriveerd was :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Volgens de nieuwe Toegankelijke lijnennetkaart van de RET (met zelfs wijzigingen op Zuid erop die pas op 7 juli a.s. ingaan) is Buslijn 56 (Vlaardingen Holy - Vlaardingen West NS v.v.) 1 van de lijnen die rolstoeltoegankelijk is en dus altijd met Citaro's rijdt. Maar, wat zag ik vandaag, 4 diensten die gereden werden door Alliance's uit de 800-serie. Bussen zonder rolstoelplank dus. :roll: Tsja, eentje die verdwaald is kan ik nog wel begrijpen en dat zie ik ook wel vaker op andere lijnen, maar 4 is toch echt te veel. Wat voor nut heeft zo'n kaart dan?

En vandaag is er een rit van Buslijn 55 (Schiedam Centrum - Vlaardingen Liesveld v.v.) niet op komen dagen. En dat ook nog eens op een lijn die maar 2x per uur rijdt.. :evil: Ik sprak in Vlaardingen met een vrouw die daardoor haar afspraak in Schiedam maar moest bellen dat ze iets later was. Ikzelf kon gelukkig met Buslijn 56 naar metrostation Vijfsluizen.

Vandaag waren er verder een aantal onregelmatigheden op de Erasmuslijn. Rond 16:20 uur stond er bijvoorbeeld dit op Tussenwater op de DRIM van spoor 2:

Code: Selecteer alles

Spijkenisse 12 min
Spijkenisse 14 min
Spijkenisse 16 min

En dat bij metro's die normaal elke 4/6 minuten rijden. :?

Hierna vertrok ik richting CS en zag ik pas bij de Waalhaven de eerste metro richting Spijkenisse. Deze zat bomvol. Daarna volgde de volgende metro's snel achter elkaar. Tot Slinge heb ik er 4 gezien.

Al met al een niet al te beste dag voor de RET.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vanavond even voor 18.00 uur kwam ik bij station Arkel een Qliner tegen met "387 Gorinchem Station" op de film... heb je ook veel aan, een Qliner die de route van de normale "trage" lijndienst op hetzelfde traject rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door reisthijs »

Daar heb je altijd meer aan dan helemaal geen bus, zou ik denken.
Diezelfde bus zag ik overigens een uurtje eerder in Utrecht rijden. De paar Arriva-lijnen hier zijn de enige streekbussen die je ondanks de stakingen af en toe nog eens ziet rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Tja, ik vind 't vooral opvallend dat ik inmiddels al meerdere keren diverse lijnen vanuit Gorinchem gewoon heb zien rijden terwijl er rond Dordrecht nu echt helemaal niks meer rijdt aan streekbussen sinds 1 juni.
Toen er nog alleen in de spits werd gestaakt reden er hier ook nog diverse werkwilligen, er is namelijk een ruime hoeveelheid chauffeurs hier die onder de multimodale CAO vallen en die dus eigenlijk helemaal geen conflict met de werkgever hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

mb90 schreef:Volgens de nieuwe Toegankelijke lijnennetkaart van de RET (met zelfs wijzigingen op Zuid erop die pas op 7 juli a.s. ingaan) is Buslijn 56 (Vlaardingen Holy - Vlaardingen West NS v.v.) 1 van de lijnen die rolstoeltoegankelijk is en dus altijd met Citaro's rijdt. Maar, wat zag ik vandaag, 4 diensten die gereden werden door Alliance's uit de 800-serie. Bussen zonder rolstoelplank dus. :roll: Tsja, eentje die verdwaald is kan ik nog wel begrijpen en dat zie ik ook wel vaker op andere lijnen, maar 4 is toch echt te veel. Wat voor nut heeft zo'n kaart dan?
Typisch, ik zie vrijwel nooit meer iets anders dan een Citaro op lijn 56 als ik weer eens in Vlaardingen ben. Waarschijnlijk een typisch gevalletje pech?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Maandag zag ik achtasser 373 een rondje rijden door de stad. Hij kwam uit de normaal door trams ongebruikte Statentunnel en draaide de 1e Middellandstraat op richting West.

Verder is de RET begonnen met het annleggen van geleidelijnen bij de haltes. Bij de halte Beukendaal zijn ze vandaag gelegd. Ik weet niet of het ook al bij andere haltes is gebeurd, maar ik heb nog geen andere haltes met geleidelijnen gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Liggen die er bij het Centraal Station nu ook niet, dacht eigenlijk van wel maar ben niet zeker...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Een aantal haltes hadden er nog geen. CS volgens mij wel, maar zelfs sommige sneltramstations nog niet, zoals station Schenkel. Daar is men gistermiddag begonnen met de geleidelijnen. Ik zal morgen wel een foto maken, maar zo zag het er maandag uit (foto met mobiel):
Afbeelding
Op de plek van de donkere lijn komt dus de geleidelijn, die vandaag al voor het grootste deel te zien was.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

De RET is nu ook een groot deel van de tram/bushokjes aan het vernieuwen (oa die bij Pompenburg) dus het zou best kunnen dat dit onder hetzelfde halte-vernieuwingsplan valt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Liggen die er bij het Centraal Station nu ook niet, dacht eigenlijk van wel maar ben niet zeker...
Ja, zeker weten.
Zag trouwens vorige week zo'n nieuwe bushokje. Handig: het dak zat er nog niet op :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Die dakruiten worden inderdaad achteraf bevestigd, omdat het hokje anders zo lastig op z'n plek te takelen is :P Maarja, dan valt dit nog mee... toen ze bij mijn halte hier in Dordt zo'n soortgelijke nieuwe abri plaatsten was het winter. Om precies te zijn, het was een van de zeldzame dagen dat er een dik pak sneeuw lag (ook in de abri zonder dak dus :wink: )

Maarja, dat was al beter dan een dag eerder toen de bestrating nog ontbrak en het springen naar de betonplaat onder het hokje werd om te zien hoe laat de bus ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Met het weer van vandaag sta ik anders ook niet graag in een hokje zonder dak ;)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door waldo79 »

Hier in Tiel zijn de abri's langs de route van lijn 42 door eigentijdse exemplaren. Bij gebrek aan reizigers leverde de plaatsing alleen hinder op voor passerend verkeer 8-)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

De geleidelijnen waar ik het gisteren over had zijn nu klaar op station Schenkel. Wat foto's met mijn mobiel. Het perron van spoor 2 (richting Ommoord / Nesselande) in de stromende regen vanmiddag rond 13:35 uur:
Afbeelding

En die van spoor 1 (richting centrum) ook in de stromende regen, maar nu 5 minuutjes later:
Afbeelding

En schokkend nieuws. De Parkshuttle rijdt met passagiers. :D Wel nog steeds in de testfase, want er wordt alleen tussen 8 en 8 gereden en zonder vaste dienstregeling en met kans op vertraging. Vanmiddag rond 14:00 uur reden ze bijvoorbeeld helemaal niet, maar in de middagspits wel. Een foto -en filmreportage volgt. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Leuk hoor, RET-lijn 38.
De bus die ik normaal neem zag ik met -3 wegrijden. De volgende bus zou 10 minuten later vertrekken, maar had +5. In de bus bleek dat het ding een omweg ging maken: via Statentunnel - Blijdorp - Heemraadsingel - Burg. Meineszlaan (lekker logische omweg ook). Resultaat: Rotterdam Centraal - Beukelsbrug in 35 minuten (normaal 10)... :?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Gistermiddag dacht ik lekker vroeg naar huis te kunnen en dus vroeg thuis te zijn. Helaas heb ik ruim 25 minuten staan te wachten op tram 8 die normaal om de tien minuten komt en ook niet net geweest was. De tram die kwam zat uiteraard stampvol maar heb me er toch nog in weten proppen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Leuk hoor, RET-lijn 38.
In de bus bleek dat het ding een omweg ging maken: via Statentunnel - Blijdorp - Heemraadsingel - Burg. Meineszlaan (lekker logische omweg ook). Resultaat: Rotterdam Centraal - Beukelsbrug in 35 minuten (normaal 10)... :?
Ja, dat is vanwege werkzaamheden aan de Beukelsdijk.
Dinsdagochtend kwam ik er dus ineens achter dat mijn bus niet over de Beukelsdijk ging. Gelukkig zei de chauffeur dat bij de hoek en konden alle scholieren even uitstappen. De chauffeur van de bus erachter deed dat echter niet en deze scholieren mochten dus teruglopen. :roll:
's Avonds kijk ik maar even op de site van de RET bij de omleidingen en daar stond dat lijn 38 over de Beukelsdijk t/m de Heemraadssingel rijdt en dan linksaf de Heemraadssingel oprijdt. Omdat ik dus 's ochtends had gemerkt dat die niet zo is, besloot ik om maar een mailtje naar de RET te sturen met de vraag hoe het dan zit.
Woensdag ga ik vrijwel altijd op de fiets naar school en had ik er dus geen last van.
Woensdagavond kreeg ik een mailtje terug met de mededeling dat de info op de site klopt en dat mijn 'klacht' is doorgestuurd naar de divisie Bus.
Helaas: donderdag blijkt bus 38 toch door de Statentunnel te rijden. :x Gelukkig hadden een vriendin en ik het nog even gevraagd, anders mochten wij dus ook teruglopen.
Vanochtend besloot ik om vanaf CS maar gelijk te gaan lopen en aangekomen bij de halte Henegouwerplein zie ik dat de halte vervallen is en dat er dus toch door de Statentunnel wordt gereden.
Grr, de RET is dus weer goed bezig. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten